Breaking News
Loading...
August 15, 2013

Info Post

NGO kafir harbi lawyers for liberty mengatakan tindakan majlis agama Islam johor seperti taliban kerana merobohkan surau yang menjadi pot sembahyang penganut budha...

Pendapat aku, pergi lantak la apa orang nak cakap pun, taliban pun taliban lah janji surau yang sepatutnya di gunakan oleh umat Islam tidak di salah gunakan oleh agama lain...

Yang jadi masaalahnya ialah, kenapa tok sami tu pi guna surau untuk pi buat ritual agama budha apa hal??? takan lah seorang tok sami tak kenal itu surau atau pun dewan serbaguna, sepatutnya kejadian ini boleh di elak sekiranya tok sami itu peka akan keadaan bangunan itu, pasal  pengusaha resort itu bagi kebenaran kita tak boleh salahkan 100 peratus, dia tu dikatakan warga singapura, orang melayu singapura nie bukan boleh kira sangat depa nie banyak yang liberal dan free thinker maklumlah dah lama sangat bertuankan cina jadi pemerintah, dah jadi bangang...

Apa pun untuk mengelakan kejadian yang sama berlaku lagi, maka tindakan jabatan agama Islam johor itu amatlah tepat...

14 comments:

Anonymous said...

NED jugak lah yang menaja LFL tu...sama mcm malaysiakini jugak....

Anonymous said...

setuju tak salah jadi taliban, mereka pejuang-pejuang ahli sunnah bukan syiah.

Anonymous said...

SUDAH MASANYA KITA JADI TALIBAN..

Anonymous said...

Azeez rahim punya cerita terbaru takde ke? Takkan dah senyap, banyak orang tak senang duduk azeez jadi pengerusi tabung haji, ungku aziz dah letak benchmark pengerusi tabung haji di satu tahap yg tinggi, dari segi akademik dan pangalaman bisnes. Ya betul azeez byk buat kerja kebajikan tapi tak boleh disamakan dgn dunia korporat. Azeez buat kerja kena ada kamera wartawan dan blogger, sbb nak canang satu dunia ex tingkat 4 ni buat kerja moolia, belakang masyukk...buat kerja ada makna

Anonymous said...

Lawyers for liberty konon - mereka ni memang si HARAM JADAH penjilat kaki "demokrasi/hak asasi" SAMPAH Barat-Zionis! Bayangkanlah kalau umat Islam pergi ceroboh gereja, kuil Hindu/Cina! Jgn haraplah si Cina berani CEROBOH kuil Hindu . mungkin HILANG KEPALA!Jadi yg Taliban [PENGGANAS yg. sebenarnya ditaja dan diketuai ejen-ejen Bukan Islam (yg. MENYAMAR sbg. orang Islam), si DAJAL DUA MUKA Barat-Israel utk menakluk Afghanistan yg. kaya minyak-gas] sebenarnya ialah loyar-loyar PENYANGAK DAPKURAP/PKR!

Kat Jerman/Barat, hanya perayaan Kristian sebagai acara RASMI negara; adakah mereka sambut Aidilfitri, Deepavali, Hari raya Cina dsbnya dengan sama - jgn haraplah! Gereja boleh tumbuh macam cendawan tapi masjid dan rumah ibadat agama lain, dikawal ketat. Dan wanita Islam pakai tudung tak boleh kerja dengan k’jaan di Jerman! Tetapi pertubuhan Jerman Konrad Adeneur pula nak masuk campur hal "hak asasi" kesamaan agama kat M'sia ni, apasal? Dasar PENJAJAH Barat-Zionis memangnya HIPOKRIT, PENIPU dan SAMSENG LAKNAT! Maka kenapa loyar-loyar liberty SAMPAH DAPKURAP/PKR tak MELALAK pula hal ini?!

Paderi-paderi Kristian pula boleh MEROGOL anak-anak kecil, lelaki mahupun perempuan, berdekad lamanya, dan dilindungi si Vatican. Dan bukankah puak Kristian dan gereja yg. membunuh dan merompak, beramai-ramai (berjuta) dan MENGKRISTIANkan Native Americans/Canadians (disembelih kulit kepala mereka), Aboriginal Australians (dipotong kemaluan yg. lelaki) dan Bumiputera Latin Amerika/Afrika berabad dulu? Lepas itu, puak Kristian bersama Yahudi juga yg. sekarang membunuh umat Islam (juga berjuta) sesuka hati seperti di Palestin, Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, Mali, Sudan, Nigeria, Lebanon, selatan Thailand/Filipina, Iraq, dsbnya.
Semua pembunuhan ini adalah utk tujuan utama utk merompak kekayaan Bumiputera Islam dan Bumiputera lain! Jadi mana-mana Bukan Islam, sebelum menghina Islam/umatnya, termasuk loyar-loyar ini, baik tengok tamadun sendiri!

Dan golongan liberal Islam/Melayu memang PENJAHANAM agama, bangsa dan negara. Kerana mereka sudah TAKSUB dgn "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si Barat-Zionis! Kononnya falsafah dan undang-undang Barat-Zionis yang 'terbaik' (pala hotak si KAPIAQ Barat-Zionis PENIPU ini!), di mana wang, kebebasan seks termasuk pelacuran/pornografi/kehamilan luar nikah (termasuk kanak-kanak), dadah, alkohol dan perjudian - menjadi tuhan mereka!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)

Surrhead said...

mcm mana blogger ini boleh menampilkan diri konon2 pejuang Islam, tapi header dia buy malay first, buy chinese last....niat pun dah tak betul, rasis...atau lebih dikenali sebagai munafik.....ramai kat malaysia mcm ini.....meluat aku tgk sesetgh muslim kat malaysia ini

Anonymous said...

abis yang kau tu apa? pejuang cina??

Surrhead said...

anon.......aku lebih suka kalau boleh berhujah secara intelek....u paham tak maksud i, kalau nak tunjukkan keindahan Islam, kamu mesti menyerlahkan perbuatan dan tindakan yg adil dan berniat baik.....sepertimana yg sealu dikatakan, sesetgh muslim yg memalukan Islam......seperti blogger ini, munafik...isi hati dia berdendam, ini bukan nilai murni Islam...

Anonymous said...

Surrhead..kau tu yg munafik. Sedap2 tuduh org. Kau kena pandai bezakan kafir harbi dan zimmi. Belajarlah bg pandai dulu...ya

Anonymous said...

Woi Surrhead,
Aku rasa la kan hang ni TALI BARUT cina kot noh... Hang bercakap ikut sedap mulut ja! Awat, selama ni Orang Islam kat MALAYSIA ni tak bagi sama rata lagi ka kat orang cina weii???

Orang Melayu dah bagi lebih dari sama rata dah, tapi ORANG CINA ja yang tak reti-reti nak hargai jasa ORANG MELAYU selama ni..

Lani depa dah pijak kepala ORANG MELAYU, takkan orang melayu nak dok diam lagi. Awat, hang nak tunggu sampai depa LONDEH BAJU HANG SEMUA KA BARU HANG NAK MANGAMOK!!! Akai ada ka??

Kalau nak berpakat dalam politik pun agak-agak la wei... takkan depa dok HINA bangsa & agama hang pun, hang bleh dok diaM lagi. Tu BACOI(PENAKUT) namanya..

*TAPI AKU RASA, HANG NI BUKAN ORNG MELAYU NI... HANG NI PUN DARI GOLONGAN 'ORANG TAK BERSUNAT' GAK NI*. HAHAHAHA! BUANG MASA JA CAKAP DENGAN ORANG OTAK DAH BIOL DAH NI...






*BUDAK KEDAH*

Surrhead said...

anon.....anon.....mcm mana warga bukan Islam nak mendekati dan mengenali Islam kalau nilai Islam yg dipamerkan berunsur benci dan berkemelayuan?? Salah satu tugas org Islam ialah menyerlahkan keindahan Islam......tapi masih tak dapat walaupun satu "point" dari kamu yg boleh digunakan dari segi kebaikkan...yg dapat hanya berunsur kebencian dan rasis...tak dinafikan, mmg ada warga bangsa lain pun ber"idealogi" mcm kamu, tapi seharusnya kita cuba betulkan yg mana yg boleh

Anonymous said...

surrhead tak menjawab isu sebenar...banyak berdolak dalih saja. nampak sgt ceteknya pengetahuannya.mana taknya, rupanya dia bukan melayu, dan bukan islam...aiyyyaaaa

Surrhead said...

anon....kamu mempromosikan kebencian dan rasisma....sedangkan aku mempromosikan nilai murni Islam....bila kamu dah tak boleh nak tangkis, kamu balik2 kepada hujah yg berbunyi rasis....saya rasa kamu lebih suka kalau saya pun ikut sama caci warga cina dll...dan masa itu, kamu terima bulat2 yg saya ini seorang melayu dan islam.....malulah saya kalau dikenali sebagai seorang Islam dari segi itu, bai....itu dah munafik, bai...

Anonymous said...

Oi Samsenghead, si KAPIRDAJAL-GILA mcm. lu nak tutup mulut aku - jgn. asyik nak MENYAMAQlah! Dahlah lu KURANG AJAQ lu asyik HINA bapa aku ASKAR ISLAM/MELAYU!

Dahlah haritu lu nak suruh bapa aku yg Islam/Melayu BUNUH aku masa lahir di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-boleh-bagi-undi-pada-ku.html?! Baik lu BERAMBOS hey si PENJENAYAH GENG KONGSI GELAP KAPIR!

Dan Samsenghead, aku dah lapurkan pd. KDN utk. SIASAT lu, PENJENAYAH KONGSI GELAP KAPIR BINATANG BUAS! Asyik nak ANCAM nyawa aku dan bapak aku - juga di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html ; di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/siapa-yang-nak-bunuh-hannah-yeoh.html ; dan di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/04/empangan-di-selangor-makin-surut-khalid.html!

Baik lu si KAPIR BINATANG-BUAS(tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam) pi BERAMBUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu?!