Breaking News
Loading...
September 9, 2013

Info Post

Asal ada busut, akan terpacaklah kuil hindu...

Asal ada pokok ara, maka akan terpacak la kuil hindu di situ nanti...

Malah tak keterlaluan aku kata, mereka sanggup menggunakan sami memperdaya orang dengan mengatakan dia mendapat mimpi kononnya tuhan mereka menyuruh sebuah kuil di bina di tempat itu wal hal tanah itu milik orang...

Aku tulis nie bukan rasis, tapi kenyataan...

Bila orang nak roboh kuil haram tu, mula mereka memekak kata "itu kuil sudah 100 tahun, itu kuil sudah ada sana 200 tahun...

Tapi apa buktinya...??? setakat cakap je, aku pun boleh cakap...

Bila orang nak roboh, mereka mintak pampasan yang kadang-kadang jumlahnya langsung tak masuk di akal, contoh terbaik ialah di hadapan shooping mall mid valley, pernah ke korang terfikir kenapa boleh ada satu kuil betul-betul di hadapan shooping mall tu?

Tidakah pemaju shooping mall itu terfikir untuk mengalihkannya, ya pemaju dan pemilik tanah itu memang terfikir nak alihkan, tapi bila mereka meminta pihak pengurusan kuil itu keluar dari tanah itu, mereka meminta pampasan, bukan sedikit tapi pernah di ceritakan mencecah puluhan juta...

Sekali lagi aku kata, aku bukan rasis, tapi inilah salah satu contoh perniagaan agama, bina kuil, bila orang suruh alih, minta pampasan, easy money...

Aku cadangkan supa kerajaan gubal satu akta berkenaan rumah ibadat nie, hadkan pembinaan rumah ibadat mengikut komposisi kaum di kawasan itu, jangan depa suka hati main pacak je...

Aku sebenarnya malas nak sentuh bab kuil hindu nie, pasal kita semua tahu macam mana perangai hindu, tapi sebab kebiadapan pemilik kuil haram di jalan p.ramlee nie, maka aku terpanggil juga nak menulis... tengok video di bawah.

18 comments:

Anonymous said...

Betul dan tepat sekali. Asal mimpi hantu, terpacak kuil. Asal terpacak kuil disitu jadi pusat gangster memungut duit.

Anonymous said...

ASal dapat mimpi je pacak..mula pacak besi macam lembing ada 2 mata...lepas tu makin besor sebab ramai yg minta nombor ekor...lama2 semakin membesar sebab yg kena ekor sponsor! lama2 tak dpt di kawal lagi.

Mieza Suhaini said...

perniagaan paling untung -__-

Anonymous said...

Setuju supaya kerajaan buat satu akta rumah ibadat.

Anonymous said...

tu dekat Bandar Baru sentul lagi bagus...dikatakan guna milik tanah jabatan agama Islam buat kuil..x de jabatan tersebut buat siasatan ataupun tindakan...jangan jadi seperti dijalan P.Ramlee baru nak ambik tindakan..

Anonymous said...

Betul tu darul Ehsan! Apalah takut sgt JAKIM/JAWI pd. kaum HINDU SAMSENG mcm. ni! K'jaan bersama JAKIM/JAWI mesti lebih tegas dgn. kuil Cina/India dan gereja yg. HARAM (lebih kurang 300 kuil Hindu HARAM sdg. operasi cthnya – bahaya ni, kuil Cina dan gereja HARAM pun makin bertambah!) - kerana disyaki dikuasai GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA (kebanyakan gereja HARAM, disyaki didalangi DAPBANGKAI/PKR, juga disyaki dpt. tajaan asing, Barat-Israel) , yg. mungkin sembunyi operasi dadah/senjata! Sebab itu mereka begitu MENGGANAS bila kuil HARAM mahu dirobohkan termasuk sambungan haram kuil Hindu, oleh DBKL baru-baru ini!

Malaysiakan negara ISLAM, mana boleh bina kuil/gereja HARAM sesuka hati! Kalau kat Barat pun - tentu akan dirobohkan kalau nak bina kuil/masjid sesuka hati, mahupun gereja! Jgnlah umat Islam/Melayu terus diHINA/diPIJAK/diTENDANG/diGERTAK dgn. undang-undang "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si hipokrit Barat-Zionis (yg. sekutu kuat si DAPBANGKAI/PKR)!

Lihat di Afghanistan, makin berkuasa kaum Hindu dan Sikh, yg. dibawa PENJAJAH Barat-Zionis, utk. menjatuhkan Afghanistan sbg. negara ISLAM - sedangkan umat Islam dibunuh dgn. amat kejam oleh PENGGANAS Taleban yg. dicipta si Barat-Zionis sendiri, yg. ramai PENGGANAS Bukan Islam menyamar sbg. umat Islam (Barat berpura diserang Taleban, tapi sebenarnya diserang pejuang Kemerdekaan Islam). Mcm. kat Tanah Melayu ini, bila si PENJAJAH DAJAL ini bawa pendatang Cina/India/Bukan Islam sampai berjuta, juga dgn. tujuan sama!
Di http://news.yahoo.com/hindus-sikhs-could-afghan-parliamentary-seat-123913302.html, Hindus, Sikhs could get Afghan parliamentary seat, September 4, 2013:

KABUL, Afghanistan (AP) — Afghan President Hamid Karzai issued a legislative decree Wednesday giving minority Hindus and Sikhs a reserved seat in the country's lower house of parliament for the next parliamentary elections in 2015.

Karzai used his power to issue the decree while lawmakers were on vacation, and after they voted against a proposal giving Hindus and Sikhs parliamentary representation.

Lawmakers have the final say on whether the decree will become law and are expected to vote on Karzai's decree after they return to work on Saturday.

More than 80,000 Hindus and Sikhs lived in Afghanistan in the late 1970s, but most fled during decades of war and unrest, said Anarkali Honaryar, a Hindu senator who supports the decree. There are now between 2,500 and 3,000 Hindus and Sikhs living in the country of about 30 million, she said.

Nazer Ahmad Hanefi, a lawmaker from the western Herat province, said he would urge colleagues to vote against the decree, contending that that the number of Hindus and Sikhs still in Afghanistan is closer to 500. Under Karzai's decree, the creation of the special seat would raise the number of lower house parliamentary members from 249 to 250…..

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Surrhead said...

Anon September 9, 2013 at 3:03 PM.....pada 70an, afghan ada 80k hindu & sikh, skrg mungkin 2500-3k yg masih tinggal di afghan...barangkali golongan ini tak berdaya untuk berhijrah kerana miskin...dan presiden dia org nak "reserve"kan SATU KERUSI untuk mewakili golongan ini di negara afghan....Ini pulak kau jadikan isu?? pastu ko hidup kat Malaysia, yg berbilang bangsa, rasa2 ko mempertikaikan benda yg sama jugak kat sini ya...kamu ini mesti ahli perkosa, yg sentiasa tergugat(tak tau dgn apa) dan gemar penindasan berciri rasis

Anonymous said...

apa salahnye bersikap rasis, cina dan keling sudah lama mengamalkan sikap rasis pada bangsa melayu, hanya melayu je yang tak sedar-sedar lagi, itu pasal melayu tak maju.

Anonymous said...

Woi SIALhead, lu boleh hina NGO PERKASA Islam/Melayu km si RASIS KAPIR!

lu ni si CINABANGKAI gila PORNO SEKS 2 ekoq tu aahhh?! Mulut lu memang mulut BANGKAI penuh ulat - lu banyak lahap itu BABI punya KANGKANGkah?! Atau lu mabuk minum itu KENCING BABI aahhh?!

Umat Islam kat Afghanistan asyik dibunuh sesuka hati dalam Genocide, oleh si KAPIR GANAS Barat-Israel, yg. bawa masuk kaum India-Sikh/Bukan Islam, sesuka hati - mungkin si India-Sikh ini yg. menyamar jadi Taleban utk. bunuh umat Islam! Kerana yg. herannya, kaum Hindu-Sikh tak pula dibunuh beramai-ramai dlm Genocide oleh Taliban, mahupun si penjajah Barat-Israel!

Jadi, lu boleh MAMPOS!

Anonymous said...

Tengok umat Islam India yg. asyik dibunuh dgn kejam dlm Genocide, cthnya di Gujarat dulu, dan sekarang pula - oleh kaum HINDU GANAS!

jadi lu SIALhead, pi MAMPOS!

Surrhead said...

anon September 9, 2013 at 7:32 PM - takan org makan taik, kita pun nak makan taik kan?? tapi saya lebih pertikaikan kenapa org melayu asyik tergugat sedangkan ada NEP dan kelebihan yg sememangnya tersurat dlm perlembagaan negara?

dan kpd anon yg suka carut....Genocide adalah perbuatan manusia, jadi ayat spt "dibunuh sesuka hati dalam Genocide" tak masuk akal, tapi, apalah sgt boleh diharapkan dari seorg yg kurang pendidikan kan?? dan kaum india/ sikh kat afghan(setahu saya ada 3k org) menyamar jadi taliban, pastu bunuh warga islam....wow...barang yg kau hisap itu power la, boleh ckp tarak pikir punya....perkosa dah lah lawak, ahli dia aiyooo, kadavale....

Anonymous said...

Woi, SIALhead, tak habis-habis lu mahu tutup MULUT aku, Melayu/Islam! Awatlah lu ni bodoh sgt, mcm KERBAU KURAP?! Mungkin sebab lu lahap itu BABI punya KANGKANG dan mabuk minum KENCING BABI aahhh?!

Surrhead said...

woi...anon...jgn buat malu Melayu/Islam la...perangai mcm beruk / melenting tak tentu pasal, ada hati nak ngaku Melayu/Islam.........poorah...chit...

Anonymous said...

Tak habis-habis lu mahu tutup MULUT aku, Melayu/Islam! Sebab itu pernagai lu mcm BABI GILA SEKS, asyik mahu MENCARUT pd. umat Islam/Melayu/UMNO!

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Woi SIALhead, tak habis-habis lu mahu tutup MULUT aku, Melayu/Islam! Sebab itu perangai lu mcm BABI GILA SEKS, asyik mahu MENCARUT pd. umat Islam/Melayu/UMNO!

Surrhead said...

woi..carutnon...betulka minum kencing babi boleh mabuk?? tgk semua komen ko, ko rekomen minum kencing babi. silap aku tanya ko hisap apa. sepatutnya i dah tau yg ko tgh high lepas minum kb. yg mana ok bai, letak ais ke atau panas suam? carutnon...carutnon....patut sekel jer ko....bodoh tahap gaban...

Anonymous said...

Woi, SIALhead, tak habis-habis lu mahu tutup MULUT aku, Melayu/Islam! Awatlah lu ni bodoh sgt, mcm KERBAU KURAP?! Mungkin sebab lu lahap itu BABI punya KANGKANG dan mabuk minum KENCING BABI aahhh?!

Anonymous said...

Islam hanya datang ke Asia Tenggara pada kurun ke 13 sebelum itu moyang semua orang di bumi ini adalah hindu.Candi candi beratus tahun ada di serata tempat sebagai bukti. Amat dibanggakan kerana sanggup mempertahankan kefahaman agama baru yang mungkin tidak difahami secara menyeluruh tetapi jangalah lupa asal usul nenek moyang suatu ketika dahulu. Nama Bumi yang dihebohkan sekarang sebenarnya adalah Suvarnabhumi...Malaysia datang dari perkataan Malai..iaitu bukit. Malaya negeri berbukit dari perkataan Tamil.