Breaking News
Loading...
September 19, 2013

Info Post

Alhamdulilah syukur, mukhriz menyatakan yang dia akan bertanding jawatan naib presiden umno dalam pemilihan akan datang, sekali gus menutup terus peluang hisham ckmm untuk menang jawatan itu...

Aku yakin dan percaya, hisham akan gunakan segala bentuk jentera yang dia untuk merayu dan meraih simpati perwakilan untuk memberikan dia sekali lagi peluang dan ruang duduk di jawatan itu...

Para perwakilan sekelian, fikirlah masak-masak, adakah orang seperti hisham yang pernah mencium keris kemudian untuk menjaga hati cina dia sanggup minta maaf atas perbuatannya yang mencium keris itu kita nak angkat menjadi pemimpin kanan umno?

Jangan kita termakan dengan penurunan kadar saman AES, percayalah itu keputusan kabinet, hisham hanya announce sahaja, siapa pun menteri akan buat perkara yang sama kalau kabinet sudah bersetuju untuk turunkan kadar saman itu, so hisham tak payahlah jaja kata kerana dia kadar saman AES di turunkan...

23 comments:

Nok said...

aku nak bagi tahu pada GAP walaupun komen ni tak sampai mana2..sebagai org melayu dan ahli umno walau siapa pun pilihan akar umbi yg penting pemimpin2 yg terpilih mestilah menjalankan amanah dgn seikhlas2nya bagi menangkis segala tuduhan2 oleh pembangkang...jgn di nafikaalam pembeliann sama sekali ada pemimpin BN khasnya umno terlibat dalam rasuah yg bernilai berbillion RM duit rakyat oleh proksi2 pemimpin2 umno terdahulu,contoh menteri kewangan sebelum Tun Mahathir sehnggalah zaman Najib ..dalam pembelian peralatan ATM...dan GAP kena tanya secara ikhlas kenapa ada bekas Panglima ATM yg masuk Pembangkang??sbb depa tahu apa yg berlaku dalam pemilihan2 kontraktor untuk membekalkan peralatan tersebut pada ATM..???adakah mereka harus tutup mulut dan hanya menunggu SPRM membuat penyiasatan dan akhirnya tiada kes?? fikir2kan lah..nungkin tak melibatkan semua..tapi demi mengembalikan kepercayaan rakyat, umno harus benar2 berubah,kalau tidak umno tidak releven lagi dan akan pupus dgn sendiriya wassalam..

Nok said...

aku nak bagi tahu pada GAP walaupun komen ni tak sampai mana2..sebagai org melayu dan ahli umno walau siapa pun pilihan akar umbi yg penting pemimpin2 yg terpilih mestilah menjalankan amanah dgn seikhlas2nya bagi menangkis segala tuduhan2 oleh pembangkang...jgn di nafi kan ada pemimpin BN khasnya umno yg terlibat dalam rasuah yg bernilai berbillion RM duit rakyat oleh proksi2 pemimpin2 umno terdahulu,contoh menteri kewangan sebelum Tun Mahathir sehnggalah zaman Najib ..dalam pembelian peralatan ATM...dan GAP kena tanya secara ikhlas kenapa ada bekas Panglima ATM yg masuk Pembangkang??sbb depa tahu apa yg berlaku dalam pemilihan2 kontraktor untuk membekalkan peralatan tersebut pada ATM..???adakah mereka harus tutup mulut dan hanya menunggu SPRM membuat penyiasatan dan akhirnya tiada kes?? fikir2kan lah..nungkin tak melibatkan semua..tapi demi mengembalikan kepercayaan rakyat, umno harus benar2 berubah,kalau tidak umno tidak releven lagi dan akan pupus dgn sendiriya wassalam..

Anonymous said...

Tapi Ali Rustam tu aku dah boring tengok,dah terlalu lama dan idea pun aku tak berapa nampak.

Anonymous said...

say no to hisham

Anonymous said...

Ali Rustam dah expired. Bukan sb dia kalah di Bkt Katil tapi di Melaka dia pun tak banyak bangunkan orang Melayu. Sb terlampau ikut cinalah dia disembelih oleh cina. Kena cari yang lebih fresh dan berkaliber. Setuju Dr Zahid dan Mukhriz tapi bukan juga Hishamudin. Sorang lagi kena tunggu pencalonan...

Anonymous said...

Zahid menang kerana berkesan, gagah berani tak pernah gentar melawan pembangkang.

Mukhriz menang kerana berani bertanding di kawasan lawan dan menang dan bantu rampas kembali Kedah.

Hisham memang kerana dia sepupu PM.

Anonymous said...

bolih kah kita mengharapkan apa apa pun kepentingan orang Melayu tidak bolih tidak dipertahankan olih mereka Banyak lagi perlu bantuan Melayu yang berjaya jangan lah jadi si Tanggang apakah bukan Melayu melayani kita saksama dalam sharing their economic cake malahan adakah bank perniagaan memberi loan se mudah mudah nya kepada orang Melayu apa kah di perusahan mereka orng Melayu bolih diberi peluang menjawat tugasan tertinnggi bahagian mereka hak mereka mutlak hak kita yang dikehendakki sedairlah

Anonymous said...

NOK SAID....

NONOK......

anti-malaun said...

Menteri Amaran Tok Mudin CKMM kita tu can go fly kite. Suroh dia duduk diam2 kat MoD dan Transport Ministry tu. Aku setuju ZAhid, Mukhriz calon yang berwibawa. Shapie Apdal pun ok jugak. Yang lagi 2 orang tu aku harap depa undurlah cara terhormat. Masing2 ada 'baggage' yang boleh menjadikan liability pada UMNO.

Anonymous said...

Kerismuddin boleh turun. Kita tak perlu menteri amaran.

Anonymous said...

Aura Mukhriz memang power! Kedah sepenggal kat PAS, last-last dapat balik kat BN..padahal Mukhriz bertanding di kubu kuat PAS..tanya orang Kedah depa tau la, Ayaq Hitam memang kubu PAS la, hampir mustahil boleh tumbang..akhirnya, Mukhriz menang..kalu VP Mukhriz kalah aku rasa boleh slow2 bungkus dah UMNO ni..orang PAS pun reti pikiaq, kalau UMNO takmau, aku taktau la nak cakap apa lagi...

Anonymous said...

INI BUKAN ZAMAN WARNING WARNING LAGI.
INI ERA ACTION, ACTION AND ACTION.
SEKALI KERI'S DI HUNUS, NO MINTA MAAF.

usin said...

yes! yes! yes! kepada seluruh perwakilan, utk memilih pemimpin bagi memimpin parti bangsa melayu ini, pastikan individu itu seorang yg ada kekentalan tahap gaban utk perjuangkan kepentingan melayu dan bumiputera. kalau ada calon yg ada telur yg sekejap keluar sekejap masuk dalam kerandut mcm yg disebut oleh gap, lupakan sahaja. no point utk memilih calon tersebut. ingat tu wahai perwakilan semua!!!!!

usin said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Bro, aku nak share skit lah pengetahuan aku yg skit ni. Kontrak supply peralatan ATM or pertahanan ni sebenarnya dipanggil kontrak kerajaan. Sapa yg dapat kontrak tu? Org melayu jugak. Kroni ka? Bukan kroni tapi rata2 ex askar. Kenapa dorang diberi kontrak tu? Sebab nak bg melayu kaya.. Salah ka? Ntah la aku rasa tak salah sapa rajin berusaha dia dapat la. Kontrak ni selalunya dalam 10 tahun limit dia. Semua org melayu yg dpt semuanya kaya dan ramai juga yg lepas kaya join pembangkang. Sebabnya? Sebabnya marah pasal kontrak 10 tahun jer, kenapa tak bagi seumur hidup jer. Ni lah sifat org, bila dah senang dia lupa segala. Nak kaya sorang2. Aku kenal beberapa org camni n aku tak respek langsung pasal tak der pon inisiatif dorang utk tolong anak melayu yg lain lepas dah kaya. Yang makin senang anak beranak. Lumrah manusia lupa segala lepas dah senang.. Hehehe..

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. mana-mana pencalonan pejuang Islam/Melayu yg. BERANI dan TULEN, seperti zaman KEMERDEKAAN dulu!

Asal BUKAN satu lagi Melayu/Islam LIBERAL, yg. dah cukup MEROSAKKAN perjuangan amat BERANI Islam/Melayu, terutamanya lawan MUSUH-MUSUH Islam/Melayu dari puak Satanisme Kristian Zionis DAPSYAITAN/PKR! Patutnya setiap pemimipin UMNO MUDA dihantar bercuti di kpg-kpg., terutamanya golongan elit, termasuk di rumah panjang, sekurangnya seminggu, dan hidup betul-betul cara kpg (bukan dilayan spt. Tuan) - baru mereka bakal paham kesempitan hidup umat Islam/Melayu dan bumiputera lain yg. miskin, dan turun balik ke bumi, dari percutian elit di hotel lima bintang atau London/Paris dsbnya. Saya pernah melawat kpg-kpg, termasuk rumah panjang, air dari telaga bercacing pun, terpaksa mereka guna!

Golongan Melayu/Islam LIBERAL, yg. pikiaq mereka tu 'intelektual' (pala-hotak mereka - kalau makan SAMBAL BELACAN orang Melayu kampung, pasti TUMBANG 'intelektual' PENIPU mereka!) dah cukup MEROSAKKAN perjuangan amat BERANI Islam/Melayu, terutamanya lawan MUSUH-MUSUH Islam/Melayu dari puak Satanisme Kristian Zionis DAPSYAITAN/PKR!

Dan skrg. makin galak si PENGKHIANAT Islam/Melayu LIBERAL dlm. UMNO, nak menguasai UMNO! Golongan LIBERAL Islam/Melayu memang PENJAHANAM agama, bangsa dan negara. Kerana mereka sudah TAKSUB dgn "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si Barat-Zionis! Kononnya falsafah dan undang-undang Barat-Zionis yang 'terbaik' (pala hotak si KAPIR SATANIS Barat-Zionis PENIPU ini!), di mana wang, kebebasan seks termasuk homoseksual/pelacuran/pornografi/kehamilan luar nikah (termasuk kanak-kanak), dadah, alkohol dan perjudian – yg. akan terus MENJAHANAMKan akhlak dan akidah umat Islam/Melayu! Bakal kita jadi Bumiputera Islam MEREMPAT Palestin/Singapura!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Ahli UMNO said...

PILIHAN KU: ZAHID HAMIDI MUKHRIZ MAHATHIR. SHAFIE AFDAL. MEREKA INI SEKALI KERIS TERHUNUS, TAK AKAN TERHEGEH-HEGEH MINTA MAAF. HILANG MARUAH MELAYU. INGAT PARA PERWAKILAN KAMU SEMUA ADALAH AMANAH ORANG MELAYU. JANGAN TERSILAP PILIH. BURUK PADAHNYA PADA BANGSA MELAYU.

Anonymous said...

zahid ok yg dua lagi mampus umno

Malay X said...

Persaingan Naib Preseiden UMNO - Analisis dan Kupasan


Persaingan pemilihan UMNO kali ini mencatat sejarah tersendiri apabila 6 calon heavyweight akan bersaing merebut jawatan untuk 3 jawatan Naib Presiden yang akan menetukan kesinambungan UMNO untuk menghadapi cabaran pada masa kini. 3 orang Naib Presiden iaitu Dato Seri Ahmad Zahid Hamidi, Dato Seri Hishammudin Tun Hussein dan Dato Seri Shafie Apdal akan dicabar 2 bekas Naib Presiden UMNO iaitu Tan Sri Isa Samad dan Dato Seri Mohd Ali Rustam. Anak kepada Negarawan Ulung dan Bekas Presiden UMNO paling berpengaruh dalam sejarah, Dato Mukhriz Tun Mahathir juga menawarkan diri untuk merebut jawatan ke-3 paling penting dalam UMNO dalam usaha meyahut suara golongan muda untuk mentransformasikan UMNO.

Agak sukar dijangka persaingan kali ini, secara ringkasnya antara kekuatan dan halangan calon2 terbabit:

1. Mukhriz :



Beliau amat pasti menerima sokongan padu UMNO Kedah kerana kejayaan merampas semula Kedah dgn bergaya sekali, selain itu faktor Tun M juga akan membantu beliau di mana sebahagian besar penyokong Tun Mahathir amat pasti akan menyokong beliau. Dasar2 tegas dan pembaharuan2 yg dilakukan seperti rang undang2 anti-syiah serta pelbagai projek ekonomi baru di Kedah akan membantu beliau dilihat sebagai pemimpin muda paling berpotensi.Beliau juga akan menerima sokongan golongam muda yang mahukan pemimpin2 muda berada di barisan kepimpinan tertinggi UMNO. Namun antara halangan yg akan dihadapi adalah dari puak pesaing politik tradisi beliau iaitu Khairy Jamaluddin yang akan berusaha sepenuhnya untuk menghalang kebangkitan berterusan politik beliau. Namun peluang beliau dianggap paling cerah berbanding calon2 lain berdasrakan kaji selidik undi di Internet.



2.Zahid Hamidi



Beliau mengecapi populariti mendadak selepas menjawat jawatan Menteri KDN menggantikan CKMM. Tindakan2 tegas diambil beliau menyebabkan beliau diangkat sebagai harapan baru UMNO di kala ramai orang Melayu kerajaan terlau baik dan berlembut kepad penentang2 kerajaan. Malah beliau juga adalah "internet darling" di mana menerima sokongan padu blogger2 UMNO kerana kehebatan karisma dan kekutan diri dimiliki.
Namun persoalannya, mampukah populariti beliau diterjemahkan dgn sokmongan padu pada PAU - 2013??? Namun berdasarkan keadaan semasa beliau masih antara calon popular untuk menang jika diambil kira beliau memenangi pemilihan 2009 naib preseiden dgn undi tertinggi. Jika trend tersebut beterusan ditambah populariti dikecapi sekarang peluang mengekakalkan kerusi naib presiden UMNO adalah cerah.




3. Shafie Afdal


Beliau amat pasti menerima sokongan padu UMNO Sabah. Selain itu, faktor hutang budi pada UMNO Sabah yang menyelamatkan Barisan Nasional (BN) pada PRU-13 juga akan membantu beliau di mana kemungkinan beliau menerima sokongan sebahagian
ahli2UMNO di Semenanjung adalah positif. Namun berbanding Mukhriz dan Zahid nasib beliau masih agak sukar dipastikan.


Malay X said...

Persaingan Naib Preseiden UMNO - Analisis dan Kupasan


4. CKMM@Keirsmudin@Hishammuddin



Beliau dianngap musuh awam di dunia siber oleh blogger2 UMNO disebabkan kelemahan beliau sebagai Menteri Dalam Negeri yang membawa kepada beberapa siri demonstrasi dan penghinaan kepada Islam. Konotasi Menteri Amaran memeberikan imej buruk kepada beliau untuk memenangi jawatan naib Presiden UMNO. Namun begitu, beliau dikatakan menerima sokongan kukuh UMNO Johor yang tetap mahukan calon Johor memegang jawatan penting tersebut. Selain itu, pastinya sepupu kesayangan beliau pasti akan turut membantu menggerakkan jentera dan pengikut beliau di seluruh negara untuk memastikan satu2nya
proksi beliau paling setia akan terus mengekalkan kuasa sebagai Naib Presiden. Ini kerana jika CKMM kalah, beliau tidak banyak pilihan selain menggugurkan jawatan beliau dari dalam kabinet seterusnya kehilangan proksi penting di dalam UMNO dan kerajaan.

5. Isa Samad


Ketika beliau digantung jawatan dlm UMNO dahulu, ramai yang mengatakan dakwaan politik wang oleh beliau sebagai bermotif politik kerana dikatakan Pak Lah dan Khairy gentar dgn pengaruh besar beliau di akar umbi. Malah pada ketika itu, Pak Lah tidak mahu ada pengaruh Tun M yg ramai tahu beliau adalah penyokong Tun M. Namun beliau membuat "comeback terhebat dlm sejarah UMNO" apabila memenangi PRK-Bagan Pinang dan seterusnya dilantik sebagai Penerusi Felda. Dilantik sebagai Penngerusi Felda, beliau tidak mensia2 kan peluang tersebut sehingga FGVH berjaya disenaraikan dgn IPO terbesar dlm sejarah. Malah beliau juga memastikan kemenangan besar UMNO di Felda dan meningkatkan kembali kerusi dimenangi UMNO. Dijangkakan beliau akan menerima sokongan padu UMNO Negeri Sembilan,bahagian2 UMNO di Felda serta penyojong2 akar umbi nya yang setia. Jika sokongan ini menjadi kenyataan, beliau semestinya adalah calon "Dark Horse" untuk perebutan jawatan Naib Presiden UMNO.

6. Ali Rustam


Kekalahan beliau dlm PRU-13 tetap tidak dapat menyekat pengaruh beliau untuk merebut jawatan Naib Presiden UMNO. Selain UMNO Melaka yg akan memebrikan sokongan padu, beliau harus meningkatkan sokonmgan dari bahagian2 lain. Tetapi nasib mungkin menyebalahi dia kerana tidak memegang jawatan penting dlm kerajaan selain Pengerusi PUNB.Jadi beliau memiliki banyak masa senggang untuk berkempen di peringkat akar umbi. Namun peluang beliau kali ini dilihat tidak secerah dahulu disebakan selain harus menyaingi pesaing tradisional beliau iaitu Tan Sri Isa Samad beliau juga dilihat sebagai generasi lama yang dikatakan sudah menghamipri tarih luput. Namun semuanya masih tidak pasti lagi kerana beliau pasti akan megeluarkan senjata rahsia orang Melaka untuk mmemastikan beliau memenangi pemilihan kali ini setelah dinafikan peluang untuk mencabar Tan Sri Muhyiddin Yassin pada persaingan merebut jawatan Timbalan Presiden UMNO yang menyaksikan Bekas Panglima UMNO Selangor iaitu Tan Sri Muhamad Taib tewas pada Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menjawat jawatan kedua tertinggi dalam UMNO.

Namun apa yang penting, pemilihan Naib Presiden kali ini mencatat sejarah sebagai pemilihan paling kompetitif dlm sejarah UMNO Moden.
Tahniah UMNO!!!!!

Anonymous said...

Pendek kata, Ini kalilah, ahli Umno wajib menyokong Datuk Mukhriz Mahathir dan nobatkan beliau di posisi Naib Presiden. Semua ini sebagai satu benteng pertahanan awal buat orang Melayu jika ada-ada apa perkara yang tidak diingini barlaku kepada Orang Melayu Malaysia. Sekurang-kurangnya pendekatan berhemah dan sederhana beliau serta gen-gen positif yang ada di tubuh badan beliau yang diwarisi daripada ayahanda dan bonda akan menyumbang kepada kesejahteraan umat Melayu Islam di Malaysia. Semoga Allah terus menjadi penlindung dan sentiasa memberi rahmat agar beliau terus diperteguhkan iman serta takwa kepada Illahi.

Setia 7.

Anonymous said...

seharusnya ada 3 jawatan penting dalam UMNO yg mewakili Sabah, Sarawak dan Semenanjung. Jawatan tetap ini tidak perlu dipertandingkan sbg wakil UTAMA 3 tanah besar dlm UMNO.

Pencalonan naib2 presiden seharusnya berdasarkan kpd sumbangan yg telah dicapai utk negara/bangsa melayu/islam sebelum dan selepas setiap PRU kerana jawatan ini akan menjurus kpd timbalan presiden dan presiden.

3 jawatan naib presiden perlu ada quality utk dapat menyelesaikan "masalah2 penting dalaman dan luaran" yg mendatang didlm komponen BN kerana peranannya yg menjadi "tunjang" kpd UMNO dan BN.

kerja2 3 naib2 ini khusus utk menyemarakkan lagi hubungan sehingga keakar umbi dari segi gerak-kerja pusat-negeri-cawangan.

ini juga bakal melenyapkan lobi-melobi "org2 tertentu" utk jawatan2 penting didalam UMNO itu sendiri.

Kuasa kerja jawatan naib2 presiden juga sewajarnya tidak melibatkan jawatan dalam Parlemen/DUN/kerajaan utk meng-elakkan kepentingan2 tertentu yg boleh menggugatkan perpaduan dalam UMNO itu sendiri.

Anonymous said...

katakan tidak kepada Menteri Amaran..