Breaking News
Loading...
October 30, 2013

Info Post

Antara sekolah cina yang mendapat peruntukan dari kerajaan umno/bn ialah...

SJKC Aik Min - RM1 juta
SJKC Peh Wah - RM50,000
SJKC Yok Meng - RM1 juta
Tabung Pendidikan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Sungai Limau - RM200,000.

Cukup pandai kerajaan bn membazirkan duit rakyat, sudahlah cina tak mengundi bn pada pru lepas, nie di tabur lagi duit dengan harapan cina-cina nie nak undi di sungai limau.

Sudah-sudah la, berapa kali korang nak kena kencing dengan cina nie...???

23 comments:

Anonymous said...

bn memang babi negara.dok bela puak makan babi.ni tak mengikut perlembagaan.

Anonymous said...

Dekat sekolah agama bg 350ribu jaaaa dekat sek cina juta2....menyampah tahap cipan dgr berita nih....cina ada berapa kerat jaaaa....itu pun x blh pikiaq tpm nih....

Islam Agamaku said...

Sumpah, akan xkan undi BN lg

Anonymous said...

Ceh ! berita palsu...wat suspen jaaa !

Anonymous said...

nak buat macam mana, duit kat tangan depa yg bodoh dan tak mau menerima fakta sejarah. labur lagi, org kat luar dun sg limau, berasap dengar. banyak pulak tu. memang tpm kaki bodek ah jib gor. patutnya kata jer, kalu menang, kita bincang selagi dong zhong awak terima pppm. memang nak maki hamun jer kpd pemberi wang besar kpd sekolah cina ni. mungkin ah jib gor suruh beri. berapa persen jer cina kat sana tu.

Anonymous said...

Apa yang palsunya anon5.14pm?

Orang melayu terutama yang menyokong bn pastinya akan berasa marah, akhirnya dek kerana undi bn terpaksa juga melutut kepada cina yang langsung tak membantu kemenangan bn pada pru lepas.

Anonymous said...

Bodoh dan bangang tak faham bahasa umno ni.

Qar Max said...

Melayu mudah lupa..... Sedih. Akan berulang lagi

Anonymous said...

Bangkai negara..Bn

Anonymous said...

Aku penyokong tegar umno...

Melayu tolong jgn undi BN ... pemimpin BN penjilat bontot cina!!!!

Anonymous said...

Najib, hisham, nazri dan khairy dah minum air bangkai cina taiping (spritzer, mesra, 7-eleven) sebab tu mereka ketagih undi cina. Kena kencing cina tu macam holy water buat 4 lanun umno itu.

warisantmk said...

Amat tidak wajar, SAR dapat 300K, Sekolah Cina sampai 1 juta.....aku pun hairan kenapa ada pemimpin UMNO/BN begitu bodoh. Kalau cerdik, utamakan le kaum Melayu.

kalau harapkan pengundi Cina, TS Muhyiddin tak merasa le jawatan TPM lepas PRU13.

Cukup-cukup le tu...

Anonymous said...

pernah pemimpin bn bagi tau aku, najib sebenarnya banyak tolong sekolah agama dan sekolah pondok, tapi tak di war-warkan takut orang bukan melayu pertikai.

pada aku itu jawapan yang bodoh, sepatutnya ia perlu di war-warkan dalam media kerana itu boleh menutup mulut bangkai2 dalam yang kata umno/bn tak bantu sekolah agama.

buat apa nak jaga sangat hati bangsa asing terutama cina sedangkan cina tak membantu bn masa pru lepas.

siti said...

Melayu mudah lupa. .....

Anonymous said...

strategi politik BN, xnak undi BN lantak p kat hampa, sekurangnya BN lebih banyak berikan peruntukan kepada melayu pada cina, tapi tak di hebohkan untuk elakkan jadi isu panas dan sensitif.hampa ingat undi pas dapat bantu rakyat sungai limau ka? tidak sama sekali, kerajaan negeri kedah sekarang bawah BN, kalau BN menang sungai limau, lebih mudah pembangunan dan peruntukan untuk memajukan sungai limau di salurkan.kalau pas menang, depa nak ambil duit mana nak bangunkan sungai limau? dengan kutip derma dalam ceramah? tepuk dada tanya selera

Anonymous said...

MAHALNYA HARGA UNDI CINA ....

Ikhlas saya kata. Saya terkejut dan kecewa bila TS Muhyidin bagi 2 juta dekat sekolah cina. RM2 juta untuk mendapatkan 1800 undi cina dalam PRK Sungai Limau.

Kiraan metamatik : RM2,000,000 dibahgi dengan 1800 pengundi cina = RM1,111.11 seorang. MAHALLLLLLLL ... mahal sungguh undi orang cina.

Informasi : Kalau ada siapa2 atau blogger yang ada maklumat berapa jumlah RM yang Umno bagi kepada melayu dalam PRK Sungai Limau ini (bantu sekolah kebangsaan, bantu surau, bantu mesjid, bantu sekolah agama dll yang menjurus kepada kepentingan melayu islam), sila dedahkan supaya saya boleh buat kiraan metamatik untuk mengetahui berapa harga SATU UNDI MELAYU berbanding dengan RM1,111.11 BAGI SATU UNDI CINA.

Anggaran : Mungkin tidak sampai RM10.00 bagi SATU UNDI MELAYU. Begitu MURAHNYA HARGA SATU UNDI MELAYU berbanbding dengan HARGA SATU UNDI CINA.

Pertanyaan saya adalah :

Penting sangat kah undi cina kepada Umno ? Adakah undi melayu tak penting ? Sudah kaya raya dan senang linang kah orang melayu di Sungai Limau sehingga UMNO tak perlu bantu mereka lagi ?

Fakta 1 :

Umno dan TS Muhyidin tolong tengok gambar yang terpapar dalam blog ini (Gerakan Anti PKR). Tak rasa tersentuh kah dengan keadaan rumah orang melayu seperti yang di lihat dalam gambar ini ?

Fakta 2 :

Saya optimis semua 1800 pengundi cina itu akan bagi undi kepada Umno sebab ini hanya PRK dan bukan PRU. PRK bukan untuk menentukan siapa jadi kerajaan, sedangkan PRU nak tentukan siapa jadi kerajaan. Kalau saya jadi pengundi cina, walau tak bagi apa2 pun saya akan bagi undi kepada Umno dalam PRK ini, tetapi jika PRU walau diberi sebanyak mana sekali pun, saya sapu apa saja yang diberi, tetapi bila nak undi saya tidak akan undi Umno kerana saya tak mahu Umno terus menjadi kerajaan yang memerintah, sebagai seorang cina saya mahu bangsa saya mendominasi pemerintahan negara, sebagai seorang cina hanya parti DAP sahaja yang mampu menyerlahkan impian kami orang cina, dan bukan MCA, dan tidak juga Gerakan. Ini lah yang dilakukan oleh para pengundi cina semasa PRU 13 dulu. TETAPI UMNO BERNASIB BAIK KERANA SAYA BUKAN SEORANG CINA.

Pengundi Umno

Anonymous said...

Setuju Umno Telah Bazirkan RM2 Juta.

Pengundi cina sudah tunjuk kepada kita masa PRU 13, sama ada cina pekan atau cina kampong mereka sepakat tidak beri undi kepada calon2 Umno. Di kampong2 mereka bagi undi kepada Pas, di pekan2 mereka bagi undi kepada DAP atau PKR. Tobat lahum mereka nak undi Umno.

PRU 13 memang sah " Pengundi Cina Tolak Umno ". Ada siapa2 pemimpin Umno berani menidakkan statement ini ?

Yang sebenarnya, RM2 juta itu kalau Umno gunakan wang sebanyak itu untuk membantu mana2 orang melayu khasnya penyokong2 Pas yang rumah mereka elok sikit sahaja daripada kandang kambing atau reban ayam, insyallah satu kampong akan beri undi kepada Umno sebagai tanda terima kasih kerana Umno bantu orang susah.

Tetapi bila Umno sanggup bagi RM2 juta kepada kaum cina yang terbukti " Tolak Umno Dalam PRU 13 " maka saya rasa ramai orang melayu yang bukan ahli Umno dan ahli Umno yang bukan karat hijau yang telah memasang angan2 untuk mengundi Umno pada 4.11.2013 ini akan berasa TAWAR HATI terhadap Umno.

Kalau Umno dan TS Muhyidin Yassin tak percaya, cuba baca dan hayati lah luahan rasa pengunjung2 dalam blog yang pada peringkat awalnya nampak menyampah dengan Pas tetapi kini mula menyampah dengan Umno pulak. TERMASUK LAH SAYA .....

Pendirian saya sekarang adalah. Dalam PRK Sungai Limau ini JIKA UMNO MENANG MELAYU TIDAK DAPAT APA-APA dan JIKA PAS MENANG MELAYU TIDAK RUGI APA-APA.

Bukan mustahil KERANA RM2 JUTA UMNO AKAN TERLEPAS PELUANG MENANG DI SUNGAI LIMAU. Kita tunggu dan lihat hasilnya pada malam 4.11.2013

Jika Umno kalah, TS Muhyidin Yassin adalah penyebabnya. Jika Umno kalah, RM2 juta adalah harganya.

Pak Belalang

Anonymous said...

RM2 juta je.. bukan banyak pun. lgpun sekolah2 cina amat memerlukan duit tu sebagaimana amnu memerlukan undi cina. ada give and take di situ.
sekolah agama bagi sikit je sbb nnt jadi pembangkang. kalau bagi banyak nanti, sekolah agama akan mampu melahirkan lebih ramai cendiakawan agama. kesannya,... (korang reka la sendiri... muakakaka)

Anonymous said...

Dalam PRK Sungai Limau ini JIKA UMNO MENANG MELAYU TIDAK DAPAT APA-APA dan JIKA PAS MENANG MELAYU TIDAK RUGI APA-APA. (Pak Belalang)

Betoi kata hang Pak Belalang. Tapi cina dah gabuih RM2 juta. Muhyidin bagi. Nasib melayu lah. Depa penat2 undi bagi Umno menang masa PRU13. Last2 cina juga yang dapat habuan.

Bodo nya orang melayu. Patut pun Umno tak berani bayar sampai RM1,111.11 untuk undi melayu. Undi orang melayu tadak nilai macam kepala hotak melayu juga.

Anonymous said...

Hangpa melayu undi Umno tak dapat apa-apa. Tapi bila cina tak undi Umno boleh dapat 2 juta. Sapa cerdik ?

Anonymous said...

Pengundi Umno

Kalau hang nak tahu harga setiap undi, meh aku habaq kat hang.

Undi cina berharga RM1,111.11 setiap undi.
Undi melayu berharga RM44.44 setiap undi.

Cina 1800 dapat 2 juta
Melayu 27,000 dapat 1.2 juta

Hangpa nampak tak. Umno pun tak sanggup bayar tinggi untuk undi melayu. Undi melayu tak ada nilai pasaran (no market value). Kasihan melayu............

Anonymous said...

Akibat permainan licik DAJAL MUSUH Islam/Melayu dlm. PAS. maka CINA KAPIR SAMSENG kat K’tan pun makin naik muka- tak hormat lansung Islam mahupun PAS (mereka sampai berdemo kat P. Pinang suruh DAPBANGKAI masuk campur kerana begitu benci undg-undg Islam – awat si Cina RASIS ni semua tak BERAMBOS saja dr. Kelantan)! Si KAPIR-makain-DAJAL ni tak sedaq diri, Kelantan dan seluruh Malaysia, adalah NEGARA ISLAM! Kalau kat Brunei atau negara liga Arab, si Kapir mesti patuh undg-undg. Islam di NEGARA ISLAM – tapi kat K’tan/M’sia ni, si Kapir nak buat sesuka hati mereka, termasuk sebarkan budaya LUCAH KAPIR mereka, secara terang-terangan dan dgn. makin bongkak! Sebab si Kapir asyik dpt. habuan dr. si Islam/Melayu LIBERAL PENGKHIANAT!

Kalau kat Barat sendiripun, yg. agama rasminya adalah Kristian, kaum PENDATANG kena hormat budaya Kristian, cthnya di Jerman, tak boleh buka kedai hari Ahad atau semasa mana-mana cuti rasmi Kristian! Dan jgn. harap boleh dpt. makanan halal kat pasaraya besar Barat - hanya di kedai-kedai umat Islam (tapi Barat asyik MELALAK mcm. ANJING HUTAN LIAR, kat Dunia Islam pasal hak asasi kesamaan/kebebasan mutlak-demokrasi LIBERAL PENIPU mereka)!

Lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/10/30/NonMuslims-see-red-over-seminar-Traders-invited-to-Islamic-business-workshop-irked-by-fee-and-threat.aspx, Non-Muslims see red over ‘seminar’, by syed azhar. October 30:

KOTA BARU: The Kota Baru Municipal Council has raised another storm among non-Muslims when it “invited” them to take part in a seminar on doing business the Islamic way last week.

Participants claimed, however, they were not only required to pay a registration fee of RM60, there was also a condition that their business licence would not be renewed if they did not attend the event.

The attendance was lukewarm, with council staff outnumbering the participants, but it left a sour note among those who took part in the seminar on Wednesday.

It is understood it was the first of two seminars, with the second scheduled for Monday postponed to a later date.

“I found the meeting a waste of time. While the organisers repeated the do’s and don’ts of doing business, in the end it was just a ceramah on Islam,” said a salon operator who declined to be named.

She added that she did not understand why they had to pay the RM60 fee and what the objectives of the seminar were.
The agitated salon operator said she attended the meeting because she feared her business permit would not be renewed if she stayed away.

She added that she understood the council wanted to implement Islamic principles within the business community but felt it should not include non-Muslims.

The hubbub over the council’s latest move to instil Islamic values in the running of what the PAS-led Kelantan government dubs the “Islamic City of Kota Baru” comes on the heels of the uproar over warnings to hair salons not to display “sexy” posters that show models not covering the aurat (parts of the body that should be hidden from public view).

Before this, the Chinese business community had cried foul against other restrictions imposed by the council; such as barring hair dressers from attending to customers of the opposite sex, segregating men and women in cinemas and supermarket counters, banning the sale of lottery tickets and restricting the sale of liquor.

A council circular last week to the business community

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Aku tak kata Pas betul. Aku pun tak lah suka sangat dekat Pas. Banyak benda yang aku tak suka dengan Pas. Tapi aku terasa betapa segala pengorbanan dan pertolongan orang melayu kepada Umno pada PRU 13 tidak dihargai dengan sewajarnya.

Orang cina kerana nak ajar Umno supaya mendengar setiap tuntutan mereka, mereka sanggup undi Pas pada PRU 13 dulu. Maka orang melayu di DUN Sungai Limau pun kena lah buat benda yang sama.

Kita undi Pas. Kita bagi Pas menang lagi. Supaya Umno nampak kita. Supaya Umno tahu siapa kita. Umno menang kah Umno kalah kah. Kerajaan negeri tetap Umno juga.

Makanya Pas adalah pilihan aku dan kaum kerabat aku dalam PRK ini walau pun PRU 13 dulu kami semua pakat pangkah Umno.