Jumlah Kakitangan Awam Malaysia Tertinggi Di Dunia, Itu Sebap Ia Perlu Di Kurangkan...


Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata, pada 2009, nisbah kakitangan awam-penduduk di Malaysia adalah yang tertinggi di Asia-Pasifik, iaitu 4.68 peratus berbanding 1.4 peratus bagi Singapura, 1.79 peratus bagi Indonesia, 1.85 peratus bagi Korea Selatan dan 2.06 peratus bagi Thailand.

Anehnya, katanya, walaupun mempunyai nisbah kakitangan awam-penduduk antara yang tertinggi di dunia, Malaysia semakin bergantung pada perunding asing walaupun hanya untuk merangka dokumen dan pelan induk negara.

Kalau kita paham apa yang di komen oleh lim kit siang itu, sebenarnya dia nak bagi tau, kakitangan awam yang ada di malaysia nie tak prodaktif, lembab dan memang patut jumlah kakitangan awam di kurangkan, semua kakitangan di malaysia harus bersyukur kerana umno/bn masih lagi memerintah malaysia, walau pun kebanyakan dari kakitangan awam menyokong pembangkang, cuba bayangkan apa nasib korang semua kalau dap yang memerintah...

Comments

Anonymous said…
Biarkan bro dalam malaysia ni najib sayang dua je felda dan kakitangan awam. Orang felda tu kira ok la sokong kerajaan tp orang gomen banyak yang sokong pembangkang. Tgk dalam masa pekerja swasta ada yg kena buang kerja pasal ekonomi tak berapa elok najib punya sayang dengan orang gomen di baginya jugak bonus. Walaupun orang gomen tak sokong kerajaan.
Anonymous said…
Aku kerja sykt Cina..aku tau apa rasa..
Orang gomen patut brsyukur atas nikmat kuasa politik yg ada pd orang Melayu. Lu orang tak boleh survive punya walau jwatan kerani...
Anonymous said…
Kalau macam ni perangan orang gomen aku sokong kalau dap kata nak kurangkan kakitangan awam. Mereka pemalas lembab dan tak produktif kerja makan gaji buta. Takpercaya? Esok pergilah berurusan di pejabat kerajaan pukul 10 pun belum tentu masuk office.
Anonymous said…
Oi anon 11:11pm kerana lu BODOH mcm. KERBAU, baik lu pi MAMPOS terus jadi BANGKAI kat blog-blog DAJAL BODOH DAPBANGKAI/PKR!
Anonymous said…
Jgn. kita asyik diTIPU oleh MUSUH Islam/Melayu - si KAPIR RASIS DAPBANGKAI sebenarnya disyaki mensasarkan majoriti Islam/Melayu dlm. JPA, utk diKURANGkan!

Juga yg. hairannya terdpt pula peningkatan kaum Cina sampai 40, 000, dr. 20, 000 org. nak masuk JPA skrg ; tapi majoriti bukan main BENCI undi BN dulu!

Sepatutnya SPA-KDN kena berhati-hati; jgn dibiarkan diSABOTAJ oleh penyokong DAPBANGKAI/PKR, semata utk 'perpaduan' kaum dlm. SPA, sedgkan MUSUH Islam/Melayu mana mahu perpaduan mahupun keamanan, bahkan asyik bela PENJENAYAH pula akibat asyik MENJILAT "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si KAPIR-BUAS Barat-Zionis!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).
Anonymous said…
Siapa yg kerja swasta cina taulah penanggannya...sapa yg x setuju gan aku boleh berhenti keja kerajaan lepastu kejalah kat tempat aku...
he.hr
Anonymous said…
Kat Msia ni kita ada pilihan nk keje dgn gomen atau keje dgn firma.. setiap satu tu ada kelebihan dan kekurangannya.. xpayah la nk dengki2.. dah tu buat keje. Kang ada pulak yg kna buang keje.
Masa kakitgn awam dpt bonus yg ciput ni riuh 1Mesia tp bila ada syarikat swasta @ bank yg bg bonus berbulan2 diam je korang melancong / berbelanja. Ok pulak..
Dah la.. aku nk keje. Tingkatkan prestasi kurangkan kontroversi.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID