Breaking News
Loading...
November 12, 2013

Info Post

Bro Sebastian,

Aku dapat berita ni dari penduduk Taman Tasik Prima sendiri. Aku tanya sendiri pada penduduk yang buat report Polis berkenaan cina yang minta azan diperlahankan tu. Kebetulan aku singgah sembahyang di surau ar rahman tu. 

Sebenarnya cina tu tak minta pun azan tu diperlahankan. Cina tu tak pergi ke surau tu pun. Tapi cina ni buat tindakan yang lebih kurang ajar. Cina ni maki hamun masa orang tengah azan. Maknanya lebih kurang ajar la sebab semua orang dengar dia maki azan tu. kalau dia pergi surau cakap elok-elok dengan ajk surau kira ok lagi. Penduduk ini cerita perkara ni dah lama berlaku. Dekat setahun perkara ni berlaku. 

Mula-mula cina ni maki jerit-jerit masa azan subuh je. Penduduk ni tak tau cina mana satu yang jerit. Tapi nak ditunjukkan Allah, suatu hari (hari kejadian) cina ni jerit maki masa azan maghrib. Orang surau pergi ke rumah cina ni dan berlaku pertengkaran dengan keluarga cina ni.

Cina ni pun tak mengalah dan tak minta maaf. Jadi, esoknya ajk surau pergi buat laporan polis. Cina ni pun buat report polis. dan cerita ni tersebarlah di surat khabar.
Tapi kuasa Allah, malam kejadian tu juga bapak cina yang maki azan tu kena strok. Terus dapat bala cash. Aku tak reka cerita ni. Kalau bro tak percaya pergi sendiri ke surau tu tanya penduduk situ.

Aku tanya mana satu rumah cina tu? Penduduk ni tak nak bgtau rumah yang mana satu. Takut perkara yang tidak diingini berlaku. Dan penduduk minta perkara ini tidak diperbesarkan dan biar polis yang siasat. Dalam hati aku, punya la baik orang melayu ni. Kenapa cina ni macam cilake. 

Kesimpulan yang aku dapat buat, rumah cina tu dekat dengan surau sebab tu bila cina ni maki orang surau boleh dengar. Rumahnya baris depan. Tapi tak tau rumah yang mana satu. Sejak isu azan ni berlaku, 3-4 rumah cina baris depan ni senyap. Diaorang takde di rumah. Mungkin takut diserang dan tinggal di tempat lain buat sementara waktu.

Aku bg sekali gambar surau dan kawasan perumahan tu. tapi aku tak boleh masuk kawasan perumahan tu. Sebab ada security guard. Land mark perumahan ni betul-betul dekat dengan kfc dan pizza. apa-apa hal aku roger lagi.  Gambar rumah cina tu klik sini

22 comments:

Anonymous said...

melayu kononnya nama Islam x berani nak laksanakan hukum Islam..Melayu kononnya Islam tapi hina hukum2 Islam...lebih teruk dari bangsa agama lain yg hina Islam!!MANA PI ORG ISLAM..harap melayu ja ramai!

Anonymous said...

melayu kononnya nama Islam x berani nak laksanakan hukum Islam..Melayu kononnya Islam tapi hina hukum2 Islam...lebih teruk dari bangsa agama lain yg hina Islam!!MANA PI ORG ISLAM..harap melayu ja ramai!

Anonymous said...

Harap nama parti je guna perkataan Islam, tapi jadi anjing bisu pabila berdepan dgn kafir DAP dan PKR... mana perginya golongan yg mendakwa diri sbg ulama pejuang Islam dan hudud..!?? Sampai bila nak jadi anjing Dap dan Pkr..??? Belum puas lagi ke???

Anonymous said...

KURANG AJAR betullah si gereja/KAPIR DAJAL tu! Malaysia ni, adalah NEGARA ISLAM! Kalau kat Brunei dan negara liga Arab; jgn. haraplah si KAPIR Musuh Islam/Melayu buat hal mcm. ni! Itulah akibatnya benarkan kes ini dibicarakan di Mahkamah sivil dulu; patutnya apa-apa isu berkaitan Islam, mesti ditentukan dlm. MAHKAMAH SYARIAH!

Inilah akibat si Islam/Melayu LIBERAL MENJILAT KAPIR HARBI DAJAL, sedangkan umat Islam/Melayu, terutamanya yg.miskin, asyik MERANA tak habis-habis, di bumi PUSAKA Tanah Melayu kita, warisan dan korban berzaman nenek moyang kita, dari sebelum dijajah si KAPIR British-Zionis laknat lagi!

Patutlah juga ALLAH SWT- makin turunkan bala kat negara ni, akibat PENGKHIANATAN Islam/Melayu LIBERAL mcm. ni, yg. makin berlambak dlm. PAS mahupun UMNO!

Dahlah tu, siapa si LIBERAL; yg, menasihat PM kita utk. jadikan Langkawi mcm. pusat KAPIR Barat-Israel, Monaco – sawah padi dan kpg-kpg. Melayu warisan nenek moyang Melayu/Islam kita tu HINA sgtkah dan akan diGADAIKan berterusan pd. si KAPIR Musuh Islam/Melayu?! Kalau pelancong nak nikmati cara hidup KAPIR mereka, dah bersepah kat Barat; apahal kita nak hapuskan tradisi nenek moyang Islam/Melayu kita, yg. begitu INDAH dan SUCI, demi WANG pelancong/pelabur KAPIR! Langkawi itukan penuh sejarah Islam/Melayu - dan sawah padi/kpg. nelayan PUSAKA kita!

Sebenarnya ramai pelancong dr. NEGARA ISLAM yg. lebih menghargai keindahan dan kesucian tradisi Islam/Melayu sebegini; mereka tak perlukan alkohol atau berbikini sampai nak telanjang kat org. kpg. Dahlah tu, hotel terbaru si KAPIR yg. besar di Langkawi tu namanya "St. Regis" - bukankah 'St' itu maknanya 'Saint' dlm. Kristian?! Jadi Langkawi pun nak diKRISTIANkan?!

Maka, tak cukupkah satu demi satu negeri, dah TUMBANG pd. KAPIR Musuh Islam/Melayu dr. DAPBANGKAI/PKR (bersama sekutu mereka dr. PAP-Barat-Israel)? Ini termasuklah Kelantan dan T'gganu, yg. dulunya NEGERI-NEGERI ISLAM yg. begitu kuat tradisi dan aqidah Islamnya, pun makin TERGADAI kpd. si KAPIR MUSUH Islam/Melayu!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Aku ada satu idea.

Apa kata kita ikut modest operandi Pas. Apa kata kita kumpul orang islam di dalam stadium pastu kita buat sembahyang hajat dan baca doa KO kepada cina yang hina azan atau kepada siapa sahaja yang hina atau buat provokasi terhadap islam. Kita orang islam tak kira lah Umno kah atau Pas kah atau PKR kah, yang ada kelapangan turut serta dalam majlis sembahyang hajat itu.

Offer Nik Aziz jadi imam sembahyang hajat dan offer adik Nik Aziz baca doa KO. Insyallah mudahan KO lah mereka2 yang hina islam.

Siapa yang setuju dengan idea aku ini ????

Ana Muslimah

Surrhead said...

Ana...aku sokong cadangan mu...tapi lebih baik kalau jamil khir atau harussani jadi imam sebab kedudukan dia org di kerajaan masa kini....setuju tak dgn idea aku ni??

Surrhead said...

tapi ana, pikir2 balik, tak baik baca doa KO, kita doakan supaya rakyat lebih bertolak ansur dan keamanan diutamakan....ye lah, kita berdoa untuk tolak ansur dan keamanan...itu lagi baik dari doa untuk mematikan seseorg....boleh ker seseorg Islam mendoakan untuk mematikan seseorg? rasa2 secara logik tak boleh, tapi aku bukan pakar agama

Anonymous said...

Oi SIALPUNDEKhead, jgn. nak MENYAMAQ dan MENIPU sekrg - selama ini lu asyik kecam Islam/umatnya; temasuk nak PUTAR-BELIT pula, kononnya DS Zahid/UMNO 'munafiq' kononnya - wah bukan main lagi lu si KAPIR BANGSAT, skrag Rakus PULA LU; guna pula bahasa Islam dan nak menghukum cara Islam! Pi MAMPOS lu si-ULAR KAPIR dgn. TEMBERANG lu!

Dan apahal lu asyik GERTAK UMNO bela umat Islam/Melayu - tapi tak pula lu bising si MCA-Gerakan-DAP-HINDRAF bela kaum Cina/Hindu/Kristian/Bukan Islam?!

Anonymous said...

Hari tu juga si lu si SIALPUNDEKhead pikiaq Sabah tu Kristian punya - memang bodoh macam KERBAU penuh lintah KURAP- tak tahu sejarah M'sia ni, Sabah adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM! Memang si. RASIS mcm PELAHAP-KANGKANG-BABI!

Dan hari tu si PUNDEKhead bising pasal imigran dapat IC, - ingat mahu MENIPU, Cina kat Sabah/S'wak dan seluruh M'sia ini Bumiputera?! Mereka juga asalnya PENDATANG/IMIGRAN, yg. dibawa PENJAJAH-KAPIR-BUAS British-Zionis LAKNAT! Memang lu KURANG AJAQ dan SEWEL-mcm-BABI!

Dan kalau lu tak suka ISLAM serta BUMIPUTERA Melayu/Islam dan SEJARAH Kepulauan Melayu NUSANTARA ini, pusaka berzaman nenek moyang Melayu/Islam, dari sebelum dijajah Inggeris-Zionis lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS!!

Anonymous said...

Dan lu SIALPUNDEK-KUDIS-head, lu ni GILA BABI PORNO SEKS aahh - sampai lu GATAL sgt. nak suruh olang pegang lu punya BUTUH - penuh KUDIS kot! JIJIKnya! Ni lu punya komen KANGKANG-BABI kat http://darulehsantoday.blogspot.de/2013/11/inilah-cara-cina-berterima-kasih-kepada.html!

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Oi SIALPUNDEK-KUDIS-head, lu ni GILA BABI PORNO SEKS aahh - sampai lu GATAL sgt. nak suruh olang pegang lu punya BUTUH - penuh KUDIS kot! JIJIKnya! Ni lu punya komen KANGKANG-BABI kat http://darulehsantoday.blogspot.com/2013/11/inilah-cara-cina-berterima-kasih-kepada.html !

Anonymous said...

Paria yang pertikaikan ibadah korban kat sekolah dah masuk sini. Kalau ko nak tau surrhead tu lah parianya. Elok kita palam je paria surrhead ni.

Anonymous said...

Surrhead ni hari2 kena ketuk kepala dgn bapak dia...tu yg jd biol tu...waakakaka....

Sekian.

Surrhead said...

woi....ingat DET ni top sgt ker sampai org berpusu nak komen kat sini?? aku seorg jer la yg sanggup turunkan tahap intelek ku utk bersembang kat sini....korang patut bersyukur beb....kalau tidak, korang tak kenal dunia luar, mcm katak bawah rumah....memekak bodoh jer...

Anonymous said...

Baik ke tidak baik, itu cirita lain. Tapi Nik Aziz dah pun buat sembahyang hajat doa KO. Apa masalah nya ? Nasib baik cina yang hina azan tu KO ... itu kejayaan buat kita.

Surrhead said...

baik ke tak baik, itu cirita lain??/ heran dgn melayu umno ni, sedar ke tak sedar ya?? inilah contoh melayu yg kononnya memperjuangkan Islam tapi munafik keseluruhannya.....bolehla ko bersekongkol dgn makcik sambal petai tu........dan terjun lombong sama2....BTW, bagi aku link yg TGNA buat sembahyang hajat doa KO. Kalau tak der, tambah jer la melayu umno munafik dan suka memfitnah.....bodoh tak sedar....

Anonymous said...

Surrhead terencat ni rupanya balaci nik ajis....patutla bodoh semacam....org mcm kau ni jgn nk menyemak kat blog det ni, pegi main kat blog pondan jer.....

Anonymous said...

Oi SIALPUNDEK-KUDIS-head, lu ni GILA BABI PORNO SEKS aahh - sampai lu GATAL sgt. nak suruh olang pegang lu punya BUTUH - penuh KUDIS kot! JIJIKnya! Ni lu punya komen KANGKANG-BABI kat http://darulehsantoday.blogspot.com/2013/11/inilah-cara-cina-berterima-kasih-kepada.html !

Surrhead said...

tu lah melayu umno, semuanya mesti berasas perkauman...ni org cite lain, melayu umno pulak sibuk meneka aku ni melayu ka, cina ka atau india....kalau tak bodoh, tak tau ler....BTW, aku ni pandai, kalau tak boleh nak "keep up", baik diam jer, tak der la nampak kebodohanmu...dan, i rasa ada seorg kaki kunyit dlm ruangan komentor ni, tapi wayang lebih....

Anonymous said...

Oi SIALPUNDEKhead, jgn. nak MENYAMAQ dan MENIPU sekrg - selama ini lu asyik kecam Islam/umatnya; temasuk nak PUTAR-BELIT pula, kononnya DS Zahid/UMNO 'munafiq' kononnya - wah bukan main lagi lu si KAPIR BANGSAT, skrag RAKUS pula LU; guna pula bahasa Islam dan nak bicara hukum Islam! Pi MAMPOS lu si-ULAR KAPIR!

Lu punya ekoq ni dr. Red Bean KURAP RASIS aahh?! Kalau lu TAK suka ISLAM, BUMIPUTERA Melayu/Islam dan TANAH MELAYU kami ini, pusaka berzaman nenek moyang kami ini, dari sebelum dijajah British-Zionis KAPIR laknat lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS dgn. TEMBERANG lu!

Dan apahal lu asyik GERTAK UMNO bela umat Islam/Melayu - tapi tak pula lu bising si MCA-Gerakan-DAP-HINDRAF bela kaum Cina/Hindu/Kristian/Bukan Islam?!

Anonymous said...

Oi SIALPUNDEKhead, hari tu juga lu pikiaq Sabah tu Kristian punya - memang bodoh macam KERBAU penuh lintah KURAP- tak tahu sejarah M'sia ni, Sabah adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM! Memang lu aaahhh si RASIS mcm PELAHAP-KANGKANG-BABI!

Dan hari tu lu si SIALPUNDEKhead bising pasal imigran dapat IC, - ingat mahu MENIPU, Cina kat Sabah/S'wak dan seluruh M'sia ini Bumiputera?! Mereka juga asalnya PENDATANG/IMIGRAN, yg. dibawa PENJAJAH-KAPIR-BUAS British-Zionis LAKNAT! Memang lu KURANG AJAQ dan SEWEL-mcm-BABI!

Maka kalau lu tak suka ISLAM serta BUMIPUTERA Melayu/Islam dan SEJARAH Kepulauan Melayu NUSANTARA ini, pusaka berzaman nenek moyang Melayu/Islam, dari sebelum dijajah Inggeris-Zionis lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS!!

Anonymous said...

Tak kisahla surrhead kaum apa pun. Yg pasti dia adalah pondan!!!! Citttt!!!!