KANTOI: Giant Hypermarket Menipu Harga Barang...


Nah.. lain harga pada rak dan lain pula harga dalam resit, tak taulah kalau ada yang bingai kata harga ini termasuk GST, kalau harga tu termasuk GST kenapa harga di rak barang berbeza?

Apa pun kita sebagai pengguna harus bijak dalam berbelanja...

Pendedahan lanjut pasal giant menipu pengguna korang klik sini

Comments

Mama Arra Alisa said…
Saya juga ada pengalaman yang sama. Banyak kali dan yang terbaru malam Selasa baru-baru ini. Ambil sebungkus epal merah... ada 10 biji kot dalamnya harga tertera di tempat epal2 tu RM 10.99.... bila nak bayar harganya jadiRM 13.99.... so hubby tak mau bayar lah.... so cashier tu panggil supervisor ke atau apa jawatan tak tau lah... dia ambik epal tu dan ke belakang nak check... malas nak tunggu hubby bayar aje lah... x masuk epal tadi... sebabya tak ambik banyak barang tu yang perasan masa dia punch harga... dan nak cepat masah nak tunggu... kalau tak memang kena tipu juga lah.... so hati-hati terutamanya bila beli banyak barang.....
Anonymous said…
Kita jangan beli barang di giant. sy sudah bayak kali kena di giant ipoh.
barang yang sama terdapat dua harga yang berbeza. yg dipintu masuk kononnya telah diskaun 20%. tapi harga yang sebenarnya masih ikut harga di rak dalam. bila kita komplen alasanya kita ambil barang di rak dalam. Harap kementerian / fomka terbabit buat serbuan.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID