Breaking News
Loading...
January 29, 2014

Info Post

Ada sembilan sebab kenapa aku kata bn tak payah nak menggatal nak bertanding di pada prk kajang nanti, antara sebab-sebabnya ialah...

1. perletakan jawatan adun pkr itu bukan di sebabkan oleh peruntukan perlembagaan, contoh, adun mati atau di sabit dengan kesalahan oleh mahkamah yang menyebabkan adun itu hilang kelayakan, apa yang berlaku di kajang saling tak tumpah macam apa yang berlaku di dun penanti dulu, apa bila penyandang kerusi dun penanti, fairuz khairuddin yang ketika itu timbalan ketua menteri pulau pinang secara sengaja letak jawatan, berikutan permainan bodoh pkr itu, najib telah menegaskan bahawa, bn tidak akan bertanding di kerusi itu kerana ianya adalah mainan politik pkr dan tidak ada kena mengena dengan peruntukan perlembagaan... klik sini baca kenyataan najib

2. sekiranya bn menang sekali pun, pemerintahan negeri selangor masih tidak berubah, pkr masih dan tetap menjadi kerajaan negeri.

3. pecahan pengundi cina di dun kajang ialah 40.46% yang sudah pasti akan memberi undi solid kepada pkr, perlu di ingat, kajang adalah lubuk dong jio zong, ngo pelampau cina, kolej new era adalah pusat gerakan untuk ngo pelampau itu, pengaruh benci kepada kerajaan telah lama berakar di sana.


4. pengundi melayu sebanyak 48.48% akan pecah tiga, mungkin kalau ada calon bebas melayu yang berpengaruh, undi melayu akan pecah 4 atau 5, letak lah calon apa bangsa sekali pun, undi melayu kepada bn akan pecah dan undi cina solid kepada pkr, ada orang kata, undi india sebagai penentu, aku nampak india nie lalang, dia akan sokong siapa yang kuat, maka undi india kita boleh tolak tepi.

5. bukan nak bagi anwar menang percuma, tapi, kajang memang salah satu kerusi selamat untuk mat gay tu, itu sebab dia gila nak bertanding di situ, pasal dia tahu, undi melayu akan pecah dan cina akan solid bagi kat dia, kalau dia berani bertanding la di dun batu tiga, paya jaras atau di mana-mana kerusi yang pengundi melayu melebihi 50%.

6. berapa pulak wang yang berlu di habiskan oleh bn untuk memenangi hati pengundi kajang yang telah dua penggal pilihanraya menolak bn? berapa banyak pulak wang dari kerajaan persekutuan yang nak di laburkan kepada cina-cina di pekan kajang yang terang-terang akan mandikan bn nanti?

7. bersediakah jentera umno selangor bagi menghadapi prk kajang? betul, bila prk, seluruh jentera akan datang membantu, tetapi jenteri local (tempatan) lebih berkesan, tapi bersediakah umno dan bn selangor?

8. macam aku tulis di perenggan 3, kajang safe seat untuk anwar, cerita-cerita yang kata anwar akan ganti khalid gagap jadi mb akan termakbul sekiranya mat gay tu menang di kajang, ada orang kata mustahil anwar boleh jadi mb selangor kerana dia bukan anak jati selangor, siapa kata tak boleh? tak ada di sebut pun dalam undang-undang tubuh negeri selangor siapa nak jadi mb mesti anak jati selangor, dengan kata lain, no tengah ic dia mesti no 10, tidak, dalam undang-undang tubuh negeri selangor, hanya di sebut, sapa yang nak jadi menteri besar mestilah berbangsa melayu dan beragama Islam dan mendapat perkenan sultan.

9. jadi dari pada membazir duit dan tenaga, pada aku biarlah anwar memang free di kajang dan jadi menteri besar selangor, memang itu yang orang selangor nak kan??? orang selangor nak bekas banduan dan pesalah seks menjadi menteri besar mereka, pergi lantak la...!!!

26 comments:

Adi said...

setuju, BN tak perlu bertanding, tapi tak tahulah kalau mereka ikut cakap penasihat 25% tu...

nasirwise said...

ANWAR IBRAHIM

Sah. Datuk Seri Anwar Ibrahim (DS Anwar) dicalonkan bertanding di Pilihanraya kecil Kecil (PRK) DUN Kajang selepas ADUN Kajang YB Lee Chin Cheh meletakkan jawatan semalam Isnin 27 Januari. Besar kemungkinan,DS Anwar akan diangkat menjadi Menteri Besar Selangor yang baru jika beliau menang PRK tersebut. Mengapa DS Anwar Ibrahim berhasrat menjadi Menteri Besar Selangor?

TV3 memberitakan DAP dan PAS tidak tahu menahu mengenai tindakan dan rancangan PKR yang merencanakan perletakan jawatan ADUN Kajang dan pencalonan DS Anwar Ibrahim serta ura ura diangkat menjadi MB Selangor. Setiausaha Agong DAP mengatakan beliau dan DAP tidak dimaklumkan perkembangan politik di Selangor tetapi bapanya yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah hadir di Majlis Pengumuman Calon di IbuPejabat PKR.

Naib Presiden PAS, Datuk Husam juga menyuarakan tiada maklumat mengenai `kemelut dan rencana PKR’ tetapi kelihatan Dr Hatta Ramli berdiri di barisan belakang para pemimpin pembangkang. Rupa rupanya Selangor di tadbir bersama oleh PAS (15 kerusi DUN) DAP (15 kerusi DUN) dan PKR (13 kerusi DUN). Ada cerita belakang yang PAS akan mengemukakan nama nama yang boleh dilantik menjadi MB Selangor.

Penulis anggap ia adalah strategi bijak PKR dan Pakatan Rakyat untuk `kill 3 birds with one stone’. Mungkin lebih daripada 3 ekor burung. Ia dilakukan untuk :-
1. menyelesaikan masalah perebutan kuasa atau krisis di antara YB Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR merangkap Pengerusi PKR Selangor dengan Tan Sri Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor. Penasihat PKR mengambil jalan tengah dengan tidak melantik kedua dua mereka yang berkrisis menjadi MB Selangor.
2. Mengambil kesempatan untuk `cement and convert’ sentimen kemarahan rakyat mengenai kenaikan harga barang, kepada undi Pakatan Pembangkang.
3. Mempromosi imej dan nama Datuk Seri Anwar Ibrahim dan PKR, yang kurang `exposure’ ketika menjadi Ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang berbanding menjawat Menteri Besar Selangor. Exposure kepada rakyat, kakitangan kerajaan dan ahli perniagaan serta pelabur luar akan lebih besar.

Anonymous said...

Perlu sangat.
BN perlu bertanding.

Sebab dalam kempen PRK Kajang nanti Ah Jib mungkin akan umumkan peruntukan berjuta - juta ringgit untuk SRJKC dan pertubuhan Dong Zhong .

aku said...

caya org melayu selangor yg anti-BN, takpe gadai maruah agama, biarlah semua bukan islam boleh guna nama Allah, biarkan...biarkan...janji UMNO ditolak...tunggu dan lihat..aku nak tengok apa nak jadi pd mangkuk2 melayu yang bencikan BN ni...Islam konon...bersubahatlah kamu semua puak-puak dungu (dia ingat boleh kompem masuk syurga kalau tak sokong PM yg terang2 Islam...TQ

Anonymous said...

Agak agak dapat ke perkenan sultan????

Ahmad Albab said...

Letak calon MCA & seorang lagi calon bebas bangsa cina..

Anonymous said...

setuju det...apa la nasib kita org selangor. bakal dpt peliwat sebagai MB...ni semua melayu pakatan yg bodoh sgt!!!

Surrhead said...

anwar tak boleh jadi MB sebab Sultan Selangor tak berapa perkenan anwar pun. Sultan lebih suka TSKI.

Anonymous said...

Surrhead said...

anwar tak boleh jadi MB sebab Sultan Selangor tak berapa perkenan anwar pun. Sultan lebih suka TSKI.
January 29, 2014 at 2:03 PM

Boleh Surrhead ,
Dgn majoriti di DUN , mereka boleh pinda undang2.

Anonymous said...

Woi...jgn jd bodoh piang le...prk adalah medan puok2 umno kaut duit...akan ada supplier2 yg membekalkan mineral water(yg ni bagi kat mokhtar sulaiman tkp btn..fda pakarineral water..baca sanggahtokjanggut)mcm2 boleh supply sampai pampers dan tuala wanita pong depa blh supply....depa ni lah yg bagi mesej..bn perlu btanding..bkn utk menangtapi nk sapu duit...tambah tambah ketua bahagian...mesti lobi nk supply...konon duit nak jaga bahagian....p tgk negeri2 bn...semua projek depa sapu sb nk fund bahagian...mb pun bodoh piang...bagi depa projek..tak cukup mkn depa ni atau tak cukup2 makan....asyik nk projek nak jaga bahagian...hidup depa ni tk berkat...makan tk pernah kenyang...jadi....najib bodoh...letaklah calon walau tak menang....umno mmg bodo. ...bodo piang.....prk n pru tempat cari mkn...berebut nk btanding walaupun tahu dah tentu kalah....

Otak geliga said...

Majoriti kata jgn bertanding
yang suruh bertandingpun dia punya sindir skill mmg power, makan dalam....:)

bg aku BAGUS kalau UMNO berTANDING...sbb apa???....sbb ini kawasan RAMAI CINAbeng....CINAbeng2 ni hidup susah, melarat, dudukpun rumah KONDO harga juta2 je, nak bayar merc, jaguar, bmw nak cekau mana?....maka dgn PRK ni mungkin JUTAAN DOLAR akan DS Ah Jib Gor beri pd kaumnya.

aku YAKIN, kali ni CINAbeng akan memberi sokongan pd BN utk menunjukkan CINAbeng sayang PM atau dlm omputehnya......"I LOVE PM"

mesti byk pesta makan KANGKUNG utk CINAbeng yg sentiasa KEBULURan tak makan, harap penyediaan tapau diperHEBATkan...sambil2 tu boleh la PM adakan pesta K-Pop sambil PM palu gendang...pasti meriah!!!!

aku tak perli atau sindir....ni betul2 aku kesian ngan CINAbeng n berharap PM kita bantu kaumnya yg melarat.....I LOVE PM....clap...lap...clap

Anonymous said...

Pada pendapat saya BN perlu bertanding di PRK Kajang, tapi letakkan calon Melayu di sana. Saya pasti orang Melayu yang beriman takkan menerima peliwat sebagai ketua mereka kerana mereka sedar bala akan menimpa jika menjadikan orang yang fasik dan penzina sebagai pemerintah mereka. Jika meletakkan Cina sebagai calon, orang Melayu yang sedar kehipokritan Cina akan terpaksa suka tak suka memberikan undi kepada anwar.
Ingat tak kononnnya anwar mempelawa Kerajaan BN untuk mengadakan permuafakatan demi keamanan negara? Itu wayang aje sebenarnya sebab dia nak mempromosikan dirinya sebagai pemimpin yang mementingkan rakyat. Tujuannya supaya melayu yang tak menyokong pakatan mengundi beliau. Walhal segala senario huru hara dalam negara selama ini dialah dalang yang mencetuskannnya. Sekarang dia nak berlagak baik pulak.
Nasihat saya pengundi melayu Kajang jangan tertipu dgn permainan anwar yang sangat menjijikkan ini. Saya sebenarnya sudah sangat-sangat muak dengan permainan politik khususnya oleh anwar dan geng-geng mereka termasuk pencacai PAS yang bodoh dan bangang. Orang melayu dan Islam sudah menjadi bahan permainan mereka.

Anonymous said...

Pada pendapat saya BN perlu bertanding di PRK Kajang, tapi letakkan calon Melayu di sana. Saya pasti orang Melayu yang beriman takkan menerima peliwat sebagai ketua mereka kerana mereka sedar bala akan menimpa jika menjadikan orang yang fasik dan penzina sebagai pemerintah mereka. Jika meletakkan Cina sebagai calon, orang Melayu yang sedar kehipokritan Cina akan terpaksa suka tak suka memberikan undi kepada anwar.
Ingat tak kononnnya anwar mempelawa Kerajaan BN untuk mengadakan permuafakatan demi keamanan negara? Itu wayang aje sebenarnya sebab dia nak mempromosikan dirinya sebagai pemimpin yang mementingkan rakyat. Tujuannya supaya melayu yang tak menyokong pakatan mengundi beliau. Walhal segala senario huru hara dalam negara selama ini dialah dalang yang mencetuskannnya. Sekarang dia nak berlagak baik pulak.
Nasihat saya pengundi melayu Kajang jangan tertipu dgn permainan anwar yang sangat menjijikkan ini. Saya sebenarnya sudah sangat-sangat muak dengan permainan politik khususnya oleh anwar dan geng-geng mereka termasuk pencacai PAS yang bodoh dan bangang. Orang melayu dan Islam sudah menjadi bahan permainan mereka.

Anonymous said...

Pendek cerita... PAS akan sentiasa kempunan... akan sentiasa jadi batu loncatan utk kepentingan peribadi anwar dan penyokong2nya dan kaum cina mencapai impian mereka.

Anonymous said...

Anwar nak jadi MB selangor? Sorry lah , dia takde kelayakan langsung untuk mentadbir. Mentadbir diri sendiri dan keluarga dan partinya pun gagal, ada hati nak mentadbir negeri selangor dan nak menjadi PM konon. Tolong tunjukkan apa faedah dan manfaat dan kemajuan yang engkau bawak masa jadi menteri dan tpm suatu ketika dulu. Kejayaan engkau hanya mencipta kekayaan yang melampau kepada diri, keluarga dan kroni-kroni engkau saja kan? Dan satu lagi kejayaan terbaik engkau ialah mengembangkan bakat meliwat dan berzina sehingga dikenali ke seantero dunia kan? Dalam otak engkau hanya penuh dengan tipu daya yang engkau belajar dari sifu engkau Yahudi. Yahudi tu bertuhankan syaitan, sudah pasti tidak akan ada suatu kebaikan yang akan dibawa oleh syaitan. Allah telah pun memberi amaran, jika syaitan yang dijadikan kawan maka tunggulah kehancuran!
Bertaubat lah engkau anwar sementara masih ada kesempatan. Dalam usia sekarang rumah dah kata pergi, kubur dah kata mari. Please, tinggalkanlah politik kotor engkau dan berilah peluang rakyat negara ini hidup dalam keadaan aman damai. Kami tidak redho engkau sebagai pemimpin kami, kami tidak mampu menanggung bala dari Allah disebabkan menjadikan engkau sebagai pemimpin kami.
Kepada orang Melayu, suka tak suka you all tiada pilihan melainkan menyokong UMNO dan BN. Walaupun mereka pun tidak perfect dan banyak kesilapan di sana sini, tapi mereka masih 1000x lebih baik dan lebih boleh diharapkan dari Pakatan. Aku tak nampak dimana PAS boleh memainkan peranan untuk membela Islam dan Melayu, kerana ternyata mereka sendiri bersekongkol dengan pemimpin yang fasik dan kafir yang terang-terang menghina Islam. Mereka telah dicucuk hidung dan termakan nasi kangkang DAP dan PKR sehingga mereka tak dapat mengangkat muka walau sedikitpun.

Anonymous said...

Bila ada pilihanraya maka tercipta kelentong anuar,bangla 40k,blackout dan sewaktu dengannya berkumandang....pencacai pr dgn konpiden angguk2 macam lembu bodoh......dan aku amat teruja nak dengar ape pulak kelentong anuar di prk kajang ini dan macam mana macai bodoh main angguk2 macam lembu bahawa yg dikata anuar benar belaka.....kita tunggu siapa yg kena

Anonymous said...

kalau bn bertanding, maknanya pimpinan bn tak cerdik walau dah beratus kali masuk lubang perangkap pakatan. tapi, terpulanglah kepada pimpinan bn sekalian. bukan sekali malah berkali2 pimpinan bn bertindak tidak cerdik @ bodoh. apa salahnya bertindak BODOH sekali lagi, ye tak.

Anonymous said...

Pada pendapat aku, BN biar bertanding sebab tidak nanti dikatakan BN tak bertelur pula sebab yang nak dilawan tu Anuar Ibrahim...
Nampak macam Anuar tu hebat sangat. Cuma harapan aku hanya kepada PAS. Ini lah masanya mereka menunjukkan bahawa mereka bukan kuda tunggangan.Bertandinglah kamau wahai PAS agar kerusi PAS akan melebihi kerusi PKR dan PAS...kan mudah nanti nak jadi MB? Percayalah Orang Melayu disana akan lebih memberi undi kepada PAS dari diberikan kepada PKR...ALANG ALANG MENYELUK PEKASAM, PAS...!!

Anonymous said...

BN perlu bertanding. Giler nak bagi Anwar menang mudah?
Tapi Najib pleaselah tak payah sogokkan dgn macam2 pembaziran. Tunggu kalau menang barulah bagi.

Anonymous said...

Weh, sokong la anwar baghal tu. Konpom hrga sate kajang akan turun... Anwar kan sinonim dgan "turun". Puiii anwar sial

Anonymous said...

Ahjibgor kangkong akan di malukan..wpun akan buang duit billon ringgit..kira rasuh rakyat sebab nak undi..meka akan sapu ..undi sori lah..u fail worse then paklah..

Anonymous said...

BN/UMNO tak perlu melayan permainan cinabeng lagi. Belajar dari PRK Sungai Limau baru2 ni. Elok2 undi melayu solid kepada UMNO/BN lepas muhyiddin umum bantuan juta2 kepada sekolah-jenis-perkauman-cina-bagi-melayu-jadi lembu-makan-rumput terus undi melayu berpecah kepada PAS. Apa la punya bongok pemimpin melayu UMNO ni ??? Belajar jadi cerdik la.

Menang kalah sama saja di Kajang tu tak akan menukar apa2. Baik tumpu pada pilihanraya umum bermula dari sekarang.

Anonymous said...

Kimak punya nuarr.... apa suwey la org kajang dpt pemimpin kaki liwat....

Tahh apa la bala kajang lpas ni....

Harap2 kajang saja laa yg terbalik bukan daerah bersebelahan....

Anonymous said...

biarkan luncai terjun dengan labu-labunya kita tengok apa jadi dengan selangor nanti

Anonymous said...

boleh ke menteri besar masuk makamah pasal kes lewat???????????

Anonymous said...

Kajang li.....
whatt?