Breaking News
Loading...
January 30, 2014

21 comments:

Anonymous said...

Semakin hari anwar ibrahim semakin nyanyok

Anonymous said...

pasal najib pakai otak rosmah dan rosmah pakai otak najib, dua-dua otak takleh pakai.

Anonymous said...

Najib nie dari dulu smpai skg dok "play safe" sgt..tk tegas langsung..dia pn sama mcm cousin dia si hisham tuh..tk pernah pn nmpk ketegasa Najib dlm apa2 hal...makin teruk la pemerintahan dia..

Anonymous said...

ketajaman fikiran dan dapat membaca rentak lawan....syabas Tok Mat...cuba kita kira berapa ramai pak pak menteri berfikiran macam tu.

Anonymous said...

Syabash Tok Mat.

Jawpan dari orang yang cerdik. Setuju. Biar PKR menang tanpa bertanding. Lagi pun itu memang kawasan PKR menang pada PRU13. Kalau BN menang pun jawatan MB masih orang yang sama juga. So jangan buang masa dan jangan diperbodohkan.

Kalau macam ini lah gaya Tok Mat berfikir, PAU yang akan datang elok masuk bertanding untuk mencabar Najib. Kita mahu pemimpin macam Tok Mat memimpin Umno dan BN.

Syabash Tok Mat.

Anonymous said...

Steady tok mat!!!!! Ni baru gaya pm

Anonymous said...

Yang sebenarnya Tok Mat nak beritahu Najib. Umno/BN tak ada peluang nak menang di Kajang.

Yang sebenarnya Tok Mat tak mahu Muhyidin tabur duit kerajaan dekat sekolah cina macam dia buat di PRK Sungai Limau.

Fuhhh. Tabik sama lu la Tok Mat. Kalau lu jadi PM, lagi bagus.......

Anonymous said...

kalau Pak Najb atau pak Muhiddin yg tolong beerkempen untuk MCA ada harapanlah menghabiskan wang rakyat untuk membeli undi kaum sepet seperti di Kedah...akhirnya menang sorak kampung tergadai...cina juga yg untuk dapat peruntukan berjuta ringgit...org akan buat apa saja demi politik kerana ia menjanjikan kekayaan dan kuasa ....rakyat yg mengundi habuk pun tak ada...terutama pengundi melayu...

Anonymous said...

Aku makin suka dgn Tok Mat nie. Komen2 dia masa PRU13 dulu tu pn aku cukup suka. Straight to the point. Org mcm ni le kalau nk diketengahkn utk jawatan PM, mmg layak. Najib....aku rasa elok berhenti je le. Aku rasa even org UMNO sndiri pn dh kurang senang dgn dia.

Anonymous said...

Najib bodoh. Dia dan sepupu dia mangkuk tu, dua2 mcm pelaq !

X abih buat malu UMNO
Jgn ingat jawatan pemimpin umno hak hampa punya. Boleh peturun dr pak hampa kt hampa. Haramjadah beto

Kalau buat keja elok x pa la jugak
Kalau stkt dok puji bini sendiri
Kalau stkt dok bg amaran

Berambuslah dr UMNO !!!

Anonymous said...

Langkah Berjimat Wang Kerajaan/Parti

Jika BN beri kemenangan tanpa bertanding kepada Anwar pasti dapat selamatkan :

1. RM2 juta belanja SPR mengadakan PRK Kajang.
2. RM berjuta-juta peruntukan segera daripada kerajaan untuk memikat hati rakyat supaya undi BN.
3. RM setengah juta duit parti yang akan digunakan sepanjang tempoh berkempen.

Kalau bertanding pun belum tentu menang. Kalau tak bertanding BN boleh beritahu rakyat " Kami tidak mahu membazirkan wang rakyat hanya kerana melayan karenah orang yang tidak menghormati proses pilihan rakyat. Rakyat yang pilih YB itu, sepatutnya sebelum letak jawatan kena lah bertanya dulu kepada rakyat yang memilih beliau sama ada rakyat masih mahu atau tidak kepadanya ".

Kalau bertanding juga tapi kalah, memang sah rakyat sudah tidak mahu lagi Umno/BN. Sah sebab kali pertama pada PRU12 rakyat Kajang tolak Umno/BN, kali kedua pada PRU13 rakyat Kajang tolak lagi. Kalau sampai 3 kali kena tolak, mana mahu letak muka beb.

Kalau Umno/BN tak bertanding di Kajang itu wang boleh guna untuk PRK dikawasan aruah Datok Harun Taib. Sana kawasan melayu solid, Umno boleh jadikan testing ground untuk mengetahui siapa pilihan orang melayu diantara Umno dengan Pas.

Amacam korang setuju tak ? Kita bagi Anwar menang percuma di Kajang.

Anonymous said...

Syabas Tok Mat. Opinion yang berani kerana beliau amat jelas berdasarkan kepada maklumat dan pendirian beliau. Tok Mat teruskan tegas - "call a spade a spade".

Sharifah Rashidah bt. Syed Ahmad said...

What can I say, Tok Mat..I LOVE U....you are one in a million..especially in Malaysian context...

Anonymous said...

Kalau BN. Bertanding faktor najib dan rosmah akan menyebabkan BN tersungkur lagi teruk..rasuah lah pengundi kajang meka bukan bodoh mcm org kita di kampung..melayu bandar, dan cina tak sokong BN..usah ckp melayu bandar ramai penjawat awam da beralih sokong pakatan dlm diam dan cara terang terang meka fedup dgn najib yg lembab, layu, membazir duit buang duit sana sini, rasuah rakyat , hasilnya kosong..najib u gagal dgn KPI yg hnya cantik atas kertas..bukan realitinya..

Anonymous said...

Masih ramai melayu sokong BN di Kajang... aku orang Kajang... SIAPA ANU..WAR??? tak kenal pun???

Anonymous said...

Memg bgus kalo tok mat jd pm...dia jd mb di ngri sembilan, sudah ada mcm2 perubhn dan pembgunan....

Anonymous said...

bagi je nuar menang, wang rm 2 juta elok digunakan untuk membantu rakyat yg susah...lagi bagus...menangpun bukan dapat bn berkuasa di selangor pun..

Anonymous said...

Buat Tok Jib (Najib) dan Tok Din (Muhyidin)

Gua suggest BN tak payah nak susah-susah bertanding lah kat PRK Kajang ini. Sebabnya ....

1. Yang akan bertanding bukannya parti Umno. Yang pasti akan bertanding adalah MCA.

Gua cabar lu Tok Jib dan Tok Din. Kalau Umno betul-betul ada telor sila bertegas dengan MCA bahawa Umno akan letak calon di Kajang. Ada berani kah ?

2. Kalau ada pertandingan wang banyak mahu pakai. Pakai wang untuk beli undi cina yang belum tentu akan undi BN walau pun kerajaan beri peruntukan bermillion-million. PKR Sungai Limau Tok Din dah kena tipu dengan pegundi cina disana lagi sekali mahu kena tipu dengan cina Kajang pulak kah ?

3. Kalau bertanding juga jika BN kalah itu adalah mesej daripada rakyat bukan melayu bahawa selagi Umno mengetuai BN maka mereka pengundi cina tetap akan tolak BN.

Lebih baik jangan bertanding, simpan wang, simpan tenaga untuk pikat hati-hati pengundi melayu supaya mereka sokong Umno solid para PRU14 nanti.

Peringatan kepada Tok Jib dan Tok Din. Ingat lah, hanya undi melayu dan bumiputra saja yang menjadi penentu atau talian hayat kepada Umno. PRU13, 95% pengundi cina tolak BN kerana mereka tak mahu Umno. Yang masih mahu Umno hanya lah orang melayu saja.

Ingat Tok Jib .. lu jadi PM kerana melayu undi BN.
Ingat Tok Din .. lu jadi TPM kerana melayu undi BN.

Melayu sudah mula bengkerk (bengkak hati) tau bila lu dua orang sangat melebih-lebihkan bukan melayu.

Anonymous said...

anon 922am

saya rasa kalau BN nak lawan juga dengan Anwar. Umno kena masuk jadi calon. ada dua perkara kenapa saya mahu Umno bertanding.

1. biar kita menilai sama ada si Anwar ini masih lagi diterima oleh pengundi melayu.

2. biar kita menilai sama ada pengundi bukan melayu masih seperti masa PRU13 atau mereka sudah berubah.

dalam PRK Sungai Limau di Kedah kita dah nampak mereka pengundi cina banyak berlakon. Muhyidin kasi peruntukan mereka sapu, tapi undi masih juga pergi kepada PR. akhirnya Umno kalah di Sungai Limau.

maka kalau naka baca dan kenal hati perut pengundi bukan melayu di Kajang, Umno kena bertanding.

kalau Umno tak bertanding, pengundi melayu tak payah lah nak sibuk-sibuk bagi saja peluang pengundi bukan melayu buat keputusan sama ada mereka nak MCA atau PKR.

anom said...

Betul dan setuju sangat-sangat dengan pendapat Tok Mat ni. Aku dari dulu lagi memang suka dan selalu setuju dengan pendapat bernas Tok Mat.

anom said...

Betul dan setuju sangat-sangat dengan pendapat Tok Mat ni. Aku dari dulu lagi memang suka dan selalu setuju dengan pendapat bernas Tok Mat.