Breaking News
Loading...
January 3, 2014

Info Post

Selalu kita kerap dengar puak-puak pas nie akan ambil ayat quran dan tafsirkan ayat itu separuh-separuh, yang mana kena atas batang hidung orang dia tafsir dan politikan dan yang mana ayat kena atas batang hidung depa, depa senyapkan...

Perangai tafsir atau ambik ayat separuh-separuh nie memang memberikan untung politik yang cukup lumayan pada pas, lebih-lebih lagi di depan orang jahil, nampak la pas nie hebat dalam mentafsir ayat quran...

Jadi melihatkan cara pas itu boleh beri keuntungan politik, maka semalam persatuan kristian malaysia juga menggunakan pendekatan pas, bukan ayat quran tapi perlembagaan malaysia...

dalam surat persatuan kristian tu di tulis... 


Terjemahan Perkara 11: 
(1) Tiap-tiap orang berhak menganuti dan mengamalkan agamanya dan, tertakluk kepada 
Fasal mengembangkannya. 
(3) Tiap-tiap kumpulan agama berhak— 
(a) menguruskan hal ehwal agamanya sendiri; 
(b) menubuhkan dan menyenggarakan institusi-institusi bagi maksud agama atau 
khairat; dan 
(c) memperoleh dan mempunyai harta dan memegang dan mentadbirkannya 
mengikut undang-undang. 

Apa yang cilakanya puak-puak kristian nie, depa tinggalkan 
(4) yang berbunyi. Undang-undang Negeri dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang persekutuan boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam

Dalam kes serbuan JAIS hari tu dan merampas, beratus-ratus kitab bible bahasa melayu, JAIS menggunakan kuasa mereka seperti yang di tulis dalam perkara 11 (4) perlembagaan persekutuan. 

Jadi untuk apa bible di translate ke dalam bahasa melayu? sedangkan (4) perlembagaan persekutuan dah jelas kata boleh mengawal dan menyekat apa-apa perkembagan agama dan doktrin di kalangan orang yang menganuti agama Islam.

Bodoh jugak paderi kristian nie, tak de la cerdik mane pun... #paspkrbaruakristian


5 comments:

Anonymous said...

kristian skrg dah banyak bunyi, ini pasal najib banyak bagi muka kat mereka.

Anonymous said...

Inilah hasilnya slogan 1Malaysia...

Anonymous said...

setuju anon 11.14pm, nak sangat 1malaysia nak amik kauu

Ahmad Albab said...

Kenapa kitab mereka beria-ria nak guna bahasa Melayu sedangkang statement yang ditulis pun guna bahasa Inggeris?

Surrhead said...

nak realistik sikit ni.......buku2 itu berada dlm premis BSM masa jais buat serbuan, jadik macam mana pulak petikan dari artikel 11(3)"boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam" ini dipraktikkan?
adakah buku itu diberikan kepada seorg beragama Islam?
ataupun adakah seorg Islam telah memasuki premise BSM dan terbaca buku tu?
atau adakah ini menunjukkan kelemahan iman warga Islam malaysia??
atau ini saja salah satu "magik" tuk cover kenaikkan kos sara diri di Malaysia ni??

lagipun, buku2 ini dari Indonesia, tak mungkin buku2 sebegini dibenarkan cetak di Malaysia dlm bahasa malaysia...