Breaking News
Loading...
January 24, 2014

Info Post

Lepas guru besar sekolah cina di kota tinggi johor menghina umat Islam dengan meyuruh seorang guru membuka tudung sekiranya mahu mengajar di sekolah itu, hari ini sekali lagi kita di gemparkan dengan perangai seorang guru sekolah cina menyuruh dua orang anak muridnya memakan rumput dan menyifatkan dua murid melayu tersebut sebagai seekor LEMBU...

Sebelum itu, dua pelajar melayu itu telah di pakaikan loceng di leher mereka sebelum waktu rehat dan guru itu telah mengambil gambar dua pelajar itu untuk di masukan kedalam facebook guru itu...

Laporan polis telah dibuat oleh bapa salah seorang murid yang dianaya oleh guru cina itu...

Soalan aku: kenapa makin sekarang ini makin menggila umat Islam dan orang melayu di hina oleh orang cina??


11 comments:

Anonymous said...

aku dah fedup la dengan keadaan sekarang, kenapa boleh jadi macam ni? melayu seolah-olah kaum pendatang di malaysia, boleh di hina dan di cerca, boleh di sepak terajang sesuka hati.

Dyll said...

Bila tiada tindakkan tegas dari pihak yg berkuasa, ini lah jadinya dan akan jadi terus2an dihina....Seolah2 kerajaan sekarang dah tak ada kuasa... lembik, lemau dll...

Johan said...

Saya sokong akan tindakan cikgu itu yang mendenda anak muridnya yang tidak membuat kerja rumah. Sikap pemalas anak muridnya cuba diubah dengan cara mendendanya. Untuk mengubah sikap atau attitude adalah amat sukar dan seringkali cikgu terpaksa gunakan kaedah yang 'luar biasa'. "Sometimes we had to be cruel to be kind". Jika kita sama-sama menyokong tindakan cikgu (yang mencabar maruah anak muridnya) kita percaya anak muridnya akan berubah sikapnya menjadi lebih bertanggung jawab.

Anonymous said...

SEJAK WUJUDNYA PAKATAN RAKYAT....MEREKA SEMAKIN BERANI MELAMPAU !!.....ITU PUN MASIH RAMAI MELAYU YANG TAK SEDAR LAGI !

Anonymous said...

SEJAK WUJUDNYA PAKATAN RAKYAT....MEREKA SEMAKIN BERANI MELAMPAU !!.....ITU PUN MASIH RAMAI MELAYU YANG TAK SEDAR LAGI !

Anonymous said...

SEJAK WUJUDNYA PAKATAN RAKYAT....MEREKA SEMAKIN BERANI MELAMPAU !!.....ITU PUN MASIH RAMAI MELAYU YANG TAK SEDAR LAGI !

Anonymous said...

Pas lembu ada di belakang maaa...

Apa mauu takutt..

Beribu redbin ada ....yg boleh kelirukan umat islam....apa mau takutt...

Anonymous said...

Perlakuan seperti ini apabila dilakukan sudah tentunya merupakan satu penghinaan dan cabaran kepada bangsa Melayu, namun pemimpin2 Melayu akan berkata memang patut pun ianya berlaku sebab orang melayu memang BODOH, BANGANG, TOLOL, LEMBIK, BAPOK, PENGECUT,TAKDA TELOR DAN ENTAH APA2 LAGI.....DAH TAK KUASA NAK LAYAN......NASI DAH JADI BUBUR...........!

Anonymous said...

Salam en Johan, kalau kena batang hidung sendiri aka darah daging sendiri barulah saudara tahu. Ada banyak cara untuk bagi pengajaran bukannya diperlakukan sedemikian yang didenda tu manusia. Islam tak mengajar cara begitu ada kaedahnya, dia dah tentu kapir tak pernahpun berdoa untuk muslimin dan muslimat. Apa guna kita menyokong tindakannya. Satu persoalan, daerah tu dah tak ada sekolah kebangsaan ke? Bagus juga belajar sekolah ni, kalau tahu bahasa mereka tak adalah kena tipu selalu, yang paling aku benci perkataan "malaichai" terkini "machai" aka orang suruhan....

Anonymous said...

aku lebih rela kena rotan atau pelempang dari suruh makan rumput macam lembu.

Anonymous said...

Pendapat saya kerajaan kena tegas jangan sebabkan takut hilang undi sampai kita biarkan seperti kes di Johor minta maaf lepas tu habis ... sepatutnya dihukum dengan lebih keras lagi ... Saya rasa ini pn sama la kot minta maaf lepas tu habis la ... Menteri Pendidikan Tan Sri Muhyiddin kena lebi tegas dalam menangani isu ini .... jangan disebabkan undi kita beralah sedangkan undi tidak dapat pun walaupun dikatakan mereka adalah dari parti MCA ... sekadar pendapat