Breaking News
Loading...
February 26, 2014

19 comments:

Anonymous said...

Nasib orang islam. Dah ditentukan oleh Maha Pencipta sedemikian rupa. Terima lah dengan penuh keredhaan. Biarlah derita di dunia asal bahagia di akhirat.

Cinabeng bahagia dan kaya di dunia tapi adakah mereka akan bahagia dan kaya juga di akhirat.

Jangan fikir sangat lah apa yang mereka capai semasa di dunia sedangkan di akhirat mereka hanya sebagai kayu api untuk memanas air dalam kawah di neraka.

Ana Muslim

Anonymous said...

sekali fikir apa yg ana muslim tulis kt atas tu, betul juga. kalau kaya di dunia yg singkat ini tetapi azab di akhirat yg berkekalan buat apa, ye tak. tapi jika berfikir panjang bahawa apa yg kita lakukan sekarang akan memberi kesan besar kepada anak cucu kita masa akan datang, tidakkah kita rasa berdosa kerana kecuaian kita menyebabkan anak cucu yg kita tinggalkan nanti sengsara. sementara ada kuasa, kita biarkan nasib kita ditentukan oleh orang lain. malah lebih malang jika di akhirat juga menderita kerana kefakiran mendekatkan diri kepada kekufuran.

mba2045 said...

Sokong 100% anonymous atas ni..

Surrhead said...

Karl Marx is: "Religion is the sigh of the oppressed creature, the heart of a heartless world, and the soul of soulless conditions. It is the opium of the people".

Anonymous said...

Kalau fikir macam ana muslim fikir. Kita biarkan lah apa yg berlaku di palestin tu. Dah nasib orang islam disana sudah di tentukan oleh Allah macam tu. Biar derita di dunia asalkan bahagia di akhirat.

Anonymous said...

"Tak perlu besaing dengan orang-orang kafir. Tak perlu berfikir. Tak perlu berusaha. Terimalah nasib kamu di bawah tapak kaki orang-orang kafir."

- anta betulke muslim

Anonymous said...

TERAMAT BETUL LAH GAMBAR DI ATAS. SUDAH TIBA MASA NYA KERAJAAN FIKIRKAN MEMBANGUNKAN SECARA BERSUNGGUH-SUNGGUH "SUPPLY CHAIN",MELAYU/BUMIPUTRA. USAHA PEMBANGUNAN USAHAWAN MEMANG DAH BERHASIL, TAPI JARINGAN "SUPPLY CHAIN" TOP PRIORITI UNTUK MEMATIKAN PENGUASAAN JARINGAN/KARTEL CINA. INFRA UNTUK BUAT INI SUDAH ADA, CUMA PERLU PEMBELINGAN DARI KERAJAAN MELALUI KERJASAMA AGENSI DAN NGO MELAYU BUMIPUTRA ISLAM.

Anonymous said...

Umat melayu islam...Tak payah nak fikir apa2 bro...
Sekafang nyalakan api dan masuk dlm kawah...
Berserah,,.. niat masuk surga...


Umat islam paling banggang dah mula terserlah

Anonymous said...

Kalau kita mahu menolong, sila tolong dengan memberitahu pekedai harga pesaing kedainya untuk setiap produk. Mungkin satu blog boleh dibuat utk memaparkan harga barangan keperluan bg kedai2 kaum tersebut utk tatapan pihak mydin atau yg lain2 lg.

Anonymous said...

Oi SIALBANGKAIBABIhead,skrg. nak MENZAMAQ jadi SOSIALIS pula - BINATANG lu!

Dahlah hari tu, lu nak suruh bapa aku yg ISLAM/MELAYU bunuh aku masa lahir di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-boleh-bagi-undi-pada-ku.html?! BABI lu si HAIWAN SYAITAN KAPIR GANAS! Baik lu MAMPOS hey si PENJENAYAH GENG KONGSI GELAP KAPIR!

Oi SIALBABIhead, aku dah lapurkan pd. KDN utk. SIASAT lu, PENJENAYAH KONGSI GELAP KAPIR BINATANG BUAS!
Baik lu si KAPIR HARBI (tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam) pi BERAMBUS dan MAMPUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu!

Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu?!

Anonymous said...

Inilah akibat Si PENDATANG KAPIR BUAS BERMAHARAJALELA! Bayangkanlah puak PENDATANG KAPIR BUAS ini memerintah Tanah Melayu ISLAM kita - HANCOQ! Bakal jadi tanah SYAITAN!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

rizal said...

walaupun cina babi ni kaya kat dunia...tapi jadi bahan bakar diakhirat...tapi mesti ingat dgn kekuatan ekonomi la mereka berjaya menindas org islam mcm yahudi anytime boleh jatuhkan ekonomi sedunia....besar impilkasi nya

Anonymous said...

sokong DET 100%!kita umat melayu islam jgn cepat mengaku kalah..

perjuangan kita dan anak cucu kita bagi memajukan ekonomi islam tiada penamatnya hingga hari kiamat..

beli produk2 muslim dipasaran..cuba elakkan membeli di kedai bukan muslim..

sekarang ni pemborong muslim sudah bertambah..satu hari tu aku tengok cinabeng menjeling tengok pemborong melayu hantar produk2 bumiputra ke kedai runcit melayu dan india bersebelahan..sedangkan cinabeng tu buka bengkel motor..

cinabeng faham, bila menjadi pemborong..kita boleh mengawal pasaran..

pesan dekat isteri dan anak2, produk muslim diutamakan..didik mereka dari sekarang sebelum kita meninggalkan mereka meneruskan perjuangan ini..

kita kena ingat..kefakiran akan menjerumus kelembah kekufuran.. mantapkan ekonomi kita bersama agar kutipan zakat akan bertambah tahun demi tahun..

Anonymous said...

Bagi aku....aku nak kedua-dua nya sekali....
Kejayaan di dunia dan juga di akhirat. Kapada ulasan2 yang di atas...jangan cepat sangat berputus asa.

...>> Jadikan lah harta sebagai hamba kita....bukan jadikan diri kita hamba kapada harta<<...

Renun2 kan lah....

Anonymous said...

(Kejar dunia sahaja tak boleh. Kena dunia DAN akhirat.)
[2:200-202]
... Dalam pada itu, ada di antara manusia yang berkata: "Wahai Tuhan kami! Berilah kami (kebaikan) di dunia". (orang-orang ini diberikan kebaikan di dunia) dan tidak ada baginya sedikitpun kebaikan di akhirat.

Dan di antara mereka pula ada yang berkata: "Wahai Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat, dan peliharalah kami dari azab neraka".

Mereka itulah yang akan mendapat bahagian yang baik dari apa yang telah mereka usahakan; dan Allah amat cepat hitunganNya.


(Gunakan harta untuk kejar Akhirat, jangan tinggalkan terus dunia.)
[28:77]
"Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepadamu akan pahala dan kebahagiaan hari akhirat dan janganlah engkau melupakan bahagianmu dari dunia ...


(Lepas solat, pergilah cari rezeki.)
[62:10]
Kemudian setelah selesai solat, maka bertebaranlah kamu di muka bumi, dan carilah apa yang kamu hajati dari limpah kurnia Allah, serta ingatlah akan Allah banyak-banyak (dalam segala keadaan), supaya kamu berjaya (di dunia dan di akhirat).


(Jangan beri muka kepada orang kafir.)
[5:54]
Wahai orang-orang yang beriman! Sesiapa di antara kamu berpaling tadah dari ugamanya, maka Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Ia kasihkan mereka dan mereka juga kasihkan Dia; mereka pula bersifat lemah-lembut terhadap orang-orang yang beriman dan berlaku tegas gagah terhadap orang-orang kafir, mereka berjuang dengan bersungguh-sungguh pada jalan Allah, dan mereka tidak takut kepada celaan orang yang mencela. Yang demikian itu adalah limpah kurnia Allah yang diberikanNya kepada sesiapa yang dikehendakiNya; kerana Allah Maha Luas limpah kurniaNya, lagi Meliputi PengetahuanNya.

[48:29]
Muhammad ialah Rasul Allah; dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir (yang memusuhi Islam), dan sebaiknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan kasihan sesama sendiri. ...

saiful said...

Ni la akibatnya bila tiada usaha bersungguh2 utk menyebarkan ajaran islam & mengislamkan bangsa Cina. UMNO berkongsi kuasa dgn MCA & GERAKAN.
PAS berkongsi kuasa dgn DAP.
PAS & UMNO hanya kejar kuasa politik Melayu. Tapi para pemimpin ni lupa amanah agama ISLAM. Islam utk semua kaum, bila berkuasa giatkan lah dakwah dinegeri2 yg dikuasai. Orang Islam di Malaysia akan tergugat & merempat dibumi Malaysia ni, jika mubaligh kristian dapat menjadikan 80% bangsa Cina Malaysia bertukar agama dari buddha ke kristian.

Anonymous said...

... Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. ...
Surah Ar-R’ad, ayat 11.

Anonymous said...

bekerjalah didunia seperti kamu akan hidup 1000 tahun lagi...
beramalah seperti kamu akan mati esok hari...
faham itu...dunia dan akhirat sama pentingnya jgn ada yg terabai...

Anonymous said...

Saya harap orang islam ni ubah lah cara berfikir dan belajar menerima kelemahan diri.

Perniagaan melayu tak semaju perniagaan cina. Salah melayu sendiri. Cina tak ada kena mengena.

Kenapa melayu sendiri suka beli di kedai cina ? Adakah kerana pekedai cina tu main jampi serapah ?

Tolak tepi isu perbedaan harga. Meh kita banding keadaan kedai melayu dengan kedai cina. Susunaturnya dalam kedai macam mana ? Susunan barang dalam kedai macam mana ? Budi bahasanya macam mana ? Layanan nya macam mana ?

Daripada pemerhatian saya. Cina kapir. Melayu islam. Kafir tak beratkan kebersihan dan kekemasan. Islam mewajibkan kebersian, kesucian dan kekemasan. Bandingkan kedai cina kapir macam mana dan kedai melayu islam pula macam mana.
Berbeza kan, maam langit dengan bumi. Peniaga cina tak pakai pun kopiah putih atau serban, cuba bandingkan dengan kedai melayu yang pakai kopiah putih dan serban.

Kita rela ketinggalan kerana kita takut untuk maju kerana bila kita maju mungkin kita lupa agama dan dah tak berapa nak kenal tuhan lagi. Maka terima lah seadanya keadaan kita tanpa menyalahkan orang lain. Itulah ketentuan tuhan.

Ana Muslim