Breaking News
Loading...
April 3, 2014

Info Post
Sudah bertebaran cerita, kononnya khalid ibrahim akan melepaskan jawatan MB sebaik selesai PRK kajang yang di menangi oleh wan azizah.

Terbaru maklumat yang aku dapat dari seorang rakan dalam pkr selangor, khalid ibrahim akan mengosongkan kerusi DUN Perlabuhan Kelang yang di menanginya pada pilihanraya lepas, ia akan berlaku pada bila-bila masa dari malam ini...

Sebab apa khalid nak letak jawatan adun perlabuhan kelang, tak pula ceritakan, apa yang penting sekarang ini katanya, azmin ali akan mengambil alih jawatan pengarah pilihanraya pkr selangor dan seluruh jentera pkr selangor sudah di minta untuk bersedia....

8 comments:

Anonymous said...

puak2 tu kata, bn suka membazirkan duit rakyat, habis yang mereka suka2 hari suruh adun letak jawatan dan adakan pilihanraya kecil tak habiskan duit rakyat ke?

sesejuk mata memandang said...

Jika benar Khalid akan meletakkan jawatan maka itu adalah satu perkara yang amat tidak bertanggung jawap sebagai wakil rakyat yang terpilih untuk 5 tahun dalam proses demokrasi malaysia , tetapi langkan pakatan rakyat membuat sdemikian tidak lebih untuk menguji minda rakyat samada masih menerima wakil dari parti pakatan rakyat atau tidak, kita rakyat khususnya parti BN tidak perlu melatah cuma beranikah pula BN berbuat demikian bagi mengarahkan wakil rakyat yang dimenangi oleh mereka meletak jawatan , tidak salah untuk mencuba kerana Selangor adalah dalam pemerintahan kerajaan pakatan dan BN merupakan sebuah pembangkang.

Untuk mengelakkan mana-mana ADUN yang menang dalam pilihan raya meletak jawatan tanpa sebab atau hanya untuk menguji kekuatan politik parti di sesuatu kawasan, dicadangkan SPR meminta akta pilihan secara segera supaya mengelakkan kejadian seperti kajang berulang dengan memasukkan satu klaus " ....... maka kawasan yang dikosongkan secara sengaja , tidak akan dibuat pilihan raya semula' biar kawasan tersebut kosong tanpa wakil rakyat untuk sepenggal.

Maka tidak ada siap pun akan pertikaikan soal buang duit ,kos mengadakan semula pilihan rakayat dll.

Anonymous said...

PEMIMPIN PKR MUSIBAT!!!

PENYOKONG PKR HARAMJADAH!!

SAJAKLAH TU!!

Anonymous said...

SPR kena pinda akta..wakil rakyat yang meletakkan jawatan sengaja atau tanpa alasan munasabah..calon yang mendapat undi kedua terbanyak pada PRU yg lepas automatik menjadi adun.tiada lg PRK..

Anonymous said...

Inilah contoh parti yang tidak bermaruah Dan juga penyokong yang dajal. Semoga rakyat Malaysia yang normal akan sedar. Jika parti jenis ini perintah negara maka akan hancurlah negara.

Surrhead said...

Sudah bertebaran cerita, kononnya....konon, bai...konon....ok la, kalau ya pun, apa motif nya?? mesti ada motif di sebalik langkah ini....yg pasti tuk kuburkan umno. pastu, apa lagi??

Anonymous said...

Memilih wakil rakyat adalah hak rakyat. Menukar parti atau meletakkan jawatan adalah hak wakil rakyat. Itu jelas dalam sistem demokrasi berparlimen.

Oleh itu, rakyat yang perlu bijak.

Anonymous said...

Memilih wakil rakyat adalah hak rakyat. Menukar parti atau meletak jawatan adalah hak wakil rakyat. Itu jelas dalam sistem demokrasi berparlimen.

Oleh itu, demi hak yang nyata PEMBAZIRAN WANG RAKYAT tidak timbul. Lagi pun berapa sen sangatlah kalau di adakan pilihanraya kecil. Tak membazir pun.