Breaking News
Loading...
April 8, 2014

Info Post

Sedih bila terbaca dua orang anak yang beragama Islam di jaga oleh ibu mereka yang beragama hindu, terfikir juga apa nasib agama mereka nanti? adakah mereka di benarkan untuk terus beragama Islam atau kembali semula ke agama asal mereka...

Cukup sedih dengan keputusan yang di buat oleh hakim mahkamah tinggi seremban dalam kes ini, tapi nak buat macam mana, dah undang-undang negara kita macam tu...

Apa pun kita sebagai umat Islam perlu berdoa semoga dua orang anak tadi Islamnya kekal sehingga ke akhir hayat... berita penuh klik sini

4 comments:

Anonymous said...

Aku ada kenalan dua beradik lelaki, tak tahu aku mcm mana awal cerita, mak dia Hindu, bapanya Islam, dua dua bangsa India. Waktu kecil kedua dua anak lelaki duduk dgn mak, Hindulah dia. Bila dah besar, seingat aku umur abangnya tu dlm 20 thn, dia cai bapanya kemudian duduk dgn bapa, baru mula nak mengenal Islam, bersunat dan belajar sedikit sebnyk ttg Islam. Sekrg ni dua dua tu dah kawin dah ngan org Islam, umur abgnya tu rasa aku dah dekat 40 thn kot.
Yg penting siayah jgn putus hubungan dgn anak anak. Tunjukkan contoh akhlak yg baik dan rasa tanggungjawab, bila diaorg dewasa ajarkan Islam, jika mrk masih belum Islam lg. Begitu juga terhdp bekas isteri, tak perlu berkonfrontasi. Dua beradik tu, last aku jumpa mak ayahnya baik baik aje (yg aku nampak la), tak gaduh pun, walaupun maknya masih Hindu.

Anonymous said...

Setuju.. ade hikmah di sebaliknya. Bapa jadilah contoh yg baik... sehingga anak2 nampak keindahan islam ... saya doakan semoga anak2 dan bekas isteri terbuka hati kpd islam

Anonymous said...

Tanah Melayu ni malangnya dah penuh dgn. si Islam/Melayu liberal!

Puak KAPIR GAY/PORNO & Kristian Zionis PKRPELIWAT/DAPBANGKAI sbg. ejen si KAPIR Barat-ZIONIS, sedg- mempergunakan sbg. senjata DAJAL mereka, golongan Melayu/Islam LIBERAL, dlm PKR/PAS/UMNO utk. MEROSAKKAN perjuangan amat BERANI Islam/Melayu, terutamanya lawan MUSUH-MUSUH Islam/Melayu!

Kerana si liberal ini sudah TAKSUB dgn "demokrasi/hak asasi" LIBERAL SAMPAH si Barat-Zionis! Kononnya falsafah, budaya dan undang-undang Barat-Zionis yang 'terbaik' - di mana gaya hidup mcm. BINATANG BUAS-PENGIKUT-SYAITAN, yg. rakus MEMUJA wang, kebebasan seks termasuk homoseksual/pelacuran/pornografi/kehamilan luar nikah-pengguguran anak (termasuk kanak-kanak)/bertelanjang-beraksi lucah dpn. awam, dadah, alkohol dan perjudian dsbnya - akan terus MENJAHANAMkan akhlak, akidah dan tamadun umat Islam/Melayu, terutamanya jenerasi muda kita (lihat pesta dadah tempoh hari!)!

Sedgkan kat Barat pun, cthnya di Jerman, masjid mana boleh bina sesuka hati, apalagi azan nak dibenarkan berkumandang (sampai terpaksa beli gereja, yg. mahukan duit sebab tak ada org pi lagi gereja tradisional, tukar jadi masjid - tapi gereja moden Kristian Zionis SYAITAN makin berlambak kerana Jerman adalah pusat Kristian Zionis di Eropah), wanita Islam bertudung juga tak dibenarkan bekerja dgn. JPA Jerman atau menjadi guru, dan umat Islam tidak dibenarkan buat pasar Ramadhan, walau hanya di Berlin, tetapi kaum Kristian ditaja rejim Jerman buat pasar Krismas sampai sebulan di seluruh cerok bandar/kpg dan di EU, serta cuti panjang Krismas yg. rasmi (umat Islam boleh cuti Hari Raya rasmi hanya di satu bandar), kerana agama rasmi Jerman/Barat, agama Kristian! Maka, mana hak asasi 'KESAMAAN‘' utk. umat Islam dan sifat ‘liberal’ si Barat-ZIONIS ini?

Jadi apasal si KAPIR/NGO-NGO LONGKANG Barat-Zionis termasuk dr. Jerman ini dan sekutu mereka dr. PAP-DAPBANGKAI/PKR, yg. berlambak aktif kat M’sia ini spt. Konrad Adeneur, BMF (bersama Switzerland), Transparency International, Freidrich Nauman Stiftung, Yayasan Kristian Jerman dsbnya, yg. aktif di M’sia atau yg. menaja, disyaki NGO-NGO DAPBANGKAI/PKR, nak gelojoh MELALAK pula, menuntut hak asasi 'kesamaan/kebebasan mutlak-demokrasi' kat M'sia, NEGARA ISLAM ini?!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Surrhead said...

MSB........aku dah nak muntah dah tgk komen ko....baru tgk jer, bukannya baca pun......wek...