Breaking News
Loading...
April 7, 2014

Info Post

Bergitu mudah mereka bodohkan orang kampung di baling, mereka jaja cerita, sebab kerajaanlah harga getah turun sehingga jadi RM2.30 sekilo, dah harga getah ikut pasaran global nak buat macam mane?

Pada kiraan aku cukup mudah, punca harga getah turun pasal waktu sekarang ini dunia aman damai, tak ada berlaku perang kat mana-mana negara, so permintaan untuk getah jadi lembab...

Kalau nak harga getah naik, suruh la anwar cucuk us serang korea utara, bila berlaku perang, maka penoreh di baling boleh dapat durian runtuh pasal masa tu harga getah akan melantun-lantun naik...

Ok itu cerita harga getah turun, masa harga getah naik sekitar lewat tahun 2010-2011, pernah harga getah mencecah RM 15 sekilo, pernah ke penoreh getah di baling, berarak ramai-ramai ke putrajaya ucap terima kasih kepada kerajaan...???

11 comments:

Anonymous said...

Harga getah naik memangla sumer seronok. Termasuk pemimpin yang makan syer saham ikut kaut untung. Untung meraka tah berapa kali ganda dari peneroka tuh.

Ko cakap harga turun kerana harga pasaran global. Dah tentu naik pun kerana pasaran global. Kah..kah.. nak terima kasih ke kerajaaan ke atau nak terima kasih ke pasaran global. Kah.. kah..

Tolong faham yang jadi isu... harga getah rendah.. harga barang bekalan harian tak ikut turun.... Mana kawalan? Siapa Kawal? Atau tak mau kawal?

Kedah pun lepas ni terbalik lepas ni. Dulu ramai orang kampung percaya kat BRIM dan percaya fitnah Bee end. Sekarang dah sedar balik. Itulah Melayu...

Anonymous said...

Yela.. org kampung bodoh2 belaka.
miko jer jer yg bijak2 sombong.

headbomb said...

mengomplen aje, pakcik aku kat kg, dia ada ladang getah, getah turun harga pandailah kita buat camne, dia ada bela kambing lembu juga,dei, tu pasal orang yang tak pemalas dia tak cakap banyak, yang cakap banyak adalah orang pemalas, komplen je manjang,

Anonymous said...

Tolong faham bro.

Ajaran Pas adalah BILA SUSAH KITA KENA INGAT TUHAN, BILA SENANG ...

Inilah ajaran yang sedang diterap oleh para ustad2 dalam Pas. BILA HARGA GETAH JATUH, KITA KENA INGAT KERAJAAN. WAKTU HARGA GETAH MELAMBUNG2 NAIK, INI BUKAN KERANA KERAJAAN. TETAPI BILA HARGA GETAH JATUH, HAAA ITU KERAJAAN PUNYA PASAL.

Teman nak suggest kat korang semua. CUBA2 LAH BAGI PELUANG PAS JADI KERAJAAN PULA MANA LAH TAHU KUT2 HARGA GETAH BOLEH MELAMBUNG MELANTUN NAIK MENCANAK.

Macam mana Hadi Awang kalau hang jadi PM agak2 harga getah boleh berubah kut .... ?

Lebai Serabut

Anonymous said...

Jangan mare. Anon 1.45 dan headbomb. Aku tak kata sume orang kampung tak cerdik.

Tapi jaga2. Kampung yg kita banggakan tu boleh jadi hilang akibat pemerintahan barisan satu hari nanti....

Contoh kampung kat Penang dah lenyap. Dan lebih 50 tahun dibawah penguasaan barisan. Sekarang dituduhnya DAP punya angkara.

Ko pergi ke pinggir bandar Alor Setar. Hilang dah sawah dan kampung. Baru Pakatan nak control dah terbalik pula akibat penipuan fitnah dan sogokan BRIM.

Jangan marah kalau dengar complaint. Buang prasangka, fikir dan bertindak..........

Anonymous said...

pelik juga.. perjuangkan islam berdegar2, perasan mereka saje yg lebih segalanya tentang islam.. tp bila harga getah naik suka dan gembira.. terimakasih pd kerajaan pon tidak.. tp bila harga jatuh salahkan kerajaan.. persoalan qadak dan qadar yg simple tu pon tak terbawa dlm kehidupan.. mpelik juga..
itu belum lg bile menang pilihan raya dan kalah pilihanraya.. rasa2 semua da tahu perangai mereka...

Anonymous said...

Betoi kata Lebai Serabut. Kalau Pas perintah, mungkin harga getah naik dan harga minyak turun. Gua caya lu la Lebai.

Anonymous said...

Di sabah lagi teruk.. Harga getah tinggal RM2.05.. Bayangkan.. Sedangkan getah sekarang ni daun luruh.. Takde susu getah. Macam mana kami nak teruskan hidup.. Nak harap BR1M, mmg x hidup lah.. Korang senang cakap sbb x menoreh getah.. X tahu macam mna susahnya kami.. Dah tahu harga getah turun, harga barang pula mendadak naik.. What is this??????????? Next PRU, things will change, believe me

Anonymous said...

Sembang larrr..pak hang toreh getah ka????ka duk toreh poket org jaa....

Anonymous said...

Sembang larrr..pak hang toreh getah ka????ka duk toreh poket org jaa....

Anonymous said...

Sembang larrr..pak hang toreh getah ka????ka duk toreh poket org jaa....