Breaking News
Loading...
April 10, 2014

Info Post

Ketua Pembangkang Datuk Mohd Shamsudin Lias  berkata kerajaan negeri sepatutnya mempertimbangkan perkara itu sebelum membuat keputusan yang membebankan golongan bumiputera untuk memiliki kediaman sendiri.

"Ketika BN mentadbir Selangor sebelum ini, kerajaan negeri tetap memberi diskaun 7% itu kepada Bumiputera walaupun memberi subsidi terhadap pembinaan rumah mampu milik di bawah RM42,000. Ini kerana kedudukan kewangan golongan itu masih lagi rendah.

"Bagaimanapun kerajaan negeri hari ini memansuhkan diskaun 7% itu, yang pasti akan membeban dan menyukarkan Bumiputera yang berpendapatan rendah untuk memiliki kediaman sendiri," katanya kepada pemberita di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Shah Alam hari ini.

Shamsudin mengulas kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Peneroka Bandar Negeri, Iskandar Abdul Samad (PAS) pada sidang DUN hari ini bahawa kerajaan negeri tidak lagi memberi diskaun antara 5% hingga 7% bagi pembelian perumahan mampu milik, yang sebelum ini diberikan kepada golongan Bumiputera di negeri itu oleh Kerajaan Barisan Nasional.

Iskandar berkata diskaun itu tidak lagi diberikan kerana harga rumah mampu milik yang dibina kerajaan negeri adalah mengikut harga pasaran.

Terima kasih kerajaan negeri selangor, Tahniah kepada orang melayu yang mengundi pakatan rakyat, kerana undi anda, kini diskaun pembelian rumah telah di hapuskan...

14 comments:

Surrhead said...

melayu umno, kalau tak tamak, tak boleh hidup kut?? pikir la sket tuk warga cina/india dan lain2 jugak....semua bangsa ada org miskin....umno kalau tak nindas org, bukan umno la tu...umno haprak...patut ler semakin hari semakin ramai yg membencinya...tapi tak sedar jugak, masih praktik politik kuno...hampeh...

Anonymous said...

melayu selangor dah cukup kaya tulah yg difikirkan oleh adun pas...org selangor yg pilih pr jadi apa2 yg dibuat terima jelah jangan nakmelalak menyalahkan org lain!!! kalau tak sanggup pindah jelah dari selangor bukankah itu yg diinginkan oleh dap supaya ng tersebit jadi sebuah lagi singapura...

Anonymous said...

Betul la tu. Orang Melayu Selangor semua dah kaya-kaya. Tarik lah sikit-sikit hak istimewa orang2 Melayu. Mula2 diskaun 7% di hapuskan. Lepas tu kuota 30% untuk bumiputra di hapuskan. Lepas tu, rumah2 kos rendah di hapuskan. Lepas tu, Rumah kos rendah berharga RM150,000. Lepas tu, semua tanah rezeb orang melayu di hapuskan. Cantik kan pelan-pelan ini.

Anonymous said...

setelah ekonomi dikuasai oleh cina mereka ingin menambah untuk menguasai politik serta pemerintahan.tetapi melayu lain pula ceritanya mereka sanggup melepaskan sedikit demi sedikit yg didalam gengaman----- siapa yg tamak sebenarnya?

Surrhead said...

melayu umno nak pstikan yg org melayu sentiasa bergantung kat umno....supaya dia org boleh kekal berkuasa dan menindas selalu....mcm la org tak nampak permainan kuno umno....

Anonymous said...

HILANGNYA HAK MELAYU SELANGOR DISEBABKAN KEBODOHAN ORANG MELAYU SELANGOR SENDIRI. TAK PAYAH DOK SALAHKAN ORANG LAIN ATAU UMNO. MACAM ORANG MELAYU PAS DAN PKR... CAKAP PANDAI TAPI BODOH LAGI DIBODOHKAN.

Anonymous said...

En Abdul Hadi bin Awang

Saya ini ingin bertanya kepada encik Hadi. Kalau Umno menjadi kafir kerana kononnya Umno menolak perlaksanaan hukum Hudud seperti yang dihukumkan oleh para ulamak tersohor dan ulamak muktabar dalam Pas. Tidak kah PKR dan DAP juga jatuh kafir bila mereka secara terang mengatakan " TIDAK " kepada perlaksaan hukum Hudud.

Saya berpendapat kalau berpegang kepada hukum yang dibuat oleh para ulamak tersohor dan muktabar Pas, maka nampaknya hanya pengikut dan penyokong Pas sahaja lah yang berpeluang masuk syorga sedangkan kami-kami yang menjadi ahli atau penyokong UMNO, PKR dan DAP yang walau pun sembahyang tunggang terbalik serta berpuasa menahan lapar bagai nak putus tali perut tak ada peluang langsung nak mendekati syurga.

Siapa yang tak adil ? Adakah tuhan yang tidak berlaku adil kepada kami ATAU para ulamak muktabar Pas yang memegang anak kunci syurga yang tidak berlaku adil kepada kami. Wallahualam.

Mohon En Abdul Hadi bin Awang dan En Nik Abdul Aziz bin Nik Mat menjawab di mana-mana saluran media untuk menghilangkan keresahan di hati kami.

Lebai Malang

Surrhead said...

dituju kepada yg tak tentu pasal me-saiko PAS tuk kuatkuasakan hudud...ni contoh negara2 yg mempratikkan hudud..
https://helenang.wordpress.com/2012/08/31/hudud-negara-islam-manakah-yang-mahu-dicontohi/

kalau ada akai, gunakan dan buat ulasan bagaimana hudud boleh dipraktikkan di Malaysia tanpa masaalah dan adil

Anonymous said...

Melayu yg sokong subsidi 7% hapus memang bodoh. Yb PAS apa dia pedulik..usung tin milo dapat duit free..anak2 kita camne..dari.dapat diskaun dah tak dapat.lepas.nih melayu yg tak mampu nak beli rumah kat selangor duduk kampung jerla.

Surrhead said...

ada ketam nak ajar anak dia jalan woi....

Johan said...

Melayu Selangor Kaya. Mereka juga lebih selesa kerana menolak hudud. Menolak hudud PAS kata KAPIR.

Johan said...

Kampung pun akan diberi pada Cina... tanah reserve melayu dah tak ada kot, sebab perkataan melayu itu jijik bagi Rakyat Selangor.

Anonymous said...

Oi SIALhead, haritu lu nak suruh bapa aku yg Islam/Melayu bunuh aku masa lahir di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-boleh-bagi-undi-pada-ku.html?! BABI lu si HAIWAN SYAITAN KAPIR GANAS! Baik lu MAMPOS hey si PENJENAYAH GENG KONGSI GELAP KAPIR!

Oi SIALBABIhead, aku dah lapurkan pd. KDN utk. SIASAT lu, PENJENAYAH KONGSI GELAP KAPIR BINATANG BUAS! Asyik nak ANCAM nyawa aku dan bapak aku juga semalam! BANGKAI lu!
Oi SIALBANGKAIBABIhead, lu yg. BODOH mcm KERBAU! Dah lah tu,lu mahu ancam NYAWA aku dan bapak aku di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html & di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/siapa-yang-nak-bunuh-hannah-yeoh.html! Dasar lu jenis HAIWAN BABI KURAP PENGECUT mcm. SAMSENG GENG KONGSI GELAP KAPIR! CILAKA LU - BAPAK lu lahirkan anak mcm SAMSENG KURAP mcm lu apasal?!

Baik lu si KAPIR BINATANG-BUAS(tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam) pi BERAMBUS dan MAMPUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu si PELAHAPKANGKANGBABI?!

Anonymous said...

Dahlah beli rumah baru siap diskaun besor , keta sports rim skirting baru , pastu rumah kena lelong sebab liat bayar pinjaman bank .
Pasty sewa rumah orang 7bulan tak bayar sewa dan api pulak rumah cina atau india . Sewa tak dapat tuan tapi sewabeli tetap kena bayar kesian tuan rumah ...
Then bila rumahnye dah kena lelong , sewa rumah org pun tak bayar dia pinjam duit org lain .
Dah dpt duit beli iphone , keta baru jepon , shopping ....ada stail konon ...tapi hutang tak bayar jugak memang degil muka kulit tebal lagi tebal dari kulit babi ..
Bila kena marah pi cari bomoh jampikan org ...dengki jiran lebih sukses dari dia ... cam sial jer spesis melayu ni