Breaking News
Loading...
April 16, 2014

Info Post

Non-Muslims in Selangor can use the word "Allah" as long as they do not use it to propagate their religion to Muslims, Selangor executive councillor for Islamic affairs Sallehin Mukhyi said today.

"Non-Muslims can use the word 'Allah' if it is not misused, such as for propaganda to spread other religions. If 'Allah' is used by a Christian to spread their religion to Muslims, then it is not allowed," he said. the sun daily

Exco kerajaan negeri, salehin mukyi membenarkan kristian menggunakan kalimah Allah untuk sebarang upacara keagamaan mereka, pengumuman itu di buat di dalam sedang dewan undangan negeri selangor, bermakna itu adalah pengumuman rasmi kerajaan negeri...

Apa yang lawaknya tu, dia mengatakan, orang bukan islam boleh menggunakan kalimah itu asalkan ianya tidak di salah gunakan, kahhh...kahhh...kahhh... kalau mangkok tu salah gunakan pun mana dia tahu,
sepatutnya salehin belajar dari pepatah jawa yang berbunyi "prevention is better than cure" aku harap dia faham apa maksud pepatah jawa tu...

Pengumuman yang di buat oleh dia itu, sekali gus menolak keputusan yang dibuat oleh majlis syura dewan ulama pas pada 13/1/2013 dan menolak ayat quran dalam surah al-maidah yang berbunyi,

"Sesungguhnya telah kafirlah orang yang berkata: Sesungguhnya Allah ialah Al Masih putera Maryam, padahal Al Masih (sendiri) berkata: Hai Bani Israel, sembahlah Allah Tuhanku dan Tuhanmu.

"Sesungguhnya orang yang mempersekutukan (sesuatu dengan) Allah, maka pasti Allah mengharamkan kepadanya syurga dan tempatnya ialah neraka, tidaklah ada bagi orang zalim itu seorang penolong pun. Sesungguhnya kafirlah orang yang mengatakan: Bahawasanya Allah salah seorang dari yang tiga, padahal sekali-kali tidak ada Tuhan selain dari Tuhan Yang Esa. Jika mereka tidak berhenti dari apa yang mereka katakan itu, pasti orang yang kafir di antara mereka akan ditimpa seksaan pedih. ayat 72-73

13 comments:

Anonymous said...

"Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)

Anonymous said...

Hai Salehin, takkan ko pun dah terikut ngan kalit tu. Bab akidah ni. Berat mu.

Anonymous said...

Mudah-mudahan kita semua tidak akan mendapat bala Allah di atas kebodohan orang-orang seperti ini.

Anonymous said...

Sekarang pun dah banyak bala dah di selangor ni..
air kena catu..
pusat judi bersepah..
denggi dah ramai mati..
sikit hari lagi ramai mati sebab penyakit kelamin aids siplis canser hasil dari kemajuan

rumah urut mcm cendawan tumbuh

Anonymous said...

BANGSAT betul si ExcoPENJILATKAPIRDAPBANGKAI ni!

Aku syak habis ulama-ulama TULEN dlm PAS diBUNUH seorg. demi seorg - disyaki diracun, termasuk yg. boleh sebabkan lemah jantung/kanser dsbnya - oleh si KAPIRDAPBANGKAI/PKRPELIWAT (yg. merupakan ejen Barat-ZIONIS dan racun kimia utk sebabkan kanser/lemah jantung adalah MO biasa Barat-ZIONIS)!

Sebenaqnya, di Tanah Melayu ini, puak KAPIR GAY/PORNO, Kristian Zionis serta PENYAMAQ Islam PKRPELIWAT/DAPBANGKAI sbg. ejen puak Illuminati/Freemason Barat-ZIONIS ini, sedg- mempergunakan sbg. senjata DAJAL mereka, golongan Melayu/Islam LIBERAL/GAY, dlm PKR/PAS/UMNO utk. MEROSAKKAN perjuangan amat BERANI Islam/Melayu, terutamanya lawan MUSUH-MUSUH Islam/Melayu [puak Illuminati ditubuhkan dan dikuasai puak ZIONIS yg. ingin menubuhkan Satu K'jaan Dunia (New World Order/One World Government) - bertuhankan Syaitan, di mana kebebasan individu adalah mutlak]!

ZIONIS paling DAJALRothschild, (Soros, Murdoch, Rockefeller dll, juga adalah dari geng Rothschild) - yg. juga menubuhkan IsraHELL dgn. membunuh dgn. amat kejam secara beramai (Genocide) Bumiputera Islam Palestin, dan disyaki memulakan perang Dunia Pertama dan Kedua, serta membunuh Tsar Russia dan seluruh keluarganya, Pres. Lincoln, Kennedy, Allahyarham Pres. Yasser Arafat dll, dan merupakan dalang di belakang 9-11 itu serta perang BUAS yg. akan berterusan sekarang ke atas Dunia Islam yg. kaya minyak-gas, serta menjadikan Israel kuasa Nuklear, yg. paling bahaya ke atas Dunia Islam (lihat di http://www.blissful-wisdom.com/rothschild-sponsored-zionism-world-banking-control-and-israel.html , Rothschild sponsored Zionism, World Banking Control, and Israel, by Bill Woollam , dan di http://ascendingstarseed.wordpress.com/2013/09/29/hitler-was-a-rothschild-and-so-was-his-daughter-angela/ , Hitler Was A Rothschild And So Was His Daughter Angela, Posted on May 8, 2013 by Dublinsmick)!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Isu kalimah Allah kembali panas semula.

Adakah orang islam tak dapat membezakan diantara agama islam dengan agama krisian. Kalau orang islam boleh membezakan diantara fahaman sunni dengan fahaman syiah, sedangkan tuhan kepada kedua-kedua fahaman itu adalah sama iaitu Allah, tetapi orang sunni tetap tidak boleh menerima bahawa fahaman syiah adalah betul dan islam. Maka adakah bila agama kristian sebut tuhan mereka Allah, orang islam boleh menerima bahawa agama kristian itu betul dan tidak bertentangan dengan ajaran islam ATAU dalam lain perkataan islam itu kristian, dan kristian itu islam.

Kalau kita boleh menerima syiah dan sunni tak sama walau pun tuhannya Allah, maka kita juga mesti boleh menerima bahawa islam dan kristian tak sama walau pun mereka mengatakan tuhan mereka juga Allah.

Mudah sangat kita nak bagi faham diri sendiri. Banyak manusia yang bernama Dolah tetapi diantara satu Dolah dengan Dolah yang satu lagi TAK SAMA. Entiti mereka berbeza.

Cukup lah. Jangan sampai terjadi permusuhan diantara islam dengan kristian hanya kerana nama tuhan sedangkan Allah islam dengan Allah kristian TAK SAMA.

Apa nak jadi dengan orang islam di Malaysia ini ? Pada hal orang islam di tempat lain tak ambil kisah pun. Mungkin orang islam di tempat lain itu faham islam lebih baik daripada orang islam di Malaysia.

Saya rasa tak ada apa salah pun Kerajaan Selangor nak benarkan kristian guna nama Allah kepada tuhan mereka. Biar lah.

Al Imamiyah.

Surrhead said...

anon 2.57pm....tabik ulasan ni..."Kalau kita boleh menerima syiah dan sunni tak sama walau pun tuhannya Allah, maka kita juga mesti boleh menerima bahawa islam dan kristian tak sama walau pun mereka mengatakan tuhan mereka juga Allah."

jap lagi agen CIA akan berpura2, bo layan....

Anonymous said...

Semuga baginda sultan yang akan menyimbat salihin ke penjara

Anonymous said...

OI SIALhead, nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIBABI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-ZIONIS/CIA-MOSSAD dan ejen-ejen mereka dari DAPBANGKAIBABI termasuk si SIALheadPENJILATJUBOQDAPBABI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH lagi), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA, nak menghalang sebarang maklumat BENAR tersebar!

Dahlah tu, asyik sasarkan hanya Makcik Sambal Belacan dan asyik fitnahkan dia - apa yg. mereka TAKUT sgt. dia tulis tu?!

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

PI MAMPOS lu si SIALBABIhead, PENJILATJUBOQDAPBANGKAIBABI/CIA-MOSSAD!

Anonymous said...

Oi SIALhead, berani lu HINA bapa aku ASKAR ISLAM/MELAYU! Bapa lu yg. dapat anak PENGGANAS KURAPBABI mcm. lu tentu menyumpah KEJADAH tak habis-habis!

Dahlah haritu lu nak suruh bapa aku yg Islam/Melayu bunuh aku masa lahir di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-boleh-bagi-undi-pada-ku.html?! BABI lu si HAIWAN SYAITAN KAPIR GANAS! Baik lu MAMPOS hey si PENJENAYAH GENG KONGSI GELAP KAPIR!

Oi SIALBABIhead, aku dah lapurkan pd. KDN utk. SIASAT lu, PENJENAYAH KONGSI GELAP KAPIR BINATANG BUAS! Asyik nak ANCAM nyawa aku dan bapak aku - juga di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html ; di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/siapa-yang-nak-bunuh-hannah-yeoh.html ; dan di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/04/empangan-di-selangor-makin-surut-khalid.html !

Dasar lu jenis HAIWAN BABI KURAP PENGECUT mcm. SAMSENG GENG KONGSI GELAP KAPIR! CILAKA LU - BAPAK lu lahirkan anak mcm SAMSENG KURAP mcm lu apasal?!

Baik lu si KAPIR BINATANG-BUAS (tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam) pi BERAMBUS dan MAMPUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu si KAPIRPELAHAPKANGKANGBABI?!

Anonymous said...

Kesian betul tengok anon-anon di atas. Kerana nak mempertahankan kalimah Allah mereka bergaduh dan melucah sesama sendiri. sungguh sedih dan memalukan. Marilah kita sama sama kembali kepada alQuran.

Ayat Quran dalam surah al-maidah yang berbunyi,

"Sesungguhnya telah kafirlah orang yang berkata: Sesungguhnya Allah ialah Al Masih putera Maryam, padahal Al Masih (sendiri) berkata: Hai Bani Israel, sembahlah Allah Tuhanku dan Tuhanmu.

"Sesungguhnya orang yang mempersekutukan (sesuatu dengan) Allah, maka pasti Allah mengharamkan kepadanya syurga dan tempatnya ialah neraka, tidaklah ada bagi orang zalim itu seorang penolong pun. Sesungguhnya kafirlah orang yang mengatakan: Bahawasanya Allah salah seorang dari yang tiga, padahal sekali-kali tidak ada Tuhan selain dari Tuhan Yang Esa. Jika mereka tidak berhenti dari apa yang mereka katakan itu, pasti orang yang kafir di antara mereka akan ditimpa seksaan pedih. ayat 72-73

Anonymous said...

Kesian betul macai2 ni..dah buta mata ngan pekak telinga agaknye..bukankah najib membenarkan penggunaan kalimah allah untuk penganut kristian di sabah dan sarawak..kenapa bile selangor nk dijadikan isu??alamak nk komen tu biarlah cerdik sikit..bodoh dan umno berpisah tiada..teringat cerita p.ramli..alif mim nun wau..sarkas..haha..p.ramli ni dah tau lama dh alif mim nun wau ni sarkas..

Anonymous said...

Bengong btoi la Surrhead ni.. Fahaman hg ni mmg dh btul2 trpesong dh ni hnya disbbkan Fanatik sgt dgn Politik PAS hg tu. Mana ada kerajaan trima puak2 Syiah wei.. Jakim lani tgh dok banteras hbis2san, hg plak suka2 ja bleh isyhtihar yg Malaysia ni trima ajaran Syiah (SESAT) ni.. Bengong btoi!

LAINLAH KALAU HANG NI PUN DAH TERMASUK DALAM PUAK2 SYIAH NI, SBB 2 HANG PUN JADI BINGAI MACAM PUAK2 DOK SEMBAH GAMBAR TOK JANGGUT (SAIDINA ALI) TU.. HAHAHAHA


Kalau hg nk samakn agama islam dgn agama kristian (kapiaq) ni, mmg dh sah dh otak hg bukn stakat bingai tapi bengap tahap bahalol tau!!! Mana p iman hg sbg org Islam smpai hg bleh samakan agama Islam dgn agama Kapiaq ni woii.. Akidah hg letak kt kpala lutuit hg ka!!! Terok dh aku tgok hg lani Surrhead o0oii.. Mak hg xajar hg ka weii??
#Tak dak agama lain yg benr slain dr agama islam (hg jgn dok trima @ samakn dgn agama kristian kapiaq plak). Dan tiada Tuhan slain drp Allah (hg jgn ingat nama Allah bleh share dgn org kapiaq yg dok menyekutukn Allah tu). Dh sah2 fahaman & ajaran depa tu trpesong, pasai pa hg bleh biaq depa nk pesongkn nama Allah (TUHAN KITA) utk fahaman depa yg bleh menyesatkn ank2 muda yg kurg pgatahuannya tentg Islam#

FIKIR-FIKIRKANLAH WAHAI UMAT ISLAM SEKALIAN...











*BUDAK KEDAH*