Breaking News
Loading...
April 19, 2014

Info Post

Ini adalah salah satu contoh terbaik, kilang nestle di shah alam kerugian 12-15 juta ringgit sehari akibat kecekapan khalid ibrahim menguruskan air di selangor...

Kilang itu menggajikan kira-kira 3000 pekerja kebanyakannya warga tempatan, kerana krisis bekalan air yang makin kritikal di selangor, menurut pengurus kilang itu, kemungkinan mereka terpaksa mencari alternatif
lain dengan kata lain mungkin nestle terpaksa menutup kilang di shah alam dan berpindah ke tempat yang sumber bekalan airnya tiada masaalah...

Aku bukan kisah sangat dengan kilang nestle tu, tapi apa akan jadi dengan nasib 3000 pekerja yang kebanykannya warga tempatan sekiranya kilang itu di tutup dan mereka di berhentikan kerja? bagai mana dengan nasib keluarga mereka...?

Khalid nak tanggung semua tu...???




28 comments:

Anonymous said...

'ini semua salah umno..' kata totok pas keja gomen kat kantin ofis jam 10 pagi.

Anonymous said...

Aik?!! pukul 10 dah lepak kantin? Dah la masuk pejabat pukul 9:48! Memang standard totok PAS level taik!!

Anonymous said...

Rancangan halus DAP supaya kilang di Malaysia berpindah kenegara lain dah mula berhasil !!!

MB Selangor patut bubarkan DUN segera.

Anonymous said...

Bubar dun adakan pilihanraya pkr juga yg memerintah sama saja. Membazir duit rakyat saja, dah rakyat sanggup berkorban untuk parti anuar ibrahim. Tenguk saja pilihan raya dun kajang rakyat masih undi pkr walaupun masalah air. Org umno yg bising tak sanggup menderita.

Anonymous said...

Strategi dap pig jgn tak tau.

Anonymous said...

Tanda kiamat..org tk cerdik jadi pemerintah..dah ada hadis

Anonymous said...

kilang nestle nanti ganti pusat sembelih babi.. nanti org Melayu Shah Alam akan lari duduk Rawang, seremban.. masa tu air laju macam kat niagara falls dah..

Anonymous said...

Ayam naik harga, babi tak naik harga. Dalam keadaan darurat boleh makan babi..kan gitu orang Selangor. Susah tak apaer asal puashati BN tak dapat perintah Selangor.

Anonymous said...

anon April 19, 2014 at 10:45 PM tepat sekali.

Selangor dah jadi bangang. Dah lah teruk kena catuan air. Lagi undi PKR? Pelik tak pelik.

Betul lah Anwar anggap rakyat ni bangang. Memang betul rupanya. Bab ni aku sokong pendapat Anwar.

Marilah kita sama sama jadi bangang. Hidup Anwar!!!!

Air takda celakanya adalah Anwar. Kalau dia tak tahan demi politik dah ok dah.

Pangkah lagi lak tu... celoko celako rakyat Selangor

Anonymous said...

salah pemimpin umno gak, lembik dan asyik nak bergaduh same sendiri, ada isu takpandai nak main, ,klau dapat main pun klimax awal

Anonymous said...

Baru padan muka rakyat selangor.

Pilih PKR. Jangan bising...x da air...

Kata negeri maju...ada pula kena tunggu air tepi jalan..kesian2

Tuhan dah cakap JNG pilih pemimpin suka main bontot...

INI LAH BALA NAMANYA.

Anonymous said...

SAYA BAWAKAN CERITA RAKYAT SELANGOR UNTUK DIKONGSI!

inilah kerajaan negeri yang kami pilih. dengan apa kos pun, kami sanggup pertahankan kerajaan pr pilihan kami. kami undi maka kami yang tanggung. u alls tengok dari luar diam2. walaupun kami terpaksa ambil 'air percuma' anugerah kerajaan pilihan kami ditepi jalan sambil menjinjing baldi, kami sanggup. walaupun baldi kami tidak dapat percuma kami sanggup beli dikedai dengan harga agak mahal demi sayangnya kami kepada kerajaan pr. biarpun mb kami bodoh sombong tolak pertolongan kerajaan n9, tak mengapa. apa bezanya kebodohan mb kami dengan majoriti rakyat negeri ini? rakyat bodoh tentunya akan dapat mb yang bodoh juga. takpelah, kami yakin kami akan tetap dapat minum air walaupun saban hari terpaksa jinjing baldi ditepi jalan. redha ajelah...manusia memang serba kekurangan. bodoh adalah sebahagian daripadanya.

April 19, 2014 at 8:31 PM

Anonymous said...

pindah ke perak la bro...banyak air kat sana...buat kilang besar2 bagi ramai orang bole kerja...balik2 selangor jugak investor masuk...

pemerhati said...

invest kat johor je nestle. air byk melimpah ruah. aku drp kecik duduk kt johor kat kmpg tu..smpai besar sekolah kat sana juga..tak pernah aku nak angkat baldi utk tadah air ok! ni konon2 nya kerja kt KL tempat yg sgt maju tiba2 kena hangkut air. bodoh betul pr ni

Anonymous said...

Apa nak kesahkan sgtdgn 3000 pekerja??

Kemungkinan mereka jugak yg mengundi Pakatan Pendubur!!

Lu jawab lah sendiri!!

Anonymous said...

Orang selalu bodoh macam lembu bodoh macam babi so boleh makan babi kalau ayam naik harga dan babi tak.

Ketua PAS si Tua Kutuk nak mampos N.ajis akan beri fatwa babi tu Halal.

Anonymous said...

tutup jer lagi baik. aku nak tenguk macamana diorang tarik investor masuk. investor yang masuk sebelum adalah kerja bn.
kita tenguk pulak bagaimana hebatnya pakatan rakyat ni.
biar diorang fikir bagaimana nak bagi rakyat makmor...bukan setakat bagi rm100 pada yang terpilih.
jangan sembang jer lebih. macam bagus jer. tapi habuk pun tarak..yillek.

Anonymous said...

Bakpo dok bising-bising
biasolah tak dok air
kito kenolah syukor banyok2
ambo kat klate dari dulu dok mandi air sungai ...dok bising pon

baru tuhe uji sikit doh bising ...
ni hok bising2 , tok tahe ujian tuhe ni mesti pok2 UMNO . Penyokong PR ok jah ..tak dok dok bising2

Anonymous said...

duit banyak...air tak ada...tak ada gunanya...ttp begitulh cerdiknya rakyat selangor memilih pemimpin..

Anonymous said...

Tahniah rakyat selangur. Kita terus sokong PKR. DAP PAS yang mewakili PR.
Soal tak ada air tak jadi hal. Sungai selangur masih banyak mengalirkan air.Bersih tak bersih lain cerita.Minum air kumbahan pun tak apa,janji PR menang.Itulah perjuangan namanya.
Minggu ini kita minum aie bantuan, minggu depan minum air kumbahan, minggu depan lagi kita minun air longkang. masuk minggu ke empat kita tumpang minum di negeri jiran.
Apa malu-malu.Dah ini yang kita pilihkan?

Anonymous said...

kalau kena kat depa...ujian....
kena kat orang...bala.....

apa punya hapraklah ko ni....

Anonymous said...

Kepala bapak mu..nate mu..tuhe dah bagi petunjuk..puak2 mu bodoh tongong..mu berak cebuk pakai tisu..sama la cam cina dap..tu yang tak kisah tu..

Anonymous said...

Gua support lu yeop..
Tapi haram jadah DAP ramai kat Ipoh..!

Anonymous said...

Bakpo nak bising...Selangor skrg setaraf Kelantan...!

Anonymous said...

Ha ha. Ho ho. He he. Kena pada tempatnya...

Anonymous said...

Setuju sgt bro. Tgok mcm piem yg dok ada la ni...dah la x cerdik. Penakut lak tu. Jahanam. Tanda kiamat..tanda kiamat..tanda kiamat.

Anonymous said...

ahlul bahalol PAS totok sunyi sepi sekarang ni....kalau la isu air ni berlaku di zaman pemerintahan UMNO, dah lama depa berguling guling atas jalan raya sekarang ni.....
lebai lebai bahalol PAS sekarang ni dah tak dapat mandi junub la nampak gayanya.....kesiannnnn....

Anonymous said...

Pembangunan rapuh YAB MahaFiraun Ibni MahaSyaiTun telah mengusik ekologi Malaysia dan sekarang Malaysia bakal jadi Padang Pasir cam di Saudi Arabia tapi bukanlah seteruk kelapa botak Pontianak Siti Hasmah, isteri kepada Mahafiraun Malaysia. Syaitan pun boleh kahwin tapi dengan syarat hanya dengan Pontianak mengikut falsafah UMNO Baru.