09 April 2014

Minah Puaka Nie Cuba Mengajar Ulama PAS Apa Itu Islam...


Nak tahu kenapa pas sampai la nie tak buat-buat lagi hudud di kelantan, pasal pemimpin pas kerap dengar nasihat keluarga puaka nie, bapak puaka, mak puaka anak pun puaka juga...

Baca kenyataan di atas, anak puaka tu cuba mengajar ulama pas apa itu Islam dan hukum hakamnya...

6 comments:

Anonymous said...

Liberal atau free thinker aku tak pasti si nurul izzah nie sebelah mana.

Surrhead said...

betul la tu...nurul dah set keutamaan = priorities. dan dia akan bekerja ikut keutamaan....warga umno mmg lembap, tak reti set priorities....senang dibodohkan dgn label agama...nurul nak pentadbiran baik, kurangkan kemiskinan, hapuskan rasuah....ok la tu, benda baik...ni kerja duk hasut ni kenapa? Islam sgt la tu...

Anonymous said...

Selama ini Islam yang diamalkan PAS pun bukan dari Allah dan Rasul. Perkara pokok seperti perintah Allah agar mentaati pemerintah atau pemimpin selagi mereka tidak suruh melakukan maksiat terhadap Allah pun tidak dipatuh sebaliknya fitnah, caci maki, propangandai dah jadi darah daging mereka pengikut2 mereka disebabkan uztaz2 mereka yang lebih banyak berpolitik dari berdakwa. Mereka menghalalkan segala perilaku pengikut2 mereka demi mencapai matlamat untuk menjatuhkan kerajaan hingga sanggup berkerjasama dengan syaitan2.

Memang terbukti PAS adalah pembangkang PALING KURANG AJAR, PALING TIDAK BERADAB DAN PALING RENDAH AKHLAK apabila kita perhatikan Pilihan Raya Indonesia baru2 ini.

kluangman said...

Bagaimana satu kerajaan dapat diurus tadbir dng baik, tiada rasuah dan kurangkan kemiskinan jika hukud hudud tidak dilaksanakan.

Hukum manusia yg diamalkan sekarang tidak mampu mengatasi semua itu malah undang2 digunakan untuk menghalal cara.

Hudud belum pernah dilaksanakan - PAS hanya lebih kpd bercakap, UMNO terlampau berhati-hati, puak2 puaka memanglah tak nak..berbelit alasan mereka.

Surrhead said...

kalau hudud dilaksanakan, ia akan merangkumi org Islam shj...tapi negara kita berbilang kaum, jadik hudud tak sesuai / tak mungkin dipraktikkan serata...parti2 politik sedar akan situasi ni.....BTW, banyak kerajaan di dunia ni sedang diurus dgn baik tanpa hudud, saja memerlukan pasukan yg berwibawa dan bermoral untuk menerajuinya....rejim umno dah besar kepala sebab dah lama sgt duk berkuasa...umno nak kena kenal kuasa rakyat...

Anonymous said...

Kita sbgai org islam mesti bersatu untk laksanakan hukum allah nih..x kira parti mane..hayati ape yg sultan brunei katakan..siapa kita dihadapan allah nanti untuk mengatakan tidak atau tggu dulu..sedangkan hukum allah ni sudah ade sejak beribu tahun dahulu..fikir2kan lah..