Breaking News
Loading...
April 30, 2014

Info Post

Exco kerajaan negeri selangor mengakui air dari lombong tinggal yang di salurkan ke loji rawatan air mengandungi plumbum, katanya lagi hasil dari kajian Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) mendapati kandungan bahan kimia tersebut tidak merbahaya kepada manusia dan lagi kualiti plumbum yang ada dalam air lombong itu masih mengikut piawaian kesihatan yang di tetapkan oleh Jabatan Kesihatan Negeri, tetapi dalam masa yang sama dia tak pulak menunjuk kertas keputusan hasil kajian yang dibuat oleh Jabatan Kesihatan dan LUAS...

Soalnya sekarang, apakah kerajaan negeri akan bertanggung jawab sekiranya rakyat selangor mendapat penyakit kesan dari penggunaan air ber-plumbum itu? atau macam biasa kerajaan pkr selangor akan menunding jari dan menyalahkan orang lain bila sesuatu yang buruk kena pada rakyat...

Bak kata Tun Mahathir, "You choose the wrong government, you pay the price"

10 comments:

air LOMBONG satu.. ais kasi kurang ye said...

Kerajaan selangor hari adalah kerajaan yang paling banyak membohongi rakyat. dari dulu lagi, khalid gagap kata ada kajian yang menyebut krisis air di selangor takkan berlaku hingga 2019.. pernah dia tunjukkan hasil laporan berkenaan kepada umum???

Kemudian, khalid gagap keluar lagi kenyataan nak guna teknologi membran supaya air bertambah... apa jadi dengan teknologi yang dikatakan tu??? dah berapa banyak digunakan pada loji air kat Selangor tu???

Hari ini, lepas rakyat bangun memarahi kerajaan negeri, pemimpin negeri beri kenyataan kononnya terdapat laporan logam berat yang ada dalam air lombong tidak akan memudarat rakyat.... benarkah begitu?? Dimanakah sumber laporan yang boleh kami rujuk?? Apakah bila dah terjadi banyak kes-kes kanser atau yang berkaitan pencemaran logam berat baru kerajaan negeri nak bertindak untuk menyelamatkan rakyat???

Masa tu, aku rasa kerajaan negeri selangor yang ada sekarang ni akan menunding jari pada orang lain pula padahal keputusan untuk menggunakan air lombong adalah datangnya dari mereka... laporan yang dikatakan wujud pun sebenarnya ditokok tambah...

MB, exco dan pemimpin2 pr semuanya dapat bekalan air yang benar2 bersih dari pencemaran logam berat, yang jadi mangsa adalah rakyat.....

Anonymous said...

Lepas ni kita semua cabut meter air mcm kat kelantan...
air beracun mana blh minum...nak mampos cepat ke apa....

Anonymous said...

Fuyoo. Hanya di selangor keadaan negeri berupaya memberikan rakyatnya leaded water. Mesti power org selangor lepas ni

Anonymous said...

maun ada yg jadi mutant org2 selangor lepas ni.
campur lak sikit plumbum ngan carlsberg. perghh...

Anonymous said...

Minum tak pa kalau jadi apa di salah kan UMNO apa yg buruk semua UMNO yg baik mai dari mereka. Tu pun rakyat masih tak sedaq diri, belajar saja tinggi benda kecik mcm tu pun tak dapat nak pikiaq bodoh piang.

Anonymous said...

ingatkan petrol saja yg ada leaded,rupanya ayaq pun ada nama baru,leaded water,hebatnya kerajaan pr,mencipta air berplumbum.

Anonymous said...

Minyak petrol pun kita cari yang tak ada plumbum tapi rakyat selangor di paksa minum air yang ada plumbum.

Anonymous said...

Kerajaan PR gila ke apa..
Nak bagi rakrat mati cepat ke....

Anonymous said...

bukan setakat plumbum.. radioaktif pun tinggi, rare earth bekas lombong seperti amang, yang hitam2 tu.. banyak bahan radioaktif tu..

Anonymous said...

Air berkandung plumbum sangat mujarab untuk mencacatkan janin dalam kandungan. Elok jika disalurkan ke kawasan populasi Melayu tinggi di Selangor supaya tiada melayu yang normal dalam jangkamasa panjang. Tiada melayu, mudah la cina yahudi nak takluk Selangor.