Breaking News
Loading...
April 29, 2014

59 comments:

Anonymous said...

kenapa nak salahkan kerajaan negeri pula?

Anonymous said...

Sebab salah kerajaan negeri la ngok...kang cakap bongok marah plak...dah mmg bongok...

Anonymous said...

Sbb krj negeri Bahalol degil kepala batu..cakap air selangir okay sampai 2019 sdgkan krj persekutuan dh suh buat empangan sejak 2010 lagi!
degil!!liat..macam konek sapa??aljuburi!!

Anonymous said...

Sayu pulak tengok sipenadah air

Anonymous said...

sebab kerajaan negeri yang bodoh, orang dah kata 2014 akan berlaku krisis air tapi degil tak nak dengar. Kononnya ikut kajian kroni Khalid gagap sampai 2019 selangor takkan ada krisis air. Bila dah takde air, buat catuan tapi rumah MB dan exco tak pulak kene catuan... haram jadah punye pemimpin negeri Selangor sekarang ni..!!!!!!!!!

anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal said...

Nak buat camana....kalau yang tadah ayaq tu pangkah PR, sendiri kena ingat lah bila PRU 14 nanti. NAk pangkah lagi ke kerajaan negeri yang bongok, bangang macam ni. Kalau nak, rajin2 lah tadah ayaq hujan tu lagi...kahkahkahkah

Anonymous said...

Buat apa tu ore selangor, takung air money bang non ,tu le pangkah lagi dap lahanat.

Anonymous said...

Ini kalilah tadah air hujan kerana air paip dah kena catu. Hasil penangan 'ini kalilah'...

Anonymous said...

First time aku berak celet punggung pakai kertas.. .. Lepas tu turun pi kedai beli air botol untuk basuh berak... Celaka tul kerajaan pkr dap dgn Pas.

Anonymous said...

tahniah rakyat selangor... anda pilih kerajaan yg tepat... kerajaan berkebajikan ler katakan... sentiasa utamakan rakyat... asalkan bukan ubn kan... hahaha...

Anonymous said...

berangan nak dapat air percuma,air dicatu lagi ada la...haha...bak kata orang selangor 'pedulik hapa aku,asal jgn undi UMNO'...haha..sekarang rasakan la cucik pantat pakai tisu mcm orang cina..kah3(bang non xnak klu jubor x wangi)

air LOMBONG satu.. ais kasi kurang ye said...

apa macam... penangan "INI KALILAH"...???

Takpe, asalkan bukan UMNO... orang bergerak kedepan, dapat kerajaan ber'kebajikan' bergerak ke belakang.... terima je lar..

Kah kah kah kah kah kah kah


Anonymous said...

saya cuma nak ucap tahniah aje kepada orang selangor...PRU 14 nanti pangkah la lagi PR...biar cukup 3 kali BODOH...baru betul betul bolih kita labelkan sebagai PEMBANGANG...hahahahaha

Anonymous said...

Ye ke? Tak pa lah jadi kenangan. Muahahaha. Palat punya pkr Selangor.

Anonymous said...

PeMBangang, hahaha

Anonymous said...

tahniah kerajaan PR selangor kerana menjadikan rakyatnya kreatif.

Anonymous said...

Duduk rumah batu macam dizaman batu. Kah, kah, kah

Pengundi bangang. Kerajaan PKR Selangor lagi bangang.

air LOMBONG satu.. ais kasi kurang ye said...

sekreatif lap bontot lepas berak guna suratkhabar kerana tisu dah habis... muahahahaha. Dapat pulak suratkhabar suara keldaian dan haprakah.. memang kene la sangat tu.. buat cuci punggong berkurap penganut pr...

kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Halo...ni negeri maju ke negeri paling
mundor...mcm zaman nenek aku dulu je...
syabas rakyat selangor...

air LOMBONG satu.. ais kasi kurang ye said...

nak jadi negeri paling maju, rakyatnya kena macam ni... jangan malas.. tadah je.. ada duit lebih nanti sedekah pulak ke penadah tin milo atau karung cap bulan hijau. Baru dapat berkat... maju 10 tapak ke 'hadapan' dari negeri BN. Asalkan bukan umno... amik korang...

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Mana suara macai2 pamBangang2 ni...
semua dah kojol ke teguk air lombong yg penoh najis indon yg terampai-ampai tu...
ternyata rakyat selangor lagi bodoh dari indon sebab minom air lombong najis indon...

Anonymous said...

Betol bro...tasik lombong puchong indon pekerja binaan ramai buat tandas tepi tasik tu.. tu yg ikan gemok2 tu...
emmmmmmm....
lazat nya air lombong...
penoh dgn vitamin semulajadi....

Anonymous said...

Kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah

Anonymous said...

Bagus

Anonymous said...

LABEL MALAS DIBERI KEPADA SESIAPA YG TIDAK MENADAH AIR HUJAN!

JANGAN PULA DITANYA SIAPA YG BERI GELARAN TU

Anonymous said...

Tunjuk lah pulak puak cina penyokong pembangkang. Ada kah mereka marah atau mereka suka dan terima asalkan cina dapat undi.

Anonymous said...

Betul tu!! Kita ndak tengok cara Cina DAPig tadah air hujan pulak.

Anonymous said...

Masalahnya kat kawasan yg majoritinya orang melayu jer yg kena catu air...kat kawasan Cheras ni yg majoritinya cina tak pulak kena.

Anonymous said...

pehhh ... nikmatnya nadah air ujan
teringat zaman tuk nenek dulu tadah air ujan dalam tempayan takpun dalam kolah tapi buat basuh kaki jer ...
paling tidak buat basuh berak ayam itik depan umah

Anonymous said...

INI BAHALOL PUNYA PAKATAN. PEMIMPIN SENANG LENANG BADAN SEGAR DAPAT MANDI. AKU SATU SEKELUARGA DAH DUA HARI TAK MANDI. AIR YANG DISIMPAN CUMA UNTUK MASAK DAN CUCI BERAK.
SIAL DAN LAKNATLAH MEREKA YANG BAGI SUSAH RAKYAT NI. SEMBANG JER LEBIH...KONON BIJAK MEMERINTAH. KEPALA BATU....TAK DENGAR CAKAP....MAMPOSLAH HENDAKNYA. AKAN AKU SUMPAH SETIAP HARI. TERMASUK MANA2 MACAI YANG MEMPERTAHANKAN PEMIMPIN BAGHAL NI.
UMNO RASUAH KONON....TAPI TAKLAH MENYUSAHKAN RAKYAT. MEREKA PERUT BONCIT DIKATA RASUAH TAPI TAK MENGANIAYA RAKYAT.
UBAH....UBAH KEPALA HOTAK. DARIPADA DAPAT MANDI. JADI TAK MANDI TERUS. SIAL....
INI KALILAH....HARAM JADAH. INI KALI HARAP KORANG MASUK NERAKA KERANA MENYUSAHKAN RAKYAT. TAK AMANAH KEPADA RAKYAT.
DUIT SIMPAN BANYAK BUAT APA...KALAU BUKAN UNTUK KESEJAHTERAAN RAKYAT.
MASA BN DUIT DIA TAK KEMUT. DUIT TAK BANYAK KERANA BUAT BELANJA. WALAUPUN DIKATA RASUAH...SEKURANG2NYA AKU SEKELUARGA DAPAT MANDI DENGAN SELESA.
BILA KENA MUSIBAH NI.....PARA PECACAI BOLIH DISUROHNYA KITA SABAR....UJIAN DIORANG KATA.
TAIK KUCING LA JAWAPNYA.. MASA BN TAK ADA UJIAN....SEMUA BALA.
KALI NI BUKANYA UJIAN...TAPI BALAK ALLAH KERANA BANYAK PERKARA MUNGKAR YANG DIORANG BUAT.
HUJAN LEBAT SAMPAI BANJIR PUN MASIH TAKDE AIR.
SIMPAN DAN PERTAHANKAN LAGI BIAWAK TU. BIAR LAMA2 KERING MACAM AFRIKA KENA BALA.
SIAL....

Anonymous said...

ala buat pa nak marah2.. melayu kan mudah lupa lps ni sok ada air diorg akan sokong PR blk.. masa ni mmg la diorg marah.. kalau tak takan lah BN kalah kat kajang.. bg aku janji pakatan utk air percuma dah tertunai cuba tanya abg yg tadah air tu kena byr tak? so apa yg aku blh ckp ialah padan muka org selangor sbb aku pun ada kwn PR yg duk selangor ni.. selalu pulak dia blk kg semenjak dua menjak ni nak tumpang mandi la tu.. hehe

Anonymous said...

steady rakyat selangor abu tadah air ujan pun ok.. hehe

Anonymous said...

Sya duduk d cheras kaw cina..xpenah kena catu air! Ada buat spare bertong2 tp xguna lg sbb air xpenah putus. Kesian pd yg tggl di flat/apt yg majoriti melayu terpaksa angkut air..cina kt cni siap boleh siram pokok hari2..

Anonymous said...

Haha, masih tak nampak kebangangan PR yang dah masuk tahun ke 6 memerintah Selangor? Masih nak menyalahkan UMNO? memang pelik pencacai PR ni, mungkin kalau dah perintah Malaysia pun akan terus menyalahkan orang lain. Salahkan negara jiran lah, menyalahkan segala planet, kerana itulah kepandaian pemimpin PR ni yag dok pahat masuk ke dalam kepala pencacai, iaitu menyalahkan semua orang, diri mereka adalah maksum, takda kesalahan langsung .

Rizab Selangor kan katanya banyak, berbillion bilion, keluarkan lah sedikit buat selesai masalah air tu..

Anonymous said...

JUJURNYA ,aku kesian tengok orang2 dalam gambar ini .dan lebih kesian lagi , bila memikirkan nasib melayu selangor . 2008 kena tipu , dan 2013 pun kena tipu. kenapa mentaliti rakyat melayu selangor terlalu mudah digoyahkan dengan dakyah palsu kerajaan pakatan haram ? berubahlah melayu selangor..berubahlah . ambil la saranan Tun M sebagai kayu pengukur prestasi kerajaan khalid ibrahim. kehidupan kau org skrg cukup menyiksakan kami di luar selangor ini melihatnya .kerajaan negeri beginikah yang kamu harus banggakan ? inikah kerajaan yang akan menjaga masa depan anak cucu keturunan kamu ? seteruk2 UMNO/BN , tidak sampai lagi tahap rakyat UMNO/BN memerintah minum air hujan dari cucuran bumbung rumah .buka minda & hati kamu melayu selangor !! cukup sudah kena tipu !! belajarlah erti SERIK !

Anonymous said...

Antara faktor penyebab tewasnya Selangor ke tangan pembangang adalah kerana peratusan penduduk Cina DAPig yang tinggi antara 40~60%.

Malangnya kerajaan Khalid pandai berpolitik dgn hanya mencatu kwasan penduduk Melayu sahaja dan tidak keatas kwasan DAPig. Kenapa?

Melayu ada akal, sendiri mau fikir..zaassss!!

Anonymous said...

Buat empangan bukan nak tadah air nak tadah duit

air LOMBONG satu.. ais kasi kurang ye said...

sekarang ni mana ada perancangan kerajaan negeri nak buat empangan... setakat ni aku dengar mereka nak pam air lombong ke sungai ada la.... beli pam pun dari China...untuk kroni-kroni Cina mereka jugak... melayu jangan malas, tadah je air hujan tu....

muahahahahaha...

Anonymous said...

Air bekas lombong jejas kesihatan?

SHAH ALAM 29 April - Air dari bekas lombong di Kampung Hang Tuah, Bestari Jaya yang dipam ke Sungai Selangor untuk kegunaan penduduk di Lembah Klang, termasuk diminum sejak minggu lalu disahkan mengandungi unsur logam yang boleh menjejaskan kesihatan.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Belia, Sukan, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Dr. Ahmad Yunus Hairi bagaimanapun berkata, jumlah kandungan logam jenis plumbum dan mangan dalam bekas lombong berkenaan masih terkawal serta belum melebihi tahap berbahaya.

Menurutnya, kualiti air lombong tersebut menepati piawaian keselamatan Jabatan Kesihatan Negeri berdasarkan kajian yang dibuat pada 2013 selain pengesahan tidak berbahaya serta selamat untuk digunakan oleh Lembaga Urus Air Selangor (LUAS).

“Sebelum kita membuat keputusan mengepam air lombong ke Sungai Selangor bulan lalu, LUAS turut mengambil sampel bacaan di lokasi dan bacaan masih menunjukkannya menepati syarat Jabatan Kesihatan.

“Saya harap perkara ini tidak diperbesar-besarkan kerana sebelum ini ada juga pihak yang menggunakan air kumbahan yang dirawat untuk kegunaan harian tetapi tidak pula mendatangkan masalah," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebelum ini menepis dakwaan yang mengatakan langkah kerajaan negeri menggunakan air mentah dari bekas lombong untuk menampung keperluan air di Lembah Klang boleh menimbulkan masalah kesihatan kerana terdapat kandungan logam berat di dalamnya.

Kandungan air dari bekas lombong tersebut katanya, selamat digunakan berdasarkan kaedah pensampelan yang dibuat oleh Jabatan Kimia dan Jabatan Kesihatan.

Ahmad Yunus menambah, air dari bekas lombong yang dipam ke dalam Empangan Sungai Selangor akan dihantar ke loji rawatan terlebih dahulu sebelum disalurkan kepada pengguna.

“Begitu juga air lombong yang dipam ke dalam Empangan Sungai Selangor, bukan terus ke paip tetapi akan dihantar ke loji rawatan untuk dirawat sebelum disalur ke paip pengguna," jelasnya.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas mengenai teknologi yang ada di loji rawatan yang didakwa tidak mampu untuk mengasingkan bahan logam berbahaya dari air yang disedut itu.

Anonymous said...

Dah jelas kan...ada logam berat dlm air lombong...
Kegunaan dlm jangka masa panjang akan beri kesan negatif pada kesihatan...
cina tak akan minum air lombong...
melayu akan mati cepat di selangor..
cina akan bertambah ramai di selangor..
syabas kerajaan pembunoh....

Anonymous said...

saper pernah sampai kat "lombong pecah" Segari Perak ??
kalo warga Selangor nak tengok camana rupanya tebing runtuh .. tanah mendap .. sedut la air lombong tu bebanyak
contoh dah ada .. nak jugak sedut? lantak hangpa la ...

Anonymous said...

Dari mereka buat demo takder pekdah 1 Mei ni nnt baik diorg ramai2 tu buat demo bntah masalah air yg takde dh 3 bln tu. Mgkn sbb tu Anwar umum catuan air dhentikan sblm tarikh 1 Mei ni spya isu yg lbh besar ttg air ni dlupakan skjp.
Jgn jahat mcm tu, tuhan tahu ape yg ade dlm hati tu wahai anwar & para pnyokongnya.

Anonymous said...

Aku selet bontot guna paper harakah...hmmmm..ape nak kata...dah salah pangkah

Anonymous said...

Yang penting menteliti orang BH/UMNO Selangur wajib berubah. Anda sekarang adalah pembangkang di Selangur.Bukan pemeretah lagi.Apa yang anda buat dengan kerisis air di Selangur ini? Apa?

Cuba bayangkan kalau BN/UMNO masih memerintah Selangur dan kerisis air ini berlaku seperti ini. Agak2 apa yang pembangkang buat? Adekah mereka sekadar komen merepek dalam setiap ruang yang ada atau berarak dijalanan menggesa kerajaan BN/UMNO berundur segera? Siap dengan maki hamun lagi.

Tetapi hari ini kenyataannya apa yang orang UMNO/BN buat?

Tepuk dada tanya minda.

By;Cikgu"S:

Anonymous said...

untuk yang berfikir.....warga Selangor dah dapat pembalasan....minum air lombong yang ada logam berat seperti mana yang difitnahkan pujiah salleh keatas Lynas dulu....kini segala-galanya telah terbalik kepada pr sendiri....sedikit masa lagi banjir besar-besaran pula akan berlaku...beringat-ingatlah warga Umno..buat persiapan...bala akan datang bertali arus kerana fitnah dibiarkan bermaharajalela.

Anonymous said...

kelakar betul ngok orang selangor ni undi nak air free dah dapat marah plak... agak-agaknya raya nanti nak raya kat mane ya??

Anonymous said...

Bagi aku, air hujan ni lagi bahaya sebab banyak bercampur dengan asap dan debu dari kilang dan kenderaan terutamanya di bandar2. Dia orang tak bising sebab bukan mengundi kat Selangor pun. tu yang PR Selangor buat pekak badak je. kebanyakkan mereka ni adalah dari negeri tutututu yang seronok balik menggundi penuh stiker kat kereta dan bendera. sekarang ambil kau. teori aku je...hehehe.... kalau tak betul maaf ya. hahahahahaha

Anonymous said...

hello org2 selangor...cuba terus terang sikit. korang ni suka ke org2 kelantan yg dtg sini???

Anonymous said...

tu air online nama die

......... said...

Hakhakhak ini kalilah.....huhuuuu ambik kau ... Ambik ubat rasakan nak sangatkan....paaadaaan muka ..sekali dgn aku padan muka... Tapi aku tak pangkah pr haram jadah ini semua korang punya pasal...

Anonymous said...

Ku terimaaaaa.....,walauuu sakit haatiiiiiii ! Ceh ingatkan BN terokk rupanya pkr lagi terokkk abisssss !! Kuil india naik semakin besor semakin banyak....dolu shah alam takde jual arak ....masa pancing undi melayu cakap nak tutup kilang carlsbergh hampehhh...makin besor lak pkr parti kencing rakyatt.....takbirrrrrrttrr!

Anonymous said...

Betul tu...tp yg x dpt tadh duit tulah dok sekt empngan ni... Sakit otk punya macai pr ni

Anonymous said...

Hahahaha kreatif jugak otak diorg ni nk dpt air hujan,siap guna bahan buangan botol air sebagai penyalur air ke dalam baldi / tempayan,,
Tapi kesian jugak kan sbb kekreatifan mereka kerana terpaksa utk dapatkan air free dari paip berakhir; maka terpaksa kreatif utk dapat air free dari saluran bumbung bila hujan..

Anonymous said...

Memang selayak nya rakyat selangor minum air hujan dan air lombong berplumbum...
Alang2 dah bodoh...biar bodoh 7 keturunan...
hahaha...selangor ku hebat...

Anonymous said...

Hangpa kena redho dengan ujian ini dan hangpa kena redho akan kebengapan yg ada pada diri hangpa dlm membuat keputusan mengundi majoriti kafir dlm Pakatoon..

Anonymous said...

Betul la...
Kah.kah.
Kah
.

Anonymous said...

Sebab kerajadian pakatan negeri selangor memang bersalah dalam soal ini...iaitu kerana tak pandai mentadbir negeri, bodoh dan sombong.

Padahal kerajadian pakatan hanya perlu maintain dan sambung sahaja kerja pengurusan mantap yang telah disediakan oleh BN semasa perintah selangor dulu atau tambah mana yang kurang dan siapkan kerja yang belum siap...tetapi apa yang berlaku sekarang ialah kerajadian pakatan telah membawa selangor berundur kebelakang...atas sebab ini aku berani cakap bahawa kerajadian pakatan memang tidak pandai dan tidak boleh mentadbir negeri mahupun negara.

Anonymous said...

Dari mula merdeka BN khususnya UMNO telah mentadbir negeri selangor dengan penat-lelah merancang segala program bagi memajukan selangor seperti yang ada sekarang. Apabila pakatan memenangi selangor dengan sombong mereka berjanji akan mentadbir selangor dengan lebih baik daripada BN dulu...tetapi cuba lihat apa yang berlaku sekarang...sudahlah janji-janji manis pilihanraya tidak ditunaikan malahan selangor akan mereka bawa mundur ke belakang...mungkin masa akan datang selangor akan lingkup selagi pakatan memerintah selangor.

Anonymous said...

Bukan setakat tadah air hujan malah tadah bontot jugak sekali.