Breaking News
Loading...
April 7, 2014

Info Post

Apa yang berlaku pada pemilihan pkr yang akan datang, akan menghancurkan parti itu dari dalam, semua orang tahu, tak logik bila bakal banduan nak bertanding jawatan presiden parti, sebagai manusia yang serba tahu, anwar pastinya sedar, sebagai seorang bakal banduan, dia tak boleh pegang sebarang jawatan dalam parti, kalau dia menang maka mengikut undang-undang ROS, parti pkr boleh terbubar dengan sendirinya.

Ok apa yang berlaku pada hari tu? (hari serah borang pencalonan) syed husin ali datang ke pejabat pkr untuk menyerahkan borang pencalonan anwar, secara logiknya buat apa anwar wakilkan orang lain, datang sendiri takan tak boleh kot...

Menurut sumber, deal antara anwar dan azmin, dealnya macam nie, anwar serah borang bertanding jawatan presiden pada sebelah pagi, kemudian di sebelah petang pulak, ketika masa hampir tamat, azmin akan serah borang untuk bertanding jawatan presiden juga, apabila tempoh penyerahan borang ditutup, anwar akan mengumumkan dia menarik diri dari bertanding jawatan presiden kerana takut risiko parti boleh terbubar, maka azmin ali menang tampa bertanding jawatan presiden pkr.


Tetapi deal itu tak menjadi...

Sebelum azmin serah borang pencalonan, tiba-tiba dalam jam 3 petang, sila rujuk keadilan daily, wan azizah muncul untuk serah borang bertanding jawatan presiden, plan anwar dan azmin dah dikantoikan oleh wan azizah.

Siapa yang berperanan menyuruh wan azizah bertanding? menurut sumber, khalid ibrahim la yang mainkan peranan tu, semua orang tahu, hubungan wan azizah dan azmin ibarat israel dan palestin, mereka memang tidak sebulu, kerana cerita lama.

Khalid sudah cucuk wan azizah suruh bertanding untuk menjaga kedudukannya sebagai menteri besar selangor, khalid tahu kalau wan azizah bertanding jawatan presiden, azmin tak berani nak lawan wan azizah dan strategi khalid berjaya, semua sudah maklum, hubungan khalid dan azmin pun ibarat israel dan palestin, dengan bertandingnya wan azizah yang confirm akan menang, kedudukan khalid sebagai menteri besar terjamin, pasal bila anwar masuk ke dalam penjara, kuasa mutlak berada di tangan wan azizah.

Menurut sumber, azmin sudah angin satu badan dengan khalid, peluang dia untuk jadi presiden pkr dan menteri besar selangor telah di palam oleh khalid dengan meletakan musuh nombor satunya iaitu wan azizah bertanding jawatan presiden, Jadi berbalik kepada posting aku bertajuk "Akan Berlaku Satu Lagi Pilihanraya Kecil Di Selangor" azmin yang tak berpeluang bertanding apa-apa jawatan, sudah arahkan jenteranya untuk memantau pergerakan jentera kempen khalid ibrahim, ohh lupe khalid ibrahim juga bertanding jawatan timbalan presiden pkr.

Azmin sudah berjanji walau macam mana pun dia pasti kantoikan khalid ibrahim dengan menggunakan alasan khalid mengamalkan politik wang, bila azmin berjaya kantoikan khalid, maka secara automatik, khalid kena letak jawatan sebagai menteri besar, siapa lagi calon yang sesuai untuk gantikan khalid? azmin ali la...

16 comments:

Anonymous said...

Biar dia mampos.

Anonymous said...

Biar semua mampos ahli2. PKR tu

Anonymous said...

Honestly, let they all DIE and go into the deepest hell.

Anonymous said...

You should not write about them, let them just MAMPOS!

Johan said...

Ini mungkin andaian berdasarkan logik tetapi tidak berasas. Cakap politik.

Anonymous said...

Cakap politik. . .tapi boleh pakai.

Anonymous said...

Tunggu dan lihat la jawabnya.

Anonymous said...

Org luar pkr tunggu & lihat sambil DOA moga pkr lemas kerana kenyang...

Anonymous said...

Mcm plan Anwar ketika bertanding untuk mendapatkan jawatan no. 2 dlm kerajaan. Menentang Allahyarham Tun Ghaffar Baba semasa dalam UMNO... Strategi lama punya... Allah Maha Mengetahui... Maha Perancang dan Mentadbir Seluruh Alam.... X kan MACAI2 PR tak nampak kot...

Anonymous said...

Anwar bertanding lawan Jijah bukan kerana nak menang... tapi kerana nak block seseorang daripada lawan Jijah. Paham-pahamlah siapa yang jadi 'seseorang' itu... Gigit jarilah dia... melepas lagi...

Anonymous said...

mulut azmin dah hengot sbb dia x jaga mulut yang celupor...x lama lagi dia bisu kalau x taubat......

Anonymous said...

betul tu...biar mereka kojol....

Anonymous said...

Masalah tak ada siapa cucuk zizah....??....

Anonymous said...

Ape semua nie...?
Aku tikam ko...ko plak tikam dia...dia plak tikam aku balik...
Bila nak abeh nie...?.
Aku dah hilang ke percayaan dgn pkr.dengn ini aku umumkan keluar dr pkr.

Anonymous said...

Imho ... wan azizah lebih layak jadi mb ... sbb ... dia presiden ... tentu dpt jawatan tertinggi negeri.

Harap ... mb minta bubar dun ... supaya biarkan rakyat yg tentukan ... prk kajang pkr boleh menang ... pru13 pkr jadi mb ... jadi pkr boleh menang lagi jika dun selangor d bubarkan.

Bukan sokong pkr ... tapi menerima hakikat umno selangor cakap tak serupa bikin ... ade berani nak bubar umno selangor ?

Anonymous said...

Harap PKR hancur secepat mungkin, biar cacainya insap cepat dah jauh sgt terpesongnya.