Breaking News
Loading...
June 26, 2014

Info Post

Belum pun 24 jam menteri-menteri cina mca di lantik ke dalam kabinet, low tiong lai mewakili menteri-menteri cina yang dilantik sudah mula tunjuk belang.

Kata low, dia akan terus mengkritik kerajaan sekiranya dasar-dasar kerajaan tidak memihak kepada rakyat (cina).

Kenapa low memilih untuk mengeluarkan kenyataan akan mengkritik kerajaan? hanya dia sahaja yang tahu apa agenda di sebaliknya.

Sepatutnya selepas di lantik, low patut keluar kenyataan "saya akan berusaha mengembalikan kepercayaan kaum cina kepada bn" buka secara terbuka kata dia akan berterusan kritik kerajaan.

8 comments:

abdullahripain omar said...

umno dulu lincah dan merbahaya sekarang sebaiknya. apa boleh buat nasib bangsa melayu. plot cerite sama dg kisah melaka pada zaman sultan mahmod shah raja melaka terakhir. hampir sama dg zaman sultan abd hamid turki, sama dg akhir zaman disnadti abbasiah..... berdoalah kita agar allah beri taufik hidayah pd pemimpin dan rakyat semua. amin

Anonymous said...

Ha ha ha padan muka Najib.

Kepada budak Najib tu kita nak beritahu bila Presiden MCA kata dia akan pastikan segala yang dituntut oleh masyarakat cina perlu diberikan perhatian oleh kerajaan Liow Tiong Lai sebenarnya nak beri tahu kepada budak Najib tu bahawa kalau kau tak tunaikan tuntutan masyarakat cina kau jangan harap lah masyarakat cina nak undi BN walau pun kau lantik kami wakil cina jadi menteri, timbalan menteri dan exco.

Tapi biasa lah pengundi cina ni, masa PRU13 hari tu, berpuluh ribu turun menjayakan program BN bila Najib menjadi tetamu khas. Tapi bila buka peti undi di kawasan majoriti cina, tak berapa ekor cina yang undi BN.

Mungkin Datok Noh Omar di Selangor boleh berkongsi pengalamannya kepada Najib. Kasihan Noh Omar, macam2 dia buat untuk masyarakat cina di kawasan pilihanrayanya, dia buat program ribuan orang cina turun padang, tapi kalau juga BN kerana hanya melayu saja yang undi BN.

Amik ko Najib. Padan muka ko Najib.

Anonymous said...

Jom sokong Melayu Protest Najib kat http://dinturtle.blogspot.com/2014/06/group-melayu-protes-najib-mohon.html

Anonymous said...

Mahu jatuhkan Najib senang saja.

1. menangkan Muhyidin dalam pemilihan agong Umno.

2. pengundi melayu di parlimen Pekan jangan undi calon yang bernama Mohamad Najib bin Abdul Razak.

Nasib Najib ditangan anda.

Anonymous said...

Kita cabar Liow Tiong Lai. KALAU LU BETUL BETUL ANAK JANTAN LU MESTI BAWA MCA KELUAR BN JIKA UMNO SOKONG HUDUD.

Ada berani kah lu ? Lu pun kejar jawatan menteri juga bukan ? Lu hanya berani kata MCA tidak sokong Hudud tapi tidak berani tunjuk protes bila Umno sokong Hudud.

Anonymous said...

Aku rasa golongan ELIT Islam-Melayu-LIBERAL terlalu BONGKAK - seolah tak baca lansung pandangan rakyat biasa dari BUMIPUTERA Islam/Melayu kat sosial media! Tapi kalau si kaum PENDATANG KAPIRDAJAL merungut, walaupun yg. MENENTANG ISLAM/umatnya mcm. si PENDATANG CINA-CINA RASIS MCADALANG-DUA-MUKA-BABI - bukan main lagi; sampaikan KPN pun boleh diSERGAH! Lihat di http://paneh.blogspot.com/2014/06/kj-nak-hapuskan-kuasa-mahkamah-syariah.html , KJ nak hapuskan kuasa Mahkamah Syariah?!, Coretan: paneh, June 12, 2014!

Lihatlah PENGKHIANATAN Islam/Melayu- LIBERAL yg. berterusan; mcmmana TENDER untuk program rasionalisasi subsidi minyak ni boleh dibuka pd. syarikat asing (ini belum lagi masuk TPPA – dah masuk, tak tahulah apa lagi bala mendatang!); yg. berkaitan KESELAMATAN/KEDAULATAN Negara/rakyatnya terutamanya umat Islam kita – apalagi umat Islam makin disasarkan MUSUH ISLAM Barat-ZIONIS dan ejen tempatannnya, utk. diHAPUSKAN dlm. GENOSID yg. pelbagai; utk. MENGURANGkan jumlah umat Islam (lihat di http://www.presstv.ir/detail/2014/05/05/361346/bioweapons-could-lead-to-apocalypse/ , Bio-weapons could lead to ‘apocalypse’, By Dr. Kevin Barrett, May 5, 2014)! Tapi si Liberal-EGO takkan baca ni semua – mereka terlalu teruja diBODEK si KAPIRDAJAL, terutamanya si UN/GAYObama/Barat-ZIONIS/kaum PENDATANG-yg. pandai BODEK!

Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140625/dn_13/Tolak-permohonan-syarikat-luar-Singapura:

Tolak permohonan syarikat luar, Singapura

KUALA LUMPUR 24 Jun - Kerajaan diminta menolak permohonan daripada syarikat berpangkalan di luar negara dan syarikat berkaitan Singapura yang telah memberi cadangan untuk program rasionalisasi subsidi minyak di negara ini.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, langkah itu bertujuan mengelak daripada timbul isu keselamatan memandangkan syarikat yang menerima hak itu mempunyai akses kepada maklumat peribadi lebih 10 juta rakyat Malaysia melalui MyKad.

Tegas beliau, rasionalisasi subsidi perlu disegerakan untuk mengelak berlaku ketirisan namun pelaksanaannya mestilah dilakukan secara berkesan dan tepat untuk mengelak daripada timbul masalah lain.

"Tidak wajar bagi syarikat asing menyimpan data dan maklumat peribadi rakyat Malaysia mengenai MyKad, baik syarikat swasta mahu pun syarikat asing tidak boleh dibenarkan memiliki sistem yang mempunyai maklumat itu....….

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Najib ni jenis orang yg utamakan tembeloknya sendiri. Mana ada dia pedulikan nasib rakyat jelata.
Lihatlah bagaimana Najib telah tendang keluar Mat Said dari Terengganu dgn desakan dari Ketua2 Bahagian di mana UMNO telah kalah di PRU13 dulu. Mat Said telah menghentikan peruntukan UMNO RM1 juta utk setiap bahagian UMNO yg kalah di PRU13. Maka beranglah Ketua2 Bahagian ini kerana miss soru. Kebanyakan dpd Ketua2 Bahagian ini adalah orang yg tidak mahu UMNO menang pilhanraya. Kalau Bahagiannya menang, Ketua Bahagian kena buat kerja utk rakyat. Kalau kalah selalunya duit 1 juta sampai jugak utk disonglap Ketua Bahagian dgn konco2nya. Buat apa nak susah2?
Kedudukan Najib sebagai Presiden UMNO ditentukan oleh undian dari Ketua2 Bahagian semasa Pemilihan UMNO. Mat Said seorang tak undi dia pun tak apa. Yg penting Ketua2 Bahagian mesti dijamu kenyang supaya mereka akan undi Najib sbg Presiden.
Ingat cerita, semasa PRU12, Najib cemas2 tak kalah di Pekan dgn menjoriti 500 shj. Tetapi sekarang Najib selesa di Pekan sebab dia dgn bijaknya telah membuka perkampongan utk orang2 Melayu dari Kedah di kawasan Nenasi utk menjadi vote bank tetap utknya di masa Pilhanraya nanti.
Melayu mudah lupa ???????????

Anonymous said...

Padan muka najib
Bodoh x bertempat
Bangang x diajar
Bahalol !!

Senang2 kena sound dek pendatang halal.. dasar pemakan babi. Jijik percakapan mcm babi jugak