Breaking News
Loading...
June 19, 2014

Info Post
Setiausaha Biro Politik Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Ustaz Mohd Hazizi Abd Rahman mencadangkan agar parti MCA dibubarkan serta merta dan semua ahli parti itu disaran menyertai parti DAP.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan pemimpin MCA Gan Ping Sieu yang dilaporkan meminta Datuk Seri Jamil Khir digugurkan daripada kabinet.

Menurut beliau, identiti Malaysia sebagai sebuah negara Islam dan bukan negara sekular adalah berdasarkan fakta dari sudut sejarah, kontrak sosial dan perlembagaan.

“Perkara ini (Malaysia negara Islam) disebut jelas dalam perlembagaan juga dalam sejarah negara kita tetapi Gan Ping Sieu diilihat cuba putar belit fakta sejarah dan hanya merujuk tahun 1963 sebagai asal usul kontrak sosial dan Perlembagaan Persekutuan.

“MCA ibarat hidup segan mati tak mahu. Lebih baik bubar dan masuk DAP,” katanya lagi kepada wartawan ISMAWeb.

Komen: aku masih belum dengar suara-suara dari ahli majlis tertinggi umno, menemplak balik proksi DAP dalam MCA yang mendesak menteri di jabatan perdana menteri jamil khir di gugur @ di pecat dari kabinet.

Kenapa ahli majlis tertinggi diam membisu bila rakan mt di hina sebergitu rupa oleh parti komponen mainoriti? takan seluruh ahli majlis tertinggi umno nak biarkan jamil khir mati seorang diri.

Kesian jamil khir, bila dia di serang, tak seorang pun rakan-rakan dari majlis tertinggi umno nak bela dia...

17 comments:

Anonymous said...

Nanti Najib akan dgr ckp MCA.. Najib kn syg cina. MCA gagal pun Najib masih terhegeh2 nk bg jwtn Kabinet pd MCA dan Cina..itulah sifat Najib yg maha lembik dgn Cina.

Jika jamil khir dipecat itu satu bala musibah buat UMNO.. pasti UMNO akan tumbang PRU nnt!

Anonymous said...


MCA telah menunjukkan 'true colour' sebenar cina tetap cina yg kaum tidak tahu berterima kasih jauh lagi kalau bersukur. Kerana melayu mudah lupa.

Anonymous said...

SUBHANAllAH. Adakah ini tanda2 kejatuhan parti yg perjuangkan bangsa.

Russia yang gah dengan komunisnye pun terbalik. Inikan parti zalim dengan pengikutnya yang tertipu. Mereka akan mereput dengan sendirinya...

Anonymous said...

anon 11.22 Apa yang zalimnya. Sebutkan apa yang UMNO zalimi kau ?
Sekarang kau tak ada rumah, tak ada kereta? Tak ada pekerjaan ? Tak tahu menulis ? Tidak tahu guna komputer ? Kau tak boleh solat ? Kau tidak dapat puasa ? Berapa ramai rakyat yang kerajaan UMNO telah bunoh ? Berapa banyak harta engkau yang telah kerajaan UMNO rampas ? Kerajaan P Pinang yang merampas hak peniaga kecil tu...kau ke yang beri cadangan ? Kalau ye... itu tidak zalim ye.. Buang aje kupiah atau ketayap tu jika berhati busuk macam kau ni. Lagipun Allah bukan nilai pada ketayap atau kupiah puteh kau...

Anonymous said...

APAKAH MAKSUD PERKATAAN ZALIM??BIAR RUPA HODOH!! JGN OTAK BODOH!!

Anonymous said...

Kopiah je putih tapi hati hitam legam mcm kopi kot dia org tu

Anonymous said...

Ngeri ke dengan ayat zalim tuh? Zalim tu bunuh orang ke?

Zalim ikut Islam maksudnya membuat perkara tidak pada tempat sepatutnya. Buat kerje tak betul le.

Inilah antra kezaliman bee end ke atas rakyat yang:

Ada rumah - Hutang sampai tua. Itupun dapat rumah flat je.
Ada kereta - Hutang banyak dapat kereta tak de kualiti.
Ada kerja - Kerja setengah mampus. Gaji bersih PATI lagi banyak dan tak kena cukai
Tahu menulis - Tapi tak guna, kerana pemimpin layan kehendak kroni je. Lagi bodoh rakyat lagi mereka suka.
Banyak lagi-.....


Solat kat masjid/surau yang sah imam bee eend kadang2 memang tak selesa. Suasana masjid nampak suram. Bacaan pun kadang2 tak betul.

Bulan puasa, maksiat berterusan kat tv. Tengok tv banyak alamat berkuranglah pahala.

Memang tanah milik sendiri tak pernah di rampas. Tapi kesian tengok Melayu lain yg terkena. Dah berapa banyak perkampungan dan tanah harta Melayu berkurangan sejak 50 tahun dulu.

Tak de nampak pun peniaga kena tindas kat Penang. Yg berniaga tak ikut undang2 memang ramai kena termasuk bangsa lain. Yang ari tu keluar paper kena runtuh, sekarang bertambah maju. Pegi tengok kat 'hammer bay tu'.

Lawak le anon. Ramai orang Pakatan tak pakai ketayap pun. Ada yang ada duit sikit hasil susah payah hidup di bawah bee end. Tapi mereka kasihankan Melayu lain. Mereka tentang kerajaan zalim.

HATI mereka lebih suci dari hati pengampu dan kroni bee end yang sememangnya hidup senang di atas kesusahan rakyat.

Anonymous said...

Parti pas juga sedang mereput...mais pon mau di pecat...

Anonymous said...

Ini retorik saja ni.... typikal hujah bdak2 pas...

Satu bukti pon tarakk..... puii....

Anonymous said...

Ini retorik saja ni.... typikal hujah bdak2 pas...

Satu bukti pon tarakk..... puii....

Anonymous said...

Last2 bila dah ditunjukkan bukti.... pas kata video besi..... ekekekeke....

Mampos la kau kene tipu dgn pas sampai akhirat....

Anonymous said...

Last2 bila dah ditunjukkan bukti.... pas kata video besi..... ekekekeke....

Mampos la kau kene tipu dgn pas sampai akhirat....

awang hitam said...

Mana bole bersuara beb...mulut dah penuh dgn RM...itu lah melayu yg konon memperjuangkan melayu...haram jadah dulu kini dan selama nya..macam kadbury...

awang hitam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

retorik ka retorik semua tu bahasa standard amano je. Yang penting orang muda nampak penipuan bee end.

Hari ni jadi graduate pusat pengajian tinggi. Hari ni lah bermulanya jadi orang berhutang. BANYAK PULAK TU.

Biorle yg dah berumur tu nak hanyut kalau mereka dah tak nak menerima dengan hati.

Surrhead said...

ek eleh....si jamil yg tak der kredibility pun korang support membuta....dia ni penjilat umno zalim dam cilakak....kerja dia takder kena mengena dgn agama...agama itu tuk tipu macai umno saja...ingat lagi cite bomoh 1 malaysia....

http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140312/dn_18/Tidak-salah-guna-khidmat-bomoh---Jamil-Khir

http://www.utusan.com.my/utusan/Parlimen/20140328/pa_02/MAIS-buka-kertas-siasatan-bomoh

putar alam betul mamat sekor ni....setakat macai umno boleh la lu goreng...ingat semua org bodoh ka??

Anonymous said...

Oi SIALhead, PI MAMPOS lu si GANGSTER KAPIRBABI!

KURANG AJAQ lu HINA bapa aku ASKAR ISLAM/MELAYU! Bapa lu yg. dapat anak PENGGANAS KURAPBABI mcm. lu tentu menyumpah HARAM KEJADAH tak habis-habis!

Dahlah haritu lu nak suruh bapa aku yg Islam/Melayu bunuh aku masa lahir di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-boleh-bagi-undi-pada-ku.html?! BABI lu si HAIWAN SYAITAN KAPIR GANAS! Baik lu MAMPOS hey si PENJENAYAH GENG KONGSI GELAP KAPIR!

Oi SIALBABIhead, aku dah lapurkan pd. KDN utk. SIASAT lu, PENJENAYAH KONGSI GELAP KAPIR BINATANG BUAS! Asyik nak ANCAM nyawa aku dan bapak aku - juga di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html ; di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/siapa-yang-nak-bunuh-hannah-yeoh.html ; dan di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/04/empangan-di-selangor-makin-surut-khalid.html !

Dasar lu jenis HAIWAN BABI KURAP PENGECUT mcm. SAMSENG GENG KONGSI GELAP KAPIR! CILAKA LU - BAPAK lu lahirkan anak mcm SAMSENG KURAP mcm lu apasal?!

Baik lu si KAPIR BINATANG-BUAS (tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam) pi BERAMBUS dan MAMPUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu si KAPIRPELAHAPKANGKANGBABI?!