Breaking News
Loading...
June 4, 2014

Info Post

Kementerian Kesihatan (KKM) sedang menyiasat pegawainya yang membocorkan laporan awal ujian Asid Deoksiribonukleik (DNA) babi dalam coklat Cadbury, sebelum ujian makmal kedua sempat dijalankan untuk mengesahkan kandungan itu.

Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Hilmi Yahya berkata sikap terburu-buru seorang pegawai kementerian membocorkan laporan awal ujian itu telah menimbulkan kekeliruan dalam kalangan orang ramai.

“Satu kesilapan telah dibuat oleh pegawai kita sendiri…kini, kami sedang menjalankan siasatan dalaman. Kalau didapati bersalah, kita akan ambil tindakan terhadap pegawai berkenaan. sumber

Haa... nampak tak?


Ini semua memang pegawai kerajaan punya angkara, di sebabkan dia terlalu gelojoh untuk kenakan kerajaan, JAKIM, UMNO dan sabotaj syarikat cadbury, akhirnya tak pasal-pasal nama kilang itu busuk, dan rakyat hilang keyakinan dengan JAKIM dan kerajaan.

Ingat bukan semua pegawai kerajaan menyokong KERAJAAN BN, ramai yang duduk dalam pejabat kerajaan yang menyokong pembangkang, makan gaji buta dan hanya menunggu masa untuk membocorkan apa-apa maklumat sulit kerajaan kepada pembangkang.

21 comments:

Anonymous said...

JAKIMmm dan Amano tu sama je dijaga oleh pemimpin bee end yang korup.

Sebab tu Melayu dan Islam lemah.

Masalah sosial bertimpa2. Islam yang penting bagi bee end hanya patuh kepada pemimpin. Bab tu ulang beribu kali. Tak kira pemimpin jenis apa..

Nasib baik ada pegawai keraajaan yang jujur dan nakkan Islam sebenar. Biasalah bee end tunding jari kat pegawainya bila ada silap.

RawatGG Senyum said...

Sekarang ni ramai pegawai kerajaan penganut pas, pkr & dap. Tu yg sabotaj maklumat dlm media maya. Hati dalam dah hitam... Mereka dah jadi agen bocor rahsia & tujuan supaya parti pemerintah BN nampak xbagus

Anonymous said...

Anon 1:43 p.m.

Kalau salah semua BN. Tapi yang ramai kerja dalam kerajaan adalah pegawai yang setiap bulan terima gaji tapi menjadi pengkhianat dan gunting dalam lipatan. Tak berkat gaji bro. Semua tu penyokong Penipu Rakyat.

Tu masalah air kat Selangor yang dikuasai oleh Penipu Rakyat yang diterajui Pukimak Kencing Rakyat kau tak nak komen ke?

Bulan depan El Nino datang. Musim kemarau 3 ke 4 bulan, loji kedua Selangor tak siap lagi. Alamat tak berair lagi la Selangor dan KL. Sengsara bro. Tu bukan pegawai kerajaan BN yang buat tapi pemimpin Penipu Rakyat (PR) yang buat.

Komen ikut sedap pantat kau je.

Anonymous said...

Anak yg buat silap mesti makbapak yg tanggung. Ngok ooi.

Anonymous said...

Anon 1.43 pm.. Ko ni bangsat parti ke.

Anonymous said...

ANON 1.43 BANGSAT, ANON 1.43 BANGSAT, ANON 1.43 BANGSAT, ANON 1.43 BANGSAT, ANON 1.43 BANGSAT, ANON 1.43 BANGSAT, ANON 1.43 BANGSAT.

Anonymous said...

Nak tergelak aku baca hujah2 bantahan terhadap 1:43..kah..kah..kah...standard pemuda umno...

Anonymous said...

Ingat.... banyak usaha utk sabotaj kerajaan...

Anonymous said...

Rasanya mmg disengajakan. Mana ada,or sikit sgt diaorg hentam cadbury or KKM. Tp lebih by hentam Jakim.maklumla, Dap lagi sesuai duduk dalam Jakim.

Anonymous said...

memang betul anom 1:43..saya sokong kenyataan anda...memang banyak sial sial yg makan duit haram penyokong pembangkang ada dalam jabatan kerajaan..mereka ini lah yg menjadi dajal untuk meruntuh kerajaan..duit gaji nak tapi kerajaan disabotaj..
aku juga ingin mencabar si sial sial ini meletak jawatan dan berambus dari jabatan dgn secara bermoral..

Anonymous said...

Anon 2.14. Pegawai kerajaan yang sokong Pakatan dan dedah penipuan bee end bukan pengkhianat.

Merekalah pekerja yang jujur kerana majikan mereka bukan bee end, tapi rakyatlah majikan mereka.

Masalah air mungkin tak timbul kalau keraaajan pusat setuju tarif air diturunkan sepeti cadangan kerajaan negeri. Projek boleh start lama dulu.

Kalaulah ada manusia cakap masalah air akibat projek Langat. Harap projek tu cepat siap. Baru tau nanti projek tu bukan boleh selesai untuk SEMUA kawasan Selangor.

Semua sabotaj dan fitnah akan dibalas nanti. Tu bukan pegawai kerajaan BN tapi talibarut2 mereka dalam GLC dan syarikat berkaitan serta dalam kerajaan SElangor sendiri.

Anonymous said...

biasanya untuk membuat kajian terhadap sesuatu memerlukan dua atau lebih kekerapan dan kaedah untuk kepastian. mungkin hebahan tersebut berniat baik namun ada juga gelojohnya. stigma semua salah BN akan menjadi hukuman untuk semua perkara sehingga buta untuk melihat fakta. itulah ajaran pembangkang, apa yang penting negara ini perlu digadaikan... maruah perlu dijual dan pintu perlu ndibuka seluas2nya untuk kapitalis luar. apa yang ada pada melayu katanya... kebangsaan katanya tidak islamik, pernah ke terfikir yang islam penganutnya berdiri diatas awan ke? atau katanya 'universal'...so tiada bumi yang mereka berpijak? apa yang pasti negeri yang ditadbir mereka yang kononnya islamik sangat tu telah ditanam sikap 'assabiyah' tiada orang yang lebih alim daripada mereka...tak caye? cuba join mereka...akan ada sahaja kesalahan orang lain.. tapi ada juga yang warak dan sangat sederhana dan baik..isu selangor tu pun, kalo rasa bijak sangat mengurus air, takyah berdalih la dan memberi alasan pemerintahan dulu itu ini, kalo seorang pemimpin yang bijak dia tidak akan mengeluh pada masalah yang diwarisinya sebaliknya akan mencari jalan penyelesaian bagi mengatasi maslah tersebut...sory kalo mana mana orang terasa...

Lebai kecut said...

Kemungkinan cokelat itu dipegang Oleh pegawai penyokong Pembangkang, sebab tu ada DNA BABI,

Anonymous said...

OI anon 1.43pm, lu punya ekoq ni si PENDATANG KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red BeanBANGKAI aaahh?!

PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANGDAPBANGKAIBABI-si-PENDATANG/PENCEROBOH-RASIS-CELAKA-no-1!

Anonymous said...

Siapalah si KEJADAH kat Kem. Kesihatan, yg. disyaki SABOTAJ Cadbury ni - dan kenapa Kem. Kesihatan tak dedahkan kedai mana kononnya, Kem. tu ambil sampel Cadbury tu - kenapa nak BERAHSIA pula kalau benar sampel tu dr. kedai?! Jadi aku syak, mungkin sampel tu di SABOTAJ oleh MUSUH ISLAM dr. DAPBANGKAI/PKRSODOM kat Kem. tu sendiri; utk. menjatuhkan Felda, sbg. sebahagian pemegang saham Cadbury dan juga JAKIM - lihat artikel BERNAS dr. Anak Bukit gantang di - http://anakbukitgantang.blogspot.com/2014/06/cadbury-lagi-serangan-atas-perusahaan.html , Cadbury- lagi serangan atas perusahaan makanan milik equity Melayu Islam, Posted by Anakbukitgantang at Tuesday, June 03, 2014!

Yg. aku heran kenapalah Malaysia ni sbg. NEGARA ISLAM dan pusat Halal, tak tubuhkan sendiri MAKMAL ISLAM yg. besar (dgn. bekerjasama dgn. Dunia Islam lain terutamanya yg. kaya dan tidak pro-ZIONIS, cthnya dr. UAE dan Brunei); dgn. SAINTIS-SAINTIS/pekerja ISLAM tulen (bukan PENYAMAQ - mesti disiasat latarbelakang mereka dgn. teliti)! Jadi tak payah bergantung kpd. Kem. Kesihatan atau mana-mana makmal; yg. senang diSABOTAJ si KAPIRDAJAL! Bahkan makmal Islam ini juga boleh digunakan utk. mengkaji vaksin campuran ubatan tradisonal dan moden, yg. boleh membunuh virus penyakit spt. kanser, yg. makin meluas contohnya.

Sebenarnya ada perancangan halus dr. si KAPIRDAJAL Barat-ZONIS/Israel dan ejen tempatan mereka dr. DAPBANGKAI-CELAKA/PKRSODOM utk.membubuh DNA babi secara RAHSIA, dlm. semua makanan terutamanya yg. halal [melalui bahan perasa (flavours/additive) yg. tidak dinyatakan kandungannya, terutamanya 'serbuk bacon' yg. menyebabkan ketagihan (addiction)], di Dunia Islam - salah satu cara utk. MENGURANGkan jumlah umat Islam global dgn. pelbagai virus dan penyakit yg. amat merbahaya, dlm. Genosid! Bayangkanlah Dunia Islam yg. majoriti penduduk satu negara adalah umat Islam terutamanya di Timur Tengah - amat senang disasarkan dgn. cara ini! Sebab itulah ALLAH SWT MENGHARAMkan babi; kerana ternyata babi sgt. merbahaya - lihat di - http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/12/12/eating-pork.aspx , Why I Do Not Recommend Pork - Nearly 70 Percent Contaminated with Dangerous Pathogens, By Dr. Mercola, December 12, 2012!

Dan memang seluruh umat Islam global mahu diKURANGkan melalui pelbagai cara oleh si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS yg. berterusan di samping merompak kekayaan minyak-gas-minerals Dunia Islam - spt. yg. disyaki oleh Dr. Kevin Barrett, termasuk melalui wabak penyakit terbaru yg. sungguh GANJIL, yg. sedang melanda Dunia Arab, terutamanya mungkin juga mensasarkan JEMAAH HAJI yg. BERJUTA - disyaki didalangi ZIONIS-Israel dan sekutu mereka (lihat di http://www.presstv.ir/detail/2014/05/05/361346/bioweapons-could-lead-to-apocalypse/ , Bio-weapons could lead to ‘apocalypse’, By Dr. Kevin Barrett, May 5, 2014; dan di http://www.nst.com.my/latest/mers-cases-reach-more-than-400-more-than-100-dead-1.588584 , MERS cases reach more re than 400, more than 100 dead, 06 May 2014)!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Anon 420.
pembetulan. Peg2 kjaan berkhidmat utk negara. Bkn rakyat secara direct. So hala tuju negara kjaan sedia ada yg tentukan. Bukan rakyat sekor2 tu. Kalau nak ty suma rakyat x jd keje la. Langat 2 mungkin x selesaikan semua masalah tp akan meminimakan sbyk mungkin. Pasal bekalan air xde smp kena catu takat seminggu dua itu kita boleh paham. Tp kehebatan kjaan pr smp buat rekod 3 bulan air kena catu. Itu yg jd persoalannya. Pemimpin2 pujaan ko ni tau mentadbir ke x? Sbb tu mmg terang lg jelas salahnya pd pr sbb kelulusan langat 2 bwh kjaan negeri. Berlainan dgn kes cadbury yg silap operasi. So betullah peg kkm tu yg salah. Sepatutnya dah masuk penggal ke2 memerintah ingat dah pandai la skit mentadbir tp jd lg bangang. Tp nak buat mcm mana pengikut2 depa pun bangang salah sorangnya engkau. Elok la tu yg bodoh pimpin yg bangang.

jentayu

KedahNews.com said...

Salam Bro...

Mohon pautkan link KedahNew.com di blog bro..
http://www.kedahnews.com/

Thanks Bro

Anonymous said...

Anon 748. Betullah hala tuju negara kjaan sedia ada yg tentukan. Betul juga bukan rakyat2 sorang tentukan. Tapi masalahnya kalau kerajaaan tu dipimpin oleh 'rakyat' penipu yang dipilih oleh rakyat. Habislah.

Kerajaan negeri tak lulus 'Langat' dengan cepat kerana nak control penipuan dan rasuah.

Masalah catu air ni banyak sebab lain. Ada unsur sabotaj. Ditambah plak air terletak di bawah SPAN bee end. Lagi masalah.

SEmuany ada hikmah.







Ahmad Albab said...

Bukan ke ramai pembangkang bekerja dalam JAKIM?

Anonymous said...

OI anon 1.06 pm& si "ahmad", nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIBABI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-ZIONIS/CIA-MOSSAD dan ejen-ejen mereka dari DAPBANGKAIBABI , sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

PI BERAMBOS lu punya ekoq-ekoq KANDANGBABI DAPBANGKAIBABI/CIA-MOSSAD!

Anonymous said...

PEMBETULAN:

OI anon 1.06 pm & si "ahmad", n
ampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIBABI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAI-CELAKA, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

PI BERAMBOS lu punya ekoq-ekoq KANDANGBABI DAPBANGKAIBABI/CIA-MOSSAD!