Ramai Taukei Cina Kurang Senang Dengan Pindaan Enakmen Lembaga Perumahan dan Hartanah Negeri Johor


Apa bila berjaya sahaja pindaan Enakmen Lembaga Perumahan dan Hartanah Negeri Johor, maka akan kempunanlah orang asing untuk memiliki hartanah di negeri johor, terutama tanah-tanah milik orang melayu.

Jadi taukei-taukei asing menggunakan beberapa orang yang kurang cerdik untuk membelasah kerajaan negeri johor dan DYMM Sultan, lalu di pilihlah beberapa orang yang kurang cerdik itu, antaranya ialah profesor kangkung aziz bari, fuad dan beberapa orang macai yang cuba sebarkan keburukan pindaan enakmen itu di kedai-kedai kopi dan coffee house.

Lalu di pilih pula beberapa portal dan akhbar seperti malaysiakini dan utusan malaysia bagi membawa agenda mereka kepada rakyat luar dari negeri johor.

Orang johor mungkin faham akan situasi itu, tapi tidak bagi orang luar, mungkin menggunakan utusan malaysia, sedikit sebanyak mereka mampu memburukan Sultan johor yang mereka cuba gambarkan sebagai tamak kuasa. kliksini

Comments

Anonymous said…
Hahaha
Bodoh unta baghdad punya blog
Tokey cina kempunan atau Tokey cina akan snym.. ckp lah benda yg betul

Anonymous said…
Kalau betul tauke2 ni tak puas hati. Memang betullah bee end nak lingkup. Tauke2 ni pun kroni asal kaya dgn beend gak.

Ingat tauke Pakatan boleh kaya ka? Siapa mau bagi plojek juta2 loooo?
Anonymous said…
Elok tuan blog bg fakta. Mcm muhammad ali hashim n fuad zakarshi bagi..

Kami x kisagp kalau stkt johor jatuh ke spork. Lantak la
Tp johor tu dlm mesia
Dok p ambik anjing2 spork smpi beratus2 org lengkap bersenjata jaga tanah air sendiri buat apa ? X ke bodoh namanya tu
Anonymous said…
Blogger biol. Tak faham Isu, tak payah blog, ler.

Buat sendiri bodoh bangang, jer.
Anonymous said…
Jangan risau.... Kalau Johor jatuh ke Pakatan nanti. Kita tuduh ler Pakatan yang hilangkan tanah bumiputera macam kat Penang.

Boleh ke?
Anonymous said…
Banyak betul Red Babi Army yg merungut kat sini ye.... Blogger jgn takut...pertahankan agama, bangsa dan negara..
Anonymous said…
Saudara blogger

Bawa bertenang. Anggap lah mika2 yang duk maki dema tu ibarat sekor anjing yang gila menyalak.
Surrhead said…
det....cuba berbincang dgn org johor yg berkabel dgn kerabat....you akan dpt lebih cerita....
Anonymous said…
oi rumah kat johor dah hampir satu juta. kau boleh beli ke kalau tak ada orang nak control? habis tanah kena kebas de cinapig. kena ada orang yg berani dalam hal ni. nak harap orang kerajaan? mamposss jahanam jadinya
Anonymous said…
Salam dan Alhamdulillah....syabas kepada kerajaan negri Johor diatas tindakn mereka....ini ialah untuk hari kehadapan pada anak cucu kita. Daulat Tuanku...
Anonymous said…
Kami berharap Sultan negeri Perak ikut gaya Sultan Negeri Jauhari..ambil balik tanah di pajak 999 tahun tu dari cinabeng.
Daulat Tuanku....
Patik doakan tuanku sekeluarga di panjangkan usia dan sihat selalu dan sentiasa diberi petunjuk dalam membuat keputusan...Aminnn.
C Det said…
Adalah menjadi harapan kami supaya negeri2 yg beraja mengikut langkah kerajaan JOHOR
Anonymous said…
tanah kat danga bay yang dijual kat cinapig hampir 6 billion tuh boleh diambil balik x?

Anonymous said…
berapa bnyk tanah kt johor ni dh terlepas kt cina singapore akibat dari kerenah dan tindak tanduk .....n
Anonymous said…
Sultan boleh jaga hak melayu ke atau tumpang bolot skali. Wakil Melayu UMNO yg ada dok tidur saja ka tak buat kerja sampai sultan kena campur tangan. Nak jaga rakyat bukan kerja sultan, itu kerja kerajaan.
Anonymous said…
Kalau dalam kepala penuh dgn taik, apa pun orang buat tak pernah betul jadinya. Nuar jubo dia saja yang betul, kan gitu cai ngok?
Anonymous said…
orang Johor relek aja, yang sebok2 tu semua bukan orang Johor. Hidup TMJ...............
Anonymous said…
Ini semua pak dol punya kerja dengan iskandar la, hujung-hujung macam nak jadi singapork punya . Jangan susah hati , tengok dalam tempoh 4 tahun ni sebelum PRU 14 , kalau banyak tanah diambil semula dan diberi pada orang melayu kira Ok la kalau pemilikan tanah naik 80% kepada orang melayu dan johor di JB kira syukur pada allah swt dan terima kasih pada Sultan banyak-banyak . Tapi kalau keadaan tak berubah dan lebih teruk , Pulau batu putih dah hilang alamat UMNO dan BN akan juga hilang kuasa di johor. harap tidak la ya..
Anonymous said…
Wei blogger bodoh..lu anjing sapa..tun mahathir pun bodoh gak ka
Anonymous said…
siapa yg jual Tanah pada cina.. orang melayu..so siapa yg ptut dipersalahkn???
Anonymous said…
DYMM YDPA dan seluruh Kesultanan Islam/Melayu memang pun patut kita masuk campur – untuk menyelamatkan BUMIPUTERA Islam/Melayu dari terus diJAJAH si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM dan sekutu warga ASINGnya! Dan mengambil balik tanah-tanah PUSAKA nenek moyang kita yg. telah diROMPAK oleh PENCEROBOH-PENCEROBOH ini!

Sebenaqnya sistem Raja Berpelembagaan (Constitutional Monarchy) dibahagi dua iaitu “Executive Monarchy” (Raja mempunyai kuasa sosial-politik) dan “Ceremonial Monarchy” (Raja hanya sbg. SIMBOL Adat) – dan di TANAH MELAYU pusaka nenek moyang kita ni, Kesultanan Melayu BUKAN hanya sbg. “Ceremonial Monarchy” (palsu dilapurkan si Wikipedia tu– di http://en.wikipedia.org/wiki/Constitutional_monarchy , Executive monarchy versus Ceremonial monarchy), tetapi Kesultanan Melayu kita juga mempunyai kuasa besar “Executive Monarchy” (walau tidak mutlak), mengikut Perlembagaan Persekutuan - Perkara-Perkara 3 [3(1), 37 (1), 39, 40, 41, 42, 44, 153 dan banyak lagi ; yg. ada di antara kuasa ini sebenaqnya berlansungan dr. sebelum PENJAJAHAN British-ZIONIS laknat lagi! KEBENARAN ini sebenaqnya mahu diSEMBUNYIkan oleh loyar-loyar-LONGKANG si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM – seolah Perlembagaan Persekutuan hanya berasaskan undg-undg si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS secara mutlak, terutamanya dari Parlimen British-ZIONIS (Westminster system)!

Dan lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini yg. membuktikan begitu jelasnya PENGIKTIRAFAN pelansongan kuasa EKSEKUTIF Raja/Sultan Melayu dari sebelum PENJAJAHAN British-ZIONIS; semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “hiasan Adat“ – sepatutnya PENASIHAT-PENASIHAT mcm Haji Mahamad Naser bin Disa, Peguam Kanan Persekutuan, Ahli Lembaga Pemegang Amanah Dewan Amal Islami (DAMAI) - di lantik sbg. PENASIHAT TULEN dlm MT UMNO, Utusan Melayu dan JPM (ketiganya yg. disyaki sudah dikuasai si LIBERAL-plg-merbahaya) !

Lihat artikel BERNAS ini di - https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ :

Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam

Haji Mahamad Naser bin Disa[1]

7 April, 2012

Islam Agama Negara: Undang-undang Tertinggi Negara

Perlembagaan Persekutuan sebagai undang-undang tertinggi di Negara ini memartabatkan Islam sebagai Agama Negara – Fasal 1 Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan – “Islam adalah agama bagi Persekutuan;” atau dalam teks asalnya “Islam is the religion of the Federation;”[2] Jika diterjemahkan ke bahasa Arab ia bermaksud – “Al Islam deen alDawlah”. Bersandar kepada ketinggian kedudukan Islam sebagai Agama Negara ini, Fasal 1 Perkara 37 Perlembagaan Persekutuan mewajibkan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong untuk membuat satu komitmen atas nama suci Allah dengan melafazkan sumpah – wallahi; wabillahi; watallahi untuk memelihara agama Islam pada semua masa. Lafaz sumpah ini dilakarkan secara khusus di dalam Jadual Keempat Perlembagaan Persekutuan.

Atas sifat dan kedudukan Baginda Yang Di-Pertuan Agong sebagai Ketua Utama Negara (The Supreme Head of Federation), semua pihak yang ada hubung kait dengan pemerintahan Negara ini juga terikat untuk melaksanakan sumpah berkenaan kerana segala urusan pemerintahan dalam Negara ini bersumberkan kepada kuasa eksekutif Baginda sebagaimana yang termaktub dalam Perkara 39 Perlembagaan Persekutuan. Justeru, berpaksikan kepada kedudukan Islam sebagai Agama Negara dan komitmen Ketua Utama Negara, segala agenda Negara sama ada dalam bentuk dasar mahupun perundangan semestinya berpaksikan kepada prinsip Islam dan tidak boleh sama sekali menyanggahi atau menjejaskan ketinggian dan kedaulatan Agama Negara…..(TERUSkan MEMBACA)

Makcik Sambal Belacan.
Anonymous said…
Tauke cina memang tak suka dengan bee end. Time nak pru/prk, bee ned pau duit dorang.

Time lain tak nak kasi peluang kat mereka.
Anonymous said…
Tu dia anjing2 pakat menyalak

Aku x rela dan x redha kalau sultan sultan ikut cr sultan jhr
Ampun tuanku
Jgn diikut diterap budaya samseng dlm negeri kedah

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID