Breaking News
Loading...
August 20, 2014

Info Post

Jalan terbaik untuk memilih semula menteri besar selangor adalah dengan membubarkan dewan undangan negeri.

Takan rakyat selangor nak menteri besar seorang WARGANEGARA NUTRALISASI seperti wan azizah dan azmin ali.

Masih ramai lagi anak jati kelahiran selangor yang mampu menggalas dan memikul tanggung jawab menjadi menteri besar, takan lah semua anak selangor bodoh, sehinggakan warganegara nutralisasi (singapura) nak di angkat menjadi MB...

Jadi membubarkan dewan undangan negeri selangor adalah jalan yang terbaik, biarkan rakyat selangor memilih sendiri siapa bakal menteri besar mereka, bukan dengan keputusan 2-3 kerat pemimpin pkr seperti anwar ibrahim, saifuddin nasution dan rafizi ramli, mereka bukan anak jati kelahiran selangor pun...


14 comments:

Anonymous said...

pulangkan pilihan kepada RAKYAT

Unknown said...

Yang orang luar Selangor menyebok tak ada kerja lain ke?

Kerana kau semua rosak 1 negeri Selangor.

Anonymous said...

Suara Rakyat...Suara Keramat... Itu yang di katakan mereka suatu ketika dulu...lupa kot sebab gila kuasa!!!

Anonymous said...

Wahai anak selangor, geng haprak orang luar tu sebenarnya nak gunakan eset selangor untuk kepentingan anwar dan pkr. Mereka nak sabotaj kewangan negara dgn menggunakan eset selangor. Agenda jahat mereka wajib dihentikan. Bubar dun dan pastikan tiada satu kerusi pkr akan menang. Yg jahat adalah pkr, namun kerana dungu dan bebal pas menyokong penuh kejahatan pkr. So, anak selangor gunakan hak anda untuk melupuskan pkr dari bumi.selangor. Tak kiralah parti mana akan menang besar asal bukan pkr...

Anonymous said...

Kat Selangor tu tak boleh buat apa dah ... 10 kali bubar pon , PR tetap menang , kecuali PAS dan UMNO buat kerjasama untuk tidak menentang satu sama lain ... tapi mustahil selagi ada tok2 guru tu ....waaaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

Kat Selangor tu tak boleh buat apa dah ... 10 kali bubar pon , PR tetap menang , kecuali PAS dan UMNO buat kerjasama untuk tidak menentang satu sama lain ... tapi mustahil selagi ada tok2 guru tu ....waaaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

aku pasti BN akan menambahkan kerusi DUN kalau diadakan p/raya nanti.. bubarkan DUN.. ayuh kita tengok adakah PgayR masih mendapat tempat di hati rakyat Selangor..!

Anonymous said...

Biarlah TSKI mengadap DYMM dan jika betul TSKI hilang majoriti, DYMM kena fikir dan buat keputusan samada nak bubar DUN atau TSKI letak jawatan MBnya serta kabinetnya. Undang2 tubuh tak beri hak Dato Seri Wan Azizah jumpa DYMM hanya TSKI (pi baca undang2 tubuh).
Bilamana DYMM putus tak mahu bubar DUN, TSKI hendaklah letak jawatan. Masa tu barulah DSWA bole mohon mengadap Tuanku. Kalau DYMM putuskan bubar DUN, takpayahlah DSWA jumpa Tuanku.
Persoalannya, isu sokongan majoriti nak tunggu DUN bersidang dan dibuat disidang DUN itupun satu isu undang2. Kalau saya punaisihat, saya rasa elok dan sempurna buat masa sessi DUN kerana keputusannya jelas/ muktamad tidak ada sekejap ada majoriti kemudian tak ada majoriti.
Isunya adalah prosedur. Kalau ada majoriti, prosedurnya seeloknya buat di DUN atau bawah pokok? Ini sekejap sokong kejap kemudian u turn - "binggunglah" DYMM.
Ikut undang2 Tubuh, DYMM perlu diberi pilihan dulu untuk bubarkan DUN atau tidak, jika tidak barulah TSKI dikehendaki meletakkan jawatannya. Tuanku titah dah tunggu hingga dia balik pada 27 Ogos. TSKI kenalah tunggu dulu. Yang lain tunggulah juga. Bukan begitu? Sementara tu duduk diam2 dan jangan meroyan. Reti bahasa atau tidak? Jika Pakatan ada majoriti, tunggulah sessi DUN bulan November untuk undi tidak percaya.
Sekarang DYMM titah tunggu dia balik. Kalau reti bahasa mohon jangan meroyan nak jadi MB nak tukar MB. Biarlah DYMM habiskan "cuti" Dia. Kalau cuti kau kena tarik balik kau pun melenting.

Anonymous said...


Sekarang baru ingat Selangor untuk Selangor. Baru tau orang luar menyibuk kat Selangor??

Masa PRU dulu orang Selangor tak tau ke calun2 tu orang luar? Calun lawan tak pernah bagi peringatan ke?

Ke saja taknak BN menang??

Man said...

Assalam.

Kah...
Kah...
Kah...

Bila diberi anak jati Selangor pegang jawatan MB habis di sapu kekeyaan Negeri Selangor....

Kah...
Kah...
Kah...

Bila tak dapat memerintah Negeri Selangor sibuk2 nak anak jati Selangor.....

Kah...
Kah...
Kah...

Anonymous said...

kononnya anak2 muda selangor bijak bila mereka pilih pr. yerla negri maju kunuuuunnn. sekarang apa dah jadik? dengan kajang movenya lahh, dengan si mama omeganyalaa, dengan simamat aiskrim jambannyalaa dengan sirafussynyalaaa...amik kau budak2 muda selangor yg reformis kunuuunn..amikk kau. itu baru satu dokumen rahsia pkr terbongkar, tak mustahil ada lagi dokumen rahsia teman2 sebantal mereka ..sapa tau kan. jahanam selangor macam ni. pandai2la korang selangor buat pilihan jangan pisang berbuah dua kali.

Anonymous said...

ANUS 4:35 PM,

MB Selangor kini dipegang oleh anak jati selangor. Dah disapu habis ke kekayaan negeri oleh MB selangor kini???

Cakap jangan guna kepala lutut ye

Anonymous said...

Tidak mengapa...
yg sapu kekayaan negeri pun anak selangor jugak..dari pada orang luar yg menyibuk nak sapu kekayaan selangor...pegi berambos...

Anonymous said...

Jelas pr mahu sabotaj ekonomi..
biokot lynas
boikot projek pengerang...
segala yg berunsur ekonomi akan ditentang mereka...
tindakan mereka amat selari spt yg tertera dlm dokumen kajang move..