Breaking News
Loading...
August 15, 2014

Info Post

Sudah ada bunyi-bunyi dari pemimpin pas dari kalangan pro-ulama yang meminta kepimpinan pas supaya mengkaji apa implikasi sekiranya pas bersendirian membentuk kerjaan di selangor, malah ada pemimpin pro-ulama juga memberi cadangan supaya bergabung dengan umno untuk membentuk satu kerajaan solid Melayu/Islam.

Walau pun agak sukar juga kerana dua adun pas, shaari sungip dan ntah apa nama sorang lagi tu, sudah belot dan menyatakan sokongan kepada wan azizah, tapi perlu di ingat, masih ada lagi 2-3 orang adun pkr yang setia menyokong khalid dan mereka tidak kisah untuk menyertai mana-mana parti sama ada pas atau umno atau menjadi adun bebas...

Tapi itu hanya sekadar saranan dan cadangan sahaja, pasal semua sudah maklum, apa pun keputusan sama ada pas gerak sendiri, pas buat u-turn sokong wan azizah atau bergabung dengan umno, ianya akan di putuskan oleh majlis syura ulama pas, selagi majlis syura ulama tak buat keputusan, maka cadangan hanya tinggal cadangan...

15 comments:

Anonymous said...

Semoga ia menjadi kenyataan insysakAllah
Itu yang diharapkan kita bina semula umat Islam diMalaysia bermula diSelangor.

Anonymous said...

Kalau mereka takut ALLAH, pas/umno melayu dan islam akan dapat segala kekuatan untuk kerajaan yang betul2 menjaga agama, bangsa dan negara tanpa mengenepikan hak2 bangsa dan agama yang lain

Anonymous said...

Alhamdulillah!!!

Anonymous said...

setuju PAS/UMNO Bergabung di selangor ketika ini dengan syarat PAS memerintah/mentadbir negeri UMNO hanya menyokong utk majoriti tanpa di beri jawatan EXCO...jadikan ini permulaan Insyaallah...pemimpin PAS jangan jd kisah lama sebagai penyebab..kita manusia sentiasa membuat silap,kita bertaubat..ikhlaskan hati..yang berlaku dahulu adalah iktibar untuk kita...

Anonymous said...

Istikhorah lah.

Otak geliga said...

Cadangan ini pasti ditentang HABIS2an oleh Nik Aziz.

Bertahaluf dgn KAFIR HARBI wajib hukumnya, dgn Muslim jatuh haram kerana DENDAM peribadi sendiri.

Yg mencadang pasti akan dicantas segera oleh Nik Aziz dr PAS sebagaimana yg terjadi sebelum ini.

Anonymous said...

Aku sokong..PAS mentadbir Selangor dengan sokongan UMNO/BN tanpa syarat..UMNO pun tak kemaruk sangat ngan Selangor (dah dapat M'sia) dan akan beralah dengan PAS(sesama islam bersaudara)..biar PAS memerintah kalau Selangor makin makmur mu perintah lah sampai akhirat tapi jika PAS memerintah carca marba hancur ..BN/UMNO berhak ambil balik..amacam..

Anonymous said...

awal2 lagi dah tentukan yg umno tak boleh ambil sebarang jawatan. adakah ini satu paksaan atau katadua? bila nama bergabung kenalah duduk semeja sama2 perentah demi kepentingan rakyat bukannya kemaruk sangat nak berkuasa. tentang jawatan kenalah masing2 hormat dan menghormati. adakah elok kalu sebelah saja yang bolot semua jawatan. itu dah nama tak adil dalam konsep bergabung. kalau nawaitu dah tak betul awal2 lagi nampak dah tak betul. Umno tak sekemaruk macam tu sekali. wallahuaklam.

Anonymous said...

Semua mimpi belaka ni..

Anonymous said...

UMNO x payah laa.. nak gila2 sngt..sebab PAS dah worning awal2..bio lag PAS tadbir sendiri UMNO tengok je jauh2 x payah nak masok campor urusan diowang...jd pembangkang lebih baik dri memerintah..boleh kutuk habis2san

Anonymous said...

Daripada bagi kat DAP & PKR memerintah ada bagusnya bagi kat PAS sekurang2nya Agama dan Bangsa dapat dipelihara daripada dihina dan dipermainkan oleh manusia2 yang taksub kepada kekuasaan dan kemegahan duniawi semata2.

Hak Asasi Manusia... Pundek...

Man said...

Assalam.

Jgn sembang lebat sangat.....

Buktikan pada Pilihan Raya akan datang, UMNO jangan letak sebarang calun di Dun-dun Negeri Kelantan untuk bertanding dengan PAS.

Ada berani ke Pemimpin UMNO...????

Pejuang Melayu & Agama..... Konon..

Anonymous said...

Bayangkanlah kalau si Nyonya-Kipas-Cina PKRSODOM; disyaki PENYAMAQ-ejen ZIONIS jadi MB! Makin terus HANCOQ NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang kita ni!

Aku juga nak cadangkan ISMA bersama NGO Islam/Melayu lain, BERSATU dgn. PAS (tapi PAS mesti keluar dari PR) dan tubuhkan satu parti baru yg. memperjuangkan Islam dan hak/kebajikan umatnya dgn. amat BERANI dan TULEN - spt. sejarah permulaan PAS, dari Parti Orang Muslimin Malaya atau Hizbul Muslimin yg. telah ditubuhkan pada 17 Mac 1948 tapi kemudian diharamkan PENJAJAH BUAS, si British-ZIONIS! Ini adalah demi anak-cucu-cicit BUMIPUTERA Islam/Melayu kita, di Tanah-Alam Melayu, PUSAKA nenek moyang kita ini!

Lihatlah Indonesia makin HANCOQ sbg. NEGARA ISLAM, di bawah si LIBERAL Islam Jokowi-dan PENDATANG Kristian Cina Basuki T Purnama! Teruslah BUMIPUTERA Islam/Melayu Indonesia, saudara kita, menjadi KULI dan PATI kat Malaysia ni - termasuk TERBUNUH dgn. KEJAM dlm. bot-bot karam akibat nak balik cuti puasa dan Raya; tapi jgn. harap dpt. simpati dari si Islam/Melayu-BONGKAK kat Tanah Melayu ni, yg. hanya pentingkan dpt. orang gaji/buruh kasar/kuli dari saudara se BUMIPUTERA Indonesia kita, dgn. MURAHAN sekali! Bayangkanlah, gaji pembantu rumah dari si KAPIR Filipina jauh lebih mahal -apa KEJADAHnya ni?!

Lihat Jokowi (dlm. gambaqnya disyaki juga sedang membuat isyarat pemuja Syaitan-ZIONIS) , betapa bahayanya dia ni – di http://www.jurnalislam.com/nasional/read/93/dari-syiah-ahmadiyah-lgbt-jil-komunis-untuk-jokowi.html , Dari Syiah, Ahmadiyah, LGBT, JIL, Komunis Untuk Jokowi, Oleh Amaif Senin, 09 Juni 2014; dan di - http://www.arrahmah.com/read/2012/06/25/21183-ahok-menghina-ayat-suci-jakarta-tak-butuh-pemimpin-liberal.html , Ahok menghina ayat suci, Jakarta tak butuh pemimpin liberal!, Oleh Saif Al Battar Senin, 5 Sya'ban 1433 H / 25 Juni 2012!

Dan Basuki T Purnama alias Ahok ini sebenaqnya adalah si Kristian Cina, yg. diimpikan oleh Bukan Islam termasuk dari Barat-ZIONIS, untuk menjadi Presiden Indonesia satu hari nanti - lihat biodatanya di http://en.wikipedia.org/wiki/Basuki_Tjahaja_Purnama:

Basuki Tjahaja Purnama (EYD: Basuki Cahaya Purnama, Hakka Chinese: 鍾萬勰; Tsung1 Wan5 Hiap8; pinyin: Zhōng Wànxié; born June 29, 1966) is the current Acting Governor of Jakarta, a former legislator in the Indonesian People's Representative Council.[1] and the second [2] Chinese Indonesian to hold this position. He is also known by his Hakka affectionate nickname, Ahok ….

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Islam-Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BANGSA BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU].

Anonymous said...

Ust nasarudin dah kena cantas pun..

Anonymous said...

Pas tu islam sangat ke dik sokong kafir harbi tu nak hancokan islam...
hudud kemana...negara islam kemana..
pejuang agama konon....