Breaking News
Loading...
October 17, 2014

Info Post
Semua umat Islam tahu, bahawa anjing kalau di sentuh ketika ia kering dan tangan kering tak jadi masaalah, malah ada artis kita pun tampa segan silu membela anjing di rumah, pada aku itu lantak dia la... klik sini

Tapi perlu ke di anjurkan satu acara untuk orang Islam pegang anjing di buat secara besar-besaran...??

Kalau ada yang kata perlu, aku nak tanya, untuk apa...???

Menurut penganjur acara itu syed azmi alhabshi, tujuan acara itu di anjurkan adalah untuk membantu umat Islam membuang persepsi negatif terhadap anjing dan mengajar cara-cara untuk "samak"

Ntah la aku pun tak paham untuk apa acara ini di jalankan, bukan ramai pun umat Islam di malaysia ni teringin nak bela anjing, tak tau la pulak lepas nie ada badan bukan kerajaan akan memperomosikan bela anjing kepada umat Islam.

Harap pihak berwajib tolong pantau sikit acara yang pada aku cukup GILA ni....




40 comments:

Anonymous said...

Masyaallah apa dah jadi ni?

Anonymous said...

Nampak rancangan DAP nak menghina Islam...satu persatu mereka perlekehkan. Baru Oktoberfest selesai, nak buat hari pegang anjing pulak.
Si organizer ni pukimak laknat sial dah jadi BARUAH DAP jugak ke?

Woi, Saya keturunan Syed, PURE!

JANGAN MEMALUKAN KAUM!!

Awak nak pegang anjing, suka hati awak...tetapi ini dah tahap kurang ajar! Takde kerja lain yang boleh dibuat ke?

Anonymous said...

Guarantee yang datang support acara ini nanti semua dari kalangan DAP dan PKR.

Come on, orang Melayu dan Islam....ENOUGH IS ENOUGH!

contoh soalan pegawai tadbir said...

mungkin mereka menganjur sebab ramai masyarakat malaysia memandang negatif pada anjing,sebab jika dilihat dilaman fb bergambar dengan anjing walaupun tak sentuh pun masyarakat malaysia boleh melenting..

Anonymous said...

Mamat sekor nie bangang ke? Apa perlu nak pegang anjing. Orang melayu islam tahu anjing tu najis dan perlu sertu. Walaubagaimanapun jika keadaan memerlukan contoh selamatkan kan anjing dari bahaya, orang melayu islam akan sentuh anjing tersebut. But for no reason apa perlu sentuh anjing? Idiot

Anonymous said...

Jangan maki2. Nanti sendiri pergi tengok.

Bukan nak suruh orang pegang atau bergelumang dengan anjing. Tapi nak ajar orang jangan takut dengan anjing. Mungkin berguna kalau nak tolong anjing yang menghadapi masalah.

JAIS sudah beri kebenaran bertulis. Dan ada ustaz mengajar cara2 sertu pada hari tersebut.

Anonymous said...

lepas ni boleh buat acara pegang babi pulak dan cara2 samak

Anonymous said...

Lepas ni boleh buat acara macam mana nak bela babi pulak...

Anonymous said...

Lepas ni boleh buat acara macam mana nak masak babi pulak..

Anonymous said...

Lepas ni boleh buat acara macam mana nak duduk semeja dgn kawan yg sedang makan babi pulak..

Anonymous said...

Lepas ni boleh buat acara macam mana nak makan babi pulak...

Anonymous said...

Sedikit demi sedikit orang islam akan cuba di ajar meringankan benda yg haram..
sedikit demi sedikit orang islam akan cuba di ajar menghalalkan benda yg haram...
sedarlah saudara ku...

Anonymous said...

Nk belajar samak kena buat pesta pegang anjing begini? Selama ini kita bodoh sgtkah dgn hal2 amali hukum sebab tak praktikal pegang anjing & babi? Kita tak salahkan batang tubuh anjing dan babi kerana kewujudannya adalah atas kuasa Allah. Namun hukum najis kpd anjing dan babi juga ada hikmahnya. Begitu juga dgn kewujudan nafsu seks, bukan bermakna ada lelaki ada perempuan terus halal bersetubuh. Kena ikut peraturan dan syaraknya... Dah xde idea nk mengarut maka buatlah program merepek begini, kot2 dpt jd famous dan masyhur lepas ni...

HambaAllah said...

Astaghfirullahaladzim.. aku sedih sangat kenapa satu persatu kerja memesong Agama giat di jalankan, org Islam sendiri yg terlibat. Ini kaedah sesat. Tidak ada sebab, maslahat (kepentingan) apa untuk buat kerja begini?
Islam tak suruh buat kerja sia2, tidak pula suruh benci binatang. Tetapi binatang yg haram najis berat perlu dijauhkan krn hal menyamak itu pun menunjukkan keberatan nya. Untuk apa nk suruhnpegang anjing dgn sengaja, urusan Islam tk menyuruhpun. Cukuplah Islam sbg Addin, cara hidup. Hentikanlah kerja2 yg menjemput keruntuhan Agama ini. Kemurkaan Allah, hilang RahmatNya.
Tak disuruh kita belajar samak dgn sengaja mencari najis itu! Bukalah mata hati, inilah kerja2 nk mencairkan Agama dr kita. Kenapa dibiarkan?

Anonymous said...

anjing dan babi tak haram di pegang. cuma jatuh atas hukum najis berat.
yang haramnye, apabila dagingnye dimakan. ini kena faham dan dibezakan.
cuma apabila org islam bergambar dengan anjing, rasa tak molek la. bergambar dengan najis. cube amik gambar dengan tahi n peluk tahi. apa rasa??? geli tak? tahi baru najis ringan.

Anonymous said...

Nampaknya ramai yang berfikiran negatif di sini....tiada siapa dipaksa untuk pergi pun, untuk pegang, atau bela anjing, atau makan daging babi/anjing dii....tahu hukum cukoplah. anjing kering takpe...terpeggang yang basah disamak....habis cerita.
Anjing dan babi tu ciptaan Allah jugak, tak payah maki hamun di sini....dicipta dan diadakan hokum terperinci supaya kita ingat batas-batas, itu dugaan kita sebagai khalifah bumi ini.
Siapa berlebihan tu jawab dengan Yang Esa.
Saya yang nak pergi ni tak dapat pergi kerana ada acara lain.

farha

Anonymous said...

entah..kenapa tak buat I want to touch a pig..sbb cara samak pun sama

Anonymous said...

tentang pegang anjing ni tak perlu diperbesarkan...kalau terpegang atau tersentuh samak jer lah..tak perlu buat majlis mcm ni..apa objektif nya?

Anonymous said...

Objectifnya untuk mendidik org islam secara praktikal ttg apa yg patut dibuat jika tersentuh anjing.
Kalau dulu belajar dlm kelas separate teori saja, tiada praktikal.

Anonymous said...

Farha, setahu saya xde siapa dlm komen posting ni menghina anjing @ babi. Semua pakat2 setuju wujudnya anjing dan babi adalah kekuasaan Allah, tiada bantahan. Juga setuju tidak membenci anjing dan babi. Yg jadi pertikaian ialah program pegang anjing begini. Adakah awak setuju buat program pegang taik beramai2 dan belajar basuh taik dengan cara yg betul? Hukum najis pada anjing & babi harus dilihat hikmahnya. Bukan memikirkan bagaimana untuk bersilat dengan hukum yg ada. Oh ya farha, jangan kata orang lain tak tahu beza najis dan haram pulak ye...

Anonymous said...

Habis semua nk diliberalkan. Ikut ko la labu. Bukan tak bagi nasihat, tp dh degil begini, terima ajelah...

Anonymous said...

Masaalah dengan anjing ni satu je, leceh. Bukannya haram. Sama je dengan binatang binatang lain seperti cina dan penghasut. Leceh hidup dengan binatang binatang macam ni.

Penghasut seorang ni taksub sangat dengan anjing kot. Kita tengoklah muka muka binatang yang datang ke pesta tu nanti.

Keluarga aku di kampongpon bela anjing gak sebabnya, duduk dalam hutan kenela jaga keselamatan, yang penting, kenela ada sebab nak bela dan paham hukum hakamnya. Di bandar ni, takde sebab sangat nak bela selain nak bawak masuk rumah gomol gomol dengan anjing ni, tu tak boleh.

Anjing dibandar sama je dengan binatang binatang DAP dan PKR (dan kadang-kadang PAS dan UMNO), LECEH hidup dengan diorang ni. Kalah binatang.

Anonymous said...

Aku syak dia ni dah jadi mamat-GEREJA! Umat Islam makin dibunuh kat seluruh dunia, dia sibuk nak kempen-pegang-anjing! Mungin tahun depan, si mamat-BANGSAT ni akan ajak umat Islam/Melayu sertai pesta arak-asal-dari-Jerman 'Octoberfest'-KEPARAT pula!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Nak HINA ISLAM/umatnya konon, si mamat BANGSAT ni!

Lihat cara hidup si KAPIRDAJAL BINATANG BUAS yang MEROGOL ANJING dll termasuk dlm. ZOO khas, di JERMAN - lihat di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2352779/Bestiality-brothels-spreading-Germany-campaigner-claims-abusers-sex-animals-lifestyle-choice.html , Bestiality brothels are 'spreading through Germany' warns campaigner as abusers turn to sex with animals as 'lifestyle choice' By Matt Blake, 1 July 2013!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

aku memang nak pergi tengok.

Anonymous said...

padan lah buat program ni. tgk kat sini pun dah nampak yg org kita kelam kabut btl psl anjing. kalau org kita pegang tgn bkn mahram depan mata yg confirm haram pun tak kelam kabut gini. cakap psl agama, tp maki dan mencarut. nabi mana ajar begini? kalau x setuju, debat dgn berhemah bro. law kana bai nana. jgn ikut mulut. bagus kita ada rasa nak pertahan agama, tp belajar dan refer pada alim ulamak dulu dan cara membangkang kena betul.

Anonymous said...

penganjur itu encik melayu kah ?

Anonymous said...

Lepas ni boleh buat pesta sentuh harimau. Alasan nak hilangkan fobia kat harimau. Sediakan sekali tok imam solat jenazah dan van jenazah.

Nasrun Zainal said...

Perlu ke anjing betul dalam mempelajari cara hukum menyucikan najis???

Anonymous said...

Oi anon 4.34pm, lu jgn. nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red Bean aaahh?!

Nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANAS BANGKAIBABI DAPBANGKAI yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam, serta pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA! Mereka juga menggunakan si ejen Bukan Islam dari Indonesia/Thai/Filipina yg. muka mcm. Melayu utk. jadi PENYAMAQ!

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

Anonymous said...

selepas pesta arak korang buat pesta anjing ..... lepas ni korang buat pesta babi pulak untuk melayu melayu yang suka jadi kafir....pas tu bila dah semua dah suka jadi kafir...korang buat pulak pesta makan daging babi pulak....pastu bila semua melayu dah jadi kafir ...korang ambil tanah melayu ..the end untuk umat islam di tanah melayu....

Anonymous said...

Bila islam terlalu memberi muka pada kafir...
Bila orang islam jahil berlagak pandai..
Bila agama diperdagangkan demi sesuap nasi...
inilah jadinya...
Semoga Allah turunkan bala' utk memberi peringatan kpd hamba2 nya yg lalai....

Anonymous said...

Takbir!!! Takbir!!! Takbir!!! Hidup Pakatan Rakyat!!! Hancurkan UMNO!!! Mari lah kita bersama-sama menyokong program sebegini yg memberi menafaat kepada semua insan. Hidup DAP!!! Hidup PKR!!! Hidup Liberalisma!!!

Selepas ni mungkin akan di adakan Pesta Babi Golek di 1 Utama. Tarikh masih dalam perbincagan dan kelulusan.

Anonymous said...

akhir zaman...

Anonymous said...

Ya, mmg akhir zaman, jd- blhkah dibiarkan? JAKIM- dakwa si bedebah syed & peserta2 yg 'melacurkan' hukum Islam di dpn kamera dgn segala bala tentera perundangan yg ada & KDN- jika penganjur/penyokong yg menganjurkan program ini berniat melakukan ia atas niat penyamaran. Siasat juga siapa penyumbang besar program ini/dari mana dtgnya dana- adakah dr mana2 parti politik, dari mana2 negara asing ataupun dari institusi2 pendidikan bangsa2 tertentu. Jika benar, dakwa penganjur & setiap seorang yg gambar mrk yg terpampang muslim/non muslim memegang haiwan2 najis itu. Buru hingga ke lubang cacing..

Anonymous said...

MAIFORUM JAKIM- dakwa penganjur & peserta2 yg 'melacurkan' hukum Islam di dpn kamera dgn segala bala tentera perundangan yg ada & KDN- siasat penganjur/penyokong yg menganjurkan program ini- atas niat penyamaran kah? Siasat juga siapa penyumbang besar program ini/dari mana dtg dana- dr mana2 parti politik, dari mana2 negara asing ataupun dari institusi2 pendidikan bangsa2 tertentu. Jika benar, dakwa penganjur & setiap seorang yg gambar mrk yg terpampang muslim/non muslim yg memegang haiwan2 najis itu. Buru hingga ke lubang cacing..

Anonymous said...

Dakwa, dakwa, dakwa! jgn sekali- kali dibiarkan mereka terlibat! (penganjur & kesemua yg gambar2 mrk terpampang memegang haiwan2 najis itu. Dakwa mrk krn menyumbang terhadap program2 penyamaran). Ini negara Malaysia, tanah tumpah darahku!

Anonymous said...

Dakwa, dakwa, dakwa! jgn sekali- kali dibiarkan mereka terlepas! (penganjur & kesemua yg gambar2 mrk terpampang memegang haiwan2 najis itu. Dakwa mrk krn menyumbang terhadap program2 penyamaran). Ini negara Malaysia, tanah tumpah darahku!

Anonymous said...

Hehehe.. Dakwa juga ibu2 yg membiarkan anak2 berada di kawasan yg lotor & memegang benda2 kotor. Rasanya ini dibwh kuasa jabatan kesihatan. Kita tgk menteri kesihatan lepas2 ini- dia nak dakwa atau tak.. mari kita tunggu & lihat

Anonymous said...

Bwh 2 kementrian bro- kementrian kesihatan dan kementrian kebajikan, masyarakat & wanita. Dua kementrian ini blh dakwa ibu2 yg membiarkan anak bermain dgn binatang najis