Breaking News
Loading...
October 1, 2014

Info Post

Kenaikan harga petrol RON 95 dan diesel mulai 2 Oktober ini mungkin SANGAT TEPAT pada masanya menurut jangkaan para penasihat kerajaan yang memerintah.

Apa tidaknya, seawal malam Jumaat ini, pastinya umat Islam.akan mulai berpusu-pusu berkereta untuk pulang ke kampung halaman menyambut Aidiladha.

Pastinya semua yang pulang ke kampung itu akan terasa kesan kenaikan 20 sen itu.

Mengambil MASA YANG TEPAT untuk kuatkuasa kenaikan harga minyak itu, pastinya apabila sanak saudara berkumpul ketika berkorban dan menikmati juadah Aidiladha nanti, barulah ada korum yang besar untuk mengutuk kerajaan yang memerintah. 

Kalau ramai-ramai duduk mengutuk kerajaan, baru ada umphhh, baru ada kesan!!! Tak ke begitu?

Apa sebenarnya agenda penasihat kerajaan ini? TENGGARA is SOUTHEAST

44 comments:

Anonymous said...

Terima kasih Tok Najib, tunggu la nasib Tok Najib pada PRU 14 nanti.

Anonymous said...

Tiket bas xpress pun dah naik bro, Alor Star - Shah Alam biasa aku boleh beli RM 48 -47 hari nie kul 7 tadi aku beli ada yang dah naik RM 50 - 52. nyesal tak beli semalam.

Lagi nyesal aku undi kerajaan yang tak perihatin nasib rakyat.

Anonymous said...

sabar bro nanti brim abang najid naik lagi...

NajibCelaka said...

Krn Najib celaka ini habis rosak perjuangan org2 terdahulu dlm UMNO.
Nama UMNO rosak krn Najib bangsawan ini jd PM.
Kita sangka lepas Pak Lah Najib akan pulihkan ekonomi, kita akan rasa kurang tekanan sara hidup.

Tapi Najib lebih rakus, tanpa kira apa keadaan rakyat, nak raya, yg tertekan dgn spekulasi GST dsbnya.

Najib dan punasehat2 nya memang celaka. Cukup sudah masa yg diberikan Najib gagal sebagai PM.

Beliau hanya byk retorik dan menggula2kan sebahagian kecil rakyat dgn BRIMM. Najib laki Rosmah ini hanya tahu menjilat Cina dan menindas majoriti rakyat lain yg mengundi BN.

Celakalah Najib.. kau lebih zalim dr yg disangka. Setidak2nya tunggulah selepas Aidiladha..

Anonymous said...

Ekekekke.... rokok naik 2 ringgit x plak.kecoh... sbb yg kaya tokey cinaa....

Anonymous said...

Semenjak pas dah tawar hati dgn pr ni selepas serang menyerang dua2 blah pihak. Npknya isu minyak naik ni kurang dpt sambutan dan kurang di manipulasi. Bagus lah mcm tu. Sekurang2nya rakyat marah pd kenaikan yg melampau saja cth kenaikan tarif 100% air di pulau pinang.

Anonymous said...

Anonymous said...
October 1, 2014 at 11:51 PM

Kau Nie Macam NAJIB Boddo Tuuuh.. Bukan semua orang Hisap Roko Mangkok Hayyum Otak LMonyet.

Minyak naik semua Naik lah Haram Jaddah..

Suruh Belajor tak nak Lempbap

Anonymous said...

Hello semua. Naik 20 sen je. Bukan RM 2.00. Kalau sepuluh litter baru Rm 2.00. Kalau satu tangki 80 lit baru naik Rm 16.00 . Tak kan hidup jadi susah kot. Bila harga mintak dunia turun saya percaya kerajaan akan kurang kan harga petrol balik. Hanya kereta cc besar je yg minyak penuh tank 80 lit. Kalau dah mampu pakai mercedez, BMW, Volvo bla bla takkan naik .20 sen jadi masa allah. Harap perniaga tak guna alasan ni naik Kan harga barang.

Anonymous said...

Orang cina yamseng mlm ni. Cara najib ni membesarkan lagi ekonomi cina yg 70 percent...sebab harga pengangkutan naik diikuti harga barang. Memang 20 sen tu kecil tapi 20 sen x 10 brg = rm2.00. Nak masak pun ko guna lebih 10 barang. Barang keperluan anak anak sekolah lagi. Tambah keperluan harian yg lain. Semua tu ko kali 30 hari. Orang yg takde brim tp income paras hidung nak mengadu dgn sapa. Adik aku sampai merajuk taknak balik raya.

Aku buat keputusan....give up BN.

Anonymous said...

Salam beb, bukan najib, tapi menterinya mangkuk hayun yg bodoh.

Anonymous said...

Najib dgn menteri2 pukimak, penasihat ekonomi pukimak ni yg jdi haru biru. Woi babi2 menteri...korang ok la minyak kerajaan tanggung...elaun sana sini..gaji mkn x abis...jln mna2 pun free dpt elaun lg. X pikir ke nasib golongan pertengahan ngn bawahan. Ni susu budak pun nek 2 3 ringgit....ada ke kawal hrga brg2. X yah la brim. Sama gak sengsara. Brim skali bg...brg2 hari2 nk guna pakai. Bodoh pemimpin akhir zaman ni. Lg thun dpn gst lg. Kepala hotak berjambul haram jadah klu hrga brg2 x naik. Org skrng lg cerdik. Ni zaman celik huruf bkn zaman jepun yg x tau apa. Byk la pasni jenayah rompak merompak. Elok penasihat ekonomi pukimak berhenti bg yg laluan cerdik pandai ganti. Pemimpin hati gelap x dgr masalah rakyat. Tau nk nma gah di dunia.

Anonymous said...

Cakap la apa pun tunggu je la pru14 nanti. Kalau bn masih berkuasa alhamdulilah. Kalau ruyub salah najib la tu.

Anonymous said...

Org suruh belajar ekonomi ko pi belajar sastera. Minyak naik sekali gus harga barang naik la bongok. Bukan cerita pakaI bmw ke ferari ker. Ceritanya rakyat yang bergaji kecil akan terasa kesempitannya. Gaji menteri tetap juga puluh2 ribu. Gaji rakyat silap2 kena potong untuk tampung kos pebelanjaan syarikat. Kalau syarikat tak mampu serap kos mungkin ada pekerja yang akan di berhentikan. Ko ni jawab bagi pihak MOF atau PMO.

Anonymous said...

apa punya sial menteri malaysia ni !
najib memang celaka !!

Padi Jantan said...

:) saja nak tanya nih....
Berapa sen lagi nilai subsidi yang tinggal untuk seliter minyak petrol & disel ?
lalalalalalala....

Anonymous said...

tahun depan harga petrol tak naik tapi pasal GST dah laksana RM 2.30 campur 6% GST anda kira la sendiri, so harga minyak kira naik juga la.

umno bodoh said...

umno memang bodoh dari dulu, kini dan sampai mamposss...!!!

Anonymous said...

Najib lg bodoh dr menterinya

Anonymous said...

Bodoh mcm lembu anon 11.51pm

Bangang 2 x 5 mcm najib
Spesis unta baghdad

Anonymous said...

Woi lembu 12.07am

Bodoh mcm lembu pawah
Org x kisah sgt petrol saja baik
guna otak.. jgn letak celah puki bini

kesan 2 kupang pd petrol.. akan bwk ratusan ringgit pd belanja bulanan yg lain

klu dah bodoh.. jgn komen
kan dah kena maki

Anonymous said...

Ya.. aku takkan pangkah BN

aku said...

asal minyak naik..gomen bodoh..mentaliti low class.

Anonymous said...

Ya betul...
Tp nasib baik x dak yg fok tutoh juboq org
X dak yg jd hamba abdi @ keldai kaki tutoh juboq
X dak yg jd komunis

Anonymous said...

Itulah korang tak tau. Kerajaan nak galakkan korang pergi kerja naik basikal. Pencemaran takde. Badan pun sihat. Kan bagus tu. Satu lagi, kerajaan nak galakkan korang supaya menaiki pengangkutan awam. Apabila rakyat Malaysia memilih pengangkutan awam, takdela jalan jem jer memanjang tiap kali musim perayaan..

labkamarul said...

Naik le aku tak kisah. Aku ada motor dan bole naik bas. Janji jangan Anwar Ibrahim yg naik kikikiki

Anonymous said...

terima kasih lahhhhh minyak naik 20 sen nape tak naik 20 hinggit terus.....kan bagus

Pooki Muck said...

Kesian mak bapak Kao dapat anak mcm kao.... Kalo bodoh sngat tolongla jngan komen

Anonymous said...

kejap saja marah tu....orang malaysia...perangai mcm taik ayam panas sekejap saja.....dapat brim nanti sejuk .....

Anonymous said...

Sepatutnya kerajaan jangan naikkan minyak 20sen, juga BRIM ditamatkan segera..........................

Anonymous said...

Yg naik kan harga barang ialah peniaga cina haram jadah. Tak ada sebab nak naikkan barang sbb minyak naik 20sen.

Anonymous said...

Uikk kat sini pon ada komen redbin yg di copy paste...

Overtime redbin mlm tadi...hehehe...

Padahal naik 20sen tu celah gigi jaa....

Rakyat msia bukan kesah pon.... sedangkan rokok naik 2 ringgit pon x kisah....

Tarif air di pulau pinang naik 100% pon rakyat x kisah....

Cukai pbt di slgor naik 400% pon rakyat x kisahh....

Cuma isu naik 20sen di sensasikan oleh redbin...

Redbin komunis tau otak mlayu ni nilai 20sen jaa....sng kene doktrin...

Anonymous said...

hallo bro memang ler naik RM.20 per liter rasa tak banyak, kalau dihitung, didarab, dibahagi.... parah bro...silap 2x hujung bulan makan biskut cap pong pong.

Anonymous said...

terima kasih semua

Anonymous said...

setuju ...ada ke setakat 20 sen. ada org jahat disini menghasut

Anonymous said...

Cina naikkan harga barang sesuka mak bapak diaorg tak plak melayu marah ekk. Harga barangan tak logik langsung cth harga tayar continental sebiji ambil dari kilang RM 150 tapi cina jual sebiji RM550. Berapa ratus peratus punya untung tu. Padahal tayar tu under consignment agreement. Tak habis jual. kilang ambil semula. Tapi org melayu yg tak tau meniaga telan bulat2 apa yg org cina buat. Tak pulak marah. Keluarkan la senarai harga dari kilang lepas tu tangkap gambar harga di kedai cina. Virulkan satu malaysia. Lawan balik. Minggu depan kita virulkan harga sparepart kereta plak.

Anonymous said...

Cokong satus patus...

Anonymous said...

Aku teringat akan kata seseorang....

"Kalau nak sokongan rakyat tanpa berbelah-bagi, jangan kacau poket rakyat."

Sekarang, apa dah jadi ? Kerajaan BN bukan saja dah kacau poket rakyat. Malah, sehingga dah sampai tahap kering-kontang poket rakyat.

Anonymous said...

Minyak naik boleh buat rakyat naik minyak.

Anonymous said...

Yg ko beli taya continental tu buat apa. Aku pakai sime tyre je

Anonymous said...

Kerajaan sebenarnya bagi laluan kepada peniaga cina naikan harga barang.

Apa yang kita simpulkan kat sini ialah. Kerajaan tetap membantu peniaga cina dengan cara menaikan harga petrol.

Anonymous said...

Sempena Hari Raya Korban ni...jangan tanya apa yang kerajaan korbankan untuk kamu...tanyalah apa yang kamu korbankan untuk negara...

Anggalah kenaikan harga minyak sebagai pengorbanan rakyat untuk negara....

Anonymous said...

Jgn di lupa bila paras minyak mentah naik semula.....reasonalisasi babi apa plak pasni....

- rakyat kecewa

Anonymous said...

peniaga cina je ke naikkn hrga,peniaga melayu,india,glc,korporat mcm tnb,drebar teksi,bas,bas sklh x naikkn harga?iinilah bila umno cium mulut dgn cina mca.kena byr sikit,senyap.pergi mampuslah..

Anonymous said...

Umno x salah
Yg salah adalah najib dan penasihat baruanya
Menteri ? Sama bahalol

Aku takkan keluar dr umno
Tp utk undi umno dlm PRU 14..
aku nak pikiaq dulu
Mcm x berbaloi jer