Breaking News
Loading...
February 2, 2015

Info Post

Beberapa hari lepas, menteri pertanian, ds ismail sabri dalam laman facebooknya mengatakan, boikot mana-mana perniagaan cina yang mengambil kesempatan menaikan harga barang, malah ismail sabri juga meminta supaya orang melayu yang beragama Islam memboikot beberapa restoran yang tidak mempunyai logo halal dan status halal kedai itu di ragui...

Itu adalah pesanan seorang menteri melayu kepada bangsanya, dia tak mahu melihat bangsanya di tindas oleh peniaga-peniaga cina yang sesuka hati menaikan harga barang keperluan, pendapat beliau betul, orang melayu ada kuasa membeli yang cukup kuat, jadi boikot sahaja mana kedai cina atau kedai-kedai yang tak mahu menurunkan harga barang...

Jadi kat mana salah kenyataan ismail sabri di mata MCA?

Nampak sangat kini, MCA hanya menjaga taukei-taukei cina yang banyak memberi undi kepada DAP pada pru lepas, masaalah rakyat terbeban dengan kenaikan harga barang langsung MCA tak endahkan...

Sepatutnya MCA yang juga rakan komponen BN bersama-sama untuk turut serta membantu rakyat dan pengguna untuk memboikot peniaga dan taukei-taukei yang cekik darah ni, tetapi tidak, MCA pulak yang mempertahankan peniaga dan taukei yang cekik darah rakyat...

Sekarang korang semua dah boleh nampa kemana hala tuju MCA...

21 comments:

Anonymous said...

yang NAJIB bagi muka sangat dengan cina tu sapa suruh?

Sekarang kamu orang melayu tangung la.

Anonymous said...

Siapa kata orang biasa tak nampak game MCA? Yang menghentam Najib saban hari sebab bagi peha (betis dah tak main lagi) kat cinabeng terus terusan, kemudian angkat bagi menteri, timbalan-menteri lagi! Comey Fun tu pun dah tunjuk lagak dia walaupun kalah di Kajang.

Wei, kalau Tun M dan Tun Daim sound kat Najib pun dia buat pekak-badak, apa lagi orang melayu-muslim yang bagi undi UMNO naik....dia nak tunggu melayu merempat dinegara sendiri atau memang agenda dia lebih dari Anwar???? Tu yang penting sangat golf dengan Obama kan?

Kerajaan pimpinan melayu jatuh baru puas ekk?

Tun M don't need to suck-up or lapped anybody's arse despite one is a SUPERPOWER, kerajaan melayu-Islam tetap maju dan utuh! Sekarang apa jadi? Dalam negara, luar negara, huru hara!

Anonymous said...

Melayu yang bodoh, oleh kerana orang melayu yang perangai yang begitu, di maki, dihina, dihendeh, ditipu pun masih senyum, memang dah bebal mcm babi. Entahlah bila lagi melayu nak faham, masih buian mimpi.

Anonymous said...

Melayu yang bodoh, oleh kerana orang melayu yang perangai yang begitu, di maki, dihina, dihendeh, ditipu pun masih senyum, memang dah bebal mcm babi. Entahlah bila lagi melayu nak faham, masih buian mimpi.

Anonymous said...

IGP panggi DS Ismail Sabri pasal suruh boikot perniagaan cina, kenapa IGP tak siasat beratus laporan polis cina hina agama Islam?

IGP ni barua cina ke?

Anonymous said...

Bagus la skrg, UMNO hentam MCA, PAS hentam DAP, org melayu bersatu

Anonymous said...

cina2 akan bersatu jika sentimen kaum cina disentuh walau dengan pembangkang sekali pun..tapi melayu akan bersabar hingga kiamat jika agama islam dihina cina2 bangsat..tapi malang ada kelompok melayu bersekongkol dengan kafir2 dap termasuk pas..boikot tetap boikot..

Anonymous said...

Cina dap tu racist dapigs.......

Anonymous said...

Masyarakat cina seharusnya bertenang dan cuma beri ruang kepada semangat kenegaraan dikala rakyat merintih terhadap ketidakadilan peniaga cina untuk tidak mengendur harga barangan sebaik harga bahan api telah diturunkan sebanyak dua kali.
Ini bukan persoalan racism. Hidup bernegara perlu bantu membantu apatah lagi majoriti orang melayu dilanda kesusahan setelah banjir membadai.
Politik adalah cara bagaimana kita membentuk sebuah negara.
DAP dan MCA terperangkap dengan permainan politik cita-cita dan ideologi. Mungkin orang cina dapat bersatu setiap kali pilihanraya tetapi akan berlaku kegagalan walaupun untuk mengutip majoriti mudah. Orang cina di Sabah dan Sarawak lebih santun dan memahami konsep kenegaraan Malaysia.
MCA sudah hilang sokongan orang cina tetapi salahkan orang lain racist walhal orang cina telah dimagnet oleh racist DAP dengan janji politik masa depan mereka yang lebih membawa kepada isolation dan menjadi kera sumbang.

Anonymous said...

Jika ianya kepentingan kaum cina seperti perniagaan dan sekolah vernakular jelas sejelas nya parti dap mca gerakan dan parti kaum cina berpadu tenaga bergabung menjaga kepentingan mereka.

Yang menjadi mangsa? Rakyat.....melayu india iban kadazan dan lain2 kaum.

Anwar ibrahim? Nauzubillah....Masih ingat lagi perarakan Bersih? Mereka menjerit supaya harga barang dan minyak di turunkan? Di manakah Pakatan Rakyat ketika ini? Bukankah harga minyak sudah turun? kenapa harga barang, sektor pengilang, pertanian, pembinaan tidak menurunkan kos masing2? Di manakah pembelaan anda membantu rakyat teranaiya dan di zalimi? Hakim pun menyebelahi mereka kah?

Bagaimana pula The Star? Malay Mail? The Sun? Malaysia Insider? MC? FMT? dan lain2? di manakah suara mereka membela rakyat? yang mereka pukul canang ialah ismail sabri adalah racist?

Pemimpin Umno? Pas? Hanya jaga periok nasi masing2 kah? jangan lah menikus?

Sekurang2nya perkasa isma dan lain ngo ada lah juga bersuara.

Isunya rakyat dianaiya dan di zalimi! Turunkan harga itu permintaan rakyat susah sangat ke?

Anonymous said...

MCA dan DAP adalah 'PRODUK' yang sama, hanya 'JENAMA (BRAND)' saja berbeza.

Kedua-dua brand ni ULTRA-KIASU dan berjuang utk KAUM MRK SAJA. MCA merengek memintak dari dalam kerajaan, kalau kemahuan mrk tidak dipenuhi atau tercapai, mrk akan memindahkan pulak kpd DAP utk menyalak, memekak, melolong dan membuat tuduhan dan fitnah kpd kerajaan.

Jadi apa nak heran kalau MCA pun senada dgn DAP dlm banyak perkara kerana kedua-duanya BERJUANG UTK KAUM MRK. Kalau apa yg saya tulis ni salah, tolong sesiapa jawab soalan ni ...

MENGAPA MCA MEMBIARKAN DAP MENGUASAI DAN MENJADIKAN AKHBAR MILIK MRK THE STAR SBG TEMPAT DAP MEMBUAT PROPAGANDA DAN MENGUTUK DAN MENGHENTAM KERAJAAN?

Anonymous said...

Eleh, orang melayu pun susah jugak bila semua kedai cina tutup. Korang tengoklah nanti pasti orang melayu mengeluh apabila semua kedai-kedai dan bengkel-bengkel kereta milik cina ditutup sempena CNY. Siapa cakap melayu tak perlukan cina ?

Anonymous said...

Kepada pemilik kereta dan motorsikal,

Pastikan kenderaan anda berada dalam keadaan baik dan tidak mengalami kerosakan semasa cuti CNY kerana ketika itu semua bengkel cina ditutup. Sekian dimaklumkan.

Anonymous said...

Kedai & bengkel Melayu pun berlambak dok ada... Nk cari, senang google.. Lpas ni wujudkn directory peniaga Melayu & Islam.. Pedulikn anjing dapigs diatas tu.. Kau nk raya cina ka nak mkn babi ka.. Kau punya pasal la.. Kahkahkah

Kereta cina rosak masa cny dia pi kedai mn? Kahkahkah

Ash

Anonymous said...

Inilah Melayu hasil bee end selama 50 tahun.

Nak hidup.... kena gaduh dengan bangsa lain.

Tapi malas. Suka berhibur. Pandai cakap. Dengki sama Melayu terutama PEMBANGKANG.

HIDUP PAKATAN.

Anonymous said...

SOLIDARITI untuk Datuk Seri Ismail Sabri.
arjuna waspada
changkat lobak.

Anonymous said...

assalam. kpd anonymous 11:08...dgn kehendak allah Negara kita dijajah british & Jepun, siapa mahu itu semua.Dgn kehendak allah jugak Negara kita merdeka tanpa perang. Dgn nikmat merdeka itu agama Islam dpt dihidupkan syariatnya & dibangunkan syiar2nya perlahan2 hingga ke hari ini. Kamu sbg pembangkang sepatutnya menegur & mbaiki kekurangan sedia ada bukan meruntuhkannya..KAMU SUKA TENGOK MALAYSIA HANCUR YAA..otak komunis otak syiah ya!

Anonymous said...

Semuanya kehendak Allah. Tapi Allah beri otak untuk merancang dan buat keputusan.

"dibangunkan syiar2nya perlahan2". Haaa lawak2. MAHKAMAH ADA DUA BERBEZA UNTUK ISLAM-SYARIAH. Isteri pemimpin pun tak pakai tudung walaupun x lama dah nak kena tendang.

aGAK2 PERLAHAN TU BERAPA LAMA? Rasanya 50 tahun lagi pun tak jalan sepenuhnya.

Kalau dah 50 tahun makin teruk. Barisan pemimpin dan pelapis tak de yang berkaliber. Asyik habiskan duit rakyat dan kroni. Asyik suruh orang bergaduh bila dah terngadah.

Ubahlah pemerintah. Gunalah otak yang Allah beri.

Rasanya macai amano SUKA TENGOK MALAYSIA HANCUR supaya PEMIMPIN DIA BOLEH TERUS KAYA DAN TERUS MEMERINTAH.

Melayu brimmmmmmmmmmmmmmmm...

Anonymous said...

Cina mmang babi..tu fakta bkn auta..xde keraguan lgsung..

Anonymous said...

Anjing dapigs tgh menyalak apabila tuannya diserang.. kahkahkah...

Ash

Anonymous said...

Kalau perangai suka makan benda busuk mcm rasuah, guna harta rakyat suka hati.... pun lebih kurang mcm binatang tulah juga.

Kesian kat korang. Hidup selama ni makan makanan cina buat. Skarang baru nak boikot.

Cina gelak sampai pagi...