Najib silap besar


Kenyataan Ketua Bahagian UMNO Bukit Bendera, Datuk Ahmad Ismail adalah satu kenyataan yang betul, semua orang mengetahui yang kaum cina dan india adalah kaum pendatang di negara ini, sebelum tertubuhnya Malaysia, negara ini di kenali sebagai tanah melayu, hampir 100 peratus penduduk di sini adalah orang melayu, british telah membawa masuk pendatang cina dari tanah besar dan hongkong yang ketika itu menjadi tanah jajahan british untuk menjadi kuli mereka di lombong-lombong bijih timah di tanah melayu, mana kala kaum pendatang india pula di bawa oleh british untuk menjadi kuli mereka untuk berkerja di estet-estet milik british.

Jadi apa salahnya kenyataan Datuk Ahmad Ismail itu? sekarang kita nak tanya pada kedua-dua kaum pendatang ini, apa jasa yang kamu berikan pada negara ini? sewaktu negara tengah bergelut untuk mengusir penjajah british, sewaktu penentangan orang-orang melayu sekitar tahun 1800 hingga selepas perang dunia kedua, berikan satu nama kaum pendatang cina dan india yang bersama-sama dengan orang melayu mengangkat senjata untuk menentang british? mereka semua menikus takut untuk menentang penjajah, Lupakah kita pada nama seperti Hj Abdul Rahman Limbong (Terengganu) Tok Janggut (Kelantan) Mat Kilau, Datuk Bahaman (Pahang) Penghulu Naning (Negeri Sembilan) Dato Maharajalela (Perak) Lupakah kita pada jasa-jasa mereka ini? mereka tidak pernah tunduk kepada penjajah mahupun pendatang.

Sekali lagi saya minta berikan nama seorang di kalangan kaum pendatang ini yang mengangkat senjata untuk menentang penjajah, tidak perlu banyak, cukup berikan satu nama... memang tiada satu pun dari pada kaum pendatang ini yang berani menentang penjajah. sewaktu ngegara di ancam penganas kominis, siapa yang menjadi kominis itu? sudah tentu kaum pendatang cina dan india, memang tidak di nafikan ada juga orang-orang melayu yang menjadi kominis tapi jumlahnya amat sedikit jika hendak di bandingkan dengan kaum cina.

Silap orang melayu juga, kerana terlalu beri muka sangat kepada kaum pendatang cina dan india ini, sehingga mereka dah naik lemak dan ingin menjadi tuan di tanah kita ini, tulisan ini bukan untuk menghasut orang melayu supaya membenci kaum pendatang cina dan india, cuma sekadar ingin mengingatkan pada genarasi anak-anak melayu semua yang kita ini bangsa melayu dan kita adalah tuan di tanah ini dan bangsa cina dan india ada kaum pendatang dam mereka ini sebenarnya adalah saki-baki kuli-kuli penjajah british yang tidak mampu untuk pulang kenegara asal mereka waktu itu kerana ketiadaan wang, lalu mereka merempat di tanah orang-orang melayu dan menggunakan tipu muslihat mereka untuk merampas hak-hak orang melayu, percayalah sekiranya pendatang-pendatang ini di berikan terlalu banyak keistimewaan lagi, maka lebih banyak lagi hak-hak orang melayu akan hilang satu persatu.

Datuk Seri Najib Tun Razak, kamu telah melakukan satu kesilapan yang besar terhadap bangsa kamu sendiri, kamu tidak sepatutnya memohon maaf kepada kaum pendatang ini, kerana selama ini pun mereka tidak pernah meminta maaf kepada orang melayu, kenapa kita orang melayu yang menjadi tuan di tanah kita ini perlu meminta maaf kepada pendatang-pendatang ini.

Comments

Anonymous said…
betul..melayu yang menyokong cina hanya melayu yg syok sendiri..

dari dulu lagi melayu dah di diskriminasikan oleh org cina di tanah air sendiri..

nak kerje swsta, payah naik pangkat..yg dapat org2 cina jugak kalau boss tu org cina..

nak dpt kerje..lagi susah alasan sebab tak tau ckp mandarin dan tak fasih berbahasa inggeris..org2 cina tu pon bukan fasih, cakap berterabur jugak..tapi biasa la..diorang takkan ambik melayu..

budak2 yg keje pasar raya mcm billion ke, econsave ke n pasar mini lain yg dimiliki tokey cina susah nak dapat rehat untuk solat..terpaksa la budak2 ni qada' solat mereka..

kesian melayu di tanah air sendiri

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID