Khalid Samad (Kumpulan Edorgan) Bersubahat dengan IFC


Berikut adalah satu forum Inter Faith Dialouge On Poverty yang ingn dianjurkan oleh YB Charles Santiago (Ahli Parlimen Klang) pada 20 Disember 2008 di Pusat Komuniti Ahli Parlimen Klang. Namun pusat operasi untuk penganjuran forum ini adalah di pejabat YB Khalid Samad (Ahli Parlimen Shah Alam).

Malah YB Khalid Samad turut sama mempromosikan penganjuran forum ini dalam blognya. Pada 27 Mac 2008, YB Khalid Samad (Ahli Parlimen PAS Shah Alam) menyatakan bahawa masyarakat Kristian tidak perlu takut dan gentar untuk menggunakan terjemahan 'Allah' untuk merujuk kepada kalimah 'God' dalam Kristian dan ajarannya.

Khalid juga berpendapat bahawa perkataan 'Allah' hanyalah terjemahan kepada perkataan 'God'. Pada 27 Disember 2007, dalam satu majlis sambutan hari Krismas di Klang, Irene Fernandez (Bekas Timbalan Ketua Wanita PKR) mempersoalkan kenapa 'Allah' tidak boleh digunakan dalam akhbar Herald Tribune edisi Bahasa Inggeris.

Selepas 19 hari menang sebagai Ahli Parlimen, Khalid Samad pula seolah senada dengan Irene Fernandez. Kali ini, selepas 9 bulan menang, YB Khalid Samad bersubahat sama untuk menganjurkan forum IFC? Apakah Zulkili Nordin (Ahli Parlimen Kulim) akan bertindak kali ini? Jika beginilah sikap Khalid Samad, maka tidak salah tindakan Hassan Ali meminggirkannya dalam PAS.

thanks to anginperubahan.blogspot.com

Comments

Salam perjuangan BPN.....seharusnya......kumpulan Erdogan ini dihapuskan....Semakin lama semakin terhakis hak melayu dan islam...............
Anonymous said…
cerita ko betul ke.......
Anonymous said…
buka la blog khalid samad tu ngok kalo nak tau betul ke tak....
Anonymous said…
PAS dah liberal
Anonymous said…
org2 bodoh sombong bukan nak tahu sgt cerita sebenar, asalkan boleh bikin sensasi. semoga gembiralah anda memakan daging saudara mu sendiri dgn membuat cerita2 yg tak berasas ini... dan semoga Allah membuka hati saudara agar mampu membezakan yg hak dan batil.
Anonymous said…
ni jadinya bila kau tak belajar tinggi..
ilmu kurang tapi nk berpolitik.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID