PAS SELANGOR IBARAT PELACUR MURAHAN

Kedudukan PAS yang di ibarat melukut di tepi gantang dalam pakatan menyebabkan suaranya tenggalam malah diperkotak-katikkan oleh rakan-rakan lain. lebih memburukan lagi Sewaktu kempen PRU-12 PAS lah yang beria-ia mahu menutup kilang arak di Selangor. Tatapi sudah berkuasa tiada apa yang berlaku. Kemudian Ronnie Liu Tian Khiew sebagai Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan campur tangan dan menyuruh Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) memulangkan rampasan 70 tin dan botol minuman keras daripada sebuah kedai serbaneka 7-Eleven di Seksyen 8. Padahal mesyuarat penuh Majlis Bandaraya Shah Alam telah menghalang penjualan arak di kawasan majoriti Islam.

Hasan Ali, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Islam buat sidang akhbar membidas tindakan tersebut dan kemudiannya sekadar hanya mampu bersalaman dan berpelukan dengan Ronnie Liew dan sekadar menampal stiker di premis-premis perniagaan sekitar Shah Alam tentang larangan penjualan arak tersebut.

Dan yang terbaru Hasan Ali EXCO negeri dari PAS bergitu lantang mengkritik SELCAT kerana mendakwa sesi pendengar yang baru lepas telah memalukan penjawat awam, beliau telah dibidas dan diherdik dari kiri-kanan oleh rakan-rakannya.

Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago (DAP) meanggap seolah-olah Dr. Hasan Ali ini bodoh dan tidak faham peranan beliau sebagai EXCO iaitu dia sepatutnya tidak boleh masuk campur dengan urusan Dewan Undangan Negeri (DUN) dan ini termasuk Selcat yang ditubuhkan di bawah undang-undang DUN.

YB Teng Chang Kim (DAP) Speaker Dewan paling keras mengherdik beliau dengan berkata –

"Beliau berkata saya menuduh pegawai daerah berkenaan sebagai tidak efektif dan tidak cekap pada sidang media yang diadakan selepas pendengaran awam tersebut.” ”Ini merupakan penipuan secara terang-terangan oleh Hasan. Sekarang beliau cuba untuk melindungi penipuannya. Hasan sering kali tidak konsisten dalam kenyataannya.”” Dari hari pertama, Hasan mencadangkan penukaran pegawai daerah dan Yang Dipertua Majlis tempatan. Saya juga pernah melihat senarai cadangan pertukaran berkenaan.” ”Tetapi secara tiba-tiba beliau menjadi pelindung kepada mereka. Saya memberi peluang kepadanya untuk bertaubat. Bertaubatlah.”

Adalah suatu penghinaan tahap tertinggi dalam pakatan kerajaan yang memerintah, seorang bukan Islam mengatakan seorang Islam itu penipu malah digesa bertaubat. Di manakah maruah dan martabat orang Islam di Selangor, adakah sama dengan munafik penipu?

Maka arakiannya PAS Selangor sudah tidak lagi mempunyai maruah dan harga diri, PAS Selangor diibarat seperti seorang pelacur murahan yang menagih simpati pelangan-pelangan di dibelakang lorong-lorong yang gelap.

Comments

YANG GAMBI said…
Salam bro, macam mana dengan sumpah Hasan Ali semasa kempen PRU12, akan 'jatuh talak' isterinya jika dia tidak menjalankan tugas dengan sempurna sebagai wakil rakyat.....
jiwakita said…
salam....

Apakah kejutan yg lebih hebat jika
EGM (mungkin muktamar khas) jadi
realiti....adakah sindrom bisu
dan kaku dipraktikkan dalam PAS
untuk menjamin kestabilan pimpinan
dalaman dan sekutu dalam PR sekalipun
bangkai didepan semakin membusuk...
hanizam said…
beginilah wajah sebenar pemimpin PAS bila dapat kuasa...lupa segala janji...berkawan dengan DAP,lidah pun dah bercabang macam biawak @ ular....

tang janji & sumpah sebelum PRU hari tu, ikut masing-masinglah..sape yang suruh buat macam tu...nak kata jahil agama, tengok macam alim...tapi dek kerana politik, kalau suruh makan "TAIK" @ cium bontot tut..tut...tut.., aku jamin, dorang sanggup buat...lebih dari tu pun ada...janji jawatan tak hilang....

bak kata iklan ASTRO, macam-macam ada...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID