NAJIB BODOH...

NAJIB BODOH... hanya itulah perkataan yang sesuai untuk najib yang menolak mentah-mentah suara rakyat hulu selangor, sudah terang-terang rakyat dan pengundi menolak calon mic, najib masih lagi bangang mahu meletakan calon mic disana. sejak bila suara manoriti mengatasi suara majoriti? dalam pentadbiran najib yang baru berusia setahun jagung suara mainoriti nampaknaya lebih di utamakan oleh najib.

Hari ini, najib menghampakan seluruh rakyat dan pengundi hulu selangor, di shah alam petang tadi, najib mengumumkan satu berita yang boleh membawa petaka yang cukup besar buat bn selangor, pengumuman mic sebagai wakil bn untuk bertanding di hulu selangor boleh di ibaratkan najib dah awal-awal standby kubur untuk bn.

Kenapa suara majoriti penduduk hulu selangor tidak mahu di dengar oleh najib? adakah dia nak tunjuk yang dia bagus dalam segala hal politik, atau dia memang bodoh sombong orangnya, hanya najib yang mampu menjawab, mungkin akan ada yang kata, najib letak calon mic untuk menguji kekuatan dan jentera dan gerak kerja mic, jawapan aku senang, sejak bila mic ada jentera sendiri, nanti yang pasang poster yang bergaduh yang berparang pun umno juga, jadi kanapa mesti hulu selangor menjadi tempat untuk menguji kekuatan mic, pergi mampos dengan semangat muafakat bn, buat apa nak muafakat kalau kerusi yang sepatutnya kita boleh menang tapi disebapkan salah pilih calon akhirnya kerusi itu kita kalah, itu bukan muafakat, itu bodoh namanya. terang-terang mic sudah lumpuh sekarang ini, mic ibarat seperti melukut di tepi gantang, so najib tak perlulah nak mengadai kerusi yang bn telah menang, dari tinjauan det dan gap berberapa hari ini, bn sudah menang kerusi hulu selangor kalau calon melayu umno bertanding di sana, tetapi kenapa najib masih berdegil untuk meletakan mic di situ.

Wanita umno sekarang ini sudah berkampung di hulu selangor, ada berberapa tempat yang di hulu selangor yang jentera wanita dah masuk, cuba najib pi tanya dengan jentera wanita, siapa calon yang penduduk sana nak, aku yakin 100% jentera wanita akan kata, penduduk di sini minta calon melayu umno, aku cukup yakin, kerana ada tempat-tempat yang wanita masuk buat survay tu akan dan gap dah pernah masuk. buat apa kita nak habiskan tempoh berkempen untuk memujuk pengundi supaya memilih calon yang mereka tak minat, sedangkan dalam tempoh selama itu kita sudah boleh menyerang pakatan sial dengan semaksimum yang boleh, tak ke bodoh strategi politik macam tu.

Aku akan tegakan kan balik gambar najib kalau 15 hari bulan ini, najib umum calon bn dari umno. Esok akan upload kan klip video suara penduduk hulu selangor yang meminta bn meletakan calon melayu umno dan suara ini bukannya datang dari mulut orang melayu, tapi permintaan dari kaum cina.

MK IV

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

96 comments:

Mordecai Kucai said...

Masuk lak pemikiran keramat Dolah Tidur dalam fikiran Najib.

Keputusan tu macam Najib pergi bercuti dan Dolah Tidur ganti sekejap.

Bagus betul politik Malaysia ni. Dari pemabangkang bangang bawa ke kerajaan.

Macam duduk dalam dunia orang bodoh.

Anonymous said...

Bodoh betul tuan punya blogger ni. Baru tau najib bodoh..padanlah penyookong dia bodh macam lembu semua nya.

anti-bodoh

Ikrar Pemuda said...

takde calun umno sket..gantung gambar najib terbalik..ini ke cara permuafakatan..ko patut tau permuafakatan bukan setahun dua mcm pakatan taik tu..ini BN..dah lebih 50 thn permuafakatan..mmg la MIC sekarang nampak lemah..

dalam Parlimen ni dah ada 2 ADUN UMNO dan 1 ADUN MCA kan??Najib perjuangkan 1 Malaysia kan??1 Malaysia makna dia apa??adakah 1 Melayu??1 India??1 Cina??1 Malaysia bermakna untuk semua rakyat Malaysia..

Najib sebenarnya bertindak bijak..mendahului pemikiran orang2 yg hanya ikut emosi sahaja..lg satu..ini hanya 1 p/raya kecil..jika MIC gagal tonjolkan kewibawaan..PRU akan datang MIC tidak akan dapat lagi kerusi ini..b

ini strategi brudder..bukan jika MIC jd ahli parlimen org melayu mati kebulur kat situ..kan ada 2 ADUN UMNO kat situ..ape nak risau??

Anonymous said...

kepada ikrar pemuda.

kau dan najib pun sama juga bodohnya, kan det dah tulis, orang sana mintak calon melayu umno, bukan ke moto 1 malaysia rakyat di dahulukan, pencapaian di utamakan, nah sekarang najib kenalah tunjuk yang gagasan 1 malaysia tu satu gagasan bukan hanya retorik, rakyat hulu selangor nak kan calon melayu umno, jadi itulah maksud rakyat didahulukan.

Anonymous said...

ya aku setuju det kata najib bodoh, memang dia bodoh pun, takde maknenya slogan rakyat didahulukan tu, kalau dia masih lagi bodoh-bodoh nak letak calon mic yang terang-terang di tolak oleh pengundi ulu selangor.

aku keja kat kilang produa rawang, kilang aku termasuk dalam parlimen ulu selangor, mana-mana aku pergi pun orang sana bercerita pasal calon umno ganti calon mic, kalau grassroot mintak calon umno yang najib bodoh gi letak juga calon mic buat ape? apa najib ingat orang nak undi bn balik ke?

Anonymous said...

bro,

relax laaa.... tengok berita tv betul betul.

Najib kata boleh kasi kat MIC atas dasar BN dan 1Malaysia dan itu tempat MIC, tapi DENGAN SYARAT calun AKAN DI MUKTAMADKAN oleh Pengerusi BN @ Najib.

Makna nya Najib nak letak .........
DATO. S.SUBRAMANIAM @ SUBRA bekas timbalan presiden MIC yang Samy Vellu cukup tak suka.

Subra budak Hulu Selangor, presiden persatuan Indian Selangor/FT beberapa penggal dan etc etc etc.

Amek la kau Samy, nak sangat calon MIC....satu batu kena 2 burung jugak.

Najib Pandai.

P/s ingat Bagan Pinang @ Isa Samad, dia pun tak ada post kat pusat.

Anonymous said...

bodoh najib bila nak letak calon di hulu selangor jerr.. tapi bodoh anwar dan nik ajis ialah bodoh selamanya.

Anonymous said...

Kebelakangan in i Najib lebeih mendengar rintihan bukan Melayu, malah banyak perubahan dilakukan untuk mengambil hati kaum lain selain Melayu. Kalau rakyat didahulukan, mengapa Najib tak mau dengar rintihan orang Melayu di Hulu Selangor, keling keling di sana pun bukan setuju sangat dengan mic, cara penyampaian ucapanb beliau di konvensyen BN dalam mengumumkan Mic akan mewakili BN, sungguh sombong seolah-olah inya suatu perintah yang tak boleh dipertikaikan oleh sesiapa pun. Wahai orang UMNO/Melayu Hulu Selangor fikirlah masak-masak jika beliau masih tak mahu mendengar rintihan kalian, pangkah pembangkang sebagai protes atau jangan keluar mengundi, hantar isyarat kepada orang yang sombong PRU13 ada jawapan.

Benci mic

Tok Pawi said...

Bro, janganlah terbalikkan gambar PM tu. Nanti kalu dia pening kita lagi susah.

Anonymous said...

aku setuju dgn det...najib memang boooodoooh... ayah aku pesan kalau jumpa ular dgn i#### , jangan pukul ular dulu.....pukul i#### dulu ... apa kata seluruh orang melayu malaysia... kita boikot prk h selangor... hantar msg pada najib, dia kena dengar pandangan akar umbi... baru 1 tahu jadi pm dah tnjuk besar kepala, aku pengundi hulu selangor... aku akan rosakkan kertas undi tanda aku protes...

Anonymous said...

hancus

jiwakita said...

salam....

darulehsan today lagi bodoh dan bangang!
pemikiran masih jumud...slogan rakyat didahulukan masih ditakrifkan secara
sembrono!...pengundi kaum india di hulu
selangor bukan rakyat juga ke?...

adakah ketamakkan kerusi menjadi pertimbangan orang melayu ke?

1Malaysia bermakna kerusi DUN dan Parlimen di Hulu Selangor untuk melayu
dan cina sahaja ke?

Jika kemenangan mudah dengan letak calon melayu suatu keuntungan UMNO
sedang kaum minoriti memandang
jelek pada kaum majoriti adakah
lebih mulia di sini?

biar menang dengan bekerja keras
dengan merealisasikan gagasan 1Malysia
dan Rakyat didahulukan Pencapaian diutamakan dalam erti yg sebenar!

Anonymous said...

Apakah anda pasti & jamin calon dari UMNO akan menang.Kot macam mana sekalipun calon samada dari UMNO,MIC ataupun MCA harapan untuk menang amat tipis sekali.

Begitu juga dengan PR pun susah nak menang di HULU SELANGOR.

Siapa yang menang.........

Fikir-fikirlah sendiri......BEBAS.

poklin said...

beginilah kita kaum melayu terlalu mengalah dan rela dipijak-pijak!!!! nampaknya pemimpin kita tak nak berubah!! Sebagai pengajaran kita pakat ramai-ramai berubah.!! Umno dahulu... kini.. dan akan datang tak tentu lagi..!!
sakit sangat hati aku ni...

Anonymous said...

nyatalah selogan 1 malaysia, rakyat didahulukan itu satu RETORIK politik najib, permintaan majoriti di tolak, permintaan berberapa kerat pemimpin mic di terima bulat-bulat oleh najib, ingatlah orang cina dan orang india di ulu selangor pun tak nak mic lagi dahh jadi apa perlunya najib masih berkeras nak letak calon mic?

Anonymous said...

GAGASAN 1 MALAYSIA, GAGASAN BULLSHIT, GAGASAN MEMBERIKAN UNTUNG KEPADA KAUM PENDATANG.

Anonymous said...

aku tak nak bersubahaat.. kau nak pilin mic juga... terserah.. yg aku tahu" esok aku mati jng suruh calon mic sembahyangkan aku.... aku dah tengok .. bila org sembahyang mayat org islam tak ada org mic ... semuanya pakai kopiah putih.. loe pikirlah sendiri.. 1 malaysia konon.. kenapa kau tak suruh mic je jd pm... esok-esok kau tahu lah apa sebab det marah ... aku tahu najib nak umpan je orang bukan melayu sokong kita balik ... pasal skrg diorang suka sokong pembangkang... sekadar manis mulut je... nama pun politik"

CUCU TOK WAN said...

yang sebenarnya, apabila disebut GAGASAN RAKYAT... maknanya gagasan kaum Cina dan India... Melayu tak masuk sebagai rakyat.

Kalau depa kata ini suara akar umbi... makna akar umbi tu adalah masyarakat pengundi Cina dan India. Melayu tak masuk buku...

Dengan kata lain, Melayu bukan rakyat yang dimaksudkan! Itu pasallah di Hulu Selangor kena letak seorang rakyat iaitu dari MIC sebagai calon. Calon UMNO tak boleh sebab calon UMNO Melayu. Melayu tak dikategorikan sebagai rakyat.

http://theflyingkick.blogspot.com

Anonymous said...

apa masalahnye ngan calon mic darul ehsan today?India ke cina ke melayu ke sume rakyat malaysia..yg jd calon adalah dr BN bukanya mic.kene paham..kalau sume kerusi kite nk bolot ikut perasaan porak peranda malaysia..jika ramai lg pmikiran mcm darulehsan today ni ak pecaya BN tk akan dapat selangor balik PRU13 nanti..bagi yang megutuk DS Najib..kamu semua telah membuat dosa kepada DS Najib..mcm mana kamu nk mintak ampun kat DS Najib?dosa antara manusia kite kene selesaikan sendiri wahai saudara se agama ku..kite semua islam..jgn smpai kite lupa batas2 pcakpan hanya kerana kite tidak puas ati satu benda..

Hang horatio said...

salam wahai blogger yang tidak berfikiran waras...anda sepatutnya kukuh kan lagi barisan bukannya mengeluarkan kenyataan yg boleh menjatuhkan reputasi DSN kita!!!umno kah mic kah mca kah APA KO SIBUK..BANTU RAKYAT MENDEKATI BARISAN NASIONAL TERLLEBIH DAHULU!!!SAMDOL ANAK BADIGOL BETUL..

Anonymous said...

we want palanivell !!!

we want palanivelll !!!!

we want palanivellll !!!!

ammmmaaakkkk !!!!

Kah kah kahhh...

YANG GAMBI said...

Salam Det, kawan setuju dgn komen ikrar Pemuda.... kekadang kita kena juga berfikiran terbuka, mengapa seseorang pemimpin itu membuat keputusan sebegitu....

Bukankah konsep 1 malaysia sudah begitu buruk diperkatakan puak2 pembangkang, walau pun mereka tahu konsep itu baik kepada rakyat... jadi sebagai tanda keikhlasan dgn konsep itu, sewajarnya kita juga perlu mendokong konsep tersebut...

Cuba kalau PM tidak memutuskan MIC di P94, mungkin berkemundanglah dlm ceramah2 pembangkang bahawa 1 malaysia yg dilaung2kan PM hanya sekadar ritorik utk menipu kaum2 bukan Melayu-Bumiputera....

Bagaimanapun, kawan hurmati perinsip tuan...

Tok Pawi said...

Kalau fokus kepada kemenangan, tiada yang lebih menjamin daripada meletak calon UMNO. Sokongan India terhadap BN 50-50 kerana ramai yang masih menyokong Anwar Ibrahim. Kita tak boleh ambil risiko kehilangan undi orang Melayu. Kita hendak merampas kerusi, bukan hendak membodek Samy Velu. Nyatakan pandangan anda kepada PM di sini http://www.facebook.com/pages/Dato-Sri-Najib-Tun-Abdul-Razak/27767103249?ref=ts

Melayu Pasir Gudang said...

Aku sangat bersimpati dengan rakan-rakan blogers seperti GAP and DET and many more yang menyokong transformasi dalam UMNO dan BN tapi malangnya suara-suara kami langsung tidak di dengari, patutlah kami di panggil sebagai bloger yang goblok, bloger Paria, then aku rasa soal Hulu Selangor nie aku nak Silence.silence.silence.Silence.silence.silence.Silence.silence.silence.Silence.silence.silence.Silence.silence.silence.Silence.silence.silence.Silence.silence.silence.and melay will die in silence.

man said...

Dulu pun nasib baik YB org kampung gua, kalau tidak jgn harap gua nak undi BN(DUN). kali ni utk parlimen gua tgk calon dulu, siapa yang pandai sikit.

tanpa parti, P94

pakteh adam said...

Najis has spoken.

Adakah Najib mentalqinkan MIC. Tun M gagal selama beberapa tahun didalam pentadbirannya. Mungkin Najib berjaya.

Tak pe. Melayu Ulu Selangor masih ada peluang menyampaikan massage kepada semua rakyat Malaysia yang berbangsa Melayu dan Islam. GAP akan bertanding BEBAS.

Gunakan kebijaksanaan anda.

parangpanjang said...

DET...

Yang paling aku tak tahan dan sedih adalah bila Najib selaku Presiden UMNO dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor mengumumkan calon P094 dipilih dari MIC dihadapan pemimpin UMNO Selangor yang dah tentu berbangsa Melayu Beragama Islam.

Maksudnya... UMNO lah yang kene kerja keras untuk menangkan calon BN yang datang dari MIC ini.

Betul tak?

jiwakita said...

salam.....

jangan jadi blogger memihak...jadilah
blogger kiri tidak kananpun tidak..
senang cakap berkecuali..tetapi bernas
buah fikiran ..bukan jumud atau bengap!

jiwakita said...

salam....

anda blogger berfikiran cetek? mengaku jer lah!....minda perlu terbuka!

is said...

kalau BN letak calon UMNO, maka konform MIC atau pengundi keling tidak akan menyokong BN. Namun kita sebagai orang melayu mudah mesra dan bertolak ansur. Kalau UMNO di calonkan apakah semua majoriti melayu akan menyokong BN. DET cuba kau pikir secara akal bukan kepala lutut.

Rakyat dah celik mata dah sekaran ni bagaimana PR mentadbir selangor. Majoriti pun 198 je. Dulu pengundi suka kepada PR sebab marahkan BN. namun sekarang ni dah ok dah. DET, sebelum kau nak terbalikkan gambar najib tu, kau terbalik la dulu gambar noh omar kau tu. Apa yang noh omar lakukan transformasi dalam UMNO selangor??????????? DET pikiaq det guna kepala otak, bukan kepala lutut.

Anonymous said...

jiwakita said...
salam.....

jangan jadi blogger memihak...jadilah
blogger kiri tidak kananpun tidak..
senang cakap berkecuali..tetapi bernas
buah fikiran ..bukan jumud atau bengap!

yaa... jadilah blogger lalang macam kau, lentok mengikut tiupan angin, bila angin tiup ke kiri, kau pun meliok ke kiri, bila angin tiup ke kanan, kau pun meliok ke kanan, lalang memang tidak ada gunanya, elok di cantas je..
dalam dunia sekarang ini tidak ada benda yang berkecuali, hanya yang ada YES or NO.

Anonymous said...

syarat utk letak calon MIC ialah samy vellu kene turun..itu yg aku dngar..sorry la kalau salah..tp kalau btol, ini telah menguntungkan BN utk jangka masa panjang..so, najib betol dalam hal ni..

Anonymous said...

TOK YAKIN DS NAJIB BIJAK.KITA PAKAT TENGOK NANTI RAMAI LAH JUAK JUAK YANG MARAH NAJIB SEKARANG TERSIPU SIPU BILA BN MENANG BESAR, BARULAH JUAK JUAK NI FAHAM ERTI POLITIK.RAKYAT DAN BANGSA MELAYU AKAN FAHAM NANTI.KADANG ADA PERKARA KEBAIKAN TANPA BOLEH DIUCAPKAN,CUMA RAKYAT PERLU BELAJAR MEMAHAMI BAHASA ISYARAT.KITA WAJIB SEDAR KITA BERACUANKAN SATU MALAYSIA.INILAH KEPERKASAAN MELAYU YANG UNIK.MULA DULU TOK JUGA MENYANGGAH.TAPI ADA SEBAB TERSEMBUNYI DILUBUK HATI NAJIB.ITU YANG KITA PERLU SAMA2 YAKIN NGAN NAJIB.

Anonymous said...

yang nak memangkah bn kelak ialah pengundi hulu selangor, jadi mari kita tengok, adakah pengundi disana bersetuju atau tidak dengan keputusan datuk najib. aku takut datuk najib kena gelak je dengan pengundi sana, ingat ini je peluang bn untuk cover balik kerusi parlimen yang dirampas oleh pas di kuala terengganu di sebapkan kepimpinan bn tersilap letak calon, rakyat nak calon lain, pimpinan bn letak calon lain, jangan sampai kesilapan di kuala terengganu di ulangi di ulu selangor.

Yusri Mohd Yusop said...

Salam,

Sejak kebelakangan ni terasa hampa yang teramat sangat bercampur takut.

Hampa sebab Hak Bangsa Melayu semakin dipandang remeh oleh bangsa lain mahupun pemimpin Melayu sendiri. Kebajikkan Bangsa Melayu tak diambil endah sebaliknya hak bangsa lain diambil cakna.

Takut sebab memikirkan apa akan terjadi dengan nasib anak cucu tergadaikah nasib Bangsa Melayu sebab pemimpin Melayu sendiri tak memperjuangkan Hak Bangsa Melayu lepas satu-satu Hak Orang Melayu ditarik. Apa taknya Dasar Liberisasi Kewangan (30% hilang), lepas tu MEB yang masih belum pasti dimana halatuju & sekarang kawasan yg penduduk mejoritinya melayu (54%) pun bakal diperintah oleh minoriti (15%)MIC itupun kalau menang.
Nampaknya corak pemerintahan Pak Lah telah diperturunkan kepada Najib.

Syabas Parti UMNO kerana memperjudikan nasib Bangsa Melayu.

Nampaknya kita akan terus-terusan menjadi peminta sedekah di bumi sendiri

Anonymous said...

salam,

kau orang tak tau macam mana perasaan orang umno macam aku ni bekerja dengan pakatan haramjadah ni. kau orang tak kesian ke kat aku ni? yang kau orang sibuk2 pasal calun tu nape? sape yang najib letak tu kita sokong je la! selama ni orang melayu tergadai ke bila letak calon bukan umno? kau orang tak ingat ke tahun 1999 dulu bila orang2 cina dan india sokong BN? kalau tak masa tu dah bungkus dah calon2 dari umno! kita mengalah bukannya bermakna kita kalah!

agi idup agi ngelaban!!!

mat nisfu said...

"Kita akan kalah lagi". Itulah kata - kata pemimpin BN especially UMNO Hulu Selangor.

Malangnya org Melayu UMNO dapat pemimpin macam Najib. Lebih utamakan bangsa lain dari kaum sendiri

Jgn harap le kami nak mengundi MIC. Tido lagi bagus. Tengoklah nanti berapa banyak undi rosak.

Yang pasti la ni PKR dok gelak sakan. Letak kayu pun org akan pangkah . Tahniah PKR. Hampa akan pertahankan kerusi P094

Nape le Najib ni bengap sangat.

Anonymous said...

salam,
dalam kontek ini umno dah tak relevan? bn adalah untuk 1malaysia tiada rasis tentang soal calun, janji misti ditepati. kalah menang bukan persoalan. dlm organisasi suara ahli adalah perlu tapi keputusan adalah kpd presiden. sebagai ahli sepatutnya sokong percaturan politik bn, kalau tak setuju bolih sediakan pelan lompat kpd pembangkang atau kpd terkini bebas awas pru13 on the way
-melayu jangan marah-

MyIdea said...

Salam DET..

Walaupun aku bukan pendokong umno, tapi bagi aku cara DS Najib ada betulnya.

Di mana gagasan 1Malaysia kalau kerusi milik MIC itu umno ambil. umno dah ada 2 DUN, MCA 1..apa salahnya bagi kepada MIC satu.

Dah nama 1Malaysia, cara amcam ini baru betul2 mempraktikkan slogan 1malaysia.

Kalaulah umno ambil kerusi tu, maknanya pembangkang akan ada modal untuk kata 1malaysia hanya omongan kosong.

kalau bn kalah sekalipun, 1malaysia tetap gah kerana najib lebih mementingkan kesamarataan dalam pakatan BN.

Kalau BN menang, 1malaysia lebih popular, mic naik saham, begitu juga dengan bn.

Saudara ni sama la dengan team erdogan.. dalam umno ada erdogan jugak ke?

MyIdea said...

Buruk baik/jatuh bangun sesebuah organisasi ialah pemuafakatan. (samada berpakat atau pentingkan diri)

kalau : PM letak calon umno
modal pembangkang : di mana slogan 1malaysia jika kerusi mic umno ambil?

Kalau : PM letak mic
modal : PM (Mohd Najib) pentingkan bangsa lain dari bangsa melayu.

ofekenofee said...

one vote for sure from me untuk mana2 calon melayu...
umno dh x serupa macam dulu...

Zulkarnain said...

Salam,

Kadang2 kene kaji sikit apa dalam pemikiran DS Najib. aku tengok benda ni pun very fragile, bak kata mimpi916, letak UMNO pun kene balun, letak bukan UMNO pun kene balun.

Yang aku nampak, ini cuma prk, kalau kita taknak mic, jangan undi mic, bila mic kalah, baru la DS Najib ada point nak sound orang mic utk next GE. cuma kene ada calon melayu yang bukan pakatan le. yang bebas ke.

takpun maybe betul jugak DS Najib bagi syarat kat "semi value" untuk dia turun takhta kalau nak calon dari mic.

kalau calon mic tapi tau buat keje, ok le kot. jgn le yang macam sekaran ni, turun padang pun malas, keje jgn cakap la. mintak je tau.

yg dok balun DS Najib, UMNO sebab benda ni,bagi aku, ntah la. susah nak cakap. kadang2 hipokrit jugak. kita nak suruh orang bersatu tapi kita pun duk pecah2kan sesama kita. tak cukup lagi ke pembangkang duk pecahbelahkan masyarakat?

buah pikiran aku yang tak seberapa je.

aliffnajmi said...

Astaghfirullah.
Anda telah memberi bola tanggung pada pihak lawan.

PRK tak sama dengan PRU.
Bersabar dan bertenanglah.
Kita masih dipihak yg sama.
Seperti kata Dato' Zainal Sakom, DS Najib bukan menyisihkan UMNO tapi sekadar menjalankan amanah.
Jika amanah dipegang dgn baik, InsyaAllah Allah akan menolong.

Sama2lah kita menyusun semula barisan kita.

Jumayatara said...

GAP....lu yang bodoh bangang. Dah bodoh tak yah cakap orang lain bodoh.

Keputusan DS Najib diambil setelah diambil segala risiko, ada kajian dan ada strategi....

DS Najib bukan bodoh macam Pak Lah...DS Najib genius politik.

Anonymous said...

Pepatah melayu ada berkata,
"Marahkan nyamuk, kelambu dibakar" apa untungnya???

Taming sari.

Antihipokrit said...

MUAFAKAT JUBUR ler ... Apa yang MCA, Gerakan, MIC kata bila BN kalah teruk? SALAH UMNO.. Diorg fikir ke muafakat? Lancau ler korang yang kaki jilat PM PLAYSAFE tu.

ghostWRITER said...

BLOG kau membayangkan kau memeng bodoh!!!! BLOG budak hingusan!!

McTheory said...

Salam Det,

Rilex bro. . Keputusan yang diambil mengrangkumi semua segi. Pasti ada sebab tertentu kenapa Ds Najib pilih MIC. Kita pecahkan barisan yang ada. .Kukuhkan barisan. .

McTheory said...

Salam Det,

Rilex bro. . Keputusan yang diambil mengrangkumi semua segi. Pasti ada sebab tertentu kenapa Ds Najib pilih MIC. Kita pecahkan barisan yang ada. .Kukuhkan barisan. .

aku cucu mamak kutty said...

pi mampos le melayu2 umno banggang ni....undi le mic .....kamu pun serupa mcm keling2 mic tu....

Anonymous said...

Otak brand Keldai agaknye blogger ni ... sebijik tabiat budak2 Haji Kitol, mengugut mengapi mengajak memburukkan Najib. Terserlah kebodohan anda.

yat said...

cara halus najib nak suruh samy berundur....kalo MIC kalah, confirm kerusi tu dapat kat UMNO plhanraya ke 13....think outside the box la....

Unknown said...

betul2 wa pun sokong alon umno...wakakaka..gomo jangan tak gomo

Anonymous said...

DS Najib tidak bodoh!! Dia mewarisi kebijaksanaan bapa dia. Dia ambilalih teraju BN dlm keadaan yg teruk sebab kebodohan Pak Lah. Dia sedang membina momentum rakyat utk percaya & sokong BN balik dgn teras '1Malaysia'. Klau letak calun UMNO umpama lari dari teras tu. Yg penting BN mesti menang untuk tambahkan momentum sokongan rakyat bagi agenda yg lebih besar (PRU13). Utk ini UMNO kena berkorban & kita sendiri akan lihat camana penerimaaan org bukan melayu terhadap BN. Jika BN x menang maka strategi PRU13 kena buat strategi lain yg lebih sesuai dgn UMNO

Hazwani Hashim said...

Salam..
kekawan, kita mesti sokong melayu!!! melayu ni pewaris syurga!!melayu ni ada rasul tauu!!ayah pin kerajaan langit pun melayu ooo!!!melayu juara dadah!!melayu juara togok arak!!melayu ada sultan boleh ampunkan dosa!!idup melayu!!
p/s:ini adalah teori UMNO

Anonymous said...

najib bodoh bangang sebab pnyokong2 bangang. x kish le 2 pemimpin bodoh bangang lembu....
1 israel...

hassanmuda said...

pengundi melayu harus ajar najib dgn undian kte... kte ajar org2 yg penakut dgn MIC ni...

Anonymous said...

BN gerenti menang. Ingat ! paling penting muka si Kitol humban jauh2 ..... suwei !!!

Anonymous said...

berperang la ko puak umno ngok
PR mesti menang

Anonymous said...

Kalau kita buat undi protes,maka dengan x malunya puak2 PR akan ckp yg rakyat menyokong mereka dan ini boleh menaikkan semangat mereka.Oleh itu,jika calon mic diletakkan,jgnlah turun ngundi.Biarkan org2 india saje yg mengundi,kita tgk berapa ramai org india yg sokong MIC

takbai said...

pada pru12 dulu puak2 pembangkang telah memomokan pengundi dengan slogan 'dun untuk BN, parlimen bagi kita'.ramai yg termakan hasutan tersebut. jika dilihat banyak kawasan dun yang jika dicampurkan semua sepatutny BN yang menang. mungkin pru12 ramai rakyat dibodohkan pembangkang tetapi bukan sekarang. sabar!!!!

....takbai....

Anonymous said...

Sayang pada BN pun biar lah berpada2 Najib oiii...

Begini,
1. Sepatutnya semangat 1Malaysia, MIC perlu dengar cakap UMNO kerana UMNO lebih dominan dikawasan tersebut.

2. Peluang UMNO "to take the honor" untuk kalahkan PKR kenapa hendak bagi pada MIC?

3. Mungkin Najib fikir kalau BN kalah di Hulu Selangor tak akan berkurangan AP BN di Parlimen (sebab PKR mempertahankan kerusi) dan jika BN kalah, ada modal nak cantas MIC dan menaikkan status Makhal Sakhti menggantikan MIC dalam BN. Strategi begitu silap kerana MIC sememangnya telah "hancus" dan tidak diperlukan lagi dalam BN...MIC needs UMNO more than UMNO needs MIC.

4. Melayu Mudah Lupa...Ingat lah pembelotan kaum India (MIC)terhadap BN/UMNO dalam PRU12 dan juga HINDRAF---->Makhal Sakthi.

5. Kenapa Melayu saja yang beriya2 dengan Semangat 1Malaysia????

Cerdik lah sikit Najib oiiii

Anonymous said...

Ternyata Najib sudah mengutamakan bangsa lain daripada bangsa melayu... Najib memang tak guna sebab pinggirkan bangsa melayu... Ayuh PERKASA tolong tegur Najib ni yang dah lupa dia tu Melayu bumiputera. Tolong utamakan Melayu... Kita nak UMNO bertanding di Hulu Selangor

ikrar pemuda said...

BN bukan parti Melayu..ia juga parti Kaum lain...CIna dan India..di kawasan Parlimen Hulu Selangor, UMNO dah ada 2 orang DUN..MCA 1 DUn..jika diletak calon parlimen UMNO..tiada wakil kaum India..bukankah bakal jadi peluru hidup kepada pembangkang yg akan mengatakan 1Malaysia adalah retorik..lagi pon..

jika orang2 Melayu ada masalah di kawasan, wakil2 rakyat dari UMNo sudah pon ada..kenapa hendak melenting sangat??

Kalau ikutkan..dalam satu Malaysia ni..tiada kawasan pon yang ada majoriti kaum India..jadi takkan diorang takkan ada wakil di parlimen ataupon DUN?

sasha2020 said...

saya setuju dgn IKRAR PEMUDA...

Boleh tak kita fikirkan macam mana nak menangkan BN dgn majoriti besar?? Pasal calon, tak payahlah nak gaduh. Utk Parlimen, wakil MIC di parlimen so far hanya ada 3-4 orang sahaja. Bagilah mereka peluang...UMNo pun memang dah ramai..

Anonymous said...

Pengundi Melayu perlu lihat dua senario prk ini sebelum mengundi BN atau PR
Bukit Selambau.
Terlalu ramai calon Melayu Bebas bertanding menentang calon MIC dan PKR(wakil India). Keputusan menunjukkan calon PKR menang dan MIC kalah. Ini menunjukkan pengundi Melayu sendiri tidak bersatu hati dan lebih rela membiarkan calon PKR itu menang.
Bkit Gantang
Pas menang menentang UMNO. Analisis menujukkan Pas menerima undi lebih banyak dari pengundi bukan Melayu ( hampir 52%). Kesannya Nizar menjadi balaci DAP. DAP makin bermaharajalela
Kesimpulan :
Orang Melayu memang bodoh dalam menentukan masa depan negara/negeri berbanding cina dan India. Kepala otak letak kat lutut.Tidak pandai berpolitik.
Kepada bloger ni.
Engkau sememangnya tidak matang berpolitik hanya memecahkan lagi pemikiran orang Melayu. Ingat kebodohan orang Melayu ni akan menjadi hasil kajian DAP untuk berkuasa nanti. FIKIRLAH.....

Anonymous said...

http://medan-info-kita.blogspot.com/2010/04/calon-mic-kalau-umno-tak-protes-kenapa.html

Lintau Perak said...

NAJIB BIJAK
DS Najib melihat lebih jauh dan luas drp hanya satu kerusi Parlimen Hulu Sel.
Kemenengan Perikanan dan BN selama ini kerana pemimpin kita berpandangan jauh dan bertanggungjawab terhadap seluruh kesejahteraan rakyat negara kita.
Inilah yg pembangkang geruni.
Jadi gerombolan pakatan pembangkang kena buat fitnah banyak-banyak supaya rakyat benci UMNO/BN.

jiwakita said...

salam....

jangan jadi orang bengap sangat...
tenguklah PR tu jugak...tiada
kaum lain selain melayu ke yg jadi YB..
contoh YB Manikvasagam MP Kapar tu..
kawasan majoriti melayu jugak!
kenapa menang?... PR tahu
tak semua kerusi melayu je jadi calon!

Anonymous said...

Wey blogger pengampu UMNGOK yang bodoh. Korang ni mmg macam tu la sifatnya. Gambar pemimpin no.1 korang boleh korang terbalikkan. Bagi aku la kan, mmg la BN takkan menang PRK ni sbb mencalonkan MIC. Tapi Najib ada alasan yg tersendiri demi nak menjaga undi seluruh kaum India masa PRU nnt. Takkan nak dikorbankan undi kaum india masa PRU nnt. Tu pun ko bebal sangat ke nak pikir. Apa2 pun tahniah la sbb berjaya terbalikkan sendiri gambo Presiden ko tu.

Anonymous said...

sabar DET,

lepas prk ni, kita analisis dulu sokongan kaum india dan cina terhadap calon MIC ni.. kalau kaum india sendiri tak sokong calon dr MIC, next GE kita pancung saja MIC.. even kalau calon MIC menang sebab undi dari melayu saja

Kpd Najib, baik ko berdoa pilihan hang tu tepat, kalau tidak melekat gelaran bodoh yg DET berikan kat kau tu.. tak perlu kita nak ambil hati kaum india yg jelas memihak kpd PR sebelum ini..

abg long

One Nie Group said...

blogger bodoh takan najib nak dengar kot,korang sape.paria je

kawie2020 said...

aku sokong ko darulehsan...

najib dah buat keputusan...

BN pun dah buat keputusan...

sekarang aku sebagai rakyat biasa dan juga pengundi d hulu selangor akan buat keputusan...

1. x akan buat undi rosak sebagai protes.

2. akan mengundi calon melayu.

3. undi PKR sekiranya calonnya adalah melayu.

Undi aku sorang nih x ubah keputusan pilihanraya pun.

dan BN masih lagi dengan ketaksuban kesepakatannya dan pekak kepada suara rakyat.

apa nak buat?

aku tetap undi PKR untuk memberi pengajaran kepada BN.

walaupun DS Najib bagus macam mana pun tapi x suka dengar suara rakyat, apa yang boleh kita buat?

mari buktikan suara rakyat adalah suara keramat!!!!

NORAZLI BIN AZIZ said...

Kita perlu baik sangka kepada keputusan DS Najib tu. Sebagai seorang pemimpin tak semua tindakannya perlu diwar-warkan kepada rakyat.Tentu beliau ada strategi tersendiri dalam memanfaatkan ruang untuk mencapai kemenangan. Sekurang-kurangnya beliau dah laksanakan tanggung-jawabnya kepada agama dan negara. Bagaimana pula dengan kita?. Sekurang-kurangnya kita memandang positif setiap langkah bijaksana yang diambil DS Najib itu. Atau sekurang-kurangnya kita berdoa, mudah-mudahan Allah memberi kemenangan kepada pemimpin yang benar, amanah dan penuh tanggungjawab terhadap rakyatnya...

Anonymous said...

dgn rasmi nya sy mencabar anda KELUAR dari menyokong Kerajaan Barisan Nasional kerana tiada kepercayaan Kepada Datuk Seri Najib!!!

brani???
dah tau jwpn anda..
SEKIAN....

Tok Pambu said...

UMNO itu sendiri belum stabil dan pulih selepas kecederaan PRU12 yang lepas.

Perpecahan kaum melayu ini lah yang pasti akan memusnahkan UMNO. Hingga kini sudah lebih 30% melayu yang menolak UMNO.

Parti2 komponen BN semakin parah, terutama nya MCA. Tidak ada manusia yang berakal dan berbudi pekerti yang baik mahukan pemimpin yang tidak bermoral.

Kaum cina sudah solid menyokong DAP. Begitu juga dengan kaum india. Kini UMNO boleh lah teruskan berjuang bersama 'PERKASA' yang sentiasa menjulang keris nya.

Anonymous said...

Kepada yang cakap Pm bodoh tu...Nape cakap mcm tu....yang mengata tu cerdik sgt ke, pandai sgt ke?klu cerdik,bijak pandai nape tak jadi PM?cuba fikir, cuba kaji secara keseluruhan nape PM letak calon MIC...Pm yg lebih memahami...semua maklumat, sejarah PM tau...yang mengata tu jgn sempitkan pemikiran....setiap keputusan mesti ada hikmah yang kadang kita tak nampak....jangan cepat melatah...bukan mcm tu cara kita orang Islam...

Anonymous said...

pe la yg ko nk risau kalo najib letak mic? nape ko x leh terima hakikat perjuangan parti BN? cuba ko tgk nik aziz..ulama tersohor..sbb nk pertahankan parti lawan dap dia sanggup keluar hadis..mainkn ayat al-quran even smpi hina nabi. pengikut pas lagi la..depa sanggup jd kuda tonggengan dap di perak. pkr x yh cite la..

kita ikut je pe planning najib, bkn dia bodoh x de stadi psl pengundi hulu s'ngor..statistik semua dlm tgn dia. dia ada satu yg kita x nmpk. kita tgk dan lihat..lps habis prk ni nnt..kita akn faham kat mana bijaknya najib :)

Anonymous said...

halo bro.
sblm 2 sya sorg melayu islam..

fikir dulu sedalam2 yg mungkin knpe mic menjadi pilihan PM..
jgn terlalu ikut emosi..
klu PM 2 bodoh orangnya,dia xkan jd PM laa..
dia 2 PM utk semua..
xkira minoriti ke or majoriti..
xkira kaum,bangsa n agama..
mesti ada sbb knpe dia nk letak mic..
mestilah dia fikir hbs2..
mestilah dia fikir utk msa depan..
apa slhnya kita bg peluang kpda mic yg dah nk tenat n uzur nk mampos 2 utk tunjukkn kebolehan n perubahan..

mic kwn umno kwn mca kwn parti komponen yg lain dlm bn..

klu sorg kwn 2(mic) sdg sakit or ada mslh,kwn yg lain(umno,mca dll) kena bg peluang,ruang n sokongan supaya kwn yg sakit dpt pulih semula..
itu bru dipanggil semangat setiakawan..

bknnya, kwn 2 dah laa sakit tenat nk mampos tb2 kwn2 yg len p ckp kt kwn yg nk mampos 2 cepat2laa mampos atau mampuih pi kt hg..
so,dh hilanglah semangt setiakwan yg terjalin selama lbh krg 50 thun yg lalu..

klu kali nih mic kalah,xpelaa..
pru 13 letak calon umno lak..
as simple as that..

fikir2lah lebih jauh n mendalam..
mungkin ada hikmah disebaliknya..

Anonymous said...

bro..
xkiralah sapa calon yg bn nk letak..
janji klu dia boleh berkhidmat utk semua xkira kaum n boleh wat keje lpas mng kt hulu selangor sudahlaa..

common laa bro..
jgn ikut emosi je..
klu ltak calon umno,org bkn mlyu akan undi jugak..n mungkin ada org melayu yg xkan undi umno jugak..

xsemestinya calon bukan melayu tidak boleh berkhidmat utk org2 mlyu kt situ..
xkiralah dia 2 dr kaum yg mana pun,asalkan dia boleh berkhidmat utk rakyat tidak salah utk kita mengundinya..

klu letak calon umno pun n dia menang tp lpas menang 2 xbuat keje xguna jugak pilih dia..

ye,mmg slogan rakyat didahulukan..tp selepas bn menang di hulu selngor..lps bn mng, bru kita bleh tahu rakyat didahulukn ke x melalui perkhidmatan wakil rkyat bn yg bru dipilih ni..bukannya sekrg..klu dia wat keje dgn baik kpda rkyat,maka betulah moto PM kta, rakyat didahulukan pencapaian diutamakan..

aku merayu kpda semua pengundi di hulu selangor,tlonglh wat pilihan yg bijak n fikir tntg msa depan..

asam said...

salam Det..

asam bersetuju 100% dengan Det..Konvensyen BN kat SACC dulu semalam menyaksikan majoriti Melayu tergamam apabila DSN umum bahawa calon PRK Hulu Selangor adalah dari MIC dan beliau sendiri yang akan umumkan bila sampai masanya..elok2 kita semua bersemangat penuh nak bantu prk ni terus ghuyup..moga2 DSN dapat ilham untuk dengar rintihan penduduk hulu selangor..

"Samy Vellu didahulukan, MIC diutamakan"

p/s: asam akan pergi prk ni..cuma sekadar nak melihat jentera MIC ni bekerja ..

Amin Baek said...

rasa betol juga sstgh komen..

pada pndgn saya,septotnye kita menyokong tindakan najib..najib tau apa yang dilakukan.saya pasti,jika mic gagal pada kali ini,maka kerusi hulu slngor akan beralih ke umno.xkan kita nak harap sume kerusi kasi orang melayu..kt mana tmpt yg xde majoriti melayu?hampir semua majorti melayu..

sptotnya anda ptot blapang dada dan meykong BN instead of UMNO smata..dan tindakan menterbalikkn gmbr najib amatlah tidak sesuai..maaf..

Anonymous said...

mmg ngok pun.... tula bila dah ikut nasihat yahudi (APCO) perangai dan fikiran pun mcm yahudi islam diketepikan suruhan Allah diabaikan. Kalau dah tak nak ikut Sunnah Nabi akhirnya macam nilah jadi....

Anonymous said...

TUAN,
DALAM POLITIK KITA JANGAN TERLALU EMOSIONAL KERANA SEJARAH TELAH MEMBUKTIKAN BAHAWA ORANG YANG EMOSIONAL KERAP GAGAL DALAM PERJUAGAN MEREKA. CONTOHNYA BERADA DIDEPAN MATA KITA. SIAPA? DATO' SERI ANWAR IBRAHIM, TUN MUSA HITAM DAN RAMAI LAGI.
APAKAH KITA SEMUA YAKIN JIKA UMNO BERTANDING MAKA BN AKAN MENANG MUDAH? BUKAN SEMUDAH ITU. DI HS TERDAPAT LK 53% PENGUNDI MELAYU. APAKAH UMNO YAKIN UNTUK MENARIK 70% PENGUNDI MELAYU MENGUNDI BN? KALAU PENGUNDI MELAYU BERI 70% UNDI KEPADA BN, BN AKAN TETAP KALAH JIKA PENGUNDI INDIA BERI 80% KEPADA PKR. ITUPUN JIKA UNDI CINA PADA PARAS 50-50. BANYAK LAGI PERKIRAAN YANG PERLU DILIHAT DALAM POLITIK.
JADI JANGANLAH KITA SENANG-SENANG MEMPERBODOHKAN ORANG LAIN YANG JAUH LEBIH MASAK DALAM POLITIK DAN LEBIH TUA DALAM DUNIA POLITIK BERBANDING USIA KITA.
SEKIAN.

Anonymous said...

Realitinya, pemilihan calon dari UMNO tidak menjamin kemenangan 100%pun. UMNO akan tetap bergolak dengan percakran siapa patut jadi calon dari UMNO.

Mana-mana dari UMNO yang tidak terpilih menjadi calon BN nanti, akan menyumbang dan membantu untuk mengalahkan BN untuk berkata - padan muka tak pilih aku jadi calon BN. Inilah yang berlaku di Permatang Pauh.

So, Najib betul kali ini. Orang yang bersemangat nak jadi calon dari UMNO ialah kerana melihat peluang untuk menang adalah besar disini. Cuba suruh mereka bertanding di Parlimen Bukit Gantang - tak ramai yang berani.

boan said...

banyak yg emosional...rilek la bro...belum apa2 dah ko terbalikkan gambar najib....najib tak la sedungu pak lah n KJ.....kaji secara bijak...ini strategi...takkan najib nak hurai satu persatu...

boan said...

banyak yg beremosi bila beri komen...belum apa2 lagi kita dah terbalikkan gambar najib...aku yakin najib tak sedungu paklah n KJ....ada strategi disebalik tindakan....kita tunggu dan lihat...

Anonymous said...

budak-budak umno bangang..
korang bergaduh kt dalam nie, dapat ape?
bangang..

Anonymous said...

Mari lah ramai-ramai kita tepuk dahi mengenangkan kelaku Najib nan satu tu....

Protes harus diteruskan

Maruah harus dijaga

Pendirian harus teguh

Jangan jadi macam lalang

Tak dak pendirian!!!

Anonymous said...

Salam,
Utk semua yg nakkan UMNO jadi calon di PRK Hulu Selangor mgkin masih ada harapan lg sbb dr kata2 Najib kebelakangan ini mcm keputusan calon dr MIC belum lg muktamad. Aper2 pun penamaan calon masih jauh lagi-kalau Najib pandai dan hendakkan PRK Hulu Selangor jadi momentum utk PRU 13 calon UMNOlah yg paling sesuai. Kalau calon MIC dikekalkan keputusannya dah blh diramal dan mungkin akan sama mcm tahun 2008.
Wassalam

Maulhayat said...

Ni jelah yang biasa kita dengar dan katakan... sana bodoh sini pandai sana tolol sini hebat..

Boleh tak dalam 10 renungkan apa yang sama iaitu cari persamaan dan jauhkan perbezaan.

Baca Al-Fatihah berjuta umat islam dalam dunia ni... dan berjuta juga kefahaman yang ada hasil dari bacaan yang ada.

Mana satu yang ALLAH suruh? Setahu saya ada 1 pencipta sahaja iaitu ALLAH S.W.T ... yg fighter dengan 1Malaysia tu apasal?

Nabi Muhammad S.A.W dulu ada buatke 1 arab? sedangakan Yahudi, Nasrani pun Nabi boleh kekalkan keamanan .. kenapa tak pakai cara dia.

Jadi janganlah marah kalau ada individu katakan 1 Malaysia tuh konsep 1 Isreal. Kiasu singapore -1 republikan?

MECD dah takda... FIC dah mansuh... yg saya nampak.. duit banyak habis kat sini.

Rakyat diutamakan... setem nak naik bulan depan 50 sen.. nilah konsep pencapaian dan rakyat diutamakan... kat mana?

Yg hanya sama... pasal kita Melayu tuh je... yg lain mcm-mm kefahaman ada Jabarut ada, Muqtazilah ada dan yg lain2. Yg ALLAH suruh Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Renungkanlah

Anonymous said...

Najib memang bodoh! melayu sekarang mana ada telor! ngan bangsa sendiri dia lanyak, ngan kafir harbi mau pulak dia ikut!

Anonymous said...

Ingat India di India sembelih orang Islam dan bakar serta runtuhkan masjid masa parti mereka perintah dulu . Orang India Malaysia memang tak layak ada kerusipun di parlimen. Beri saja senator untuk wakil kaum mereka kerana mereka minoriti. Kena lihat kehendak majoriti orang Melayu yang hendak calon UMNO baru ada lawan dengan PKR. Memang Najib 1 Malaysia bodoh. Aku sokong blog ini.
anti bodoh

sapanuan said...

Tak ada berita lain ke nak didengar. Asik asik berita politik saja. Alangkah elok bincang macam mana nak turunkan harga barang. Taklah nanti ramai warga kelaparan.

light said...

sALAM.

Najib tu tak pandai cumadia bernasib baik kerana di lahirkan sebagai anak Tun Razak PM ke 2 Malaysia. Sempena mengenang jasa bapanya meninggal dunia maka UMNO Pahang terhutang budi,maka lantiklah dungu ni mengambil tempat bapa dia, itu je, tak da yang special sangat tentang dia, cuma orang UMNO yang bengap tak tahu menilai hanya pandai ampu bodek.Nak tengok blunder yg najib wat semasa sebelum jadi PM, semasa jadi menteri pelajaran dulu semua hancur pas tu d Kem Pertahanan sama gak,hampeeeeeeeeeeeh.Dulu cakap pilihan akar umbi tetapi skrang dia lak wat pilihan, tengoklah keadaan setempat dan luahan orang tempatan.Orang Melayu dah terguris dengan perangai India ni,tengok kes Hindraff , semua bangsa India sokong,tak tengok ke siaran RTM dulu semua keling pas tu nak bawa kes penganyiaan konon india tertindas d Malaysia cuba salahkan Melayu. Sentimen ini masih terlekat di hati melayu. Dulu lain skrang lain.Kalau ikut Al Quran tindakan najib dah salah sebab ALLAH dah berfirman JANGAN LAH KAMU MEMILEH ORANG KAFIR SEBAGAI PEMIMPIN KERANA HATI MEREKA TERTANAM PERASAAN AKAN MEMRANGI KAMU KERANA MEREKA MAHU KAMU BERSAMA ORANG YG TAK BERIMAN

chekodok said...

kepada ikrar pemuda,

1Malaysia tidak bermaksud fair and square kepada semua kaum kerana kita sebagai Melayu adalah peribumi di Malaysia ini, 1Malaysia xboleh dijadikan alasan dalam kes sebegini. Itu hanyalah propaganda yang tidak jelas dan mengelirukan semua pihak dan juga mengelirukan kaum minoriti yg datang ke Malaysia bahawasanya mereka punyai hak yang sama seperti Peribumi iaitu Melayu, perjuangan si Keris di tengah Sang Saka semakin hari semakin lemah. Bagi saya, tiada salahnye jika kita meletakkan calon MIC di Hulu Selangor kerana mereka juga layak dan tidak menyalahi apa2 peraturan. Demi suara rakyat Malaysia terutamanya Peribumi sendiri yang semakin hari, semakin mati di tanah tumpah darah sendiri, kita haruslah sedar pergaduhan antara parti bukanlah jalan penyelesaian yang terbaik untuk menjadikan Malaysia negara yang makmur.

Kata-kata saya bukanlah berdasarkan rasisme, tetapi HAK SEBAGAI PERIBUMI.