PRK Galas: PAS Mula Ugut Peniaga Cina.

gambar hiasan.

Pas makin mengganas, kali ini peniaga cina di bandar lama gua musang pula di ugut, menurut seorang peniaga cina di sana, ada berberapa petugas pas datang ke kedainya dan mengugut, sekiranya dun galas kalah, dan di dapati penggundi cina menjadi faktor kekalah pas, maka mereka mengugut tidak akan memperbaharui lesen perniagaan dan kemungkinan akan merobohkan berberapa premis perniagaan, kerana selama ini ada antara peniaga cina yang tidak menyerahkan plan ke majlis daerah.

Menurut peniaga cina itu, bukan setakat lesen perniagaan sahaja yang pihak majlis akan tarik, tetapi lesen menjual minuman keras juga akan ditarik sekiranya pas kalah di pada prk galas. korang tengok la bertapa teruknya peniaga cina di ugut.

Bila ditanya siapa yang datang mengugut mereka, jawapan peniaga cina itu, mereka adalah orang tempatan dan ada jawatan dalam pas gua musang. hanya setakat itu sahaja yang peniaga cina itu mahu beri maklumat.

Comments

hanizam said…
jenis dah terdesak...sanggup buat ape saje...memang hina taraf mereka ni...

takut pada kekalahan..
hanizam said…
biarkan...tengok je fatwa-fatwa baru yang akan keluar kat GALAS...
Anonymous said…
tu yg di bagi tu bukan rasuah ke tuuu.....

ooooo bila pas beri.... hadiahhhh....

sapa ngajo tuu....pala atuk nik aziz tull la..??
Anonymous said…
haaa.... dah kantoi
Undi BN said…
Orang Cina ni cerdik...bukan bangang macam Melayu.....bagi rasuah depa ambik....suruh pangkah BN mamposs tak nak...sial punya cina...ghabis kan duit bagi rasuah...lebih bagi orang asli...

eh ..eh...eh...berap ribu penduduk Galas ada Internet??? Buang karan membebelkan internet...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID