Demi DAP MP Pas Halalkan Muslim Makan Babi.


Pas makin pening, ahli parlimen pas kuala selangor dzulkefly mempertahankan seorang pelajar yang membawa makan daging babi ke sekolah, sambil menuduh pihak sekolah yang merotan pelajar itu sebagai satu tindakan yang tidak wajar.

Tak pasti kenapa dzulkefly bergitu beria-ia mempertahan tindakan pelajar itu membawa daging babi ke sekolah dan mempertikaikan tindakan pihak sekolah merotan pelajar itu ,adakah dzulkefly mempertahankan budak itu membawa daging babi kerana nak ambil hati pemimpin dap yang menjadi sekutu pas yang ada dalam parlimen atau pun pas menghalalkan daging babi untuk umat islam seperti mana nik ajis satu ketika dulu pernah meghalalkan orang islam memakan daging tupai dan mengharamkan memakan ayam.


Comments

Anonymous said…
dalam tahun 1988 nik aziz pernah mengeluarkan fatwa yang mana tupai halal di makan dan manakala ayam terutama ayam kampung haram di makan, alasan nik aziz tupai makan buah dan tumbuhan manakala ayam makan makanan yang kotor.

tetap fatwa nik aziz itu di sanggah oleh dewan harian pas kelantan dan dewan ulama pas pusat, tapi nik aziz masih lagi berpegang pada fatwa yang dia keluarkan, itu pasal ni aziz tak makan ayam.
Anonymous said…
Tue sbb nama dia Nik Najis... tak pun PORK NIK SI BABI
Anonymous said…
rugilah kfc spicy sedap tu... asal x kata leh makan tapir je.. tapir makan tumbuhan...
Anonymous said…
ataupun dia dh nak tukar menu korban tahun ni ...?
Anonymous said…
Tahun ini pork n.ajis akan tukar menu korban dari lembu ke kerbau (sbb nak jaga hati ahli kelab penyokong pas)Kerbau akan disponsor oleh khalifah tanjung. Dengar nya jenis kerbau pendek.....
Paquin said…
hhhmmm, apapun alasannya, saya yakin setiap tindakan yang dibuat pasti ada sebab munasabah:)
Paquin said…
Saya tidak sokong juga tidak membantah tindakan pihak sekolah merotan pelajar itu kerana sebagai pemerhati luar sukar utk menyatakan siapa salah; siapa benar jika kita tak berada di tempat kejadian :)
Paquin said…
Cuma saya harap, sebagai rakyat malaysia kita kenala jaga sensitiviti pihak lain bagi memastikan keharmonian kekal.
Paquin said…
Apapun terpulang pada setiap individu yang membuat penilaian. Bak kata Nabil, lu fikirlah sendiri. hahhaa
Paquin said…
Semoga hal ni dapat ditanggani dengan baik:)
tombolo said…
This comment has been removed by the author.
Anonymous said…
PAS hanya mempertahankan pelajar itu dan bukan menghalalkan Muslim makan babi.
tombolo said…
dalam Islam babi adalah haram dimakan. bagi hal ini, ia perlu disiasat.
Bujang Senang said…
Inikah PAS yang kunun nya memperjuangkan Islam. Tapi disini kita nampak sendiri, PAS membenarkan Babi. Inikah islam, Babi adalah haram dalam islam. Jadi PAS mungkin tahu perkataan haram itu apa..Perkara yang langsung tidak boleh kita sentuh, pegang, rasa, dan semualah tidak boleh sekiranya haram. Jadi napa PAS membantu orang makan Babi. Adakah ini politik PAS??PAS hanya tahu islam tapi tidak tahu hukum dalam islam mungkin.
Hosie Masie said…
Kami tidak takut, kami tidak pulak gentar dan kami rela mati demi Agama kami iaitu Islam dan kami bukan mementingkan bangsa Melayu kerana membela bangsa Melayu tidak Wajib bagi kami sebagai umat Islam untuk membela bangsa kerana perkara wajib bagi kami adalah membela Agama Islam yang diredhai Allah...'

Menarik ayatnya seolah2 pas benar2 mememperjuangkan agama islam tapi...siapakah yg benarkan org bukan islam menggunakan kalimah Allah kat gereja? siapakah yang membenarkan orang bukan islam bagi tazkirah kat dalam masjid? siapakah yg kata dlm dewan negeri perak " nyatakan dlm transkrip mana.. pas ada nak menubuhkan negara islam? siapakah yg kata hudud tu 0.001 dari perundangan islam..., siapakah yg kata berkawan dgn org bukan islam ( bersama ) jadi kafir?...Makan babi pun ditolong oleh PAS?? tapi hari ni dia yg berpelukan dgn DAP?Kafirkah??berkerjasama dan kawan dengan DAP?jadi kafirkah PAS?Babi boleh makan??PAS tolong halalkan?? Inikah PAS kununnya berjuang untk agama islam...
Unknown said…
Adakah ia salah untuk PAS mempertahankan pelajar tersebut?
Unknown said…
Pada pendapat saya,perbuatan PAS untuk mempertahankan pelajar itu adalah satu perkara yang baik. Pelajar tersebut bukannya membawa daging babi untuk diberikan kepada pelajar muslim. Dan setahu saya, mana ada peraturan yang melarang pelajar yang bukan muslim membawa makanan tidak halal ke sekolah.
Unknown said…
Apapun, saya berharap perkara ini dapat diselesaikan dengan baik.
darshania said…
mungkin lebih mudah kita buat penjelasan atau kesimpulan jika kita berada dan menyaksikan sendiri insiden ini.
darshania said…
persoalannya, adakah peraturan atau undang2 yang tidak membenarkan pelajar membawa bekalan non halal ke sekolah?
darshania said…
PAS memang sering buat penjelasan yang menunjukkan ketidakwarasan mereka.. apa2pun, saya harap isu ini tidak diperbesar2kan oleh ahli politik semata untuk kepentingan politik masing2..
yoyo said…
kita sendiri pun tidak tahu apa yang berlaku sebenarnya. harap isu ini dapat diselesaikan dengan sebaiknya.
yoyo said…
harap isu ini tidak diperbesarkan dan dipolitikkan oleh mana-mana pihak pun.
Unknown said…
Kenapa jauh betul pemikiran korang? Pelajar tersebut bawa bekal ke sekolah, sudah itu makanannya, adakah patut dia dirotan untuk itu?
Bukannya dengan mempertahankan budak tersebut, bermakna muslim sudah boleh makan babi! Mana sifat perikemanusiaan korang?
Anonymous said…
bapak dia islam, dia pun islam.
Antanum said…
Bapa budak ni xda agama mak budak ni pula kristian.
Anonymous said…
apa...UMNO ketagih BABI?biasala tu..UMNO pon toke juai babi..cover nama Cina..untung UMNO balas..pendek kata UMNO tu la BABI =)

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID