Bob Lokman: Saya Masuk Pas Kerana Saya Nak Masuk Syurga...


Aku tengok clip video tv pas interview bob lokman, soalan wartawan tv pas tu pada bob ialah, kenapa bob masuk pas, jawab bob, saya tak mahu masuk neraka, nampak tak bertapa hebatnya jawapan bob lokman tu. bob kata sistem pelajaran yang ada sekarang ni tak islamik, contoh yang bob berikan ialah, mata pelajaran ilmu alam, kata bob, dalam mata pelajaran ilmu alam tak di sebut pun alam ini tuhan yang cipta. kalau bob tak reti baca quran pun, bob bukalah apa kitab agama dalam dunia ni, pasti setiap agama tu kata alam ini ciptaan tuhan, aku tak pasti sama ada bob sewaktu kecilnya dia pergi ke sekolah atau tidak, aku kurang pasti sama ada bob menghantar anaknya ke sekolah atau tidak, semua agama tahu alam adalah cipataan tuhan, kalau dalam buku geografi tak tulis, rujuk balik la pada al-quran, kerana kita orang islam aku yakin ketika bob bersekolah dia suka ponteng kelas agama atau dia tak reti baca quran, itu pasal dia terima bulat-bulat apa yang di tulis dalam buku geografi. benda simple pun bob tak boleh fikir...

Tapi aku cukup suka jawapan bob kenapa dia masuk pas tu, katanya dia tak mahu masuk neraka, sekarang ni kita semua tengok sendiri, tujuan orang masuk pas pasal dia tak mahu masuk neraka, pas mereka lihat seolah-olah jaminan untuk masuk syurga. mereka tengok pas tu sebagai tiket untuk mereka cuci dosa-dosa besar yang dia telah buat di zaman mudanya. Astafirrullah... bob, jangan lah sampai taksub macam ni, kau buat pas tu macam agama pulak, pas boleh cuci dosa masa silam kau, bukan ke lebih elok kau buat taubat nasuhah dari kau masuk pas yang menghalakan penggunaan kalimah ALLAH oleh puak-puak kafir kristian.

"saya selalu merasa saya gagal mendidik anak saya dan rasa saya akan masuk neraka. Kerana itu saya rasa tidak ada tempat nak mintak bantuan, saya masuk PAS ini saya rasa ada jemaah yang boleh membawa saya ke jalan yang betul.." kenapa bob tak joint jemaah tabligh, bukan ke jemaah tabligh tu bebas dari politik dan cara mereka berdakwah lebih tulus dari pas yang hanya tahu memaki hamun orang.

Comments

Anonymous said…
kalau itu lah niat bob lokman, aku yakin dia akan dapat syurga, tapi tak tahulah syurga Allah atau pun syurga pas.
Anonymous said…
lepas ni meriah le parti PAS dgn pak lawak pak lawak...yg jawapannya penuh lawak jenaka...
Anonymous said…
Apa boleh ckp, dah bekas juri Raja Lawak buat komen.Apa2 pun nanti smua boleh gi Tmn Rashidah Utama...
AloQStaQ said…
Depa la ni keliru antara AGAMA ISLAM dengan PARTI PAS ...

Depa dok ingat, depa masuk PAS maksudnya dahpun dapat Sinar Hidayah dari Allah...

Kononnya, masa zaman sebelum masuk PAS depa masih tak dapat Sinar Hidayah Allah la gamaknya...

Apa yang berlaku sekarang adalah : depa ni menganuti Agama PAS dan depa sokong Parti ISLAM, dan depa harap depa dapat Syurga!

Depa keliru . Kesian kat depa semua ...

Depa tak tau beza apa kesan jadi orang ISLAM dan apa kesan jadi ahli PAS.


AloQStaQ
vulcan933 said…
saya pun mahu masuk sorga jadi perlu kah saya masuk pas?
Anonymous said…
orang orang arab yg takde parti pas tu macam mana ya ?
Anonymous said…
Lepas ni PAS akan jadi Main Sponsor Raja Lawak Astro. Memang PAS banyak Raja Lawak seperti Nik Aziz, Mat Sabu, Tantawi Al-Bodohi, Mahfuz PasPisPus dan lain2 lagi
Anonymous said…
Jawapan yang bernas dr bob,masuk pas sbb nak masuk syurga.terbukti apa yang UMNO ckp sblm ni benar..Pemimpin Agung Ayohtunokmampus nik ajiz dah laung sblm ni undi pas masuk syurga,Kelantan dah salah satu syurga ala pas iaitu SYURGA PELACURAN.
menantu MB seleweng pun leh maysuk syurga tp ANUwar undi PAS ke masa PRU?kalu anu-war undi PKR mmg sah xmasuk syurga gak la
Anonymous said…
mmg betul, kalau nak cari jemaah agar hati terbimbing dan penuh perasaan kasih sayang thdp sesama Islam, joinlah jemaah tabligh. bukannya Pas. pas penuh dgn mencarut, caci maki, fitnah, umpat,mngutuk, mnghina sesama Islam. sdgkn dlm jemaah tabligh, bob akan temui umat2 Islam yg bersatu hati tidak kira mrk dari mana2 parti sekalipun.
tiada jaminan bila masuk pas tidak akan masuk neraka.
nik aziz sendiri tidak mampu nak jamin dirinya sendiri sama ada akan masuk neraka atau tidak di akhir hayatnya nanti.
Anonymous said…
Hehehe...atau pun si bob lokman nih buat lawak n sindir PAS terang terangan.... Yelah kan Nicky Ajiz janjikan syurga pada pengikut PAS dan kafirkan UMNO.... jadi Bob pun dgn selambanye masuk PAS dan umumkan pda satu Malaysia die masuk PAS sebab nak msuk syurga...kalau stay UMNO nanti masuk neraka...hehehe kalau betul la Bob Lokman buat camni...perrggh Tabik!
Anonymous said…
bob lokman mamang nak masuk syurga PAS

sebab dalam syurga PAS banyak amoi2 getis sumbabnga DAP & boleh ber take-beer tanpa bimbang dicekup JAIS
jan said…
semuga jgn ada lagi manusia spesis bob....
jan said…
agak2 bob sekolah mana dulu...
Anonymous said…
nama pun bob..memang namapun dh tau otak cikai punya ni..tak berupaya nak berfikir.
Anonymous said…
hebat sangat ke dia ni..pergi berambus laa..pas je yang perasan..lepas ni pas boleh lah lantik dia jadi juri raja lawak anjuran tv pas..pengalaman dah ada..nik ajis bolehlah mohon jadi peserta..
Anonymous said…
Elok la tu...ahli PAS kan duduk atas kerusi Allah, sbb boleh tentukan syurga dan neraka!!Boleh kafirkan org lain, halalkan yg haram....seolah-olah 'Arasy tu depa punya....yang tentukan segalanya siapa???
Anonymous said…
sesat yang semakin sesat. Harap2 ada la insan yg boleh beri bimbingan balik ke pangkal jalan. Sedarlah Bob,bukalah hati sket..aku kesian kat ko.
Anonymous said…
niat yg baik tapi salah jalan..
alamatnya bob akan belajar cara mencaci umat isle yg lain, fitnah, ngadu domba, dll..

tambah sesat bob..
Anonymous said…
Jawapan bob ni macam jawapan orang loyar burok, kurang ajar dan penuh dengan helah.
Dosa kau yang paling besar adalah sekiranya lagu ciptaaan kau 'isbella' tu telah menyebabkan orang buat dosa. Kau mesti minta maaf dengan semua orang yang menghayati lagu-lagu kau sehingga tersesat, kemudian baru kau boleh cerita pasal kau rasa nak masuk syurga ka ,neraka ka- anyway who cares kau nak masuk mana pun, tapi bila kau masuk PAS pasal tak nak masuk neraka, sebenarnya kau ni dah sesat dan akan menyesatkan orang lain. GUA JAMIN PUNYA LU AKAN BERCERAMAH DIPENTAS PAS NANTI. INILAH YANG PAS DOK TUNGGU. SILAP HARIBULAN LAIN-LAIN ARTIS PUN JOIN SAMA. CERAMAH PERTAMA KAU WAJIB DIADAKAN DIKAWASAN DUN SELINSING DAN PERUPOK.
Anonymous said…
Kengkawan
Jika Bob kata dia masuk PAS krn nak masuk syurga; Pekata dia kita pakat tanya AnuWow penasihat PKR tu dia tak tringin ke nak masuk syurga PAS tu; anak bini dia takmo ajak skali ke???
hmmmm
Anonymous said…
Mak ai
Hebatnya Bob Geligeleman

Dia cakap tu dia ada fikir ke umat islam di Mekah Madinah malahan seantaro dunia?
Lawak tol ha hahaaa

Dia tak fikir ke Raja-Raja Melayu yang tidak berpihak kepada mana2 parti politik yang memayungi kita semua?
Lawak giler la lu bob
ha hahahaha
Anonymous said…
suka hati dia la nak masuk parti mana. hang duk sibuk apasal? bagus sangat ke najib tu yg hang semua nak jilat bontot dia? piiirah...pandang ciri kat cermin dulu.
Anonymous said…
Kita negara demokrasi. Pilihlah parti man yang kita suka. Yang penting jangan gadai maruah bangsa, jangan peralatkan agama dan jangan huru-harakan negara
Anonymous said…
haqu biqu punya kenyataan bob lokman ni.. ada ke dalam al qur'an atau hadis dari rasullullah menyata kan sokong parti PAS masuk syurga ? sebodoh aku pun yang aku tahu wasiat rasulullah menyatakan "BARANG SIAPA BERPANDU KAN AL QUR'AN DAN AL HADIS TIDAK AKAN SESAT SELAMA NYA " kenapa pulak ada PAS ? lg pun ini lah yang TUN kata bukti menyatakan PAS mengkafir kan org yang tak sokong parti PAS.. ada otka PEEKIIAQQQ la
Anonymous said…
Betul Nabi sabda bermaksud tak akan sesat selagi berpandu pada Quran Hadis...cuma nak tanya UMNO BN memerintah ikut cara nabi ke ? kalau pun PAS tak juga ikut ajaran nabi jadi siapa yang ikut ajaran Nabi ? atau yang pandai komen aja...jom perbetul diri masing2 ikut akhlak Nabi,Nabi tak pernah sholat fardhu bersendirian kecuali berjamaah,kita yang pandai komen ni ??? maaf terima kaseh..sayang semua.
Tahniah Bob semoga hasrat saudara tercapai,rajin2 menuntut ilmu agama,cuma saya menyertai PAS selepas mencari pengalaman bersama badan Dakwah, ABIM, TABLIGH,dan saya dapati PAS sangat perlu bagi berhadapan dengan pemerintah yang lalai dan tidak menjadikan Agama untuk rujukan negara sebagai Nabi bentuk negara Madinah.Rakyat perlu diatur menurut peraturan Allah.Inilah kegagalan UMNO dulu kini selamanya.
amieiezam said…
mencari agama bukan melalui PAS thats it!!!! itu nak cari kuasa

yang kata UMNO dan BN tolak Islam kununya sebab tolak HUDUD...cuba selak sirah islam, pemerintahan khalifah islam yang mana tak laksanakan hudud sebab ekonomi negara tak stabil? malas bagi jawapan..komer cari sendiri!!ate kalau tak laksanakan hudu tak islamik la kot?

yang kata UMNO BN tolak islam sebab bersahabat dengan non muslim MCA,MIC...sekarang belaga pipi YANG SAYANG!!! hahaha...over my dead body..yang tuh nak jadi kawan?

hahahah...maharaja lawak la orang PAS
Anonymous said…
Islam itu mudah jika diselewengkan akan jdi sesat... PAS ialah parti yang khusus membawa agama islam.. dan bukan membawa nama sesebuah bangsa. Dan UMNO ialah membawa islam sekular yg mnyatakan bahawa percapaian(ekonomi) didahulukan,dan agama dijadikan yg kedua. Didalam al-quran telah lengkap tentang aturan dunia,oleh itu UMNO perlu tgk quran dan baca al-quran utk tingkat ekonomi...Saya nak tnya korang yg kutuk ulamak pas dan nyatakan pas ini parti ajaran sesat, Kamu siapa nak cakap PAS sesat kamu tu dah cukup ilmu ke dah blja kitab dan hadis2 ke... Dah lah jahil leps tu nak kutuk org yg blaja ilmu agam tnggi daripada kamu, satu lagi allah pernah berjanji sekirannya seseorg muslim itu membantu agamanya maka allah akan masukkan kedalam syurga... Akan korang nak bantu UMNO yg bawa islam sekular, AGAMA diletakkan tmpat kedua, itulah bob nak bantu pas krn semua pemimpin pas x angkuh mcm pemimpim dan ahli umno, satu lgi kebnyakn puteri umno x tutup aurat dan pergaulan sesama manusia tidak terbatas mcm tu ke muslimah...Perbezaan sangt ketara antara umno dgn pas, kong bukalah mata tu luas2 tgk sbnrnya siapa betul n siapa salah... LAstly dalam al-quran ada mnyatakan org2 munafik akn sama dgn org kafir cth yg terdekat ialah pemimpin UMNO yg mengabaikan islam sprti didlm quran..

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID