RM 369,370 Kos Tempah Kain Ela & Beli Baju.

Tak tahu apa punya jenis manusia yang bersarang dalam yayasan selangor (ys) ni, besar betul tembolok depa dok lahap duit yayasan, korang bayangkan hampir suku juta di perabiskan dengan membeli kain ela, baju lelaki dan pompuan, sejadah dan al-quran, semuanya berjumlah rm 369,370, untuk 1000 orang tetamu pada majlis sambutan ulang tahun ys. maknanya seorang tetamu ys peruntukan rm 369.37. wahhh... grand betul majlis tu.

Pakatan dok kata ekonomi malaysia tengah gawat, tapi macam mana pulak yayasan selangor boleh berbelanja besar macam tu dalam keadaan gawat, apa maknanya ? ekonomi malaysia tak gawat la tu, tu pasal dia orang boleh belanja dekat suku juta untuk sambut ulang tahun penubuhan yayasan selangor.

Belanja dekat suku juta, tapi hanya dua syarikat sahaja yang dipilih untuk urus program tu, kenapa pihak ys tak buat tander terbuka ? dulu kata nak ketelusan dalam pemberian tander, tapi dalam kes sambutan ulang tahun ys, tak nampak pun kenyataan tawaran tander, kenapa tak buat?

Pihak audit dalaman pejabat suk berpendapat bahawa perbelanjaan yang dicadangkan itu adalah terlalu tinggi dan tidak munasabah. malah pihak audit juga telah mendapati ys telah membuat pembayaran pendahuluan sebanyak RM270,750 yakni 90% dari jumlah sebenar walaupun majlis tidak lagi berlangsung.

So apa khalid nak jawab? nak salahkan umno/bn lagi?

Comments

Anonymous said…
elok la tu, mane tak bankrup ys tu, kalau macam ni punya belanja, selangor pun boleh bankrup.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID