Cina Malaysia Ada Dua Warga Negara...


Aku mendapat email dari seorang hamba Allah yang selalu ulang alik ke singapura atas urusan perniagaan, dalam email itu dia meminta kerajaan mengambil tindakan keatas orang cina malaysia mempunyai kewarganegaraan singapura...

"So many Malaysian Chinese getting Singapura Citizenship their Malaysian Citizen must be stripped off immediately but this dude is still with dual citzens.  If no law pertaining this then government must immediately create one. In view of this any Singaporean going to work in Malaysia must impose work permit to them and of course this will add revenue to country. Thing observed, many Singaporean are still working in many Petronas Oil & Gas Complex, Shell, Optima etc and any big projects in Malaysian soil are without any work permit at all."

Aku harap pihak berwajib seperti KDN boleh siasat perkara ini, kalau terbukti benar, maka sila ambil tindakan yang sewajarnya...

Comments

Anonymous said…
betul bro, aku pun pernah kerja di singapore, office mate aku orang cina kampung durian tunggal melaka, dia dengan bangga pernah cerita kat aku, dia sekarang nie tengah tunggu jawapan dari kerajaan sana untuk dapat status warganegara.

dia kata ramai orang cina malaysia yang berkerja di singapore ada kerakyatan singapore tampa menggugurkan kerakyatan malaysia
Anonymous said…
Halau terus babi2 dan anjing2 ni ke kandang mereka ... Jangan bagi balik Tanah Melayu.

Tengok mereka ni mengelupur atau tidak?
Anonymous said…
Tujuan SAMSENG-SAMSENG RASIS DAJAL DAP/PKR yang semakin GANAS kebencian mereka sampai nak guna nama “Allah” dalam injil, terbalikkan bendera tercinta kita – semuanya adalah untuk menghina Islam dan lambang Islam di bendera kita, dan begitu benci orang Melayu kerana selalunya orang Melayu adalah pengikut setia Islam, yang berkuasa kuat politik di bumi tercinta, pusaka nenek moyang berzaman Melayu dan Bumiputera lain ini! Dan juga tujuan menghina DYMM Agong/Sultan-Sultan Melayu dan Permaisuri-Permaisuri, adalah kerana mereka sebagai penjaga daulat Islam. Ini adalah sebab kenapa UMNO/PERKASA dan parti Bumiputera lain yang Islam, mesti jangan ditipu dalang dua muka durjana seperti Gerakan dan MCA untuk buat parti tunggal kononnya - geramnya!

Bahagian Pertama:

Sebenarnya DAP dan sekutu kuat penjajah Barat-Zionisnya, itu nak tipu kita, berpura-pura berlagak macam DAP masih Komunis, dan untuk menipu golongan Melayu bodoh PKR/DAP macam si Dajal ini, yang fikir mereka ini kononya "intellektual" sebab baca pasal Karl Marx, Lenin, Mao dll. DAP ini sebenarnya sekarang bukan lagi dikuasai pro-Komunis Cina tetapi pertubuhan penjajah Kristian Zionis yang amat merbahaya, untuk menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel tetapi di Asia, sebab Singapura (yang dianggap penjajah Barat-Zionis sebagai “Israel of the East”) sudah terlalu kecil dan tak ada minyak-gas bertimbun macam di Malaysia, terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, untuk dikuasai!. Kemudian penjajah Barat-Zionis ini akan menawan tanah Islam lain contohnya di Selatan Thailand/Filipina, Nigeria, Lebanon, Syria, Iran dll yang juga kaya dengan minyak-gas yang bertimbun.

Pertubuhan Kristian Zionis ini sebenarnya adalah senjata politik yang amat merbahaya dipergunakan oleh CIA-US/MI5-UK/Peranchis/Jerman/Israel/EU-NATO (di Malaysia melalui DAP/PKR) untuk menjajah negara-negara atau tanah Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Jadi fahaman Kristian Zionis digunakan untuk cuba memecahbelahkan orang Islam termasuk dengan menubuhkan pejuang 'jihad' (yang sebenarnya diketuai bukan Islam Kristian Zionis, tetapi menyamar sebagai orang Islam untuk melagakan dan memperdayakan Shia-Sunni sampai berbunuh sesama sendiri atau dibunuh amat kejam pejuang 'jihad' pengganas bukan Islam itu, seperti di Libya, Syria, Somalia, selatan Thailand/Filipina dan Iraq, dan kemudian di Nigeria, Lebanon dan Iran), dan cuba mengkristiankan Melayu/orang Islam dan Bumiputera lain yang Islam atau bukan Islam seramai mungkin (termasuk semakin agresiv di Indonesia dan negara-negara islam lain).

Tetapi tujuan utama pertubuhan Kristian Zionis ini adalah untuk menghasut kaum Kristian biasa dan bukan Islam lain, supaya membenci orang Islam (di Malaysia, dihasut membenci orang Melayu dan Bumiputera lain yang Islam termasuk di Malaysia Timur), dan Islam dengan tujuan utama untuk menghapuskan Islam dan seramai mungkin orang Islam, terutamanya yang nationalis dan betul-betul alim, kemudian senanglah penjajah Barat-Zionis dan sekutunya, nak menakluk negara-negara/tanah-tanah Islam terutamanya mereka harap dengan mudah, negara berbilang kaum /agama seperti Malaysia, Indonesia, Selatan Thailand/Filipina, Libya, Iraq, Syria, Nigeria dan Lebanon.

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).
Anonymous said…
Bahagian Kedua:

Dan ramai yang Bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis. Sebab itulah saya juga syak sebabnya Theresa Kok contohnya sering ke Jerman di mana pertubuhan Kristian Zionis amat kuat (Passport Malaysia tak benarkan ke Israel).
Lihatlah betapa bahaya dan ganasnya pertubuhan dan ideologi Kristian Zionis, yang mahu hapuskan Islam serta orang Islam, dan sampaikan Palestin dan Bumiputeranya terutamanya yang Islam, tidak wujud bagi pertubuhan ini, di:

1. http://londonprogressivejournal.com/article/9/in-depth-christian-zionism, In Depth: Christian Zionism, by Ravender Singh Sembhy, Fri 11th Jan 2008:

…The Christian Zionists’ theory seems to be that Islam is the false global religion of the Antichrist which is threatening Jewish and Christian life, along with Israeli expansionism, thus further delaying Christ’s return....

2. http://www.elca.org/What-We-Believe/Social-Issues/Journal-of-Lutheran-Ethics/Issues/May-2005/Challenge-the-Implications-of-Christian-Zionism.aspx, Challenge the Implications of "Christian Zionism", Ann E. Hafften:

…. [4] "Christian Zionism" as manifested in the programming of the Christian Broadcasting Network (cbn.com) and the Trinity Broadcasting Network (tbn.org)...is a movement with serious political and economic leverage that advocates Israel as a nation that reaches from the Mediterranean to the Jordan River or even the Euphrates; the transfer of Palestinians from the West Bank and Gaza to other Arab states….

Israeli Ambassador Zalmon Shoval stated: The whole land between the Mediterranean Sea and the Jordan River is ours ... historically, morally, and by virtue of international law. We do not see ourselves as "occupiers;" of anyone else's country; there never having been a Palestinian or other sovereign state in what is now usually referred to as "the territories." Nor, is it illegal for Jewish people to live anywhere in the area. These are not Arab lands, the way the press routinely defines them.'".....

MAKCIK Tempurung.
Anonymous said…
MUSTAHIL PIHAK KDN DAN JABATAN IMEGRESEN TIDAK MENGETAHUI HAL SEPERTI INI, SEBELUM ARTICLE INI DIKELUARKAN???? KALAU BENAR BERMAKNA JABATAN IMEGRESEN CUMALAH MESIN PENCETAK ORANG HENDAK KELUAR MASUK SAHAJA. MAKNANYA TUGAS DAN TANGGUNGJAWAB YANG DIBEBANKAN SELAMA INI LANGSUNG TIDAK DILAKSANAKAN. KDN? MUSTAHL JUGA KERANA DALAM KDN SENDIRI MEREKA MEMPUNYAI SEORANG PEGAWAI YANG SENIOR YANG BERTANGGUNGJAWAB MENGAWASI JABATAN IMEGRESEN. JADI APA YANG MEREKA BUAT SELAMA INI????? APA ISUNYA???? ADA RASUAH KER??? TAK TAHULAH

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID