Bazar Ramadhan Di Haramkan, Bermula Di Kajang...

Kerajaan negeri selangor melalui pihak berkuasa tempatan mengharamkan sebarang aktiviti perniagaan di bulan ramadhan yang bakal tiba 2-3 hari lagi...

Senang cerita, bazar ramadhan telah di haramkan ia bermula di kajang dan akan turut di haramkan juga di tempat-tempat lain di seluruh selangor...

Penutupan dan pengharaman sebarang aktiviti perniagaan sepanjang bulan ramadhan ini berikutan saranan ahli parlimen dap, tony pua yang mendesak seluruh kerajaan negeri yang di perintah pakatan mengharamkan sebarang aktiviti perniagaan di bulan ramadhan kerana tidak puas hati dengan tindakan kerajaan negeri melaka yang ingin membuka semula jalan di jonker street yang menyebabkan kesesakan lalu lintas ke bandaraya melaka setiap hujung minggu...

Ini sebagai bukti kepada orang melayu, bertapa rasis dan haramjadahnya parti dap yang menjadi sekutu rapat pas dan pkr...


Comments

Anonymous said…
Undi la PR lagi. Ini lah BALASAN nya....Sendiri jawab la.....
Anonymous said…
Haram jadah punya kerajaan PR..
Babi punya PBT.
Anonymous said…
Walaubagaimanapun orang_orang melayu islam di Selangor tetap memilih pembangkang,padan muka kamu semua....
Anonymous said…
Sedar wahai orang melayu, perjuangan parti pembangkang diMalaysia cukup merugikan bangsa melayu sehinggakan puak2 melayu yang menyokong pembangkang diperbodohkan hidup2 terutama anak2 muda, yang mudah dibeli oleh agen2 penghancur Islam dan melayu. Anak2 muda ini langsung tidak menyedari perjuangan yang mereka sokong itu akan menghilang kan hak kaum mereka. FAKTA BENAR, Bodoh rasa dah pandai.
Anonymous said…
Gua Sokong Tiada Bazar Ramadan ... SEBAB :

1. Boleh jimat belanja dapor. Bulan biasa belanja RM300 cukup tapi Ramadan boleh naik sampai jadi RM1000. Umat islam gagal kawal nafsu nak makan sewaktu berbuka puasa, semua benda mereka nak makan, kalau boleh kepala keretapi pun mereka nak makan.

2. Ini merupakan tindakan bijak umat islam boikot bisness cina untuk mengekang kenaikan mendadak dan berganda harga barang. Bila tiada bazar ramadan, ikan dan sayur kurang laku, kentang dan bawang kurang laku, segala rempah ratus kurang laku, gula dan minyak kurang laku dan macam2 lagi benda kurang laku. Bila barang kurang laku, cina2 yang menjadi supplier terpaksa turunkan harga barang.

Tahukah anda cina2 pemborong juga ternanti2 akan kedatangan bulan ramadan almubarak, kita orang islam menantikan kedatangan ramadan untuk melipat gandakan pahala, manakala puak2 cina pemborong menantikan kedatangan bulan ramadan untuk melipat gandakan keuntungan.

Kesimpulannya. Kedatangan ramadan memang dinanti2kan oleh semua orang tak kira islam atau bukan islam. Orang islam untung PAHALA, orang bukan islam untung LABA.

Ramadan adalah bulan untuk MENCARI UNTUNG ....

Anonymous said…
Jom pakat bawa ahli keluarga berbuka di Masjid dan Surau. Buah kurma dengan bubur lambuk pun jadilah. Syukran. Malam lepas solat terawih baru pekena nasi ala kadar. Apa pun tahniah kat warga selangor kerana pilih PR. Amek Kau... hahahaha....
Anonymous said…
Kurang ajar betul bangsa asal pendatang bangsat BIAWAK RASIS DAPigs/PKR yang dibawa penjajah British laknat, yang telah MENJAJAH Singapura dengan begitu mudah; bila tidak tahu BERTERIMAKASIH pada ORANG ASAL bumi ini, BUMIPUTERA MELAYU/ISLAM dan BUMIPUTERA lain! Apalagi tanah dan budaya PUSAKA dan hak bumi kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, terutamanya di P. Pinang, Johor, Selangor, Kota Kinabalu/ Sandakan/Tawau, Kucing/Miri, Labuan dsbnya makin TERGADAI macam Singapura/Israel, kepada puak evangelis Kristian Zionis DAPIGs/Bukan Bumiputera-Bukan Islam PKR dan sekutu kuat mereka dari penjajah-penyokong Barat-Zionis (fahaman evangelis Kristian Zionis ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis untuk menjatuhkan Islam, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah termasuk Mekah di masa hadapan, dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas)!

Inilah akibat BUMIPUTERA Melayu/Islam terlalu bersopan santun dan tunduk sampai kepala kita dipijak PENGGANAS/SAMSENG macam KONGSI GELAP DAPigs/PKR - depa ingat kita boleh diperlaku macam Bumiputera Melayu Singapura atau Bumiputera Islam Palestin!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red beans militiaPIGS durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)
Anonymous said…
Padan muka penyokong pakatan haram. Kebanyakan peniaga tu penyokong pr memang padan sangatlah muka mereka
Nasi sudah menjadi bubur.. apa nak dikesalkan lagi. tiap yang berlaku tentu ada pengajaranya..cuma yang pasti "MELAYU MUDAH LUPA"..
Anonymous said…
terima kasih kerajaan selangor, sebab perihatan dengan masalah kesesakkan tapi kenapa kerajaan penang tak menutup perniagaan cina yang menganggu lalu lintas? double standard ka?
Anonymous said…
tahniah kepada peniaga melayu, bazar Ramadan pun mahal dan makanan pun tak sedap kebersihan pun tak dijaga, padan muka orang melayu Selangor,taniah sekali lagi undilah lagi DAP PKR dan PAS wahai melayu Selangor. sila jangan komplin ini yang kamu suka tahniah sekali lagi.
Anonymous said…
TAK KISAHLAH, ITU SEBENARNYA YANG DIKEHENDAKI OLEH ORANG-ORANG MELAYU YANG MENYOKONG PAKATAN DI SELANGOR. TERIMALAH PADAHNYA. APA LAGI MELAYU-MELAYU SOMBONG DI SHAH ALAM YANG PEMALAS MASAK, KENALAH MASAK SENDIRI UNTUK BERBUKA PUASA, LAGI BANYAK PAHALA.
TERIMALAH APA SAHAJA YANG DIPUTUSKAN OLEH KERAJAAN NEGERI SELANGOR. TAHUN HADAPAN PULAK SEMUA MASJID TIDAK DIBENARKAN MENGADAKAN SOLAT TARAWEH, KERANA IANYA JUGA MENGANGGU CINABENAG UNTUK KE KELAB MALAM DAN KE RUMAH-RUMAH URUT. JADI SESUAI BENARLAH. TERIMA SAHAJA LAH. MANA-MANA ORANG KELANTAN YANG MENCARI MAKAN UNTUK BULAN PUASA NI DI SELANGOR DINASIHATKAN BALIKLAH KE KELANTAN UNTUK BERNIAGA DIBAZAAR RAMADHAM DI KOTA BAHRU. SELAMAT BEREPUASA

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID