Perlukah Melayu Angkat Senjata Bagi Memburu Orang Yang Menghina Bangsa Melayu...???

Datuk maharajalela sanggup mati demi mempertahankan maruah Islam dan bangsa melayu dari di injak-injak oleh penjajah jww birch.

Apa lagi penghinaan yang tidak dihadapkan kepada Melayu dan Islam? Bermula dari status Melayu yang dikatakan, bukanlah satu bangsa, sebaliknya hanya bermaksud ‘Pelarian’ yang entah asal istilah bahasa apa, sehinggalah Islam dihina dengan pelbagai cara, termasuklah tempat ibadat Islam disekutukan dengan agama lain.

Sehingga sekarang, belum ada seorang pun Melayu yang mengangkat senjata, memburu pengkhianat yang tidak tahu diuntung atau berarak beramai-ramai, melakukan hartal atau mogok di seluruh negara kerana penghinaan yang dibuat oleh bukan Melayu dan bukan Islam.

Orang Melayu dan umat Islam di negara ini masih lagi bersabar dan kesabaran mereka sangat hebat. Kalau dibandingkan dengan Cina, kesabaran Melayu dan umat Islam bagaikan membandingkan warna putih dengan warna hitam. Kalau dibandingkan antara kesabaran orang India dengan kesabaran Melayu seperti membandingkan Rama dengan Hanuman.

Barangkali semenjak pendudukan Portugis di Melaka pada tahun 1511, Melayu sudah lama lali dengan pelbagai penghinaan yang dilemparkan kepada mereka. Bahkan semenjak British secara rasmi menjajah negara ini bermula dari tahun 1874, Melayu sudah menganggap penghinaan adalah sebahagian daripada rukun menjadi Melayu di negara ini.

Bermula dari tahun 1950-an, Melayu dihina lagi. Desakan untuk mendapatkan kemerdekaan, akhirnya membuatkan Melayu terpaksa akur. Cina dan India yang sebelum itu merupakan pendatang yang dibawa masuk oleh British untuk bekerja di lombong dan ladang, perlu diterima sebagai sebahagian daripada warga negara ini kalau hendak merdeka. Mereka perlu diterima dan diberikan hak yang sama dengan Melayu dan Bumiputera lainnya.

Kini sejarah berulang semula tanpa disedari oleh anak-anak muda Melayu-Bumiputera. Mereka terus dihina dan diperlakukan seperti anjing. Dengan beralasankan keterbukaan dan liberalisme, anak-anak muda Melayu yang tergoda dengan pelbagai isme yang dihias dengan pelbagai kecantikan, guna untuk menjahanamkan Melayu.

Sumber artikel: klik sini

Comments

Anonymous said…
Tengok apek-apek MCABIAWAK buat repot polis pasal Papagomo, termasuk psl panggil Cina bangsa PENDATANG!

Saya harap UMNO dan PERKASA jgn. tunduk - mana NGO-NGO Islam/Melayu bela Papagomo? Mereka juga kena buat repot polis pasal MCA ini yg nak MENIPU mengaku sbg bangsa Bumiputera, dgn menafikan Cina sbg. bangsa PENDATANG, dan kalau polis tangkap papagomo, polis juga kena tangkap setiap Cina yg. dah lama hina dan gertak umat Islam/Melayu, termasuk sampai nak bom YB PM Islam/Melayu kita, dan termasuk menafikan orang Melayu sbg. Bumiputera! Lepas itu, kalau Cina dah jadi rakyat M‘sia, bukan bermakna dia bangsa Bumiputera tetapi masih bangsa PENDATANG!

Si CINA RASIS DAPBANGKAI BERULAT, asal bangsa PENDATANG di bawa British laknatlah yg. dah lama memulakan PERANG KEGANASAN terhadap umat Islam/Melayu - dgn menyerang Islam/umatnya, Raja-Raja Melayu, bahasa Melayu dan hak orang Melayu sbg ORANG ASAL bumi PUSAKA tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British-Zionis lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

Kalau di Barat pun(Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal), JANGAN nak berani PENDATANG Cina/India/Barat-Zionis PENJAJAH mengaku dia bangsa Bumiputera - mungkin diTERAJANG bangsa Native Americans/Canadians dan Aboriginal Australians! Tapi kat Malaysia ini, makin BIADAP, sampai nak halang kita panggil Cina bangsa PENDATANG!

Patutnya si Cina PENDATANG MCABIAWAK lawan si CINA PENDATANG GENG KONGSI GELAP dan si CINA RASIS DAP yg. makin GANAS, - tapi dasar DAJAL DUA MUKA, umat Islam/Melayu pula di serang si Cina HIPOKRIT ini!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)

Anonymous said…
PE;BETULAN:

Patutnya si Cina PENDATANG MCABIAWAK lawan si CINA PENDATANG GENG KONGSI GELAP dan si CINA RASIS DAP yg. makin GANAS, - tapi dasar DAJAL DUA MUKA si Cina MCA HIPOKRIT ini, umat Islam/Melayu pula diserang bertubi-tubi!

Makcik Sambal Belacan.
Anonymous said…
salah siapa semua ni kalau bukan sultan2x melayu sendiri yg bersekongkol dgn penjajah dulu..lepas tu yg lain main ikut babi buta je..sesiapa yg menentang akan di hukum termasuklah kerabat raja yg tak sebulu..nasiblah dah memang nama engko meLAYU..layulah
Anonymous said…
saat dan ketika nya pasti tiba!!!!!
melayu tulen perlu sekolahkan semula puak puak ini......
Anonymous said…
tunggulah masa dan ketikanya.....
Anonymous said…
Jawapan bagi tajuk diatas ialah perlu ! jika undang-undang dah tak mampu lagi.
Apa yg nak diharapkan drpd mereka, non-bumi? Bezanya dulu mereka hina melayu Dan Islam secara diam tetapi kini lebih vokal.

Yg patut dihunus senjata Dan hapuskan ialah melayu itu sendiri sebelum bangsa lain. Melayu yg khianat, melayu yg rasuah Dan melayu yg tolak perpaduan.
Anonymous said…
hahaha...melayu sembang tak jatuh serupa kepala butuh!!! khaaakkk pthuuiii Lancauuuu!!
Anonymous said…
hey kluangman & anon 9:06ptg, mulut lu memang mulut BANGKAI penuh ulat - banyak lu LAHAP ITU BABI punya KANGKANGkah?!

Kalau lu tak suka BUMIPUTERA Melayu/Islam dan bumi pusaka berzaman nenek moyang Melayu/Islam dan Bumiputera lain, dari sebelum dijajah British-Yahudi Zionis lagi, lu boleh BERAMBUS dan pergi MAMPOS!

Baik lu 2 ekoq, pergi lubang DAP-si Lim Kit SiANJING HUTAN LIAR/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Israel itu! Dasar bangsa PENDATANG PENYAMUN/PEROMPAK/PENIPU macam SAMSENG KONGSI GELAP, yang di bawa British-Yahudi Zionis durjana!
Anonymous said…
Blog ni sngt berbahaya!
Penuh dgn kata hasutan & caci maki..
Inilah survival terakhir umno anak didik british & zionis.
Dasar divide & rule atau pecah & perintah!
Hasutan dijalankan supaya melayu,cina & india berbalah & terusan bergaduh!
Rakyat tidak kira bangsa harus bangkit humbankan umno kapitalis!
Anonymous said…
Aku cabar blog ni buat himpunan utk bunuh cina & india..kite tngk mcmmane???
Kalau betul jahat sngt cina & india kat malaysia ni!
Anonymous said…
Apalah dihairankan sangat jika kaum lain mengutuk ,menghina ,mencaci bangsa,budaya dan agama orang Melayu.Itu cuma satu olahan pendapat.Tapi yang harus kita lakukan jika orang Melayu sendiri yang menghina kita.Apa mesti kita lakukan ?Angkat senjata? Angkat tangan?Blog ini seharusnya berhujah telus.Jika tidak tahu mengemas usahlah meyerak.
Anonymous said…
Apalah dihairankan sangat jika kaum lain mengutuk ,menghina ,mencaci bangsa,budaya dan agama orang Melayu.Itu cuma satu olahan pendapat.Tapi yang harus kita lakukan jika orang Melayu sendiri yang menghina kita.Apa mesti kita lakukan ?Angkat senjata? Angkat tangan?Blog ini seharusnya berhujah telus.Jika tidak tahu mengemas usahlah meyerak.
cdinkb said…
berblog dan isu dipapar biar berpada.Orang Malaysia semakain terbuka aqal fikiran.Cadangan setimpal dengan post blog,kirimkan sahaja seberapa ramai ahli silat malaysia ke syria bergabung dengan mujahiddin.agak-agak nak ker untuk merintis syuhada malaysia..?
Anonymous said…
Tak perlu lah. Guna aqal untuk berjuang. Jangan guna kekuatan. Melayu dihina kerana pemimpin Umno tak berani nak ambil tindakan undang2 terhadap cina. Ada ISA di mansuhkan. Ada Ordinan Darurat dia mansuhkan. Ada Akta Hasutan dia mansuhkan.

So apa lagi yang tinggal untuk melindungi maruah orang melayu. Yang tinggal cuma Batang Najib yang lembek dengan Dua Biji Telor Najib, itu pun hanya untuk Rosmah saja.

Orang2 Umno tunggu apa lagi. Ini Kali Lah Tukar Lu Orang Punya Presiden.
Anonymous said…
Umat melayu islam sila tanya,siapa arah bunuh altantuya?
Anonymous said…
Kalau Paderi Besar Kristian Katholik Tan Sri Murphy Pakiam boleh cabar kerajaan untuk guna kalimah ALLAH,

Kenapa NGO2 Islam tidak mencabar kerajaan untuk BATALKAN (TUTUP) SJKC & SJKT yang tidak ada dalam perlembagaan negara ?

Harap renungkan perkara ini wahai semua NGO2 ISLAM
Anonymous said…
Hey anon 7:58ptg, lu jgn bikin TEMBERANG mcm SAMSENG PENGGANAS DAPigs/PKR aahhh....! Mulut lu memang mulut BANGKAI penuh ulat - banyak lu LAHAP ITU BABI punya KANGKANGkah?!

Kalau lu tak suka BUMIPUTERA Melayu/Islam dan bumi pusaka berzaman nenek moyang Melayu/Islam dan Bumiputera lain, dari sebelum dijajah British-Yahudi Zionis lagi, lu boleh BERAMBUS!

Baik lu pergi lubang DAP-si Lim Kit SiANJING HUTAN LIAR/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Israel itu! Dasar bangsa PENDATANG PENYAMUN/PEROMPAK/PENIPU macam SAMSENG KONGSI GELAP, yang di bawa British-Yahudi Zionis durjana!
Anonymous said…
Hey anon 1:21ptg, Polis Islam/Melayu bermotosikal dgn. pakaian seragam asyik dilanggar dgn. kejam termasuk yg. terbaru - oleh 4 orang CINA dlm. satu kereta dipandu LAJU; saya harap KDN siasat latarbelakang geng ini, mungkin GENG KONGSI GELAP CINA!

Dan yg. bunuh dgn. kejam Allahyarham Datuk Sosilawati dan rakan 3 Islam/Melayu lainnya, oleh si loyar India dan geng Indianya - apahal lu tak BISING hah?!

Lu benci sangat BUMIPUTERA Islam/Melayu apasal? Sebab kami umat ISLAM? Kurang ajar lu! Lu punya otak ni memang macam si CINABINATANG GILASEKS-MACAM-ANJING HUTAN LIAR dua ekoq tu!
Anonymous said…
Altantuya tu pelacur la wei, apa hal lu simpati sangat dengan pelacur tu?
Anonymous said…
Sebab apa Altantuya di bunuh ???

Kalau kita dapat jawapan ini maka dapat lah siapa yang mengarahkan dia di bunuh. Nak tuduh Najib, aku tak berani sebab masa bicara isu kenapa Altantuya di bunuh tak pernah berbangkit. Tapi jadi tanda tanya lah kepada kita.

TS Muhyidin juga kena berhati2. Sekarang ni dengan RM500 saja semua urusan beres untuk selama2nya. Malaysia dah jadi negara kowboy di bawah pemerintahan Najib.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID