Analisa Kekalahan Mengejut Mahfudz Omar


Mahfudz omar kalah dalam perebutan jawatan naib presiden pas, ia satu yang amat mengejutkan memandangkan mahfudz cukup perform dalam pas.

Tapi kenapa mahfudz kalah?

Jawapannya para perwakilan pas tak mau ada naib presiden bodoh macam mahfudz, mereka malu apa bila seorang berjawatan naib presiden eja "lunch" jadi "launch"

Hahahahaha.....


Comments

Anonymous said…
Biasa la tahap akademik pemimpin pakatan rakyat pasal tu la nak eja pun salah
Anwar ibrahim = klas 3 genral degree jurusan sejarah dari universiti malaya
Mat Sabu = drop out studen from itm jurusan art n design
Mahfus = SRP.....
Nik ajis = pakar hujah kafir mrngkafir serupa akidah syiah...sekolah pondok - pondok saja...
Anonymous said…
Elok sangat lah Mahfuz di tolak oleh perwakilan. Tak layak pun dia nak jadi pemimpin besar dalam Pas. Lulus setakat tingkatan 3 @ SRP saja beb.

Ramai ulamak berkelulusan sarjana dalam Pas tapi kali ini nampaknya orang2 Pas dah tak berapa mahu kepada ulamak lagi dah.

Hadi Awang dan Nik Aziz memang lah ulamak tetapi mereka adalah ULAMAK ANGGUK saja, angguk kepada DAP.

Aku tak suruh hangpa menyertai Umno, tapi hangpa compare lah Umno dengan Pas siapa yang boleh diharap untuk jaga Melayu, jaga Islam dan jaga Raja2 Melayu.

Kepada penyokong giller dalam Pas, hangpa TEPOK LAH DADA, TANYA KEPALA LUTUT hangpa. Okay....

Ana Muslimah
Anonymous said…
Clap clap clap... Ini akibat dr sokong guna kalimah allah oleh kristian.. Allah bayar cash kat mahpusss..kahkahkab
Unknown said…
bagai mana dengan menteri bangng

yang bagi idea bangan

bab minyak
gula
tadah air hujan
Anonymous said…
buat malu umno
Anonymous said…
Nak tergelak aku bila Naib Presiden Pas yang bernama Husam membuat ketetapan mahukan Hadi Awang jadi PM walau pun untuk satu hari jika Pakatan Rakyat menang PRU14.

Dia berani sakan menyalak masa duduk dalam puak dia (puak Pas). Nak tahu jantan ke tidak dia kita tunggu respon daripada Pak Sheikh Karpal Singh.

Karpal Singh kalau lu betul2 anak jantan, lu mesti berani respon sama itu Husam punya statement. Kalau lu tak response, lu betul tarak guna punya Banggali Singh.

Ana Muslimah

man said…
Assalam.
Biar belajar tak tinggi asalkan iman didada penuh, kalau belajar tinggi2 pun hari2 teguk Arak tak guna juga.
Anonymous said…
Oi anon 11:30 & 11: 31am, lu punya ekoq-ekoq ni dr. PENGGANAS Red Bean KURAP RASIS aahh?! Kalau lu TAK suka ISLAM, BUMIPUTERA Melayu/Islam termasuk Raja-Raja Melayu kami, dan TANAH MELAYU kami ini, pusaka berzaman nenek moyang kami ini, dari sebelum dijajah British-Zionis KAPIR laknat lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS dgn. TEMBERANG lu!

Mulut lu mcm. BANGKAI penuh ulat - lu banyak lahap itu BABI punya KANGKANGkah?! Atau lu mabuk minum itu KENCING BABI aahhh?!

Jadi, kerana lu 2 ekoq ni BODOH mcm. KERBAU, baik lu pi BERAMBOS kat blog-blog DAJAL BODOH DAPBANGKAI/PKR!
Anonymous said…
Oi anon 11:30 & 11: 31am, makin ramai PENYAMAQ dr. PENGGANAS Red Bean KURAP RASIS menyamaq jadi Islam/Melayu! PENAKUT!
Anonymous said…
Bah. pertama:

MALA PETAKA betul kpd. NEGARA ISLAM kita ini dan umatnya, yg. makin diJAHANAMkan golongan LIBERAL-PENGKHIANAT, PENJILAT KAPIR Musuh Islam/Melayu DAPBANGKAI/PKR!

Lihat bagaimana SEJARAH ISLAM/MELAYU PUSAKA INDAH kita di Tanah Melayu NUSANTARA kita ini, warisan dan korban berzaman nenek moyang kita dari sebelum dijajah Barat-Zionis lagi, makin diMUSNAHkan, disyaki oleh si KAPIR Musuh Islam/Melayu dr. DAPBANGKAI/PKR (bersama sekutu PAP-Barat-Israel mereka) terutamanya di P. Pinang dan Selangor (nak buat mcm. kat S'pura, dan Langkawi pun si LIBERAL serta si KAPIR, nak jadikan mcm. Monaco) - di (dihttp://www.utusan.com.my/utusan/Laporan_Khas/20131123/lk_04/Tapak-arkeologi-diceroboh:

AKTIVITI pencerobohan oleh kumpulan pencari harta karun dan pengamal amalan khurafat yang masih berleluasa akan terus mengancam tapak-tapak arkeologi di sekitar Jugra.

Pembantu Muzium Insitu, Mohd. Jangi Zaimin berkata, pihaknya mengesan beberapa aktiviti pencerobohan yang dipercayai dilakukan oleh kumpulan pencari harta karun dan pengamal pemujaan judi nombor ekor sejak beberapa tahun lalu.

"Salah satu daripada tapak yang terjejas teruk oleh aktiviti penggalian yang dilakukan secara haram adalah di tapak perigi lama Jugra.
"Walaupun kita pernah memasang pagar untuk melindungi tapak kajian namun usaha itu gagal. Kedudukan tapak yang terpencil memang agak sukar diawasi,'' katanya.

Tindakan tidak bertanggungjawab itu menyebabkan kemusnahan kepada tapak arkeologi dan mengganggu program penyelidikan yang masih belum selesai.

Mohd. Jangi berkata, ketaksuban untuk memperoleh kekayaan dengan cara mudah menyebabkan kumpulan itu sanggup menjalankan aktiviti mereka pada waktu malam.

"Mereka percaya tempat-tempat ekskavasi mampu menemukan mereka dengan artifak-artifak berharga yang ditinggalkan oleh masyarakat terdahulu.

"Untuk mendapatkannya ada yang sanggup membahayakan diri dengan menggali lubang sehingga mencapai kedalaman beberapa meter.

"Selain pencari harta karun, tapak arkeologi juga menjadi sasaran pemuja nombor ekor yang mempercayai tempat seperti itu sebagai keramat,'' jelasnya.

Tapak perigi lama Jugra menempatkan sembilan buah perigi yang dipercayai pernah menjadi lokasi persinggahan pedagang untuk mengambil air bersih dan berlindung ketika ribut di laut.

Ditemui melalui projek ekskavasi pada 2001, tapak arkeologi yang terletak kira-kira 200 meter dari Muzium Institu itu masih mempunyai susunan batu-bata yang membentuk perigi dan saliran longkang.

Makcik Sambal Belacan – sungguh SAYU mengenang lagu ASLI Melayu PUSAKA kita, Seri Mersing, nyanyian sungguh merdu Allahyarham Tan Sri Saloma (AMN) [isteri kpd. SENIMAN AGUNG kita, Allahyarham, Tan Sri P. Ramlee (AMN)] - malangnya di http://ohvideotv.com/pusara-allahyarham-tan-sri-p-ramlee-musnah/, Pusara Allahyarham Tan Sri P.Ramlee musnah, adminrun March 28, 2013; serta WARIS (balu dan anak-anak kpd. Allahyarham Nasir P. Ramlee) arwah P. Ramlee hidup MELARAT di http://www.youtube.com/watch?v=Z8AdxeRbBYk , Bangga jadi cucu P Ramlee, Oleh Harian Metro (mana bayaran ROYALTI BERJUTA dr. filem/lagu P. Ramlee/Saloma yg. BERLAMBAK termasuk dr. Shaw Brothers di S'pura?!).
Surrhead said…
makcik merepek......
Anonymous said…
Yang penting kena jaga syiar islam..melayu ke sultan ke x perlu..dalam alquran x di sebut pn pasal bangsa ni..kat akhirat esk semua sama je..
Anonymous said…
Memang le kat akhirat tak de sebut psl bangsa ni bangsa tu...
Tapi kita perlu pemimpin utk menjaga islam tu...sultan tu kan salah seorang pemimpin yg menjaga islam...rasulullah juga seorang pemimpin yg menyebar dan menjaga kepentingan islam...
Klw ko menafikan keperluan seorang pemimpin samalah seperti ko menafikan rasulullah sebagai pemimpin umat islam..

Anonymous said…
Kalau semua sultan kt malaysia ni perwatakan mcm sultan kelantan baru la layak dipanggil ketua agama islam..cube google dan nilaikan lah sendiri ye..paham2 sudah..
Surrhead said…
anonDecember 2, 2013 at 2:03 AM.....tepat sekali....seseorg yg berpangkat pemimpin tu mesti ada kredibiliti dikalangan mata dan hati yg dipimpinnya...kalau pemimpin sekadar nama, org pun "respect" sekadar nama jer, dan "respect" itu bukan dtg dari hati

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID