Inilah Cara CINA Berterima Kasih Kepada Kerajaan Melayu...

Selepas kebas hampir 4 juta, 2 juta untuk sekolah cina dan 2 juta lagi naik taraf pasar dan jeti nelayan...

Hari ini sekali lagi melayu di hina dan agama Islam di cerca dalam facebook...

Inilah cara cina berterima kasih kepada kerajaan melayu yang berjanji akan menjaga kepentingan mereka selagi ada "bulan dan bintang"...

Comments

Anonymous said…
Tolong cari anak cina ni pastu sembelih..da melampau ni..wooi Najib bangang..lagi kau nak tolong cina ker..pukimak punya Najib lahanat..
Anonymous said…
Lau gua jpe ni cinabeng..gua sunat dia punye konek kasi abes bagi sama babi makan
Anonymous said…
tak mampu dah melayu nak menyerang balik, asyik kene tibai aje. Pemimpin yang ada hanya beri amaran dan cuba kita kaji diri kita sendiri, ada tak perasaan dan perbuatan jahat terhadap bangsa babi ini sama seperti sikap mereka pada kita dalam kehidupan harian ketika berinteraksi dan berurusan dengan mereka? Tak adee....., melayu di ajar bersopan dan beralah dan mengelakkan konfrontasiii.

Cina yang baik hanyalah cina mati. Selagi ada nyawa mereka tetap bersifat babi.Mereka tak hormat dah melayu. Tak takut sekelumit pun hingga berani tunjuk gambar mereka kerana mereka tahu kita tak akan buat apa-apa.

Mulakan menyerang dan jangan bertahan kerana the best defense is attack, Saya dah mulakan dan mereka tahu, tapi impact kepada mereka tidak akan berkesan jika saya bersaorangan. Ayuh bangsa ku.
bluk said…
jwpn standard pak menteri/polis/skmm/etc "siasatan akn dbuat",kita akn ambil tindakan","ini cuma kes tpencil,xmwakili sluruh kaum cina","kita sudah ambil kterangan","sya beri amaran,jgn bmain dgn api".tlg tambah kalo ad sapa2 tau lg
Anonymous said…
"Kita dh bebaskan dgn jaminan polis", "kita akan panggil semula sekiranya kita mau keterangan lagi"..sampai kesudah tak panggil2..lepas tu cina ni buat lagi dan ulangan dialog di atas akan ke udara lagi..bosannnnnnnnnn...
Anonymous said…
Harapnya KDN ambil alih penyiasatan - jgn. hanya serah pd. polis negeri, yg. mana kdg-kdg. di bawah kuasa Bukan Islam! Kdg-kdg amat meragukan bila mangsa adalah umat Islam/Melayu, tapi tiada tindakan, walaupun repot polis berbakul [cthnya penyelia muda Felda yg. dibunuh dgn. kejam di Lahad Datu, dan dua keluarga anak beranak termasuk dgn. bayi kecil mereka, penunggang motosikal, juga peneroka Felda di Lahad Datu, dilanggar ngeri oleh kereta 4WD (disyaki geng kongsi gelap Cina SAMSENG yg. sama!), apa hasil siasatan?!]

Si Cina-Cina PENDATANG disyaki-PELAHAP-BUAS-KANGKANG-BABI ini, yg. sampai begitu keji mencarut pd. ALLAH SWT kita, saya syaki dr. geng kongsi gelap Cina! Islam/umatnya, mereka ni berani hina; cuba mereka hina Hindu/kaumnya, mungkin kena SEMBELIH-KEPALA-DAJAL mereka atau diCINCANG mereka ni!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).
Anonymous said…
tak de ke kristian dari sabah dan sarawak nak defend ni..
Anonymous said…
Umno kalah PRK Sungai Limau. Ertinya masih ada melayu di Sungai Limau yang celik dan cerdik. Tindakan pengundi melayu di Sungai Limau menolak Umno adalah tindakan yang BETUL kerana ..... (kemudian kita akan jelaskan). Tahniah kepada Pas. Tahniah kepada Ustaz Azam.

Pro Umno
Anonymous said…
BENARKAH UMNO ADIL KEPADA ORANG MELAYU ?

PRK Sungai Limau mendedahkan sikap sebenar Umno terhadap orang melayu. Orang melayu mendapat layanan seolah-olah “ anak tiri “ daripada Umno. Sedangkan orang cina mendapat layan seolah-olah “ anak emas “. Begitu sekali Umno memperlakukan orang melayu kerana hendak mengejar undi orang cina yang tak seberapa pun. Betapa hinanya, murahnya, tidak bernilai undi orang melayu kepada Umno.

Ramai orang melayu tak sedar tentang hal ini. Mungkin pada mereka tak ada apa-apa. Pada hakikatnya Umno sebuah parti melayu telah menghina bangsa yang berjasa kepadanya semasa Umno “ nyawa-nyawa ikan “ di arena PRU13 baru-baru ini.

Cuba anda lihat agihan bantuan kepada sekolah-sekolah oleh Umno semasa PRK Sungai Limau. Berapa yang sekolah melayu dapat dan berapa pula yang sekolah cina dapat ? Saya terasa sangat seolah-olah murid sekolah melayu tak ubah macam sampah yang tidak ada nilai langsung jika hendak dibandingkan dengan murid sekolah cina. Tiga sekolah cina mendapat 2.5 juta sedangkan 12 sekolah melayu hanya mendapat 1.2 juta. Maknanya market price sekolah cina adalah lebih tinggi daripada sekolah melayu pada kadar RM0.80 juta bagi satu sekolah cina dibandingkan dengan RM0.10 juta bagi satu sekolah melayu. HINA NYA SEKOLAH MELAYU DI MATA UMNO, MURAHNYA HARGA SEKOLAH MELAYU DIMATA UMNO.

Mengejutkan, saya terjumpa dalam blog SRJK Aik Min di Sungai Limau hanya ada 15 orang murid tetapi mendapat bantuan sebanyak 1 juta. Saya tidak ada maklumat berapa murid di SK Bukit Besar dalam DUN Sungai Limau, tetapi saya percaya murid sekolah itu ramai dan mungkin 500 atau lebih. Berapa SK Bukit Besar dapat, Cuma RM0.1O juta sahaja.

Bersetujukah anda dengan saya bahawa di mata Umno nilai atau harga satu orang murid cina dengan nilai atau harga satu orang murid melayu seumpama “ langit dengan bumi “. Di SRJK Aik Min harga atau nilai satu orang muridnya adalah RM66,666.00 (mengambil kira jumlah murid 15 orang). Berapa pula harga atau nilai satu orang murid di SK Bukit Besar ? Memeranjatkan, menyedihkan, rasa terhina bila satu orang murid di SK Bukit Besar cuma berharga atau bernilai RM200.00 sahaja (mengambil kira jumlah murid 500 orang).

Saya tidak tahu adakah para guru di sekolah melayu ada membuat kiraan secara metamatikal seperti yang saya buat. Saya yakin mereka tidak buat kerana guru sekolah melayu ini tidak berapa cekap metamatik sangat jika hendak dibandingkan dengan guru sekolah cina. Kalau guru sekolah melayu betul-betul cekap metamatik awal-awal lagi mereka ada membuat kiraan metamatik, dan saya percaya mereka akan memprotes secara diam kepada Pak Menteri mereka iaitu Muhyidin Yassin, dan akibatnya Umno akan kalah lebih teruk lagi di PRK Sungai Limau, dan Pas akan mendapat majority yang lebih besar daripada yang Pas dapat masa calonya adalah arwah Ustaz Azizan.

Saya simpulkan bahawa apa yang berlaku pada PRK Sungai Limau ini adalah UMNO MENGHINA ORANG MELAYU, UMNO MENGHINA SEKOLAH MELAYU, UMNO MENGHINA GURU-GURU MELAYU DAN UMNO MENGHINA MURID-MURID MELAYU. Dan atas sebab itu lah walaupun saya ini seorang yang Pro Umno tetapi bersyukur bila Umno kalah di PRK Sungai Limau sebab saya tidak mahu orang melayu yang berfikiran seperti saya bertindak menolak Umno lagi pada PRK yang akan datang, dan yang paling saya tidak mahu adalah orang melayu menolak Umno pada PRU14 yang akan datang.

WAHAI PEMIMPIN UMNO, JANGAN LAH KAU ULANGI PENGHINAAN KE ATAS BANGSA MU SENDIRI SEPERTI MANA YANG KAU LAKUKAN DI DALAM PRK SUNGAI LIMAU PADA 4 NOV 2013 DI MASA AKAN DATANG. CUKUP CUKUP LAH ……..

Saudara BLOGGER, saya mohon tuan siarkan posting saya ini. Saya tidak halangan jika tuan ingin menjadikan isu yang saya bangkitkan sebagai bahan untuk artikel anda. SESUNGGUHNYA SAYA MAHU SELAMATKAN UMNO DARIPADA DIHUKUM OLEH ORANG MELAYU SENDIRI. SAYA MASIH MAHUKAN UMNO UNTUK JAGA MELAYU DAN ISLAM.

Ana Muslimah

Anonymous said…
Oi anon 7:24am, aku syak lu ni SIALPUNDEKhead, PENAKUT!

Hari tu juga lu pikiaq Sabah tu Kristian punya - otak lu memang bodoh macam KERBAU penuh lintah KURAP! Lu tak tahu sejarah M'sia ni, Sabah adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM! Jadi lu yg. RASIS mcm PELAHAP-KANGKANG-BABI!

Dan hari tu lu bising pasal imigran dapat IC, lu ingat lu mahu MENIPU, Cina kat Sabah/S'wak dan seluruh M'sia ini Bumiputera?! Mereka juga asalnya PENDATANG/IMIGRAN, yg. dibawa PENJAJAH-KAPIR-BUAS British-Zionis LAKNAT! Jadi lu ini memang KURANG AJAQ dan SEWEL-mcm-BABI!

Maka itu, kalau lu tak suka ISLAM serta BUMIPUTERA Melayu/Islam dan SEJARAH Kepulauan Melayu NUSANTARA ini, pusaka berzaman nenek moyang Melayu/Islam, dari sebelum dijajah Inggeris-Zionis lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS!!
Anonymous said…
PEMBETULAN: (dr. naon 8:36pm)

Oi anon 7:24am, aku syak lu ni SIALPUNDEKhead, PENAKUT!

Hari tu juga si PUNDEKhead pikiaq Sabah tu Kristian punya - otak lu memang bodoh macam KERBAU penuh lintah KURAP! Lu tak tahu sejarah M'sia ni, Sabah adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM! Jadi lu yg. RASIS mcm PELAHAP-KANGKANG-BABI!

Dan hari tu si PUNDEKhead bising pasal imigran dapat IC, lu ingat lu mahu MENIPU, Cina kat Sabah/S'wak dan seluruh M'sia ini Bumiputera?! Mereka juga asalnya PENDATANG/IMIGRAN, yg. dibawa PENJAJAH-KAPIR-BUAS British-Zionis LAKNAT! Memang KURANG AJAQ dan SEWEL-mcm-BABI!

Dan lu, kalau lu tak suka ISLAM serta BUMIPUTERA Melayu/Islam dan SEJARAH Kepulauan Melayu NUSANTARA ini, pusaka berzaman nenek moyang Melayu/Islam, dari sebelum dijajah Inggeris-Zionis lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS!!
Anonymous said…
Ana Muslimah

Ko kira betul kah ni. Tak munasarawak lah harga cina sampai RM66,666.66. Harga melayu pula cuma RM200.00 sahaja.

Ko ingat melayu ni surat khabar lama kah. Ko hina melayu nampak. Aku rasa ko ni sebenarnya cina lahanat yang menyamar. Pundek la lu.
Surrhead said…
hoi, makcik bodoh....ko ni obsessed dgn aku ya?? ni la aku, surrhead yg buat kamu giler....makcik bodoh piang.....

Ana....yg mengherankan ialah kamu rela dieksploitasi oleh umno...i copy ulasan mu...UMNO MENGHINA ORANG MELAYU, UMNO MENGHINA SEKOLAH MELAYU, UMNO MENGHINA GURU-GURU MELAYU DAN UMNO MENGHINA MURID-MURID MELAYU.....tapi kamu masih menyokong umno, ini menunjukkan ada masaalah saikologi cik....u rela diri u diperbodohkan oleh org2 yg u tak kenal, i terpikir akan org yg kenal u dan tgh mengeksploit u....please, wise up my friend

Anonymous said…
Saudara Surrhead

Aku tak diexploitasi oleh sapa2. Aku sokong sapa juga yang mahu jaga melayu dan islam. Dulu PRU13 memang aku undi Umno, tapi dalam PRK aku undi Pas pula kerana aku tak setuju dengan tindakan Umno memperlekehkan orang melayu. Besok2 kalau Umno jaga melayu lebih daripada jaga cina, haa insyallah aku undi Umno balik lah. Sebab apa aku mahu Umno lebihkan melayu kerana di Sungai Limau ini penduduk melayu duk ada 90% lebih.

Hang nak minta aku fanatik sorry lah bro. Aku boleh jadi Pas, aku juga boleh jadi Umno, yang aku tak boleh jadi hanya lah DAP. Kalau orang saiko dia selalunya one way thinking tau. Kalau dia suka yang itu, maka yang itu lah sahaja yang terbaik bagi dia walau pun ada lagi yang lebih baik.

Berhemah lah sikit bro bila nak tegur orang ... itu pun kalau hang rasa hang tak saiko.

Ana Muslimah
Surrhead said…
Cik Ana....reply ok, tapi still berbaur rasis.....i tak boleh terima bila satu bangsa je patut dijaga, bila negara kita terkenal kerana menampung berbilang bangsa dan agama....i rasa lebih molek dan mulia kalau kita cuba eratkan sillaltulrahim dgn semua warga, tanpa mengira bangsa dan agama, baru Malaysia boleh maju bila kita bersatu, kalau tak, carry on bertelagah sampai bila2....simple logik....mindset kena tukar, keluar, bergaul, ambil tahu pasal budaya lain yg ada dinegara kita...dan pamerkanlah keindahan Islam yg sebenarnya....ana pun tahu kalau jaga 1 bangsa sahaja bukan ajaran Islam yg sebenarnya kan?? ha...itu dia, ada akai, pakai...
Anonymous said…
Oi SIALPUNDEKhead, lu yg. GILABABI! Berani lu mcm. GENG KONGSI GELAP, bukankah lu baru GERTAK mahu BUNUH umat Islam/Melayu/UMNO, di blog Darul Ehsan ini di topik:

http://darulehsantoday.blogspot.com/2013/10/rakyat-tahu-siapa-yang-selesaikan-isu.html, "Rakyat Tahu Siapa Yang Selesaikan Isu Lahad Datu..."

Lepas tu, lu nak PUTER-BELIT tuduh Ds Zahid pula - sedgkan bukankah lu yg. GERTAK UMNO?! DS Zahid beri amaran yg. berpatutan pd. PENJENAYAH, yg. asyik BUNUH/ROMPAK/ROGOL/BAKAR rakyat!

Jadi lu ini SAMSENG KONGSI GELAP aahhh; mahu gertak bunuh umat Islam/Melayu/UMNO?!PENAKUT BABI lu! Lu ni lari lintang pukang kat Thailand?!

Baik lu SIALPUNDEKhead, MAMPOS mcm. BANGKAI BERULAT kat KANGKANG-PUNDEK BABI!
Anonymous said…
OI SIALPUNDEKhead, jgn. nak MENYAMAQ dan MENIPU sekrg - selama ini lu asyik kecam Islam/umatnya; temasuk nak PUTAR-BELIT pula, kononnya DS Zahid/UMNO 'munafiq' kononnya - wah bukan main lagi lu si KAPIR BANGSAT, skrag Rakus PULA LU; guna pula bahasa Islam dan nak menghukum org. Islam! Pi MAMPOS lu si-ULAR KAPIR!

Lu punya ekoq ni dr. Red Bean KURAP RASIS aahh?! Kalau lu TAK suka ISLAM, BUMIPUTERA Melayu/Islam dan TANAH MELAYU kami ini, pusaka berzaman nenek moyang kami ini, dari sebelum dijajah British-Zionis KAPIR laknat lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS dgn. TEMBERANG lu!

Dan apahal lu asyik GERTAK UMNO bela umat Islam/Melayu - tapi tak pula lu bising si MCA-Gerakan-DAP-HINDRAF bela kaum Cina/Hindu/Kristian/Bukan Islam?!
Surrhead said…
nak kena penampar seorg ni....mcm org giler jer...
Anonymous said…
Surrhead

Nak tanya no. Hang jangan marah pulak. Hang lelaki lembut kah ? Aku teka saja.
Surrhead said…
pegang dulu, tgk mengeras ke tak, sapiye...

minta maaf ya kalau menghampakan ko ya...tak main la stok kunyit2 ni...
Anonymous said…
Woi SIALPUNDEKBERNANAHhead, lu memang BANGSAT PENAKUT, tahu nak GERTAK dan TUTUP mulut umat Islam/Melayu! Lu ni memang patut diTERAJANG-masuk-lokap; sebab aku syak lu ini dr. geng kongsi gelap yg. lari lintang pukang kat Thailand tu!

Mulut lu memang mulut BANGKAI penuh ulat - lu banyak lahap itu BABI punya KANGKANGkah?! Atau lu mabuk minum itu KENCING BABI aahhh?!
Anonymous said…
Oi SIALPUNDEK-KUDIS-head, lu ni GILA BABI PORNO SEKS aahh - sampai lu GATAL sgt. nak suruh olang pegang lu punya BUTUH - penuh KUDIS kot! JIJIKnya!
Anonymous said…
Surrhead ni sama bingai mcm Ayah dia. Tq
Surrhead said…
surrhead yg sama inilah yg sekel2 kepala bapak anon November 12, 2013 at 7:43 PM. tq.
Anonymous said…
Oi SIALPUNDEK-KUDIS-head, lu si GILA-PORNO-SEKS ni memang patut diTERAJANG-masuk-lokap; sebab aku syak lu ini dr. geng kongsi gelap yg. lari lintang pukang kat Thailand tu!
Anonymous said…
Kepala bapak surhead ni mmg hari 2 kena hentak sbb tu anak biol!!!!!
Anonymous said…
你们才是猪头~

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID