Kalimah ALLAH, Kristian Akan Guna Strategi Ganas...

Majalah berkala Kristian Evangelika, Christianity Today keluaran Februari 2011 telah memuatkan laporan cover story bertajuk Muslims and the “Son of God” turut menyentuh strategi penggunaan kalimah 'Allah' dalam penyebaran agama Kristian di kalangan umat Islam. 

Di Malaysia ketika ini masih terdapat kelompok umat Islam memandang remeh isu desakan orang bukan Islam untuk dibenarkan menggunakan kalimah ‘Allah’ dalam penerbitan ajaran agama mereka. Malah kelompok ‘liberalist’ dan ‘pluralist’ Islam ini menggesa pula umat Islam supaya tidak perlu khuatir jika bukan Islam dibenarkan menggunakan kalimah tersebut atas alasan kononnya gambaran ancaman kegelinciran akidah umat Islam adalah sebenarnya hanya datang dari orang Islam yang lemah iman semata-mata.


Sebenarnya kekhuatiran dan kewaspadaan itu sangat berasas serta munasabah. Penentangan terhadap penggunaan kalimah ‘Allah’ oleh bukan Islam ini bukan datang dari mereka yang lemah iman tetapi hadir dari mereka yang sangat arif tentang agama, dakwah dan permasalahan umat Islam termasuk dari kalangan para mufti dan ulama pelbagai parti politik.

Majlis-majlis agama Islam negeri sendiri juga telah bertindak memohon kebenaran untuk mencelah dalam semakan kehakiman terhadap keputusan Hakim Mahkamah Tinggi, Yang Arif Hakim Puan Lau Bee Lan pada 5 Mei 2009 yang telah memberikan kebenaran kepada Archbishop of Kuala Lumpur, Tan Sri Murphy Pakiam untuk memohon bagi semakan penghakiman terhadap keputusan Kementerian Dalam Negeri yang melarang penggunaan kalimah ‘Allah’ dalam penerbitan mingguan “Herald - Catholic Weekly.

Baca lanjut di sini

Petition Haramkan COMANGO klik sini #paspkrbaruakristian

Comments

Anonymous said…
SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. KEBERANIAN JAIS! Tapi hari ni dilapurkan di berita, seolah k'jaan negeri MENGGERTAK JAIS - yg. JAIS harus TUNDUK mcm. KULI -si-KAPIR SAMSENG pd. k'jaan negeri PEMBANGKANG LIBERAL JAHANAM, terutamanya si KAPIR HARBI musuh ISLAM/Melayu dr. DAPBANGKAI, tentang hal-ehwal Islam/umatnya di masa hadapan, sedgkan Islam adalah agama Persekutuan dan Tanah Melayu kita ni NEGARA ISLAM!

Inilah akibat kita terlalu bagi NAIK MUKA bangsa si PENDATANG KAPIR JAHANAM MUSUH ISLAM, yg. makin KURANG AJAQ kat Tanah Melayu PUSAKA nenek/moyang kita ni, dan tak pernah berterima kasih kita bagi depa MENUMPANG!

Tapi kat Barat, si pendatang KAPIR HARBI dr. Malaysia ni, tahu pula jadi PENGECUT; tak pula nak paksa kaum Kristian bangsa Barat guna KALIMAH ALLAH utk nama Jesus, tuhan triniti si Kristian, termasuk dlm. injil-injil Barat! Dan NGO-NGO serta mana-mana rejim Barat-Zionis, terutamanya dr. kembar-kembar Israel JAHANAM, si rejim-rejim Jerman-Amerika-British-Peranchis, yg. begitu berani nak masuk campur (disyaki MENAJA PAP (S'pura)/DAP, MELALAK mcm. ANJING KURAP kat Tanah Melayu dan seluruh dunia Islam, , utk. menjatuhkan Islam serta umatnya serta menjajah Dunia Islam yg melimpah minyak-gas kurniaan ALLAH SWT kita, - cuba rejim-rejim Barat ni paksa rakyat Barat mereka menggantikan nama Jesus dgn. Kalimah ALLAH, pasti MENGAMUK mcm. si Nazi! Baru mereka tau! Dasar si Barat HIPOKRIT laknat - yg. mana kuasa politik dan ekonomi telah dikuasai Yahudi Zionis!

Makcik Sambal Belacan.
Anonymous said…
Si Yahudi-Kristian Zionis (bukan Yahudi-Kristian tradisional/asal), sebenarnya adalah pengikut agama Syaitan melalui “Meja Bulat Illuminati-Freemason”, yg. ingin menubuhkan k’jaan Syaitan “New World Order” di muka bumi ini, termasuk berpusat di Israel, negara dajal yg. ditubuhkan melalui pembunuhan beramai amat kejam(GENOCIDE) Bumiputera (Indigenous)Islam Palestin.

Malangnya, tengok cara mereka juga MENGHASUT anak muda Islam/Melayu utk. menerima (di”brainwash”) idea Zionis Illuminati-Freemason ini, termasuk mengagungkan ejen –ejen KAPIR GANAS Mossad/CIA-MI6 dan pemimpin terkemuka Freemason cthnya Thomas Jefferson (terang-terangan di siri baru Sleepy Hollow), di Fox TV di Astro, melalui siri-siri NCIS. The Shield, Sleepy Hollow (bukan yg. filem, tapi siri baru) dsbnya!

Makcik Sambal Belacan.
Anonymous said…
Apa KDN dan zahid hamidi buat?
Surrhead said…
Makcik bodoh sial merapu lagi....sampai fox tv, ncis pun kena...mmg sewel la seorg ni...si bodoh ni patut di C4 oleh kak mah...
Anonymous said…
Oi SIALBABIhead, aku dah lapurkan pd. KDN utk. SIASAT lu, PENJENAYAH KONGSI GELAP KAPIR BINATANG BUAS! Asyik nak ANCAM nyawa aku dan bapak aku juga semalam! BANGKAI lu!
Anonymous said…
Lu mahu ancam NYAWA aku dan bapak aku di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html & di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/siapa-yang-nak-bunuh-hannah-yeoh.html! Dasar lu jenis HAIWAN BABI KURAP PENGECUT mcm. SAMSENG GENG KONGSI GELAP KAPIR! CILAKA LU - BAPAK lu lahirkan anak mcm SAMSENG KURAP mcm lu apasal?!

Baik lu si KAPIR HARBI (tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam) pi BERAMBUS dan MAMPUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu?!

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID