MH370: Asyik-asyik Ping...Ping Dan Ping, Mana Cebisan Bangkai Pesawat???

Pagi semalam aku terbaca satu berita dari web astro awani bertajuk 'Signal Detected By RAAF Aircraft Not From Black Box' dan kemudian dalam web yang sama juga aku terbaca 'Tony Abbott Confident Signal From Black Box' hah, dua tajuk itu sudah cukup memeningkan kepala rakyat, satu kata isyarat ping tu bukan dari kotak hitam mh370 dan satu lagi cakap dia konfiden isyarat itu dari kotak hitam mh370. mana satu rakyat nak percaya...??

Ok, kalau kita tengok tv3, astro awani, cnn, bbc atau segala macam media yang buat liputan pasal mh370, setiap kali berita pasal signal dari kotak hitam pasti mereka akan menunjukan rajah dimana isyarat ping itu di kesan, ambil contoh rajah di bawah,



Isyarat ping pertama di kesan oleh kapal cina pada 5 april dan pada keesokan harinya iaitu 6 april, kapal australia pulak mengesan satu isyarat ping, jarak antara satu isyarat ke satu isyarat ialah 600 kilometer, bersamaan dari johor bharu ke taiping perak, adakah dalam satu malam arus laut boleh menghanyutkan kotak hitam itu sejauh 600 kilometer? atau jarak sebaran signal ping itu boleh menjangkau sejauh 600 kilometer?

Ok, kotak hitam [Flight Recorder] mengandugi dua bahagian FDR [Flight Data Recorder] dan CVR [Cockpit Voice Recorder], mungkin ketika kapal terbang terhempas salah satu komponen itu tercampak sejauh 600 kilometer? untuk makluman kebiasaannya Flight Recorder terletak di ekor pesawat seperti dalam gambar di bawah,


Baiklah kedua-dua isyarat ping itu katakanlah dari Flight Recorder, FDR dan CVR tercerai dan salah satunya tercampak, boleh ke dalam impak yang kuat serpihan kapal terbang boleh terbang melambung dalam jarak bergitu jauh...?

Setakat semalam sudah ada empat isyarat ping yang katanya dari Flight Recorder mh370, aku tak pasti berapa jarak antara satu ping ke satu ping yang baru, pasal australia tak tulis berapa. lihat rajah dibawah,


Persoalan yang berlegar di fikiran rakyat ialah, berapa banyak kotak hitam yang ada dalam pesawat, aku dah bagi tau, FDR ada 1 dan CVR ada 1, di satukan menjadi Flight Recorder atau Black Box atau Kotak Hitam, ok aku rasa jawapan tu rakyat boleh terima, tapi jarak yang jauh dari satu ping ke satu ping itu yang buatkan rakyat terfikir, betul ke itu isyarat dari kotak hitam mh370?

Boleh ke arus di dalam laut hindi membawa kotak hitam dari satu tempat ke satu tempat? aku yakin kotak hitam itu berat mungkin sekitar 10 kilo, sudah tentu ia dah tenggelam jauh ke dasar laut, jadi boleh ke arus dalam dasar laut itu menghanyutkan kotak hitam sehingga kita dapat dengar isyarat ping di merata tempat?

Purata kedalaman lautan hindi adalah 3890 meter bersamaan 3.89 kilometer lebih kurang dari seksyen 7 shah alam ke seksyen 8 shah alam, pernah di catatkan tempat terdalam lautan hindi adalah 7450 meter bersamaan 7.45 kilometer, jadi dengan kedalam semacam itu di tambah dengan seabed keadaan lautan hindi tidak serata dan selicin lantai rumah kita, adakah dengan kuasa arus laut boleh menghanyutkan kotak hitam ke tempat-tempat yang kita di maklumkan mendengar isyarat ping?

Ok lah yang terakhir, setakat semalam kita sudah di maklumkan mendengar 4 isyarat ping, takanlah masa kapal melalui kawasan yang berpotensi untuk pesawat itu terhempas satu haram cebisan pun korang tak jumpa? contoh bag pakaian, kasut penumpang, seat kapal terbang, plastic cup, life jacket atau benda-benda lain yang sewaktu dengannya...

Mungkin semua dah dihanyutkan arus atau di makan oleh jaws, cuba pergi cek di sekitar pantai australia, itulah tempat terakhir sekiranya semua cebisan itu di hanyutkan, akan terdamparlah ia di tepi pantai, kalau tidak hanyut ke australia mungkin ke madagaskar, atau ke mauritius dan reunion island dan mungkin boleh try cari di sekitar pulau di antarctica, mana tau setelah 36 hari, cebisan pesawat ada yang tersangkut di sana.

#PrayForMH370

Comments

Anonymous said…

Malangnya teman wanita salah seorg. mangsa MAS tersebut iaitu Philip Woods dr. sy. kontraktor militari US, IBM (milik ZIONISothschild yg. menubuhkan IsraHELL) - Bajc, yg. sebenarnya sgt. berbahaya! Bajc dan Woods disyaki adalah ejen CIA-Mossad (lihat di http://beforeitsnews.com/economics-and-politics/2014/04/phillip-woods-is-caught-as-a-cia-prop-in-this-photo-more-breaking-news-with-sn-koreas-2463558.html , Phillip Woods Is Caught As A CIA Prop In This Photo! More Breaking News With S&N KOREAS, April 3, 2014). Sebab itu agaknya si Bajc ini tidak pernah lansung menimbulkan pertanyaan pd. rejim Amerikanya tentang Diego GarCIA , walaupun berita tersebar luas tentang penglibatan pengkalan rahsia bawah tanah NUKLEAR kepunyaan CIA-MI6-NATO-Mossad di Diego GarCIA di atas kehilangan MAS ini, text rahsia dr. Woods yg. kononnya dia dikurung, yg. dikesan dr. Diego GarCIA, serta kenyataan Pentagon dlm. minggu pertama tentang MAS diyakini terhempas dlm. Lautan Hindi (lihat di http://beforeitsnews.com/alternative/2014/03/hijacked-ibm-engineer-successfully-dialed-out-of-diego-garcia-2928892.html , Engineer Successfully Dialed Out Of Diego Garcia, By Jimstonefreelance (Reporter), March 30, 2014)!

Bajc mesti diawasi KDN kerana dia seolah sdg. menghasut dgn. aggressive sbg. KETUA, keluarga mangsa-mangsa dr. Malaysia dan China di Malaysia, dgn. menyalahkan K’jaan Malaysia kita, di dlm. setiap temuramahnya dlm. CelakaNews Network (CNN), dan menyebut perlunya ‘REVOLUTION’ (lihat di - http://beforeitsnews.com/survival/2014/04/cnn-shocker-mh370-intact-all-alive-plane-was-followed-by-military-jets-2517336.html , CNN Shocker: MH370 Intact, All Alive, Plane Was Followed By Military Jets, April 4, 2014; dan di http://beforeitsnews.com/alternative/2014/04/girlfriend-of-mh370-passenger-wood-a-giant-plane-filled-with-people-was-just-taken-2935254.html , Girlfriend Of MH370 Passenger Wood: “A Giant Plane Filled With People Was Just Taken”, Intellihub, April 9, 2014)!

Tetapi, telah didedahkan Bajc ini pernah (dan mungkin masih lagi) bekerja sebagai Pengarah Urusan sy. Tescom yg. berpusat di Tel Aviv,, IsraHELL! Sy. Ini mencipta ‘software‘ utk. satu lagi sy. kontraktor militari Israel. Antara alat peperangan yg. dicipta ialah sistem“remote control“ utk. kenderaan udara tanpa pemandu (unmanned Aerial vehicles)! Dan dia juga ada dlm temuramahnya telah berjumpa pegawai tentera kita melalui PKRPELIWAT – jadi ´mungkin mendapatkan maklumat ketenteraan kita sebagai perisik CIA-Mossad (CIA-MI6-NATO-EU sebenyanya dikuasai Mossad-IsraHELL)! Lihat di - http://beforeitsnews.com/economy/2014/04/incredible-flight-370-coincidence-philip-woods-girlfriend-sarah-bajc-was-high-level-senior-executive-at-aircraft-remote-control-software-co-2610846.html , INCREDIBLE FLIGHT 370 COINCIDENCE: Philip Wood’s Girlfriend Sarah Bajc Was High-Level Senior Executive at Aircraft Remote Control Software co…., By SGTreport, April 6, 2014!

Maklumlah, Mossad-CIA-MI6-NATO, kat Malaysia nikan ada ejen mereka dari EvangeliSStar dan MalaysiaKKKini, serta termasuklah DAPBANGKAI/PKRPELIWAT/PENGGANAS Red Bean/Geng Kongsi Gelap!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).
Anonymous said…
Apa kata Tuan Det ... turun padang tolong pasukan SAR tu cari MH370. Kalau setakat menulis dan memberi komen ...mmg isyarat ping jer yg blh jumpa.
Anonymous said…
OI anon 10.31am, nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA, nak menghalang sebarang maklumat BENAR tersebar!

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

PI BERAMBOS lu kat BLOGDAPBANGKAIBERULAT yg. BODOH mcm. KERBAU!
Anonymous said…
Pada hemat saya sepatutnya seluruh rakyat malaysia patut turut serta dalam gerakan memcari ini.
Anonymous said…
Bila China jumpa 'ping', cepat-cepat Australia pergi tempat yg sama tapi jumpa 'ping' tempat yg lebih jauh ???

Sedangkan usaha SAR tu ditempat lain jauh lebih selatan !!!

Laman web behasa inggeris kata ikan paus juga 'ping' pada wavelength yg sama.

Agaknya ... China sengaja kata jumpa ping nak tengok reaksi Australia++ ... bila PM Abot kata pasti dari MH370 tapi ketua JACC kata bukan bukan dari MH370 ... skrg Australia++ cuba nak tutup penipuan ... pastinya China tahu adanya penipuan oleh Australia++

Just my opinion.
Abd Razak said…
kalau tak tau belajar!!
buat masa ini pehak sar sibuk mengumpul seberapa banyak isyarat ping sebelum kotak hitam itu berhenti mengeluarkan isyarat.jangan risau sar akan mengumpul dan plot kedudukan punca isyarat itu.macam kami buat dlam mine hunter semasa dalam tldm.tugas mencari dan memburu periok apai bukan bermakna jumpa saja terus musnah tetapi mengesan dan plot periok apai tersebut selepas selesai membuat pencaraian kita akan memusnahnya kemudian.berdasarkan plot2 yang kita buat diatas charta.
jangan main hemtam saja kesungguhan pehak sar membuat kerja.

captain abd razak
Abd Razak said…
jangan percaya tulisan mak cik sambal belacan kerana bagi saya dia adalah agen cia.tugasnya melaga laga kan malaysia dengan usa.apa yg terjadi di iraq semasa era saddam husin sebelum terjadi perang teluk yg pertama akbar iraq sering menhasut supaya rakyat iraq bangkit mengambil semula kuwait untuk dijadikan wilayah iraq.disini cia mehasut rakyat iraq.bila saddam temakan hasut dan menawan kuwait usa terus membantu kuwait.dapatlah usa membuat pangkalan tentera di kuwait
Anonymous said…
bagus sdr Abd Razak ...cuma soalan saya MCMV cuma boleh mengesan mine di perairan Malaysia sahaja((350 meter max)bagaimana pula "ping pong sound" boleh ada di 6 lokasi berbeza ?
hanyut atau di"bawa" oleh sesuatu
jika benar CAPITAN ABD RAZAK ni ex-navy apakah kenderaan yang mampu bergerak tanpa henti selama 20 tahun didasar laut dan cuma timbul 1 kali setiap 3 bulan untuk ulangbekal atau tukar crew?
boleh atau tidak sonar mengesan submarine acoustic sounds ini?
Anonymous said…
Makcik smbl belacan mgkn agen cia ?
Mgkn betul kot
Tulis pun merapu
X teratur
Kalau Melayu, tahu kot karang elok2

Ada kalanya, nak musnahkan musuh
Dok dlm geng musuh
Anonymous said…
mohon pihak kerajaan melakukan ujian terhadap black box yang serupa seperti diguna MH370 di lautan hindi
tenggelamkan peralatan tersebut hingga ke dasar (3 ribu kaki)dan dibawa semula ke permukaan.
Jika black box itu masih berfungsi teruskan usaha mengesan tapi jika hancur berkecai.. sendiri mau ingat la Captain Abdul Razak yer ......
Anonymous said…
Gua pun pernah terfikir berapa banyak isyarat ping boleh di jumpai dari sebuah kotak hitam?
Anonymous said…
Captain Abd Razak ex-CO kapal navy
aku 25 tahun navy divers ... tak pernah pulak jumpa electronic equipment yang boleh berfungsi 250 meter underwater kecuali yg didalam chamber.. kalo ada pun pasti dari surface control
You talk so much shit captain ...
Anonymous said…
OI anon 12.51pm, nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIBABI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAIBABI, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH lagi), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA, nak menghalang sebarang maklumat BENAR tersebar!

Lepas tu puak SYAITAN ni siap nak MENGKAPIRkan umat Islam pula!

PI MAMPOS lu punya ekoq kat BLOGDAPBANGKAIBABI yg. BODOH mcm. KERBAU!

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID