31 August 2009

NIZAR PASBERG: Khalid Samad dan Rodziah patut di tahan ISA

Kalau ada yang kata penduduk melayu di seksyen 23 patut di salahkan aku nak tanya kenapa? salah ke kalau penduduk kat situ membantah kuil di bina kat tempat dia orang? mana ada logik tempat yang mejoriti penduduknya hampir 500 orang melayu tetiba boleh didirikan kuil yang lebih besar daripada masjid. sedangkan keling yang ada kat situ tak sampai 50 orang pun. logik ke? kenapa kuil tu tak dibuat di kawasan yang mejoritinya ramai penduduk keling. kenapa keling ni memilih sangat tempat untuk buat kuil? untuk pengetahuan korang semua, dulu sewaktu kerajaan BN memerintah selangor, kerajaan ada menyediakan satu tapak di seksyen 22 yang mana besarnya lebih kurang sama macam di seksyen 23, tapi puak-puak keling ni kata tempat tu tak sesuai, bermacam-macamlah alasan yang puak-puak keling ni bagi. kemudian mereka minta pula satu tanah kosong di kawasan mejoriti penduduk melayu di seksyen 19 shah alam, soalannya kenapa mesti mereka minta dikawasan mejoriti melayu? korang tengok la perangai keling-keling ni, aku nak tanya sekali lagi kenapa mesti diminta kawasan mejoroti penduduk melayu untuk di buat kuil? tak de tempat lain ke? di shah alam berapa banyak kuil-kuil keling yang dibina secara haram yang langsung orang melayu tak ambil pot..tapi kenapa kawasan melayu juga yang diaorang nak?
Surat penolakan PKNS kepada Pasukan Penyelamat Malaysia

Setelah penduduk di seksyen 19 membuat bantahan, maka puak-puak keling ni meminta pula kawasan di seksyen 23 shah alam, tengok dia minta
kawasan melayu juga, kenapa mesti kawasan melayu juga? untuk pengetahuan korang semua, sebelum dua ekor YB bodoh tu bagi tapak tu kat keling-keling ni untuk buat kuil tapak tu pernah di minta oleh pasukan penyelamat malaysia untuk dijadikan pusat latihan, tapi tak tau macam mana permohonan pasukan penyalamat itu di tolak kemudian di berikan kepada puak-puak keling ni untuk di buat kuil... soalannya sekarang ni sapa yang bodoh, penduduk seksyen 23 atau pihak yang menolak permohonan pasukan penyelamat itu? sapa yang menolak permohonan pasukan penyalamat itu? orang-orang yang menolak permohonan pasukan penyelamat itu ialah Xavier Jayakumar dan Rodziah Ismail mereka ni adalah Exco Kerajaan Negeri dan sorang lagi bahalul ialah Khalid Samad MP Shah Alam..

Kenapa pihak pengurusan kuil harus disalahkan? pada aku simple je.. kau dah tahu kawasan tu kawasan melayu dan orang melayu menolak pembinaan kuil tu tapi kau masih lagi berkeras nak juga kawasan tu pasal apa? kau tak de otak ke? elok-elok kerajaan dulu dah bagi tapak di seksyen 22 kau tolak kononnya tempat tu tak sesuai dan macam-macam la alasan bodoh yang pihak pengurusan kuil tu bagi. ok katakan la tapak di seksyen 23 tu korang (pengerusan kuil) tak mintak t
api kerajaan Pakatan Haram yang bagi, bila dah tengok keadaan dah makin panas macam sekarang ni apa salahnya pihak pengurusan kuil tu minta kerajaan pakatan haram pindahkan tempat mereka di tempat lain... itu kalau puak-puak keling ni ada otak la.. kenapa mereka pun berkeras nak juga tempat tu? apa yang puak-puak keling ni nak? aku pernah keluarkan minit mesyuarat diantara dua ekor adun bongok tu iaitu rodziah dan khalid samad dengan pengurusi kuil tu, mana boleh dalam kes macam ni punya penting macam ni hanya mereka tiga ekor je yang buat keputusan.


Minit mesyuarat yang menunjukan hanya tiga orang sahaja yang buat keputusan mengenai kelulusan pembinaan kuil tu.

Jadi sekarang ni sapa yang patut di persalahkan? orang yang patut di salahkan dalam hal ini ialah Khalid Samad dan Rodziah Ismail... kenapa dua ekor ni patut di salahkan? pasal dua ekor ni bodoh sangat, buat keputusan suka hati mak bapak dia orang je, langsung tak mau berbincang dengan penduduk. nak selesaikan masaalah ni senang je TANGKAP KHALID SAMAD dan RODZIAH kerana kepala otak dua ekor ni la punca kepada semua kekalutan ini.

28 August 2009

Demo Bantah Kuil hari ini... Rodziah, Xavier, Khalid Ibrahim CABUTT...

Dokumen yang mengesahkan pembabitan Rodziah dan Khalid Samad mengenai pembinaan kuil di seksyen 23 Shah Alam, sebelum ini dua ekor mangkok tu tidak mahu mengaku yang merekalah meluluskan pembinaan kuil .


Antara mereka yang hadir memberi sokongan kepada penduduk seksyen 23 shah alam. bantahan bermula di Perkarangan Masjid Shah Alam, selepas solat jumaat.









Memorandum bantahan yang ingin diserahkan oleh penduduk kepada Khalid Ibrahim, Rodziah, Xavier dan Khalid Samad.

Memorendum bantahan diarak oleh penduduk seksyen 23 ke bangunan SUK.




Memorendum sampai di bangunan SUK, tapi malangnya ianya tidak dapat di serahkan kepada empat ekor mangkok tu, di beritakan Xavier dan Khalid Ibrahim telah cabut menggunakan pintu belakang di seksyen 8, Rodziah diberitahu sudah tiga minggu tidak hadir ke pejabat selepas kes songlap dana dun sebanyak 375 ribu di siasat SPRM.


Terima Kasih kepada pasukan keselamatan dan pihak Polis.

Memorandum bantahan di letakan dihadapan bangunan SUK sebagai simbolik bantahan penduduk Islam seksyen 23.

Manusia Yang Bernama OTHMAN WOK

Othman Wok dilahirkan pada 8 Oktober 1924 di Singapura adalah bekas Menteri Sosial dan ahli parlimen PAP yang mewakili Kawasan Pasir Panjang antara tahun 1963 dan 1977. Di awal kerjaya nya dia adalah seorang tokoh wartawan Bahasa Melayu, kemudian dia menjadi timbalan editor akhbar berbahasa melayu, Utusan Melayu Singapura.

Dia ni menyertai PAP selepas beberapa sahaja penubuhannya pada tahun 1954 ketika itu beliau percaya pada hak samarata dan dasar multi-perkauman dan anti kepada raja-raja melayu (macam ape yang PKR perjuangkan sekarang ini .ketika itu dia banyak membantu melalui penulisan mengenai penubuhan negara multi-perkauman d
an hak samarata dan dasar anit raja-raja melayu di dalam akhbar Petir sebuah suratkhabar berbahasa melayu keluaran Parti PAP, lebih kurang sama macam harakah jugak la. Selepas itu dia dipilih menjadi sebagai salah seorang ahli dewan editorial buletin Petir dan dalam masa yang sama juga seorang lagi pemimpin tertinggi PAP iaitu Ahmad Ibrahim menjemput dia untuk menjadi ketua cawangan PAP Geylang Serai / Tampines pada tahun 1959.

Othman Wok adalah seorang penyokong kuat Lee Kuan Yew dan dia lah orangnya yang kerap kali menentang perlaksanaan Hak-hak Keistimewaan orang melayu dan setiap kali dia berceramah, setiap kali itu juga dia mengatakan yang hak-hak keistemewaan orang melayu dan raja-raja melayu ini hanya retorik dan mainan Tunku dan sebenarnya Tunku ada agenda lain, iaitu untuk merampas tanah orang melayu di singapura. dia juga mendakwa rusuhan kaum yang terjadi pada Julai 1964 telah di plan oleh UMNO dan Tunku lah dalangnya. dia amat gembira tentang berita tentang pemisahan Singapura daripada Malaysia. dan ada juga yang mengatakan yang dia ni lah yang menulis skrip temuramah BBC dengan kuan yew sewaktu malam berpisahnya singapura dari malaysia, yang mana ketika itu kuan yew menangis tersedu-sedu kononnya terlalu sedih dengan terkeluarnya singapura dari malaysia, padahal itu semua skrip yang dikarang oleh othman wok hanya semata-mata untuk orang melayu berasa simpati dengan kuan yew dan membenci Tunku. Sehingga sekarang ini dia masih di anggap sebagai pengkhianat melayu oleh kebanyakan orang melayu singapura, kerana hasutan dia lah, Lee Kuan Yew mengharamkan Pertubuhan Kebangsaan Melayu Singapura (PKMS aka UMNO Singapura) salah satu sayap UMNO di Singapura. dia bersama-sama dengan berberapa pemimpin sayap melayu dam PAP antaranya Ishak Rahim, Rahmat kenap, Ariff Suradi, Buang Omar Junid, Mahmud Awang dan Yaacob Mohamed turun ke kampun-kampung melayu menghasut orang melayu supaya membenci UMNO dan Tunku. Pada tahun 1959, dia bertanding menjadi calon untuk PAP di kawasan Majlis Bandaran bagi kawasan Kampung Kembangan berlawan dengan calon UMNO, dia tewas dalam pertandingan itu, akibat terlalu bengang dengan kekalahan itu dia menuduh yang UMNO yang mengugut pengundi di situ supaya tidak mengundi dia, apabila penduduk kampung mengetahui tentang cerita tu maka seluruh penduduk di situ berkumpul di hadapan pejabat dia di Tampines dan menghalau dia keluar dari pejabat dia dan memaki hamun dia sebagai pengkhianat bangsa melayu. dan dia sekali lagi bertanding di parlimen pasir panjang dan kali ini dia menang atas bantuan dan sokongan dana dari kuan yew.

Selepas singapura berpisah dari malaysia pada tahun 1963, dia telah dilantik oleh kuan yew sebagai Menteri Hal Ehwal Sosial. satu jawatan menteri yang tidak mempunyi apa-apa fungsi kerana kuan yew telah melantik seorang cina untuk menjaga hal ehwal sosial dan cina ini di letakkan di bawah jabatan perdana menteri. selepas 14 tahun dia menjadi menteri goyang kaki maka pada 1978 dia pun tidak lagi menjadi menteri kabinet kuan yew.


Sekarang ini dia menjadi salah seorang penulis cerita seram yang paling top di singapura. Sesungguhnya manusia yang bernama othman wok ni adalah seorang pengkhianat bangsa melayu yang terhebat dalam sejarah melayu moden, cara jalan cerita othman wok ini seakan sama dengan jalan cerita yang berlaku sekarang ini di negara kita. takkan kita orang melayu di sini ingin jadi seperti orang melayu di singapura, ibarat melukut di tepi gantang, merempat di bumi sendiri. jangan sampai petualang melayu seperti othman wok ni ada dan hidup membiak di dalam negara k
ita.

27 August 2009

Demo Bantah Kuil... Rodziah dan Khalid Kalau berani kau tunggu

Suatu demonstrasi aman akan dilakukan selepas solat Jumaat pada hari Jumaat ini 28-08-08 di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah ke Bangunan SUK Selangor.

Pada asalnya, sebuah kuil akan didirikan di seksyen 19 Shah Alam yang kemudiannya bertukar ke Seksyen 23 yang majoriti penduduknya adalah orang-orang Melayu.

YB Khalid Samad, YB Rodziah Ismail dan YAB Tan Sri Khalid Ibrahim bertindak mendiamkan diri dan membutakan mata atas isu ini. Mengapa? Mungkinkah mereka adalah dalang-dalang disebalik isu ini?

Bukankah kuil ini lebih sesuai ditempatkan di Seksyen 22 yang merupakan kawasan perindustrian yang jauh daripada penempatan umum? Mengapa pihak pemerintahan tertinggi negeri tidah berbuat demikian?

Diharapkan rakan-rakan media dan bloggers dapat sama-sama membantu menyuarakan ketidakpuashatian penduduk Seksyen 23 agar isu ini dapat diselesaikan segera.

Semua Ummat Islam Di jemput Hadir...

Dikepilkan bersama salinan surat dari Gabungan Badan NGO Malaysia.

NIZAR PASBERG:Takebeer.....takebeer.....takebeer.........


26 August 2009

Kecut Teloq Raja Petra dengan Kebangkitan Bloggers Patriot

Haa...Haa.. Kecut Kerandut Raja Petra, bila dia tahu tentang kebangkitan kumpulan bloggers patriot, haa..haa... baru hang tau noo....

alah rpk, sape la kau ni untuk blogger patriot layan artikel bodoh kau tu, rpk ni kami ibaratkan macam biawak yang hampir mati di gilis lori je, kau settle kan la dulu kes mencuri anak kau tu, kami tak layan la BAPAK PENYAMUN.

http://mt.m2day.org/2008/content/view/25942/84/

25 August 2009

NIZAR PASBERG:Update dari Permatang Pasir.


Setakat jam 3 petang tadi hanya sekitar 63 peratus sahaja yang keluar mengundi.

Calon BN Rohaizat Othman melihat Perkembangan yang positif yang disaksikan memberi keyakinan kepada saya untuk meraih sokongan pengundi, sekali gus merampas semula kerusi ini

"BN telah menjelaskan hasratnya membantu rakyat dengan menyediakan pelbagai kemudahan asas dan infrastruktur yang dikehendaki selain keperluan lain yang diperlukan di sesuatu kawasan.

"Pengundi Permatang Pasir perlu memberi peluang kepada BN untuk buktikan janjinya kepada mereka.

"Saya minta semua pengundi keluar awal untuk mengundi. Jangan berlengah takut nanti tak sempat untuk mengundi disebabkan keadaan cuaca yang tidak menentu.

Kehadiran Pasukan Gerak Gempur Pemuda UMNO Kepala Batas menambahkan lagi kegerunan pas di permatang pasir.

Peraih undi berehat akibat keletihan.

_________________________________________________________

TANTAWI DI TURUNKAN BALA OLEH ALLAH TAALA.

4.00pm : Ketua Pemuda Pas Pusat Nasaruddin Tantawi telah melangar seorang penunggang motosikal di Kg Cross Street. di beritakan pemuda yang Tantawi langgar itu cerdera ringan, kejadian itu di sksikan oleh berberapa orang perayu undi PAS, di tanya bagai mana kejadian itu boleh berlaku, dengan serentak kesemua perayu undi pas itu menjawab yang kerata yang di pandu Tantawi memasuki lorong itu tampa memberi lampu isyarat. tetapi malangnya penugang motosikal itu di marah pula oleh seseorang yang yang keluar dari kereta Tantawi di percayai dia adalah driver tantawi, malangnya tantawi hanya melihat sahaja kejadian itu dari dalam kereta tampa membantu pemuda yang bari di langgar tadi, mujurlah ada berberapa anggota polis yang berada di situ membantu pemuda yang di langgar tantawi tadi.

Jelaslah sekarang ini Allah membayar segala kejahatan Tentawi secara ca
sh, seharusnya tentawi mengambil kejadian itu sebagai pengajaran dan kalau dia sedar diri dia perlulah memohon maaf kepada siapa yang dia fitnah sejak tiga-emapat hari ini.

NIZAR PASBERG: YAHOO PENGUNDI HANTU SUDAH MARI..

LINTAS LANGSUNG DARI N11 DUN PERMATANG PASIR.

Pengundi hantu yang di bawa oleh PAS telah membanjiri Dun Permatang Pasir pagi ini. dijangkakan seramai 3700 orang pengundi yang tak tau dari mana datangnya ini tapi nama-nama mereka berada dalam senarai daftar pemilih. kampung cross street 2 memiliki jumlah pengundi hantu yag teramai iaitu sebanyak hampir 1200 orang, ingin di ingatkan kampung cross street 2 adalah kawasan perkampungan cina, seperti yang det tulis berberapa hari sudah kampung cross street 2 hanya memiliki 20-30 buah rumah sahaja, tapi bagai mana kampung yang sekangkang kera ini boleh memiliki jumlah pengundi yang seramai ini?

Satu lagi kampung yang menjadi pot pengundi hantu ialah kampun sama gagah yang menjadi kubu kuat pas tapi sudah berjaya di tembusi oleh BN sejak berberapa hari ini. kampung itu mempunyai pengundi yang tak dapat di kesan sebanyak 961 orang. bergitu juga dengan kampung kubang semang yang mana kerap kali berlaku provokasi dari pas dan banyak kain rentang dan poster BN di rentap buang oleh pas, di kubang semang sahaja di anggarkan sebanyak 329 pengundi yang ada namanya dalam daftar pemilih tapi tidak dapat di kesan.

Jadi det berharap sangat-sangat lah kepada pemuda UMNO/BN, esok bersama-sama lah kita menjaga setiap peti undi yang diyakini memiliki pengundi hantu. satu lagi det nak pesan kepada pengundi-pengundi, pastikan esok kau orang semua naik transport yang di sediakan oleh petugas-petugas BN, jangan lah sekali-kali korang naik transport yang di sediakan oleh pihak PAS, kalau korang terpaksa naik juga, pastikan korang tidak menyerahkan kad pengenalan kepada petugas PAS dan lagi satu det nak pesan pada korang, kalau naik transport PAS jangan sekali-kali minum air yang diberikan oleh mereka, info yang pihak kami dapat, di masukan sesuatu benda di dalam air itu, memang air itu nampak masih baru lagi tapi percayalah benda yang puak-puak pas masukan tu siap-siap dari kilang lagi, dan tempat air tu di simpan ialah di Bilikgerakan Dewan Ulama PAS Pusat. Ingat jangan minum air tu.
LINTAS LANGSUNG DARI DUN N11 PERMATANG PASIR
_________________________________________________________________
ANTARA KERJA-KERJA JAHAT PUAK-PUAK PAS.

24 August 2009

NIZAR PASBERG: PAS MERUNTUHKAN MASJID YANG DIBINA


PAS sedang cuba sedaya upaya mahu menghancurkan rumahtangga Rohaizad. Jika benar pun Rohaizad tidak mengaku berkahwin dua, apa salahnya dia tidak mengaku di khalayak demi menjaga kerukunan rumahtangga bersama isteri pertamanya. PAS bersungguh sungguh mahu mendedahkan umpama Rohaizad telah melakukan satu jenayah besar yang mampu mengugat keselamatan negara.

PAS dilihat bergitu bersungguh sungguh mahu meruntuhkan rumahtangga Rohaizad di harap menemui kegagalan. Moga Allah memanjangkan jodoh Rohaizad. Jangan hanya kerana kerja setan PAS yang celaka ibarat setan yang ingin menyesatkan adam dan hawa.

Ini lah kerja Parti Islam yang kununnya memperjuangan Islam "Tulen" meruntuh dan meporakperandakan rumahtangga orang. Rakyat Permatang Pasir sedang memerhatikan gelagat setan-set dan dajal politik ini beraksi. semoga Allah membuka hati mereka agar menjauhi juak keparat yang sesat PAS ini.


Ada pepatah melayu menyebut jika berjumpa ular dengan orang pas ,maka wajib lah bunuh orang pas, orang pas lagi kotor hatinya dan merbahaya daripada ular. bisa nya mampu mensesatkan akidah ,memporak peranda masyarakat ,memecah belah keluarga dan meruntuhkan rumahtangga.

Poster-poster Pilihanraya: Edisi Baca Cetak Edar




NIZAR PASBERG:PAS meruntuhkan Rumah Tangga Orang.

24 jam terakhir adalah saat paling genting bagi mana-mana parti politik yang bertanding. Sedikit kesilapan bakal membawa padah. Siapa yang pandai main isu juga bakal untung,kerana baki tempoh masa kempen yang pendek menyukarkan lawan untuk menjawab.

Samalah juga dengan PAS, 24 jam terakhir ini digunakan oleh mereka untuk menjaja isteri muda Rohaizat ke segenap pelusuk Dun Permatang Pasir. perbuatan menjaja Isteri muda Rohaizat dieksplotasi sebaik mungkin oleh mereka demi mencapai impian politik mereka.

Islam tidak pernah mengajar ummatnya melakukan perkara terkutuk itu, harus di ingat adakah perbuatan Nasaruddin Tantawi betul? sudah kah isteri Rohaizat meminta izin suaminya untuk keluar rumah ? nasaruddin tantawi tahu tak yang dia membawa keluar isteri orang tampa mendapat keizinan suaminya. Inilah ajaran Islam songsang yang dibawa oleh PAS. Islam menggalakan kita memelihara rumahtangga yang dibina. Tetapi PAS terus menerus menghancurkan rumahtangga orang demi kepuasan nafsu mereka. nasaruddin tantawi menghancurkan rumah tangga orang lain.Jadi seronokkah PAS melihat rumahtangga Rohaizat bercerai berai hanya semata-mata dendamkan umno/bn. inikah perangai yang diajar oleh islam ?

NIZAR PASBERG:15 Tahun, Tiada Perubahan di Permatang Pasir

Kami maukan perubahan... itulah keluhan penduduk kampung Cross Street, sejak dari PAS menang 15 tahun dulu, tidak ada sebarang perubahan yang berlaku di kawasan ini, tapi setiap kali pilihanraya mereka berjanji bermati-matian untuk membantu rakyat, tetapi bila selesai je pilihanraya segala janji-janji itu hilang.

Menurut seorang penduduk di kampung cross street, dia berasa sedih dengan adun dulu Datuk Hamdan dari PAS yang terlalu banyak berjanji kepada penduduk kampung ini, "adakah dia mati meniggalkan dosa kerana menipu penduduk di sini?" itulah soalan Sdr Halim penduduk asal kampung cross street dan juga pengundi permatang pasir.

Seorang lagi penduduk yang di temui oleh det petang semalam mendakwa, kemungkinan kampung cross street ni menjadi sarang untuk menyimpan penggundi hantu, " menurut sdr Mael, bayangkan la dalam kampung cross street ni ada lebih kurang 30-40 buah rumah sahaja dan di sebelah sana (merujuk kepada penempatan cina di cross street) cuma ada 20 biji rumah, tapi bagai mana pengundi di sana dan sini boleh mencecah sehingga 1400 orang.

Pelik memang pelik.. ketika det mengikuti puteri umno mengedarkan bungkusan bubur lambok di kampun sama gagah permatang pasir petang semalam, amat mengejutkan bila bungkusan bubur yang di agihkan kepada penduduk di situ di buang kedalam longkang, kononnya bubur lambuk yang di agihkan oleh puteri umno itu haram untuk di makan, tengok bertapa kurang ajarnya puak-puak pas, rezeki yang Allah Taala dorongkan kepada mereka di buang bergitu aje. sementara menunggu waktu berbuka puasa, det sempat meninjau semula rumah Tok Timah yang sedang direpair oleh tukang rumah hasil pembiyaan puteri umno, nampaknya rumah itu masih belum siap lagi, kebetulan salah tukang rumah itu mengatakan yang kerja-karja hari ni tak dapat di jalankan kerana barang-barang seperti kayu, plawood dan berberapa alatan tukan yang di tinggalkan di bawah rumah semalam telah hilang, kemungkinan di curi oleh pihak-pihak yang membuat onar semalam.

Kawasan kampung cross street yang sekecil ini yang lebih banyak kebun sayur dan bendang ini memiliki jumlah pengundi hampir 1500 orang.

NIZAR PASBERG:Anwar Kencing PAS Lagi... Nak lantik PAS jadi YDP MAIPP

Sekali lagi anwar mengula-gulakan Parti Islam, hari ni dia kata dia akan memastikan yang calon pas permatang pasir, salleh man akan di lantik menjadi Yang DiPertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang. kuasa untuk melantik YDP MAIPP adalah kuasa Yang DiPertuan Agong, macam mane pulak di anwar boleh berjanji dihadapan penyokong pas yang dia berkuasa untuk melantik salleh man untuk menjadi YDP MAIPP pulak?

Anwar juga turut mengkencing rakyat yang kununnya dia telah berbincang dengan guan eng supaya guan eng memberikan jawatan itu kepada pas. bila masa pulak si cina kapir tu boleh menentukan siapa YDP MAIPP? bukan ke itu di bawah bidang kuasa Agong.

Tapi biasa la, anwar, petua anwar untuk kencing rakyat "muka mesti serius, kerana serius melambangkan confident".
det nak bagi tau kat pembaca semua, korang jangan percaya la cakap anwar tu, dia ni kencing kuat, kalau tiba-tiba jawatan si salleh tu tak dapat, maka anwar mula la divert cerita salahkan orang tu dan salahkan orang ni. tak percaya korang tengok la....

23 August 2009

NIZAR PASBERG: Saya Di pergunakan oleh PAS. Yusri Ishak

Bekas rakan kongsi Rohaizat, Yusri Ishak dalam firma Saif Ariff dan Rohaizat telah datang dari Pulau Pinang untuk memberi sidang akhbar di Hotel Grand Season, Kuala Lumpur pada pukul 5 petang tadi. dalam kenyataan beliau, Yusri menyatakan penyesalan ke atas pelbagai fitnah dan tomahan telah dilontarkan kepada bekas rakan kongsinya dan ia menyimpang dari tujuan asal kenyataan akhbar dibuat.

Beliau meluahkan rasa sedih diatas serangan-serangan peribadi yang dilakukan terhadap Rohaizat. Disamping itu, beliau turut meluahkan penyesalan telah dibabitkan sama di dalam usaha memburukkan Rohaizat. pada Ogos 20hb hari Khamis lepas, beliau telah bercakap di atas pentas PKR kononnya membersihkan diri dari dikambing hitamkan berhubung dengan pembabitan bekas firma guamnya dengan Koperasi Pekebun Getah Pulau Pinang.

Dalam sidang akhbar hari ini, Yusri berasa menyesal kerana dia menyebabkan rakannya diburuk-burukkan dan rumah tangga rakannya itu porak-peranda sekarang ini. Beliau menyatakan pihak pembangkang bersalah melakukan serangan peribadi. setelah disoal bertubi-tubi, terungkai beliau adalah peguam yang menguruskan segala urusan perundangan Koperasi. Mereka boleh dianggap sebagai klien peribadinya.