30 November 2009

VIDEO KHAS UNTUK ANWAR IBRAHIM DAN PENYOKONG PKR.

Video ini det tujukan khas untuk Anwar Ibrahim, Azmin Ali dan Shamsidar, macam ini lah maksudnya berkongsi bini seperti yang Nallakurupan parnah kata dulu, tapi sebelum korang tengok video tu, korang kena baca keterangan video ni dulu:


Warna Pink = Shamsidar

Warna Biru = Azmin Ali
Warna Oren = Anwar Ibrahim.



JAWAPAN DET KEPADA KETUA PEMUDA UMNO SELANGOR


Usaha untuk merampas kembali negeri Selangor daripada kerajaan Pakatan Rakyat adalah satu tugas yang mencabar.

Boleh percaya ka apa yang dikatakan oleh ketua pemuda umno selangor tu?, betul ke pemimpin BN UMNO Selangor sedang giat menjalankan usaha di peringkat bahagian dan kawasan mereka?, usaha yang macam mane? adakah usaha itu melibatkan rakyat terbanyak?, melibatkan pengundi atas pagar? atau usaha itu hanya melibatkan orang-orang umno sahaja? yang nampak sekarang ini program umno berlegar di kalangan ahli umno sahaja, contoh baru-baru ini, det mendapat jemputan untuk menghadiri sesi taklimat isu-isu semasa di pejabat umno bahagian yang berjiran dengan bahagian det, bila det datang ke situ, det lihat yang menghadiri taklimat tu terdiri dari pada ketua-ketua umno cawangan, ketua pemuda, ketua puteri dan ketua wanita cawangan sahaja, untuk pengetahuan semua, ketua-ketua empat sayap ini dah tentu paham dan tahu mengenai sebarang isu yang di mainkan oleh pakatan,pada det golongan yang sepatutnya di beri taklimat atau penerangan ialah pengundi, ketua-ketua empat sayap ni dah tentu undi BN, yang kita risau ialah pengundi atas pagar, pengundi pembangkang, macam mana kita nak tarik pembangkang untuk mengundi BN itu yang sepatutnya penerangan umno kena buat, bukan tak boleh buat taklimat untuk ahli umno, boleh, tapi mestilah di susuli dengan ceramah umum atau perdana mengenai isu-isu semasa, supaya rakyat dan pengundi pun boleh joint sekali, taklimat hanya untuk orang umno sahaja.

Pada det, semangat anggota (ahli umno) sudah lama pulih, ini dilihat dari perjumpaan det dengan kawan-kawan umno di semua bahagian di selangor, mereka bergitu bersemangat untuk membelasah kerajaan pakatan haram ini, jadi tidak adil dikatakan yang umno perlu membina semula semangat ahli-ahlinya, yang det khuatirkan ialah semangat ketua-ketua bahagian dan ketua-ketua sayap umno, takut semangat mereka yang tak pulih-pulih, maklum la sekarang ni tak macam dulu, dulu jadi ketua bahagian dapat la jadi ahli majlis PBT, bergitu juga dengan ketua-ketua sayap, det takut mereka ni yang hilang semangat nak berjuang, dah tak masyukk... semangat ahli umno di semua peringkat sudah pulih, umno selangor hanya perlu memberi mereka sedikit vitamin untuk menjadikan mereka ini cergas dan cerdas. apa maksud vitamin tu? vitamin tu kira macam krusus bina semangat, krusus motivasi, krusus btn, tu kira vitamin la.

Suhaimi berkata, sekarang bukan masa untuk mencari kesalahan orang lain tetapi beliau dan jentera perlu lebih fokus untuk turun ke bawah membantu rakyat.

Beliau berkata, apa yang dilakukan tidak perlu dihebohkan tetapi apa yang ingin dilihat adalah hasilnya.

Menurutnya, beliau akan mendedahkan satu persatu rasuah, nepotisme, kronisme dalam kerajaan PR yang banyak berjanji tetapi tidak ditunaikan.

“Kita akan dedahkan satu persatu apa sebenarnya yang telah PR lakukan. Kalau pemimpin BN dapat semua dikatakan rasuah, tetapi kalau pemimpin mereka dapat itu hadiahlah, sagu hati dan sebagainya,” katanya.

det pun bukan mahu mencari kesalahan orang lain, tetapi dah dekat dua tahun umno selangor membuta tak bangun-bangun, mestilah det tolong kejutkan, takan nak biarkan umno selangor terus lena dibuai mimpi dan agak pelik kenyataan ketua pemuda selangor mengatakan "apa yang dilakukan tidak perlu dihebohkan tetapi apa yang ingin dilihat adalah hasilnya" det terjemahkan kata-kata suhaimi tu bergini, "aku buat kerja offline (under ground) ape korang tau, tunggu je la" kenapa di saat rakyat tengah menyampah dengan pakatan haram, umno selangor nak buat kerja "offline"? sepatutnya sekarang ini kerja "offline" pun kena jalan dan kerja "online" pun kena jalan juga, baru rakyat dan pengundi nampak yang umno ni buat kerja dan dari situ rakyat dan pengundi boleh menilai yang umno bersungguh-sungguh untuk membela mereka, bila rakyat nampak dan rakyat bersimpati, maka rakyat akan mengundi umno/bn pada pru akan datang, kalau buat kerja tak nak dihebohkan macam mana rakyat nak tahu yang umno berkerja untuk mereka? ketua cawangan umno mungkin tau la kut, tapi rakyat?

Tugas untuk mendedahkan satu persatu rasuah, nepotisme, dan kronisme hanya pihak pakatan haram dan blogger yang menentang pakatan sahaja yang det nampak berani lakukan, kepimpinan umno selangor det tak nampak ada keberanian lagi, tak payah nak cerita la, laporan polis pun tak berani nak buat, lagi nak dedahkan penyelewengan kerajaan pakatan? dah jangan nak mengarut, sudah banyak penyelewengan yang dilakukan oleh kerajaan pakat haram di mainkan dalam laman-laman blog, tetapi tidak ada satu pun yang di pick up oleh umno selangor atau pemuda untuk di jadikan isu negeri, mana laporan polis yang pemuda umno selangor buat terhadap penyelewengan dana dun sementa oleh exco kerajaan negeri Rodziah Ismail?, mana laporan polis atau laporan sprm yang pemuda selangor buat atas kes saham bernilai jutaan ringgit milik azmin ali adun bukit antarabangsa dan ahli parlimen gombak, kes penyelewangan dana dan lembu korban oleh khalid ibrahim dan mana bantahan pemuda umno mengenai anwar ibrahim yang dilantik menjadi penasihat ekonomi negeri selangor adakah pemuda terima bulat-bulat anwar jadi penasihat ekonomi selangor?, sampai sekarang tak nampak ada bantahan dari pemuda. sekurang-kurangnya pelajar UITM lebih berani membantah dan berdemo bila khalid ibrahim baru mencadangkan yang akan membuka UITM untuk pelajar bukan bumiputra.


Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hulu Bernam, Datuk Mohamed Idris Abu Bakar kini juga sedang gigih menggerakkan segala jentera bukan sahaja peringkat bawahan malah seluruh kepimpinan dalam usaha mencapai matlamat tersebut.

Mohamad Idris berkata, barisan pimpinan akan menggunakan pendekatan yang lebih baik dari sebelumnya untuk mendekati rakyat.

“Kita akan mengubah cara kita berpolitik. Mungkin rakyat tidak begitu selesa dengan cara dahulu oleh itu kita akan memperbaikinya. Dan pada masa yang sama kita perlu sentiasa turun mendekati rakyat.

“Di Selangor, kita sebagai pembangkang kita kena ubah cara, kita semua kena berubah ke arah yang lebih baik dan positif dari sebelum ini dan perubahan itu mesti dilakukan dari sekarang,” katanya.

Beliau berkata, BN akan sentiasa turun bersama rakyat untuk menjelaskan situasi sebenar

Kalau itu lah kata-kata Datuk, det akan sentiasa memantau perjalanan program di tempat datuk. benar atau tidak seperti yang Datuk katakan tu.

Selain mengadakan pelbagai program, seminar, bengkel dan sebagainya.

Mohamed Idris berkata, segala usaha yang dilakukan tidak perlu dihebahkan tetapi apa yang penting setiap pemimpin BN perlu bekerja keras untuk memajukan kawasan masing-masing.

CINA DAP ANAK HARAM...


Korang tengok gambar tu, apa yang di pijak oleh anak haram cina dap dua ekor tu? kit siang dan kor meng, dia pijak gambar orang melayu yang menyokong BN di Perak.

Bergitu bangsatnya perangai kedua-dua ekor anak haram dap ini yang juga rakan sebontot PAS dan PKR. kenapa mereka sanggup memijak kepala orang melayu? kerana ada orang melayu seperti nik ajis dan anwar ibrahim yang sanggup menghina bangsanya sendiri.

Sekarang ni det tengok, cina-cina dap ni makin melampau kurang ajarnya, kit siang dan nga kor meng, det kasi ingat sama kamu dua ekor, esok lu mati, lu mau tanam ka atau lu mau bakar? kalau lu tanam, lu punya kubur kasi taruk jaga aa... tada kalo det mari, kasi korek lu punya kubur, belakang lu punya mayat det kasi gantung dekat tepi jalan, kasi semua orang tau apa macam ini cina dua ekor punya mayat, kalau lu mau bakar lu punya mayat, nanti det mari lu punya rumah, det curi itu pasu simpan lu punya abu mayat, itu jam, lu punya famili tau la apa jadi.

Lu cina dap sekarang banyak cilaka aa... lu orang sudah lebih...

hasrat cina untuk perintah malaysia: baca sini

artikel det "Jawapan det kepada ketua pemuda selangor" akan det publishkan pada jam 3 petang ini bagi memberi laluan kepada det memaki anak haram cina dap dua ekor ni dulu.

29 November 2009

Bukan Senang Mahu Rampas Selangor atau Bukan Senang Nak Bangun Tidor


Ini adalah kenyataan yang det ambil dari laman web sinar harian 29 Nov 2009, dibawah adalah kenyataan yang dikeluarkan oleh ketua pemuda umno selangor, Suhaimi Mohd Ghazali dan Adun Hulu Bernam YB. Datuk Mohamed Idris Abu Bakar.

Det minta korang baca dulu kenyataan ini terutama kenyataan ketua pemuda umno selangor yang hurufnya det bold kan tu, nanti det akan ulas pula kenyataan dia dan sedikit kenyataan YB Datuk Idris untuk posting det esok.


SHAH ALAM – Usaha untuk merampas kembali negeri Selangor daripada kerajaan Pakatan Rakyat adalah satu tugas yang mencabar.

Ketua Pemuda UMNO Selangor, Suhaimi Mohd Ghazali berkata demikian ketika mengulas kenyataan dalam satu blog yang mempersoalkan ADUN BN Selangor hari ini hanya dilihat ‘tidur’ dalam usaha merampas kembali Selangor terutamanya ketika PR dilihat aktif menggerakkan jenteranya.

Menurut Suhaimi, beliau percaya barisan pimpinan Barisan Nasional (BN)-UMNO terutamanya di Selangor sedang giat menjalankan pelbagai usaha masing-masing baik di peringkat bahagian dan kawasan mereka.

“Kita tidak akan ambil mudah kerana kita perlu bina semangat anggota dan strategi untuk mendapat balik Selangor. Kita tidak terlalu yakin tetapi InsyaAllah kita akan dapatkan Selangor.

“Kita telah mula ‘highlight’ apa yang perlu ditambah baik dengan menggerakkan penyusunan pelbagai program kemasyarakatan untuk rakyat. Di samping itu, kita mahu semua segala isu dalaman diselesaikan segera.

Suhaimi berkata, sekarang bukan masa untuk mencari kesalahan orang lain tetapi beliau dan jentera perlu lebih fokus untuk turun ke bawah membantu rakyat.

Beliau berkata, apa yang dilakukan tidak perlu dihebohkan tetapi apa yang ingin dilihat adalah hasilnya.

Menurutnya, beliau akan mendedahkan satu persatu rasuah, nepotisme, kronisme dalam kerajaan PR yang banyak berjanji tetapi tidak ditunaikan.

“Kita akan dedahkan satu persatu apa sebenarnya yang telah PR lakukan. Kalau pemimpin BN dapat semua dikatakan rasuah, tetapi kalau pemimpin mereka dapat itu hadiahlah, sagu hati dan sebagainya,” katanya.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hulu Bernam, Datuk Mohamed Idris Abu Bakar kini juga sedang gigih menggerakkan segala jentera bukan sahaja peringkat bawahan malah seluruh kepimpinan dalam usaha mencapai matlamat tersebut.

Mohamad Idris berkata, barisan pimpinan akan menggunakan pendekatan yang lebih baik dari sebelumnya untuk mendekati rakyat.

“Kita akan mengubah cara kita berpolitik. Mungkin rakyat tidak begitu selesa dengan cara dahulu oleh itu kita akan memperbaikinya. Dan pada masa yang sama kita perlu sentiasa turun mendekati rakyat.

“Di Selangor, kita sebagai pembangkang kita kena ubah cara, kita semua kena berubah ke arah yang lebih baik dan positif dari sebelum ini dan perubahan itu mesti dilakukan dari sekarang,” katanya.

Beliau berkata, BN akan sentiasa turun bersama rakyat untuk menjelaskan situasi sebenar

Selain mengadakan pelbagai program, seminar, bengkel dan sebagainya.

Mohamed Idris berkata, segala usaha yang dilakukan tidak perlu dihebahkan tetapi apa yang penting setiap pemimpin BN perlu bekerja keras untuk memajukan kawasan masing-masing.

28 November 2009

UMNO SELANGOR DAH KENCING DATUK NAJIB


UMNO Selangor masih berdengkor lagi, belum pun ada tanda-tanda yang mereka bingkas bangun akibat terkejut mendengar ketukan kuali di tepi telinga mereka, mungkin penat kut... ye la dulu jadi kerajaan penat buat kerja, sekarang dah jadi pembangkang bagi la peluang aku tidor dan relax sikit, ye la semenjak kalah ni, banyak masa free, boleh main golf dari pagi sampai ke petang, dari isnin hingga ahad tapa perlu fikir nak melawat kawasan, tak perlu fikir nak hadir meeting ahli majlis dan yang sewaktu dengannya.


Masa pemimpin UMNO Selangor sekarang ini untuk beristirehat bersama keluarga, menyelesaikan berberapa urusan perniagaan yang tertangguh sekian lama, time ni la kalau ni pi melancong ke jakarta, medan, danau toba, phuket dan danok boleh pi sana lama sikit, kalau ke jakarta tu dulu 2-3 hari je, ape orang kata "buat lepas air?" tah la apa maksud tu pun det tak paham, maklum la tak pernah ke sana, sekarang ni kalau pergi jakarta boleh la lepak sana kurang seminggu, sempat la tempah kemeja kain linen 10-20 helai, buat bagi kat anak buah, yang bini pula kecoh nak shopping kasut dan beg LV. (itu pun kalau pi sana dengan bini laa..)



Sidang dun tah kemana, melawat kawasan tah kemana, program bahagian tah kemana, program negeri lagi la, haramm.... pengundi-pengundi di luar kawasan(jakarta, medan, danau toba, phuket, danok) lebih penting, "aku bukan perintah, aku pembangkang, ni lah masanya aku nak relax" mungkin itu la bisikan hati sesetengah adun UMNO Selangor. tinggal la rakyat berhadapan dengan kerajaan yang merapu seperti sekarang ni, " tok bebudak blogger tu bantai kita (UMNO Selangor) bebudak tu kata kita tidor, "ahh... bebudak tu bukan dia tau ape, aku buat kerja OFF LINE, ape dia tau" kata salah seorang pimpinan UMNO Selangor, kerja offline ape? hanya mamat yang kata tu je tau ape maksud offline dia tu.



"Siapa kata UMNO Selangor tak kuat? siapa kata? next election rakyat mesti pangkah BN balik, pasal dia orang dah menyampah dengan pakatan" "dah menang esok baru la kita buat kerja macam biasa, itu lah pemikiran yang ada pada pimpinan UMNO Selangor sekarang ni."



Kesian Datuk Najib, jadi Pengerusi di negeri yang mempunyai pemimpin yang tongong, bayangkan la, ada dia antara pemimpin UMNO Selangor ni langsung tak paham apa maksud pemutihan ahli seperti yang di sebut oleh Datuk Najib sewaktu AGM lepas, iskk...iskk... kesian Datuk Najib, korang tau ape jawapan pemimpin UMNO Selangor tu pasal pemutihan ahli ni?

dia kata "buat ape kita susah-susah nak buat, SPR kan ada" kau orang pembaca yang cerdik nilaikan la sendiri jawapan orang yang pegang jawatan nombor empat dalam hairaki UMNO Selangor.


Apa segala visi dan misi yang Datuk Najib buat di peringkat pusat untuk memperkuat dan memperkasakan UMNO nampaknya tidak turun sehingga ke akar umbi, det tak pasti lah di negeri lain, tapi di Selangor ni memang hampehh.... agaknya la macam mane bentuk report yang UMNO Selangor hantar kepada Datuk Najib tiap-tiap bulan ekk...? mesti dalam report tu menceritakan yang baik-baik dan yang enak-enak belaka,"semua ok boss," line clear boss" program semua jalan boss" agaknya macam tu la kut report yang Datuk Najib dapat dan kalau itu la reportnya sah-sah la yang Datuk Najib dah kena kencing.



Terima Kasih kepada berberapa Ketua UMNO Bahagian yang bertungkus lumus berkerja dan menjayakan program walau pun kamu tu bukan adun, bukan ahli parlimen dan hanya sekadar AJK Perhubungan Negeri, kamu semua memang layak untuk menerima pujian dan Datuk Najib patut melihat mereka-mereka ini yang bangun dan berkerja dan terus berkerja ini.

lepas ni det dan rakan-rakan blogger akan mengejutkan JASA Selangor dari lena dibuai mimpi untuk bangun dan berkerja.

26 November 2009

NIK AJIS WAHABI???


Nik Ajis Wahabi? itu bukan det yang kata, det cuma kata nik ajis ni syiah je, tapi yang kata nik ajis ni wahabi ialah seorang Tok Guru Agama dan juga pengasas Pondok Geting yang bernama Ustaz Abdullah Sa'amah, ingat ye semua, orang yang sound nik ajis ni bukan cikai punya orang tau, dia juga adalah seoran ahli Majlis Tertinggi Persatuan Pondok Kelantan. antara benda yang dia sound nik ajis ialah:

1. “Abdullah menarik perhatian bahawa kebanyakan kenyataan yang dibuat oleh Nik Abdul Aziz tidak selari sama sekali dengan aliran Sunnah Wal Jamaah malah lebih bersifat Wahabi.


2. "Nik Abdul Aziz berasa alim disebabkan dia mempunyai ijazah sarjana tetapi bab keseluruhan agama seperti akidah, tasawur, fikah dan usuluddin (dia) terlalu jahil, dia bukan Mursyidul Am," katanya.



3. "Madrasah saya terikat kerana masalah dasar saja iaitu Al-Qur'an dan hadis. Dari situ saya muafakat (dengan Pas) tetapi pembawaan Nik Abdul Aziz dari segi akidah dan fikah saya menentang selama-lamanya dan habis-habisan.



4. "Bukan saya suka nak memecah-belah atau menghuru-harakan masyarakat, kita berani dan bersedia nak berdebat dengannya seperti dalam ceramahnya sebelum ini yang menyatakan
Nabi Muhammad SAW masa kecil sama dengan orang kampung seperti kita," katanya.”


5. Dalam keadaan sebegini, tentunya wajib bagi Pas dan UMNO bekerjasama bagi menjaga kedaulatan agama kerana situasi politik pada masa kini amat membimbangkan apatah lagi rakan politik Pas secara terang-terangan menolak pemerintahan Islam.

6. "Beliau terlalu takbur, tanpa sebarang perbincangan beliau telah menolak cadangan kerajaan perpaduan kerana syak wasangka. Perkara yang lepas (Pas keluar dari UMNO) biarlah berlalu, sekarang orang lain yang menerajui UMNO.

det tak pasti la pulak selepas nik ajis dan orang pas baca cerita ni, apa pulak la yang akan mereka (orang pas) akan gelar dan maki Tok Guru ini.

berita penuh disini

25 November 2009

75 Ribu Untuk Sek Tahfiz, 10 Juta Untuk Sek Cina


Kerajaan Komunis DAP buat hal lagi, orang melayu dan agama islam terus di tekan oleh penguasa komunis DAP Penang, kali ini peruntukan untuk sekolah pula, dulu det ada megeluarkan artikel (klik sini) mengenai projek DAP untuk menghalau melayu dan melemahkan umat islam di sana, ternyata apa yang det tulis dulu berasas.


Mana perginya suara-suara exco melayu dalam kerajaan penang? kenapa semua diam, mana Dr. Mansor, Malik Kasim dan yang baru menang hari tu Salleh Man dan mana pula suara-suara ahli parlimen melayu pakatan yang lain? apa semua dah jadi kafir ke... tak nampak apa yang cina komunis tu buat kat bangsa kamu?



Percaya la cakap det, kalau lagi satu penggal kita biarkan cina komunis DAP ni perintah penang, percayalah mereka akan menghalau melayu dan melayu akan pupus di pulau pinang.



lagi artikel mengenai
75 ribu untuk sekolah tahfiz .

PAS KELANTAN KEJAM TERHADAP KAKITANGAN PBT.


Kisah Kezaliman Dan Penyelewengan Di MPKB-BRI - Kota Bharu, Kelantan.

Salam,

Saya mewakili kawan saya, seorang pekerja kelas bawahan "hamba abdi" di MPKB-BRI... Majlis Perbandaran Kota Bharu - Bandaraya Islam.

Disuruh kerja overtime tapi tanpa gaji...

Sungguh kasihan saya melihat kesengsaraan kawan saya dan keluarganya akibat penyelewengan pihak atasan (pihak pengurusan) MPKB -BRI… kononnya "Serambi Mekah"… Bandaraya Islam.

Untuk makluman penbaca, kawan saya ni tak pernah miss pangkah PAS dan bantu PAS (tanpa upah) setiap kali pilihanraya baik umum atau kecil diadakan.

Inikah Model Majlis Bandaraya Untuk Negeri Dibawah Pimpinan Pakatan Rakyat..?

Senarai kezaliman MPKB - BRI kepada pekerja dan juga sedikit kepincangan/kelemahan dalam MPKB - BRI:
  1. Kami diarahkan buat kerja lebih masa (overtime) tanpa dibayar gaji. Kami hanya diberi cuti gentian… Ini amatlah zalim dan kejam..!
  2. Pihak atasan MPKB-BRI pergi melancong (melencong) beramai-ramai ke luar negara seperti Dubai, Belanda, Australia dan lain-lain atas alasan "Lawatan Sambil Belajar" tetapi dalam masa yang sama memaklumkan kepada kami bahawa pada ketika ini MBPK - BRI menghadapi masalah kewangan dan tidak mampu untuk membayar gaji kerja lebih masa (overtime) kami dalam bentuk wang,
  3. Hanya ada 1 benda sahaja perubahan yang dibuat oleh MPKB-BRI iaitu penstrukturan system jalan-raya/aliran trafik didalam kawasan seliaan MPKB - BRI.
  4. MPKB-BRI sudah "papa-kedana"... banyak harta (aset) MPKB-BRI telah dijual... malahan bangunan MPKB - BRI sekarang disewa dengan PKINK.
Untuk pengetahuan semua, banyak bos-bos besar, ahli–ahli majlis di MPKB-BRI adalah bersikap/berperangai kuku besi/firaun kecil.

Kami terpaksa guna saluran ini kerana kami sudah tidak PERCAYA kepada EXCO yang memegang portfolio MPKB - BRI, ahli-ahli majlis MPKB - BRI , pegawai-pegawai atasan/pengurusan MPKB-BRI.

Kami diugut akan dipecat/dianiaya oleh gangster kolar putih MPKB - BRI jika perkara ini sampai kepengetahuan pihak kerajaan negeri/awam.

Kami nekad akan memangkah UMNO dan menumbangkan PAS di kelantan dalam PRU-13 jika suara rintihan kami ini tidak diambil kesah oleh pihak kerajaan negeri kelantan.

Kalau tiada tindakan dari sekarang, percayalah bahawa PAS akan tumbang dalam PRU-13 di Kelantan dan yang menumbangkan PAS itu tak lain tak bukan ialah kami yang selama ini diabaikan.

HARAP DISIARKAN DAN DI AMBIL PERHATIAN.

INSAN KECEWA DENGAN MPKB-BRI
KOTA BAHRU, KELANTAN.

Komen det: lihat lah sendiri bagai mana zalimnya pemerintahan pas kononnya mereka memerintah negeri kelantan berlandaskan islam, sanggup mereka menjadikan pegawai peringkat bawahan mereka sebagai hamba abdi, kata negeri serambi mekah kata negeri yang diturunkan wahyu... kalau sebuah pentadbiran PBT pun PAS tak boleh nak handle, macam mana nak perintah MALAYSIA?


Kepada sesiapa kakitangan PBT atau kakitangan Kerajaan Negeri yang ada pasang niat nak pangkah PAS pada PRU akan datang, karang baca lah rintihan rakan korang yang berada di Kelantan Negeri Serambi Mekah ini, buat la ia sebagai pedoman.

BERANI KE NIK AJIS MENGHADAP SPRM?


Letak jawatan bukan bermakna menantu nik ajis itu boleh terlepas dari siasatan sprm, itu lah yang det nak ingatkan pada menantu nik ajis, nik ajis dan ahli pas yang lain. perletakan jawatan menantu nik ajis itu juga bukan bermakna dia akan terlepas segala hukuman sekiranya siasatan menunjukan ada unsur-unsur rasuh dan penyelewengan.


Nik Ajis harus ingat, bukan anak menantu dia sahaja yang akan di siasat oleh SPRM, kemungkinan besar dia (nik ajis) juga akan turut sama di panggil menghadap SPRM, cuma det minta pada nik ajis, kalau SPRM panggil tu kau datang la ye, jangan pulak bila SPRM panggil, kau tuduh SPRM macam-macam, kau kafirkan pula pegawai penyiasat SPRM tu, tak baik nik ajis oii...



det menunggu dengan penuh sabar siasatan SPRM terhadap menantu nik ajis ni, al-maklum la kes menantu nik ajis ni kes sedap, orang yang dulu mengutuk UMNO kononnya mengamalkan kronisma akhirnya dia turut juga mengamalkannya, tapi kalau kita baca berberapa blog, besar kemungkinan banyak pemimpin PAS negeri kelantan dan pusat akan terkantoi sama.



Marilah kita beramai-ramai menyaksikan siapa pak-pak lebai dan tok guru pas yang terlibat sama dalam rasuah PMBK tajaan menantu nik ajis ini.

24 November 2009

PANAS...PANAS... TERHANGAT DI PASARAN


VCD PENASIHAT EKONOMI KERAJAAN NEGERI SELANGOR SUDAH TERBIT, ADAKAH IANYA VCD PELAKUAN LIWAT PENASIHAT EKONOMI ITU?

SEMUA ORANG TIDAK KIRA DARI PARTI APA PUN PERLU SEKURANG-KURANGNYA SATU SALINAN VCD INI UNTUK DIJADIKAN IKHTIBAR DALAM HIDUP, SEGERA MEMILIKI VCD PEMIMPIN TERLAMPAU INI...

UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK SINI


Institusi Raja Mampu Main Peranan Pengimbang Kuasa


Kedaulatan Institusi Raja di Malaysia perlu dipelihara kerana ia institusi yang boleh memainkan peranan pengimbang kuasa, kata Prof Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim.

Beliau berkata memandangkan keadaan politik di Malaysia sering memperlihatkan ketidakstabilan, besar kemungkinan rakyat sudah mengharap ada pihak lain yang boleh memainkan peranan besar sebagai pengimbang kuasa.

Beliau berkata demikian semasa membentangkan kertas kerjanya "Kedaulatan Raja dan Peranannya Dalam Sebuah Negara Berbilang Kaum" di Wacana Kedaulatan Raja-Warisan Yang Mesti DiPertahankan dirasmikan oleh Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah di sini hari ini.

"Raja perlu proaktif bukan untuk campur tangan menyebelahi sesuatu pihak atau pihak lain tetapi untuk menjamin ketiga-tiga bahagian jentera pemerintahan itu bukan hanya cekap menjalankan tugasnya tetapi juga dapat menjamin agar di antara tiga bahagian di dalam pemerintahan itu - kehakiman, perundangan, dan eksekutif tiada satu akan campurtangan dalam hal bahagian lain".

Beliau berkata British pada lewat abad ke-19 berpendapat Raja adalah amat penting kepada masyarakat tempatan sehingga mereka berkata tanpa Raja "the people will be just a mob".

Dalam sistem politik Malaysia yang memang begitu kompleks, hanya Raja yang bebas daripada keperluan mengidentifikasikan diri sendiri dengan satu-satu bahagian masyarakat dan keadaan telah berubah di mana Raja bukan lagi dilihat pelindung orang-orang Melayu semata-mata, katanya.

Prof. Khoo berkata: "Di dalam masyarakat yang anggota-anggotanya yang seringkali bertentangan kerana satu-satu sebab hanya Raja yang dapat berdiri di atas segalanya untuk menjamin masyarakat secara umumnya tidak terkeluar dari tatatertib".

Beliau berkata: "Sebuah negara di mana Raja telah menjadi lambang keutuhan negara, di samping simbol keadilan ialah Raja di England tetapi itu bukan kedudukan yang dapat dicapai dalam masa yang singkat".

Seorang lagi penceramah, Datuk Salehuddin Saidin, seorang pengamal undang-undang, berkata institusi Raja ditubuhkan bertujuan sebagai satu organisasi "check and balance" untuk memeriksa sesuatu tindakan yang dilakukan oleh pemimpin kalau sekiranya ia tidak menepati hasrat atau kehendak undang-undang.

Institusi Raja yang berteraskan keturunan wajar diteruskan di Malaysia biarpun ada pihak yang berpendapat kini telah ada ramai pemimpin yang dipilih melalui suara rakyat, katanya.

Beliau berkata suasana politik di Malaysia agak unik di mana terdapat tiga kaum utama Melayu, Cina dan India yang ingin menegakkan hak masing-masing yang terpelihara dari segi undang-undang.

Jika sistem Republik di mana Presidennya dipilih rakyat diamalkan di Malaysia mungkin timbul masalah jika ada pemimpin berteraskan perkauman yang menimbulkan perasaan tidak puas hati golongan lain, katanya.

Sekiranya timbul pertelingkahan Institusi Raja tidak akan jatuh kerana ia berteraskan keturunan dan mereka akan kekal berbanding dengan Presiden di bawah sistem republik.

Datuk Prof Dr Ramlah Adam dari Universiti Teknologi MARA pula berkata Raja mampu menjadi penstabil kuasa politik kerana mereka lazimnya neutral tidak seperti pemimpin-pemimpin politik yang sering mendukung perjuangan parti masing-masing. BERNAMA

apa komen pembaca mengenai artikel ini.

ANWAR PELIWAT: TAWAR 5 JUTA UNTUK TUTUP KES

lihat muka anwar dalam keadaan cuak bila wartawan tanya mengenai sogokan RM 5 Juta itu.


Cilaka punya peliwat yang bernama anwar ibrahim, dek kerana takut di sumbat kedalam penjara, dia sanggup menggunakan lembu cina dia yang bernama soh chee wen untuk menyogok Saiful Bukhri dengan wang berjumlah 5 juta supaya Saiful menarik balik pertuduhan keatas dia.


Rasuah dan sogokan telah menjadi darah daging anwar sejak dulu lagi, kalau kita masih ingat, sewaktu di awal-awal kes anwar pada tahun 1998, seorang pegawai penyiasat polis mengatakan yang dia juga hampir disogok oleh anwar dengan wang yang bernilai ratusan ribu ringgit untuk menutup kesnya dan kes azmin ali. tetapi nasib baik pegawai polis itu masih mempunyai maruah dan harga diri lalu menolak wang sogokan anwar itu.



Sekiranya perkara sogok-menyogok ini benar berlaku, sudah terang sekarang ini yang anwar memang melakukan kerja terkutuk itu, kita minta pihak polis dan sprm segera menyiasat tentang kejadian itu, siasat siapa soh chee wen, apa kerja dia? mana dia dapat duit sebanyak tu? kita sebagai rakyat yang perihatin nak tahu.

23 November 2009

UMNO SELANGOR: TIDO... TIDO... DAN TERUS TIDO


Tahniah det ucapkan kepada sahabat-sahabat blogger di selangor atas usaha berani anda membantai UMNO Selangor yang kini merekot tidor sambil berdenkor, pemimpin UMNO Selangor masih tidor lena dibuai mimpi indah, ingatlah mimpi tidak selalunya indah.

Kenapa kami blogger bantai UMNO Selangor? kerana sejak dari tewasnya kerajaan BN Selangor, tidak ada satu pun usaha yang mereka ni buat untuk merampas semula Selangor dari tangan pakatan haram, det tak mau mintak banyak pada pembaca semua, det cuma minta pembaca sebutkan satu cukup apa program di peringkat negeri yang UMNO Selangor buat? jawapannya TIADA...


Kalau kita tengok Terengganu dulu, sebaik sahaja kerajaan BN disana tumbang, UMNO Terengganu bingkas bangun mengatur segala program dan strategi untuk menawan kembali negeri mereka dari PAS, tapi di selangor apa program yang ada? cuma ada satu, dua bahagian je yang betul-betul buat kerja, tapi bahagian lain? depa buat ape? tido laa...


Tanggung jawab untuk melaksanakan program penerangan seperti ceramah dan lain-lain terletak di atas bahu ketua penerangan, tapi di selangor ketua penerangannya pun tido, jadi apa program penerangan yang umno selangor boleh buat? seluruh kepimpinan umno selangor bermula dari timbalan pengerusi perhubunggan negeri sampai la ke ahli jawatan kuasanya semua tak bergerak, mereka ni tak tahu apa isu yang mereka nak bangkitkan, senang kata mereka ni semua terlalu naif untuk menjadi pembangkang, yang nampak boleh jadi pembangkang yang baik hanyalah Datuk Seri Khir Toyo, dia adalah seorang ketua pembangkang yang tahu macam mana nak jadi pembangkang.



Isu di selangor sudah terlalu banyak di ketengahkan oleh blogger dan orang perseorangan, tapi tidak ada satu pun disusuli oleh kenyataan oleh pemimpin umno, yang bersuara hanyalah Datuk Seri Khir, kalau balik-balik dia je yang bersuara yang lain semua tido lama-lama lenguh juga la kawan tu, tapi bila khir toyo di gantung, semua adaun umno yang lain terkedut, kecut teloq takut kalau mereka pula bersuara, mereka juga akan di gantung... mana perginya semangat Almarhum Datuk Harun?


Datuk Seri Najib sepatutnya melihat perkara ini, kalau betul la vision datuk najib nak tawan semula negeri selangor, pandangan det, seluruh kepimpinan perhubungan negeri, pemuda, wanita dan puteri harus di rombak semula, carilah orang-orang yang tidak terlalu busy untuk memegang jawatan yang penting seperti timbalan pengerusi perhubungan negeri, setiausaha, ketua penerangan dan ketua pemuda dan lain-lain kalau semua orang-orang yang dilantik ini busy macam mana kerja di negeri nak jalan, ada seorang tu sampai empat jawatan dia pegang sekali gus, dia lah menteri, dia lah ketua bahagian, dia timbalan pengerusi perhubungan dan dia lah juga ahli parlimen, korang fikir logik orang macam ni ada masa ke nak buat program untuk negeri?



Sekarang ini bukan masanya untuk menghantar pegawai khas atau pembantu khas untuk melawat kawasan, adun dan ahli parlimen yang patut datang melawat kawasan, kehadiran adun atau ahli parlimen lebih megembirakan pengundi di situ berbanding kehadiran pegawai dan pembantu khas mereka, adun dan ahli parlimen tu kena ingat, pengundi di situ dulu mengundi mereka bukan pengundi di situ mengundi pegawai atau pembantu khas mereka.



akhir kata,
UMNO SELANGOR BANGUN LA WOIII....

lagi artikel mengenai umno selangor di sini di sini di sini dan di sini.

Menantu Nik Ajis Pergi Melutut Dekat Presiden UMNO


Benarkah menantu Nik Ajis yang bernama Ariffahmi pergi merayu kepada seseorang meminta supaya YAB Perdana Menteri Malaysia yang juga Presiden UMNO untuk mengarahkan SPRM menghentikan siasatan ke atasnya? ini hanya boleh dijawab oleh seorang manusia yang dikenali sebagai Zahari Bin Ismail.

Ariffahmi juga telah pergi menghadap Setiausaha Sulit Kanan Nik Ajis yang berada di Kuala Lumpur untuk meminta bantuan rakan-rakannya di Kuala Lumpur memintas SPRM. Sebelum pergi ke Kuala Lumpur, Ariff dengan angkuhnya memaklumkan kepada staffnya di PMBK supaya “jangan risau sebab ana ada ramai orang nak tolong ana,” tetapi dalam masa yang sama Ariffahmi ini telah menyembunyikan berberapa fail milik peribadinya. ini menjadi tanda-tanya siapa yang sebenarnya yang risau? adakah menantu nik ajis itu yang risau atau staff PMBK.

Katakanlah yang Ariffahmi ini tidak bersalah dan segala tuduhan itu adalah satu konspirasi politik untuk menjatuhkan kerajaan pas kelantan buat ape yang dia bersusah payah untuk ‘memintas’ SPRM supaya tidak menyiasat kesnya? Dan buat apa seorang yang kononnya bermaruah tinggi dan menantu Mursyidul Am PAS boleh melutut kepada Presiden UMNO untuk membantu dia menutup siasatan yang dilakukan oleh SPRM? Bukan ke dulu nik ajis pernah cakap, "pergi jahanam dengan UMNO", nah sekarang ni bukan pergi jahanam dengan UMNO tapi datang pula melutut dekat UMNO.

Nik Ajis seorang yang bodoh sebenarnya, dia selaku Pengerusi PMBK tidak tahu yang menantunya itu sebenarnya adalah Hantu di PMBK. Banyak kejahatan yang dia buat sejak dia dilantik menjadi COO di PMBK, antara kejahatan yang beliau kerap lakukan ialah menindas dan mengugut pihak pengurusan yang tidak bersetuju dengannya walaupun tindakan pihak pengurusan itu jelas mempunyai asas.

Kejahatan menantu nik ajis bertambah hari demi hari apabila dia dilantik oleh bapa mertuanya menjadi CEO PMBK dan kini dengan siasatan SPRM, lebih teruk pihak pengurusan diugutnya dan di gertaknya hari demi hari.

Sekarang ini, menantu nik ajis sedang giat melatih staff pengurusan bagaimana untuk menjawab kepada pihak penyiasat SPRM. sambil dia dengan selamba menipu staffnya dengan berkata, “Anta tak perlu risau, ana ada team di SPRM KL yang pantau kes Ana ni dan dia orang akan bagi report kat ana apa anta cakap pasal ana…” nampak tak bagai mana buruknya perangai menantu seorang ulama, dia sanggup mengugut staffnya sendiri.

Menantu nik ajis sebenarnya juga seorang yang hipokrit. Kalau dia di Kelantan, dia akan berlakon seolah-olah dia pijak semut pun tak mati atau kata lain dia lebih alim dari nik ajis dan dia punya berlakon tu sampai tahap dia menolak sebarang permintaan untuk mengambil gambarnya dengan perempuan yang bukan muhrim waima gambar berkumpulan dengan kakitangan wanita PMBK.

Tetapi kalau dia di luar negara,kegatalan dia tu makin menjadi jadi, dia sanggup menjerit-jerit meminta orang tolong mengambil gambarnya dengan perempuan bukan muhrim. (gambar di atas), itu lah serba sedikit cerita mengenai seorang manusia yang kononnya dia ni menantu seorang ulama, det bukan ape, det keluarkan cerita ini kerana det masih lagi teringat bagai mana satu masa dulu nik ajis yang juga bapa mertua kepada Ariffami ini terjerit-jerit mengatakan yang UMNO mengamal dasar memperkayakan anak, menantu, ipar duai dan lain-lain, apa yang nik ajis katakan itu seolah-olah dia manusia yang bersih sebersih-bersihnya, sesungguhnya ALLAH itu maha kaya dan megetahui apa yang nik ajis lakukan, apa segala cercaan yang telah nik ajis lemparkan dulu kini telah terpalit kemuka dan partinya sendiri.

Nik ajis, sudah sampai masanya untuk kamu berundur.......

20 November 2009

Siri Kekejaman Nik Ajis Terhadap Peniaga dan Penjaja Kecil di Kota Bahru


Dua hari sebelum PRU 12, Nik Ajis telah menandatangani satu memorandum persefahaman dengan Persatuan-Persatuan Peniaga dan Penjaja di Kota Bharu iaitu pada 6 Mac 2008.

Dalam memondum itu, dikatakan yang Perbadanan Menteri Besar Kelantan akan membina sebuah Bazar yang diberinama Bazar Tok Guru, di dalam Projek Madinatul Raudhah. Pembinaan Bazar Tok Guru adalah sebagai tanda penghargaan kepada peniaga-peniaga yang setia menyokong kepimpinan beliau. Nik Ajis juga berjanji di dalam memorandum tersebut bahawa Perbadanan Menteri Besar Kelantan sebagai pemaju tidak akan mementingkan keuntungan di dalam projek ini serta para peniaga akan diberi tingkat bawah di dalam Bazar tersebut.

Selepas menantu dia diberi kuasa, Nik Ajis telah merubah semua perjanjian tersebut dan telah menyerahkan projek itu kepada sebuah syarikat yang membina sebuah bazar di Kota Bharu tetapi terpaksa di ‘bail out’ oleh MPKB BRI apabila para peniaga enggan berpindah ke Bazar itu atas sebab-sebab yang amat munasabah.

Apabila ditekan mengapa projek itu diberikan kepada syarikat yang sama, alasan yang diberikan oleh Abdul Ariffahmi menantu nik ajis ialah, “sebab syarikat itu bersetuju derma wang untuk pembinaan sekolah agama milik Nik Ajis.”

Natijah daripada pemberian projek kepada syarikat itu, segala perjanjian dalam memorandum yang ditandatangani oleh Nik Ajis dengan peniaga dan penjaja telah terbatal. Harga sewaan dan saiz setiap lot telah berubah ke tahap yang tidak munasabah. Perjanjian untuk menetapkan kedudukan peniaga yang selama ini menyokong kepimpinan nik ajis yang sepatutnya diletakan di tingkat bawah juga diubah ke tingkat atas kerana tingkat bawah telah diserahkan kepada pemaju.

Akibat rasa tidak puas hati para peniaga, mereka merujuk kepada ahli parlimen kota baharu iaitu datuk wan abdul rahim dan adun kota lama datuk anuar tan tetapi sekali lagi peniaga-peniaga itu hampa kerana dua orang yang diharapkan boleh membantu mereka menyelesaikan masaalah ini mendiamkan diri kerana tidak mahu terlibat atas alasan kerana ia melibatkan menantu nik ajis...

"BERTERIMA KASIHLAH KEPADA CHIN PENG" kata Mat Sabu


Mohamad Sabu membuat kenyataan yang "gila", apabila mendakwa bahawa "orang Melayu perlu berterima kasih kepada Chin Peng" (Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya) Mat Sabu mengatakan bergitu berdasarkan dalil ini, "Mereka tidak tahu Henry Gurney tu ialah polis British yang menyeksa rakyat Palestine, yang mula-mula membuat kampung baru di Palestine untuk menghimpunkan orang Arab, dan membawa Jews ke Palestine. Dengan itu, sebab jasanya di Palestine, dia dibawa ke Malaya,"

det tak pasti sama ada Mat Sabu ni dah gila atau dia nak ambik hati orang cina yang masih lagi bersimpati dengan perjuangan komunis tajaan chin peng, ok la selepas det buat berberapa carian, betul Henry Gurney ni pernah bertugas di Palestin dan atas khidmat cemerlang dia di sana, maka kerajaan British menghantar dia bertugas di tanah melayu. ceritanya sekarang ni Henry Gurney dah lama mati, tapi chin peng yang membunuh beribu askar melayu dan orang awam masih lagi hidup, takan hanya kerana jasa dia membunuh Henry Gurney yang kononnya menyembelih rakyat palestin kita nak padamkan segala rekod kekejaman dia keatas bangsa melayu?

Tahukah wahai mat sabu yang chin peng itu ketua pengganas? tahukah wahai mat sabu, di atas arahan chin peng pengganas komunis membunuh polis-polis yang sama bangsa dan sama agama dengan kau di bukit kepong? malah ramai lagi anak melayu dan tok-tok imam menjadi mangsa anak buah chin peng yang langsung tidak berperikemanusian itu.

Masih berani kau minta orang melayu berterima kasih kepada Chin Peng? mat sabu kau sebenarnya dah gila, kau minta orang melayu berterima kasih pada bapa segala pengganas. sah mat sabu dah gila.

Baru-baru ini dalam satu
forum "Sistem Dua Parti di Malaysia, anjuran PSM (Parti Sosialis Malaysia) pada 14 November lepas, mat sabu secara tampa berselindung bersetuju dengan prinsip yang ditulis oleh Karl Marx yang kini menjadi pegangan utama penganut fahaman komunis, yang mana" Prinsip Ateisme, tidak mempercayai tuhan dan menyatakan bahawa agama itu adalah candu yang menghayalkan manusia.

Agama Islam adalah candu yang menghayalkan manusia? beristifar dan megucaplah semula kalimah syahadah mat sabu oii.... takkan agama yang dijamin Allah ini kamu ibaratkan seperti candu yang boleh menghayalkan manusia, det tak mahu mempertikaikan iman mat sabu ini, tapi sekiranya mat sabu atau anak buahnya terbaca tulisan det, korang bawak la pesan dengan mat sabu tu, suruh dia mengucap balik, det bimbang kalau dia mati dia tak sempat mengucap dan tarik balik apa yang dia kata hari tu.

Cukuplah di malaysia ni ada orang-orang seperti Hishamuddin Rais dan Dr. Syed Hussin Ali yang bergitu tok-tok pegangannya pada fahaman komunis janganlah di tambah seorang dua lagi.

18 November 2009

RUMAH AZMIN ALI GELAP, DIA DAH LARI KE?


Semalam kediaman Azmin Ali di Bukit Antarabangsa dan yang lagi satu berdekatan dengan Restoran Nelayan Tasik Titiwangsa kelihatan gelap, tinjauan seorang informer mendapati kedua-dua kediaman Azmin Ali kelihatan gelap dan tidak nampak sebiji kereta pun di garajnya.

Informer itu cuba menghubungi berberapa orang staff dan teman rapat Azmin menanyakan kemana perginya Azmin dan Isterinya kerana Azmin Ali tidak dapat dihubunggi sejak dari pagi lagi dan kelibatnya tidak nampak di sidang dun dan sidang parlimen pagi tadi, malangnya pelbagai jawapan yang informer itu dapat dari berberapa orang staff Azmin, ada yang kata dia (Azmin) pergi ke Perak ada program parti disana, jawapan lain pula kata Azmin ke kelantan, ada yang kata Azmin ke serawak dan jawapan yang terakhir dari salah seorang staff Azmin mengatakan Azmin ke rumah ibu mertuanya, dimana rumah ibu mertuanya tidak pula di beritahu.

Berdasarkan berberapa jawapan yang tidak konsisten itu Informer itu mengandaikan yang kemungkinan Azmin cuba megelak atau melarikan diri dari ditanya mengenai kesahihan laporan polis yang dibuat oleh Anuar Shaari pagi semalam, adakah Azmin dan Isterinya sedang bersiap-siap untuk melarikan diri pada khamis ini seperti yang di tulis oleh blogger gerakan anti pkr?

Untuk pengetahuan umum, dalam banyak-banyak bekas staff Anwar Ibrahim, Azmin Ali lah orangnya yang tidak pernah satu saat pun masuk lokap jauh sekali dipenjara, mungkinkah kali ini Azmin yang kini bergelar Yang Berhormat akan bergelar Banduan selepas siasatan Polis JSJK di buat? sama-samalah kita tunggu pemegang kunci harta Anwar Ibrahim itu di hadapkan ke muka pengadilan.

16 November 2009

TERKINI: KES SAHAM AZMIN DAN SHAMSIDAR.


TERKINI: KES SAHAM AZMIN DAN SHAMSIDAR.


Esok (17 Nov 2009) Jam 10.00 pagi, Seorang Bekas Pegawai Kanan Anwar Ibrahim sewaktu di Kementerian Kewangan dulu akan tampil mendedahkan dokumen
asal berhubung saham-saham dan akaun yang dimiliki oleh Azmin Ali dan Shamsidar di perkarangan pintu masuk Jabatan Siasatan Jenayah Kormesil (JSJK) di Jalan Bukit Perdana Kuala Lumpur (Belakang Bank Negara).

Det bagi pihak Bekas Pegawai Kanan Anwar yang akan membuat pendedahan itu menjemput para blogger dan aktivis politik yang inginkan kebenaran untuk datang beramai-ramai memberikan sokongan.

Kekayaan Azmin Ali Tidak Ternilai Jumlahnya.



Pengerusi Yayasan Pembangunan Belia India Malaysia, S.A. Vickneswaran mendakwa memiliki dokumen berkaitan pembelian saham melibatkan tiga individu termasuk Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali yang mencecah RM8 juta pada awal 1990-an.

Dokumen itu melibatkan urusan peruntukan unit-unit saham, pembelian saham dan jumlah kemasukan wang dalam akaun-akaun yang melibatkan tiga individu.

“Mengikut dokumen ini dalam tempoh tiga tahun mulai 1992, seorang daripadanya telah membelanjakan kira-kira RM800,000 untuk membeli saham, manakala jumlah saham yang dibeli seorang lagi mencecah RM8.5 juta.

Itu baru sikit pendedahan yang informer tu berikan kepada Vicky, det yakin ada lagi pendedahan mengenai penyelewengan, rasuah dan salah guna kuasa yang kerap dibuat oleh Azmin sewaktu beliau menjadi Setiausaha Sulit Anwar.

Azmin Ali merupakan seorang manusia yang kaya-raya kalau nak dibandingkan dengan berberapa orang pemimpin Parti Keadilan Nasional (Parti Keadilan Rakyat) det yakin kali ini Azmin akan kantoi ditangan SPRM, dulu pernah seorang memberitahu det mengenai perihal laku Azmin ni, dia menggunakan kuasa dan jawatannya di pejabat Timbalan Perdana Menteri untuk mengutip tol, ufti dan lain-lain lagi pembayaran yang perlu dibuat oleh mereka-mereka yang ingin berurusan dengan anwar, ye la dia kan su/sulit dan tentu segala jadual harian, bulanan dan tahunan anwar dia yang jaga.

Disaat pemimpin reformasi dulu hidup dengan hanya cuckup-cukup makan, Azmin hidupnya ketika itu cukup mewah, dia mampu membawa seluruh keluarganya termasuk orang gajinya melancong keluar negara, malah dia juga mampu membuka berberapa buah showroom kereta mewah di sekitar KL dan Selangor.

Semasa prk bagan pinang tempoh hari, sewaktu berceramah di taman pd utama, anwar cukup marah dengan vicky dan khairy kerana mendedahkan cerita kekayaan azmin, anwar selama ini tak pernah marah dan megamuk dalam siri ceramahnya walau pun dia teruk di hentam, tapi sewaktu ceramahnya di taman pd utama lain macam pulak perangai dia, setelah di selidik rupa-rupanya betul la tekaan det, yang memang enam kotak dokumen rahsia seperti yang pernah di ceritakan oleh Ezam dulu empat dari padanya milik azmin yang sempat anwar bawak keluar sebelum dia di pecat. Kata Ezam lagi semua kotak itu dalam simpanan anwar, tetapi sewaktu prk Permatang Pauh dan Kuala Terangganu Ezam pernah mencabar anwar supaya mendedahkan apa isi kotak/file itu, malangnya anwar yang ketakutan terus mendiamkan diri macam pondan.

Semua orang tau perangai anwar ni, dia suka gempak orang je, cerita yang kononnya dia ada enam kotak/file rasuah menteri tu hanya cerita rekaan dia je, dia nak bagi orang namapak dia gah dan dia tak bersalah langsung, maklum la mase tu dia tengah mengamuk, orang baru kena pecat... tapi yang dah di dedah kan hanya dua je, kalau tak silap det yang telah di dedahkan kotak/file kes rafidah aziz dan lagi satu nor mohamed yaacop, tapi kotak dan file yang direpot ke BPR tu tak cukup untuk BPR buat pendakwaan, pernah tak korang terfikir dalam keadaan anwar menggila nak jadi pm ni, kenapa dia tak dedahkan ke pengetahuan umum empat lagi kotak yang dikatakan perlakuan rasuah menteri-menteri, dedah kan la supaya rakyat tau sape menteri yang kaki rasuah.

Tak anwar tak akan dedahkan apa isi kotak/file tu, pasal empat lagi tu azmin punya, mane anwar dapat? dia dapat melalui BPR, dia ugut pegawai BPR yang menggeledah pejabat Azmin sewaktu Azmin menjadi Su/Sulit dia dulu, itu lah dia kemuncak kasih sayang Anwar terhadap madu Wan Azizah, Azmin Ali.

So sekarang ni apa kata kita pakat ramai-ramai desak Anwar untuk dedahkan apa isi kotak/file yang dia simpan tu... mamposs, mati hidup balik pun dia tak berani nak dedahkan.

12 November 2009

VIDEO PENGAKUAN BAI'AH BODOH TU DAH KELUAR



PAS SILA JAWAB TENTANG BAI"AH NI, ORANG BERCERITA PASAL BAI'AH NI BUKAN ORANG UMNO TAU, TAPI DIA ADALAH ORANG PAS, ADUN PAS KAWASAN GUNUNG SEMANGGOL.


INI MEMBUKTIKAN YANG PAS SANGGUP MENGGADAIKAN PERKAHWINAN HANYA SEMATA-MATA UNTUK MEMPERTAHANKAN PRINSIP POLITIK BAHALUL MEREKA.

APE KOMEN MUSLIMAH PAS PULA YANG BERGITU BERIA-IA MEMPERTAHANKAN BAI'AH BANGANG TU.


BOLEH TAK SESIAPA PENYOKONG PAS KELUARKAN FIRMAN, HADIS DAN APE-APE JUGA LA KENYATAAN YANG MENYOKONG BAI'AH YANG TAK BERTAMADUN DAN MENGHINA KESUCIAN PERKAHWINAN DALAM ISLAM.


PAS MEMANG BODOH....

UMNO SELANGOR TAK BUAT KERJA... ATAU TAK RETI BUAT KERJA, LUAHAN HATI AHLI UMNO


Selepas kemenangan bergaya BN di Bagan Pinang tempoh hari, det menerima banyak juga email yang dihatar oleh pembaca,rakan blogger dan ahli umno dan ada juga yang menghantar email kepada det menerusi facebook det, dalam email tu (pembaca dan ahli umno) mereka meluahkan rasa pelik, kesal, sedih dan macam-macam perasaan lagi yang melibatkan umno selangor, antara soalan wajib yang kerap mereka hantar ke email det ialah,

1. UMNO TIDO.

banyak orang cakap yang umno selangor tido, pada det memang betul tu, umno selangor tidor berdengkor, tak bangun-bangun sampai sekarang ni, kalau nak di bandingkan umno selangor dan umno terengganu dulu, kalah sahaja terengganu kepada pas, umno disana mengambil masa setahun untuk tempoh bertenang, bertenang dengan kata lain menyusun jentera dan strategi, tahun kedua mereka dah start belasah pas terengganu dan mereka berjaya merampas semula terengganu dan mempertahankannya pada pru 12. tapi apa yang umno selangor buat? penerangan tak bergerak, pemuda tak bergerak, puteri lagi la nak buat program ape pun depa tak tau(itu kata salah seorang ahli umno kepada det) wanita? det kurang pasti.


2. KERJA TAK BUAT TAPI BERANGAN.


Sekarang ni banyak adun umno selangor tak buat kerja tapi berangan lebih... itu salah satu ayat yang kerap terpacul dari mulut ahli-ahli umno bila mereka melihat adun-adun mereka lebih banyak berangan dari turun padang melawat kawasan, ada seorang ajk umno bahagian tu kata kat det " boss aku dah berangan nak jadi MB" haa...haa... buat la kerja dulu jangan nak berangan, nak jadi MB ape kejadahnya kalau tiap-tiap hari dari Isnin sampai Ahad ada kat padang golf. sedih memang sedih bila melihat adun dan pemimpin umno selangor masih berperangai macam pemerintah padahal kamu tu pembangkang.


3. BOLEH MENANG KE UMNO PRU NI?


jawapan det pada soalan macam tu.."boleh pasti boleh" itu jawapan det untuk menyedapkan telinga orang yang bertanya tu, padahal dalam hati det, "hemm...tak tau la"


4. UMNO SELANGOR TAK BOLEH BUAT PROGRAM PASAL TAKDE BAJET (peruntukan)


Itu ayat yang kerap sangat det dengar, pelik bin ajaib, takan takde bajet? takkan umno pusat tak support umno negeri kut? atau pun bajet tu ada tapi tersangkut kat mana-mana pokok. tapi tak kisah la, keluar la bajet sendiri dulu, kamu kan pembangkang, takkan itu pun Datuk Najib nak kena cakap kut, cuba bagi tau det mana satu ketua bahagian umno kat selangor ni tak masyukkk?


5. BOLA TANGGUNG BANYAK, KENAPA UMNO SELANGOR TAK SMASH.


Terlalu banyak kepincangan dalam kerajaan pakatan, dari adun bodoh sampai la ke exco kerajaan negeri, umno sepatutnya berani membongkar kepincangan mereka, yang mana patut buat laporan polis pi buat laporan, yang mana patut buat report SPRM, ke sprm lah reportnya. hantar memorendum, demostrasi aman itu adalah teknik pembangkang, so sekarang umno selangor dah jadi pembangkang teknik ni la yang patut mereka gunakan, takan itu pun blogger macam det dan kawan-kawan blogger lain nak ajar kut. kalau betul-betul umno selangor gunakan kekuatannya det percaya tak sampai dua tahun pakatan dah terlingkup dah.


6. TIMBALAN PENGERUSI PERHUBUNGAN NEGERI BUSY.


det cukup setuju dengan seorang otai umno di kampung det, betul juga yee... ye la datuk noh kan ahli parlimen dia juga menteri dan dia timbalan pengerusi perhubungan, pehhh... sampai tiga position dia pegang, pengsan la kawan tu, pada det timbalan pengerusi di negeri yang kalah ni patutnya bagi la kat adun atau ketua bahagian je, pasal ape? ye la dia orang tu kan tak banyak kerja sangat kalau nak di bandingkan dengan datuk noh, baru la dia boleh turun padang, jumpe akar umbi, buat program dan macam-macam lagi pasal dia free tak banyak tanggungjawab, kalau datuk noh susah la sikit, ye la orang busy la katakan. harapan det harap-harap Datuk Najib boleh la melihat perkara ni: det sekadar memberi idea.


7. KHIR TOYO DAN NOH OMAR GADUH KE?


Itu soalan cepuemas, det tak mau komen... pi tanya sendiri dua orang pemimpin hebat tu.


8. UMNO SELANGOR TUMPANG PROGRAM KEMENTERIAN.


Ada juga det nampak macam tu, tapi logik la, peruntukan tak dapat(tersangkut atas pokok) macam mane nak buat program boss..., ketua-ketua bahagian dan adun umno kat selangor ni semua dulu kerja makan gaji, kalau depa ni dulu bisnes man boleh la depa pakai duit depa dulu.


9. BLOGGER AKA CYBERTROOPERS UMNO SELANGOR BELA.


Haaa... ni det cukup marah, kami ni para blogger buat kerja dah ala-ala orang PAS zaman 80an dulu tau, kami tak pernah terima apa-apa imbuhan yang boleh melayakan kami ni dikatakan kami di bela oleh umno selangor, nak kata tak ada langsung tu bohong la, ada la sikit-sikit, lepas duit minyak moto det dua-tiga hari tu ada la, tapi kalau dapat sampai boleh beli laptop, kamera digital atau beli moto memang langsung tak ada.. kerja Lillahitaala.. tapi tak pasti la pulak kalau ada rakan-rakan blogger yang dapat tapi tak mau syer dengan kawan-kawan lain, tak patut, tak patut...

Berubah la UMNO Selangor sebelum kamu di ubah secara total oleh rakyat dan ahli kamu sendiri...

lagi cerita umno selangor clik sini.
juga sini.

09 November 2009

LAGI UPDATE PERANGAI PENYOKONG PAS-KELANTAN

LAGI UPDATE GAMBAR-GAMBAR PERANGAI PENYOKONG PAS-KELANTAN DI STADIUM BUKIT JALAIL

NEGERI SEMBILAN 3 - KELANTAN 1

PERANGAI MACAM SIAMANG

SIAPA PEMBOHONG DAN SIAPA YANG BETUL

Berberapa hari lepas, ada berberapa geng-geng blogger anti pembangkang mendedahkan tentang cerita bai'ah mengarut yang dibuat oleh pas kepada semua Ahli dewan negeri dan ahli dewan rakyat, dalam bai'ah tu menyebut, barang sesiapa yang meninggalkan parti pas (lompat parti) maka akan gugurlah talak tiga ke atas isterinya. det pun ada keluarkan cerita tu, malangnya det dimaki kaw-kaw oleh berberapa penyokong pas yang tahu no hp det, mereka suruh det tarik balik cerita tu kononnya det buat fitnah, "fitnah apak kau"

Dan semalam cerita yang dikatakan fitnah oleh puak-puak jumud ini di sahkan oleh ahli dewan rakyat kawasan shah alam iaitu khalid samad @ khalid gereja, dia sah kan cerita tu dalam akhbar
utusan dan nst yang mana memang wujud bai'ah seperti itu dalam pas.

Siapa ada tengok Buletin Awani semalam, semasa ucapan hadi di seminar politik pas, hadi menafikan sekeras-kerasnya yang wujud bai'ah bodoh macam tu dalam pas, kata hadi lagi, majlis syura pas tak pernah mensyaratkan bai'ah macam tu kepada setiaap ahli dewan negeri dan ahli dewan rakyatnya, tapi khalid samad @ khalid gereja mengaku yang memang ada bai'ah macam tu, soalannya sekarang ni yang mana satu betul hadi atau khalid samad?


permintaan det: boleh tak sape2 tolong carikan clip video ucapan hadi semalam di seminar politik pas, dalam ucapan tu terang2 hadi menafikan adanya bai'ah macam tu, kalau orang astro awani terbaca blog det, mintak tolong dowload dan upload ke dalam youtube, Terima Kasih.

08 November 2009

PAS DALAM KETAKUTAN


SEMALAM masa membentangkan kertas kerja hasil kaji selidik ke atas 2100 responden pensyarah kegemaran parti pembangkang iaitu Dr.Abu Hasan memberitahu ramai anak muda sekarang ini sudah menolak cara politik dan kepimpinan PAS.

Melopong orang-orang pas semalam bila Dr. Abu Hasan cakap macam tu, semalam baru la orang-orang pas sedar yang selama ini mereka tidak berpijak di atas bumi, mereka ingat bebudak di luar sana tu masih lagi gila-gila lagi menyokong mereka.

Hari ini (Ahad) sudah ada suara-suara sundal yang mula memperikaikan kredibiliti Dr. Abu Hasan, ada suara-suara yang mengatakan yang Dr. Abu Hasan proxi UMNO dan UMNO mengupah beliau untuk menjatuhkan moral pas di hadapan pimpinan mereka dan tak kurang pula ada yang kata Dr. Abu Hasan syok sendiri.

PAS takut menerima realiti yang orang muda sudah menolak parti mereka, kemenagan pas pada pru 12 hari tu adalah kemenangan nasib, kerana waktu itu rakyat bergitu marah dengan kenaikan harga barang dan petrol, cuba kalau dua isu itu tak berbangkit? korang ingat PAS boleh menang ke dangan bawa isu hudud dan negara islam ala pas? kirim salam la broo...

Sekarang apa yang PAS nak buat? masih lagi teruskan berkerja sama dengan pkr dan dap atau keluar pakatan dan berdiri diatas kaki sendiri? hanya pemimpin pas sahaja yang mampu membuat keputusan mane arah tuju pas kerana rakyat sudah menolak PAS...

PERANGAI MACAM SIAMANG


Hasil tarbiyah 19 tahun parti politik yang kononnya berpaksikan islam diterjemahkan di stadium bukit jalil malam tadi, penyokong-penyokong kelantan berperangai tak senonoh, ganas dan tak bertamadun apa bila sanggup membaling botol dan segala apa jenis barang yang ada ditangan mereka kepada berberapa petugas stadium, polis, jurugambar dan penyokong negeri sembilan, lepas tu pulak siap bakar kerusi, tidak keterlaluan jika dikatakan penyokong kelantan perangai macam siamang yang mengamuk.

Ape punya perangai ni? buruknya, ni ke hasil tarbiyah kerajaan serambi mekkah, negeri yang nik ajis kata tempat turunnya wahyu, turun wahyu kepala bapak dia, det yakin hampir seratus peratus penyokong kelantan yang hadir tu ahli pas dan mereka yang mengundi pas, kalau macam ni la perangai orang pas, baik korang lupakan la niat korang nak perintah malaysia, apa nik ajis tak sound ke penyokong-penyokong kelantan supaya beradap sikit bila datang ke tempat orang, ni tak buat negeri orang macam negeri dia, ni kita tak tahu apa yang berlaku di luar stadium, bergaduh, bergasak, cermin kereta kena pecah, silap-silap ada kereta yang kena bakar, pehh...buruk betul la perangai penyokong negeri yang diperintah pas ni...

TAHNIAH NEGERI SEMBILAN....

KELANTAN, SELAGI NIK AJIS JADI MB KORANG, SELAGI TU LA KORANG TAK MERASA PIALA MALAYSIA, ORANG TU SUWAYY....

berberapa gambar yang det copy dari blog kawan-kawan untuk tatapan 18SG kerana gambar ini terlalu ganas dan brutal.


emm...awek mane tu... mcm kenal jee........

agak-agak la mat wooiii... bra merah sape yang kau curi tu, inilah hasil tarbiyah PAS selama 20 tahun, dah tak reti segan dan malu menayang pakaian dalan wanita.

06 November 2009

APE GAME YANG DR. ASRI MAIN NI ???


Bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyifatkan kenyataan Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Datuk Mohamed Khusrin Munawi bahawa orang bukan Islam tidak boleh memasuki masjid merupakan satu pandangan yang sempit.
sumber: mstar online

Apa game yang sebenarnya si dr asri ni nak main, kalau nak main game politik main la betul-betul, jangan la sat main game politik, sat main game agama. ok la aku berperangsangka baik dengan dr.asri, mungkin dia tak kenal siapa itu xavier jayakumar atau pun dr. asri mengambil berberapa dalil dan nas. ya memang betul, orang kafir boleh masuk mane-mane masjid kecuali masjidil haram di makkah.

Tapi tahukah kamu wahai dr.asri, siapakah manusia yang masuk kedalam masjid itu? dia ialah xavier jayakumar, seorang penyokong kuat gerakan anti islam (IFC) dan antara kepala gerakan untuk memurtadkan orang islam yang sama agama dengan kamu wahai dr.asri oii... bolehkah orang ini dibenarkan memijak karpet yang digunakan oleh orang islam bersolat, sedangkan dia memiliki 2-3 ekor anjing belaannya di rumah? soalan aku, bersih ke tangan xavier tu dari segala kekotoran, ada ke xavier tu mengikut adap-adap ketika masuk masjid? dan yang terakhir, xavier tu dah mandi wajib ke?


Di berberapa negara islam lain, memang dibenarkan si kafir masuk kedalam masjid dengan tujuan mendengar kuliah atau pun melawat supaya dibuka pintu hatinya untuk memeluk islam, tetapi hanya di tempat yang di khaskan sahaja, bukannya di saff kedua, tapi dalam kes si kafir xavier ni, dia bukan sekadar melawat atau mendengar syarahan atau kuliah agama, tapi dia masuk kedalam dewan sembahyang, memijak permaidani di saff kedua tempat orang islam bersujud, kemudian berceramah menghentam kerajaan, menceritakan keburukan orang lain, boleh ke macam tu dr.asri oii...

Aku tak tahu dimana stand politik kamu dr.asri, tapi bagai mana pula kalau yang masuk masjid itu bukan xavier sebaliknya samy vallu, chua soi lek, ong tee kiet atau pairin kitingan, adakah kamu tetap berpegang dengan kenyataan yang kamu buat sekarang ini? selepas ini tidak salah lah pula sekiranya seorang tauke babi masuk kedalam dewan sembahyang atas alasan kononnya dia ingin memberikan bantuan, walhal pemberian bantuan itu boleh dibuat di mana-mana sahaja tempat di dalam kawasan masjid tetapi tidak di dalam dewan sembahyang.

lagi pautan berita: gerakan anti pkr

PAS Tidak Layak Beri Komen Tentang Islam

Melihatkan kecelaruan dalam soal memberikan pernyataan dalam menegakkan syiar Islam, akhirnya PAS bukan sahaja rompong kehilangan taring, malah seolah-olah lidahnya turut dicabut. Terbaru Pengerusi MAIS, Datuk Seri Mohamad Adzib Mohd. Isa menyatakan hanya lima pihak berkuasa dibenarkan mengeluarkan kenyataan melibatkan isu-isu agama Islam di negeri itu bagi memastikan maklumat disiarkan media adalah tepat.

Lima pihak berkenaan ialah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, MAIS, Jabatan Mufti Negeri Selangor, Ketua Hakim Syarie dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS). Malang sekali senarai tersebut tidak menamakan Hassan Ali selaku ahli Exco kerajaan negeri yang bertanggungjawab dalam hal ehwal agama Islam di Selangor.

Sudah tentu arahan ini mendapat perkenan sultan – ketua agama, jika tidak masakan Pengerusi MAIS boleh mengeluarkan pernyataan tersebut. Maknanya suara PAS menerusi Exconya, Hasan Ali secara rasminya tidak boleh dipakai dan disiarkan bila berhubungan dengan isu-isu agama Islam. Maka PAS tidak layak dan bagaimana mereka mahu mempertahankan maruah Islam dan orang Melayu?

PAS sebenarnya telah tersasar jauh sebagai sebuah wadah yang mampu mempertahankan orang Islam / Melayu. PAS tidak mampu malah melemahkan kekuatan Islam dan orang Melayu yang sedia ada di tangan UMNO.

Ini semua bertolak dari fakwa atau petua pelik dan songsang Mursyidul Am PAS Nik Aziz.

Dari senario yang berlaku di Selangor sekarang ini bagai mana pula kalau ianya terjadi di Malaysia? Kuasa di tangan kita untuk membetulkan keadaan.

05 November 2009

TERKINI: Dun Selangor Usul Pecat Hasan Ali.


Minggu depan sidang dun selangor akan bermula, menurut sumber, sebaik sahaja selesai ucapan pembukaan oleh Duli Tuanku Sultan Selangor, DAP di kepalai oleh Adun Sekinchan akan mengusulkan satu usul undi tidak percaya kepada Hasan Ali, maknanya Hasan Ali akan dinyahkan dari kerajaan pakatan dan jawatan exconya akan di lucutkan dan kemungkinan besar berberapa orang adun PAS yang lain turut di berikan amaran oleh speaker dun supaya mereka lebih memberi kerja sama kepada kerajaan pakatan, kalau tidak mereka ini akan menerima nasib yang sama seperti Hasan Ali.

Dalam sidang dun itu juga nanti, satu usul akan di bawa oleh berberapa adun dap untuk menjadikan speaker seorang yang berkuasa dan kuasanya boleh melebihi kuasa menteri besar, menurut sumber juga antara usul yang ingin dibawa oleh adun dap ialah meminta persetujuan dewan untuk supaya Dewan Undangan Negeri Selangor di Perbadankan, maknanya speaker dun akan menjadi ceo di perbadanan dewan undangan negeri, sekiranya ini berlaku maka kuasa speaker melebihi kuasa menteri besar malah boleh menggugat kuasa DYMM Sultan Selangor.

pautan berita: gerakan anti pkr, warisan 2057

MUNGKINKAH DUN SELANGOR AKAN DIBUBARKAN

Dulu sebelum kerajaan cina di perak tumbang, barua anwar bernama raja petra pun pernah menulis artikel yang sama juga seperti artikel ini, betul-betul perak tumbang lepas itu, kini raja petra menulis lagi, yang kerajaan selangor bakal tumbang pada tahun depan 2010.

Memang sudah ada angin-angin yang selangor bakal bertukar kerajaan, tapi macam mane kerajaan itu bertukar? melalui penghijrahan beramai-ramai adun pakatan atau snap election? Khalid Ibrahim sudah dapat menghidu pergerakan (body language) berberapa adun pakatan terutama dari PAS, pengaruh hasan ali terlalu kuat untuk di tepis oleh khalid ibrahim dan yang lain-lain.

Hasan Ali mampu menarik paling kurang pun 10 orang adun dari PAS dan PKR (melayu) untuk mengikutnya, dan tumbangnya kerajaan selangor melalui penghijrahan beramai-ramai adun pakatan menyokong BN (ingat bukan masuk UMNO) boleh menjatuhkan kemaluan khalid dan anwar ibrahim. maka jalan yang terbaik untuk khalid menutup kemaluannya ialah dengan membubarkan dun dan satu pilihanraya negeri di adakan.

Khalid sebagai bekas CEO syarikat multinasional sudah tentu tidak mahu kemaluannya di jatuhkan oleh orang yang tidak setaraf dengan dia, maka jalan penyelesaian terbaik ialah membubarkan dewan undangan negeri selangor dan satu pilihanraya dun di adakan, ye la kalau kalah lepas ni pun tak la malu sangat.

04 November 2009

"Khalid Samad Penjenayah" Polis Selangor


Khalid Samad ahli parlimen Shah Alam terkejut apabila didakwa mempunyai "rekod jenayah" tetapi sehingga kini gagal mendapatkan penjelasan polis berkenaan perbuatan jenayah yang telah dilakukannya.

Akibat "rekod jenayah" beliau itu, Khalid Samad tidak diberikan tauliah menyampaikan kuliah agama di Selangor walaupun beliau mendapat kelulusan awal daripada Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Dalam surat jabatan itu bertarikh 10 Julai 2008, pemimpin PAS itu diberikan tauliah mengikut kategori-kategori D1 (boleh mengajar atau berceramah) dan D2 (mengajar fardhu ain atau berkitab).

Kebenaran itu bagaimanapun dibatalkan olej Jais dalam suratnya 28 Oktober 2008 susulan tapisan keselamatan polis Selangor mendapati Khalid Samad mempunyai berberapa "rekod jenayah."

Khalid meminta penjelasan dalam suratnya hujung September lalu, polis Selangor berkata semakan polis Bukit Aman mendapati beliau mempunyai "rekod jenayah".


Jenis jenayah yang didakwa dilakukan oleh bekas ahli jawatankuasa pusat PAS itu tidak pula dinyatakan dalam surat ibu pejabat polis kontinjen (IPK) Selangor bertarikh 27 Oktober 2009 kepada beliau.

03 November 2009

Gugur Talak 3 Sekiranya Lompat Parti.

Kepada penyokong Has Ali di Selangor, kamu semua tak perlulah meletakan harapan yang tinggi menggunung yang Hasan Ali akan di maafkan oleh Jawatankuasa Disiplin PAS Pusat, keputusan untuk memecat Hasan Ali telah pun dibuat tetapi secara rasminya akan diberitahu kepada rakyat selepas sahaja Jawatankuasa itu bersidang, kompom Hasan Ali akan di singkirkan itu maklumat dari bilik kebal PAS Pusat, tak tau la pulak kalau Tuan Ibrahim terbaca tulisan det ni dia akan ubah keputusan nanti.

Mungkinkah Ahli Parlimen Shah Alam dari group edorgan akan menjadi Persuruhjaya menggantikan Hasan Ali? dari segi logik mungkin, dia orang lama dalam PAS Selangor, dulu kalau tidak kerana Hasan Ali masuk PAS dah tentu jawatan tu dia yang dapat. lagi pun Anwar Ibrahim pasti akan menyokong seratus peratus perlantikan Khalid Samad sebagai persuruhjaya, ye la balaci suruhan dia jadi kapten PAS Selangor, so senang la kerja-kerja dia untuk mentarbyiah orang-orang PAS yang tak menyokong dia dan kumpulan edorgan.

Banyak orang tanya det, kenapa adun-adun PAS ni tak lompat je masuk BN atau Jadi Adun/MP Bebas? ape dia orang ni takut ke atau dia orang ni setia sangat pada parti? ok jawapan dia senang je, kalau setakat seorang tu ahli biasa atau pun pegang jawatan di cawangan atau kawasan jika dia lompat parti maka orang itu di anggap kafir (murtad) dan seluruh kariah cawangan atau kawasan akan memboikot dia sehinggalah orang yang lompat parti itu meninggal, ini perkara benar, di tempat det sendiri berlaku apa bila bekas ketua cawangan PAS dan dia juga bekas imam surau telah di boikot oleh anak kariah dan ahli cawangan dia sendiri kerana tidak bersetuju dengan berberapa kenyataan nik ajis dan berberapa dasar yang pas buat, depat mata det sendiri tengok dia di pulaukan oleh ahli-ahli pas cawangan dia dan cawangan tempat lain.

Macam mane pula sekiranya seorang itu adun atau mp lompat parti? det agak terkejut dengan pendedahan yang dibuat oleh rakan dalam laman blog mahaguru 58, dalam blog itu dia menulis sekiranya seorang adun atau mp pas lompat parti maka gugurlah talak tiga keatas isterinya. gila memang giler, bab rumah tangga boleh di campur aduk dalam politik. adakah Rasulullah mengajar ummatnya baiaah macam tu?

Jadi tidak hairanlah sekiranya Hasan Ali sampai la ni tak mau lompat, macam tu jugalah dengan Nasaruddin Mat Isa dan mereka yang sudah tidak sebulu dengan pimpinan PAS, bukan setakat di boikot atau di kafirkan tapi sampai jatuh talak tiga, kalau isteri kureng tu tak pe la juga, tapi kalau bini cun rugi oooo..... itu lah sifat, perangai dan cara PARTI ISLAM SE-MALAYSIA.

02 November 2009

Apa ni...???

Macam mane seorang kafir kristian boleh memberikan ceramahnya di dalam sebuah masjid? tahukah kamu yang sikafir kristian ini membela dua ekor anjing jenis rotwiler dirumahnya, perhati betul-betul kat mane sikafir kristian ini berceramah, dia berceramah betul-betul di saf kedua tempat makmum masjid bersembahyang menghadap ALLAH TAALA. Mustahil YDP PAS Kawasan Kota Raja dan juga Timbalan Pengerusi Masjid Lipat Kajang tidak tahu hukum, adat dan adap bila menjemput seorang kafir kristian masuk masjid, setakat kalau di perkarangan masjid itu tidak menjadi soal, tapi tengok la, sikafir kristian ini masuk sampai kedalam masjid dan berceramah di saf kedua tempat orang islam bersembahyang.

Yang berbaju batik Hijau dalam gambar ialah YDP PAS Kawasan Kota Raja nama dia Cikgu Jaafar dia juga merupakan Timbalan Pengerusi Masjid.



Lagi cerita di : gerakan anti pkr