Breaking News
Loading...
September 20, 2011

Info Post
Tadbir urus Korporat di Yayasan Selangor adalah sangat tidak memuaskan kerana pengurusan yang sedia ada tidak membantuk Yayasan mempertingkatkan kecekapannya. Operasi Yayasan tidak diurus dengan sempurna, telus dan bertanggungjawap. Perlantikan Pengurus Besar dan
Timbalan Pengurus Besar Pengurusan yang dilantik boleh dipertikaikan kerana seorang bukanlah pilihan utama Panel Temuduga dan seorang lagi mempunya Notis Kebangkrapan. (klik sini) Atas usaha mereka sendiri, mereka telah dinaikkan pangkat dalam tempoh 1-2 bulan sahaja yang diluluskan melalui Circular Resolusi tanpa merujuk kepada kerajaan negeri.

Beberapa tindakan yang dibuat jelas menunjukkan bahawa Yayasan Selangor menuju kehancuran seperti:
  • Tempoh 8 bulan sahaja seramai 18 pekerja telah berhenti dan 50 orang ditukarkan
  • Perbelanjaan yang tidak diurus dengan betul menyebabkan kos perbelanjaan Ulang Tahun ke 40 YS mencecah hampir 1 juta iaitu RM996,472 dan ada yang telah dibayar walaupun program belum dijalankan.
  • Elaun-elaun yang tidak perlu dibayar telah diluluskan oleh Pengurus Besar.
  • Elaun Mesyuarat AJK Pembangunan Hartanah yang mencecah RM3000 manakala urusetia hanya dibayar RM100 hingga RM 500 seorang.
  • 12 keputusan melalui Circular Resolusi tanpa dimaklumkan atau diluluskan oleh kerajaan negeri.
  • Timbalan Pengurus Besar Pengurusan tidak menghormati arahan Menteri besar supaya bercuti walaupun arahan telah dikeluarkan.
  • Perbelanjaan yang dilaksanakan oleh Timbalan Pengurus Besar Pengurusan yang disokong oleh Pengurus Besar Yayasan tanpa memikirkan impak kewangan kepada aliran tunai Yayasan menyebabkan kedudukan kewangan Yayasan mengalamai defisit sebanyak RM7.41 juta.
  • Banyak aset-aset yayasan selangor telah di jual dan sedang dalam proses dijual, sebagai contoh bangunan yayasan selangor di petaling jaya dan di kampung baru dan bangunan yayasan selangor di bukit bintang sudah dijual kepada satu syarikat dari singapura.
  • Asrama yayasan selangor di kuala lumpur sudah dikosongkan menanti masa untuk dijual dan asrama yayasan selangor di klang dalam proses untuk di jual kepada satu persatuan kebudayaan untuk dijadikan pusat kebudayaan.
Nah beruntung betul rakyat selangor mengundi pkr, memang betul la moto kerajaan pakatan selangor "merakyatkan ekonomi negeri selangor" habis semua aset anak syarikat kerajaan negeri nak di jualnya, harta rakyat dia buat macam harta mak bapak dia.

5 comments:

Sang pemerhati said...

nak follow blog ni....TQ

Anonymous said...

umporno pun apa kurangnya... gadai negara terus..

Anonymous said...

anon 4:49..kalau negara ni tergadai, takdela anwar al juburi pujaan kau tu boleh sontot jubor orang..ntah2, dia pun kena jual jubor.

najibsontotaltantuya said...

Ala kecoh pasal sontot jubo...
berapa ramai lagi pemimpin umporno yng menyontot jubo..mcm2 jubo yng disontot...
kalau nak disentuh isu moral,umporno lagi dasyat & juara segala juara bab menyontot!
Nasihat kpd umporno,isu2 seks & liwat dah oudated utk utk dijual kpd rakyat...
aku dah muak & mual dgn isu2 lapuk mcm ni....
sudahla,isu mcm ni buat aku lagi meluat & jijik dgn umporno!

man said...

Cukup cukup la dengan isu isu lucah. aku nie smpi x ckup mkn dok menanggung kenaikan macam2.