Breaking News
Loading...
November 24, 2013

Info Post

Mahfudz omar kalah dalam perebutan jawatan naib presiden pas, ia satu yang amat mengejutkan memandangkan mahfudz cukup perform dalam pas.

Tapi kenapa mahfudz kalah?

Jawapannya para perwakilan pas tak mau ada naib presiden bodoh macam mahfudz, mereka malu apa bila seorang berjawatan naib presiden eja "lunch" jadi "launch"

Hahahahaha.....


16 comments:

Anonymous said...

Biasa la tahap akademik pemimpin pakatan rakyat pasal tu la nak eja pun salah
Anwar ibrahim = klas 3 genral degree jurusan sejarah dari universiti malaya
Mat Sabu = drop out studen from itm jurusan art n design
Mahfus = SRP.....
Nik ajis = pakar hujah kafir mrngkafir serupa akidah syiah...sekolah pondok - pondok saja...

Anonymous said...

Elok sangat lah Mahfuz di tolak oleh perwakilan. Tak layak pun dia nak jadi pemimpin besar dalam Pas. Lulus setakat tingkatan 3 @ SRP saja beb.

Ramai ulamak berkelulusan sarjana dalam Pas tapi kali ini nampaknya orang2 Pas dah tak berapa mahu kepada ulamak lagi dah.

Hadi Awang dan Nik Aziz memang lah ulamak tetapi mereka adalah ULAMAK ANGGUK saja, angguk kepada DAP.

Aku tak suruh hangpa menyertai Umno, tapi hangpa compare lah Umno dengan Pas siapa yang boleh diharap untuk jaga Melayu, jaga Islam dan jaga Raja2 Melayu.

Kepada penyokong giller dalam Pas, hangpa TEPOK LAH DADA, TANYA KEPALA LUTUT hangpa. Okay....

Ana Muslimah

Anonymous said...

Clap clap clap... Ini akibat dr sokong guna kalimah allah oleh kristian.. Allah bayar cash kat mahpusss..kahkahkab

haslina omar lama said...

bagai mana dengan menteri bangng

yang bagi idea bangan

bab minyak
gula
tadah air hujan

Anonymous said...

buat malu umno

Anonymous said...

Nak tergelak aku bila Naib Presiden Pas yang bernama Husam membuat ketetapan mahukan Hadi Awang jadi PM walau pun untuk satu hari jika Pakatan Rakyat menang PRU14.

Dia berani sakan menyalak masa duduk dalam puak dia (puak Pas). Nak tahu jantan ke tidak dia kita tunggu respon daripada Pak Sheikh Karpal Singh.

Karpal Singh kalau lu betul2 anak jantan, lu mesti berani respon sama itu Husam punya statement. Kalau lu tak response, lu betul tarak guna punya Banggali Singh.

Ana Muslimah

man said...

Assalam.
Biar belajar tak tinggi asalkan iman didada penuh, kalau belajar tinggi2 pun hari2 teguk Arak tak guna juga.

Anonymous said...

Oi anon 11:30 & 11: 31am, lu punya ekoq-ekoq ni dr. PENGGANAS Red Bean KURAP RASIS aahh?! Kalau lu TAK suka ISLAM, BUMIPUTERA Melayu/Islam termasuk Raja-Raja Melayu kami, dan TANAH MELAYU kami ini, pusaka berzaman nenek moyang kami ini, dari sebelum dijajah British-Zionis KAPIR laknat lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS dgn. TEMBERANG lu!

Mulut lu mcm. BANGKAI penuh ulat - lu banyak lahap itu BABI punya KANGKANGkah?! Atau lu mabuk minum itu KENCING BABI aahhh?!

Jadi, kerana lu 2 ekoq ni BODOH mcm. KERBAU, baik lu pi BERAMBOS kat blog-blog DAJAL BODOH DAPBANGKAI/PKR!

Anonymous said...

Oi anon 11:30 & 11: 31am, makin ramai PENYAMAQ dr. PENGGANAS Red Bean KURAP RASIS menyamaq jadi Islam/Melayu! PENAKUT!

Anonymous said...

Bah. pertama:

MALA PETAKA betul kpd. NEGARA ISLAM kita ini dan umatnya, yg. makin diJAHANAMkan golongan LIBERAL-PENGKHIANAT, PENJILAT KAPIR Musuh Islam/Melayu DAPBANGKAI/PKR!

Lihat bagaimana SEJARAH ISLAM/MELAYU PUSAKA INDAH kita di Tanah Melayu NUSANTARA kita ini, warisan dan korban berzaman nenek moyang kita dari sebelum dijajah Barat-Zionis lagi, makin diMUSNAHkan, disyaki oleh si KAPIR Musuh Islam/Melayu dr. DAPBANGKAI/PKR (bersama sekutu PAP-Barat-Israel mereka) terutamanya di P. Pinang dan Selangor (nak buat mcm. kat S'pura, dan Langkawi pun si LIBERAL serta si KAPIR, nak jadikan mcm. Monaco) - di (dihttp://www.utusan.com.my/utusan/Laporan_Khas/20131123/lk_04/Tapak-arkeologi-diceroboh:

AKTIVITI pencerobohan oleh kumpulan pencari harta karun dan pengamal amalan khurafat yang masih berleluasa akan terus mengancam tapak-tapak arkeologi di sekitar Jugra.

Pembantu Muzium Insitu, Mohd. Jangi Zaimin berkata, pihaknya mengesan beberapa aktiviti pencerobohan yang dipercayai dilakukan oleh kumpulan pencari harta karun dan pengamal pemujaan judi nombor ekor sejak beberapa tahun lalu.

"Salah satu daripada tapak yang terjejas teruk oleh aktiviti penggalian yang dilakukan secara haram adalah di tapak perigi lama Jugra.
"Walaupun kita pernah memasang pagar untuk melindungi tapak kajian namun usaha itu gagal. Kedudukan tapak yang terpencil memang agak sukar diawasi,'' katanya.

Tindakan tidak bertanggungjawab itu menyebabkan kemusnahan kepada tapak arkeologi dan mengganggu program penyelidikan yang masih belum selesai.

Mohd. Jangi berkata, ketaksuban untuk memperoleh kekayaan dengan cara mudah menyebabkan kumpulan itu sanggup menjalankan aktiviti mereka pada waktu malam.

"Mereka percaya tempat-tempat ekskavasi mampu menemukan mereka dengan artifak-artifak berharga yang ditinggalkan oleh masyarakat terdahulu.

"Untuk mendapatkannya ada yang sanggup membahayakan diri dengan menggali lubang sehingga mencapai kedalaman beberapa meter.

"Selain pencari harta karun, tapak arkeologi juga menjadi sasaran pemuja nombor ekor yang mempercayai tempat seperti itu sebagai keramat,'' jelasnya.

Tapak perigi lama Jugra menempatkan sembilan buah perigi yang dipercayai pernah menjadi lokasi persinggahan pedagang untuk mengambil air bersih dan berlindung ketika ribut di laut.

Ditemui melalui projek ekskavasi pada 2001, tapak arkeologi yang terletak kira-kira 200 meter dari Muzium Institu itu masih mempunyai susunan batu-bata yang membentuk perigi dan saliran longkang.

Makcik Sambal Belacan – sungguh SAYU mengenang lagu ASLI Melayu PUSAKA kita, Seri Mersing, nyanyian sungguh merdu Allahyarham Tan Sri Saloma (AMN) [isteri kpd. SENIMAN AGUNG kita, Allahyarham, Tan Sri P. Ramlee (AMN)] - malangnya di http://ohvideotv.com/pusara-allahyarham-tan-sri-p-ramlee-musnah/, Pusara Allahyarham Tan Sri P.Ramlee musnah, adminrun March 28, 2013; serta WARIS (balu dan anak-anak kpd. Allahyarham Nasir P. Ramlee) arwah P. Ramlee hidup MELARAT di http://www.youtube.com/watch?v=Z8AdxeRbBYk , Bangga jadi cucu P Ramlee, Oleh Harian Metro (mana bayaran ROYALTI BERJUTA dr. filem/lagu P. Ramlee/Saloma yg. BERLAMBAK termasuk dr. Shaw Brothers di S'pura?!).

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Lihat SEJARAH PUSAKA Islam/Melayu gemilang kita yang sengaja diHANCOQkan di Jugra - di http://www.utusan.com.my/utusan/Laporan_Khas/20131123/lk_01/Sejarah-yang-dilupakan , Sejarah yang dilupakan, MOHD. AIDY KHAIRUNIZAM :

KEMASYHURAN Jugra sebagai pusat maritim yang wujud sejak daripada zaman Kesultanan Melayu Melaka pernah disebut oleh Tun Seri Lanang di dalam buku tulisannya Sulalatus Salatin (Sejarah Melayu).

Di dalam karya kesusasteraan itu, kesibukan pelabuhan Jugra yang terletak di kuala Sungai Langat digambarkan menyampai kesibukan pelabuhan Melaka yang ketika itu berada di bawah pemerintahan Sultan Mansur Shah.

Selain gambaran menjadi pintu masuk utama perdagangan di Selangor, Tun Seri Lanang turut menyebut ketibaan Laksamana Hang Tuah di pelabuhan Jugra selepas keluar berlayar dari Melaka.

Diceritakan kononnya Hang Tuah menghabiskan masa selama dua hari dua malam di Jugra selepas kapalnya yang berlabuh di pelabuhan tiba-tiba karam.

Sama ada benar atau tidak petikan daripada tulisan itu, kisah persinggahan Hang Tuah menjadi sebahagian daripada kisah yang bermain di bibir penduduk apabila menceritakan tentang sejarah Jugra.

Salah satu daripada 'bukti' yang digunakan untuk mengaitkan kisah itu adalah kewujudan kesan tapak kaki pada batu besar berhampiran jeti Batu Hampar yang terletak tidak jauh dari kaki Bukit Jugra.

Jeti Batu Hampar di tebing Sungai Langat itu dipercayai adalah tapak pelabuhan yang dimaksudkan oleh Tun Seri Lanang sebagai pelabuhan Jugra.

Selepas zaman Kesultanan Melayu Melaka, Jugra dikenali sebagai bandar Diraja apabila Sultan Abdul Samad (Sultan Selangor ke-4) memilih kawasan di pinggiran Bukit Jugra sebagai tempat bersemayam. Baginda menjadikan Jugra sebagai pusat pentadbiran Selangor antara 1859 hingga 1898.

Pada masa kini, tinggalan seperti balai polis lama, makam Diraja, pejabat daerah lama, stor peluru, istana lama, Istana Bandar, masjid Sultan Ala'eddin Shah dan tapak perigi lama merupakan sebahagian daripada bukti sejarah yang masih boleh dilawati

Cuma malangnya sebahagian daripada tinggalan itu ada yang sudah musnah dan dalam keadaan terbiar. Hanya menunggu masa untuk menyembah bumi.

Ketua Muzium-Muzium Daerah Wilayah Selatan, Mohd. Aidy Khairunizam Rashid berkata, Jugra pernah menjadi laluan utama pengangkutan bijih timah yang diangkut dari Kajang, Balakong, Hulu Langat dan Semenyih.

"Sepanjang tempoh pemerintahan Sultan Abdul Samad, Jugra menjadi pusat pengutipan cukai bijih timah sebelum dibawa keluar melalui Sungai Langat.

"Berdasarkan bukti-bukti yang ada, kita percaya Jugra pernah memainkan peranan yang penting sebelum pusat pentadbiran kerajaan beralih ke Klang pada 1882,'' katanya ketika ditemui S2 baru-baru ini.

Selain itu katanya, Jugra semasa di bawah pemerintahan Sultan Abdul Samad dan Sultan Ala'eddin Sulaiman Shah (Sultan Selangor kelima) pernah menjadi kawasan pertanian utama di Selangor.

"Hasil daripada kemakmuran pemerintahan kedua-dua sultan, Jugra diberi nama timangan sebagai Bandar Temasya.

"Sebelum itu nama lama Jugra adalah Tanjung Kera kerana terdapat banyak kera di kawasan bukitnya,'' kata beliau.......

Makcik Sambal Belacan.

Surrhead said...

makcik merepek......

Anonymous said...

Yang penting kena jaga syiar islam..melayu ke sultan ke x perlu..dalam alquran x di sebut pn pasal bangsa ni..kat akhirat esk semua sama je..

Anonymous said...

Memang le kat akhirat tak de sebut psl bangsa ni bangsa tu...
Tapi kita perlu pemimpin utk menjaga islam tu...sultan tu kan salah seorang pemimpin yg menjaga islam...rasulullah juga seorang pemimpin yg menyebar dan menjaga kepentingan islam...
Klw ko menafikan keperluan seorang pemimpin samalah seperti ko menafikan rasulullah sebagai pemimpin umat islam..

Anonymous said...

Kalau semua sultan kt malaysia ni perwatakan mcm sultan kelantan baru la layak dipanggil ketua agama islam..cube google dan nilaikan lah sendiri ye..paham2 sudah..

Surrhead said...

anonDecember 2, 2013 at 2:03 AM.....tepat sekali....seseorg yg berpangkat pemimpin tu mesti ada kredibiliti dikalangan mata dan hati yg dipimpinnya...kalau pemimpin sekadar nama, org pun "respect" sekadar nama jer, dan "respect" itu bukan dtg dari hati